וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר שערים, יותר מפוטרים: מספרי העונה הסדירה בליגת העל

הרצף של מכבי חיפה, התקדים שקבע יובאנוביץ', השיאים של נתניה וקבוצת המהפכים של הליגה. נתוני העונה הסדירה, כולל צמד אנשי הברזל, הדריבליסט המצטיין, המתקל המוביל ומלך הצהובים

תקציר: הפועל תל אביב - מכבי נתניה 2:2/ספורט1

* ממוצע השערים העונה עומד על 2.46 למשחק. מדובר בשיפור משמעותי לעומת העונה שעברה, אז הממוצע בליגה הסדירה היה 2.23 שערים למשחק (בפלייאוף עלה ל-2.34) וגם לעומת הממוצע לפני שתי עונות שהיה 2.30 (בפלייאוף עלה ל-2.35).

* המוליכה מכבי חיפה סיימה כהתקפה הטובה בליגה (62 שערים), עם הכי הרבה ניצחונות (18) והכי מעט הפסדים (3). כמות הנקודות שלה זהה לזו בתום הליגה הסדירה בעונה שעברה - 59.

* מכבי חיפה גם החזיקה ברצף הניצחונות הארוך ביותר - 10. מכבי תל אביב נכנסת לפלייאוף עם רצף פעיל של שבעה ניצחונות ותוכל לעקוף אותה.

* חמש משש הקבוצות בפלייאוף העליון החליפו מאמן במהלך העונה. היחידה שלא ביצעה שינוי על הקווים: מכבי חיפה. בפלייאוף התחתון, אגב, שרדו ארבעה. אז תשע קבוצות החליפו מאמן עד כה, לעומת שבע קבוצות באותו פרק זמן בעונה שעברה.

* מכבי תל אביב היא היחידה שלא סיימה העונה בתיקו במשחק חוץ. יש לה תשעה ניצחונות וארבעה הפסדים כאורחת.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
המאמן היחיד ששרד מבין קבוצות הפלייאוף העליון. ברק בכר/מאור אלקסלסי

* הפועל באר שבע הייתה הקבוצה היחידה שסיימה את הסיבוב הראשון ללא הפסד ומכבי נתניה היא היחידה שעשתה את זה בסיבוב השני.

* הפועל באר שבע כבשה 39 שערים העונה, ומתוכם לא פחות מ-21 הגיעו ממצבים נייחים או כתוצאה מהם (כמעט 54 אחוזים). אגב, מתוך ה-18 שהובקעו במשחק שוטף, חמישה היו בצמד משחקיו של אליניב ברדה על הקווים.

* מכבי נתניה היא מלכת התיקו של הליגה עם 10 משחקים שלא הוכרעו. לעומתה, מ.ס. אשדוד עם הכי מעט תוצאות תיקו (3) והכי הרבה הפסדים (15, כמו מכבי פתח תקוה).

* נתניה היא גם שיאנית ההרחקות של הליגה עם שמונה כרטיסים אדומים עד כה.

עוד בוואלה!

בשבת: מכבי תל אביב נגד סכנין ב-15:00, מכבי חיפה מול הפועל תל אביב ב-20:00

לכתבה המלאה
שחקני מכבי נתניה, יובל שדה, איגור זלאטנוביץ', פטריק טוומאסי, פארפה גיאגון. ברני ארדוב
שיאני הפנדלים וגם שיאני האדומים. שחקני מכבי נתניה/ברני ארדוב

* ועוד אחד נתניה: היא קיבלה הכי הרבה פנדלים, יחד עם אשדוד, אבל לעומתה דייקה בכולם. שבעה פנדלים מדויקים, שעל חמישה מהם חתום איגור זלאטנוביץ'. לאשדוד הייתה החמצה אחת.

* הפועל חיפה ובית"ר ירושלים הן שתי הקבוצות היחידות שלא כבשו העונה מהנקודה הלבנה. כל אחת מהן קיבלה פנדל אחד והחמיצה אותו.

* נגד הפועל תל אביב נשרקו שמונה בעיטות מ-11 מטרים - יותר מכל קבוצה אחרת. ארנסטס שטקוס עצר שתיים מהן והוא השוער היחיד עם יותר מעצירת פנדל אחת העונה.

* הפועל חדרה היא הקבוצה היחידה שלא נפסק העונה פנדל לחובתה.

ארנסטס שטקוס שוער הפועל תל אביב הודף. ברני ארדוב
היחיד שעצר שני פנדלים העונה. ארנסטס שטקוס/ברני ארדוב

* מכבי חיפה כבשה הכי הרבה שערים ברבע השעה האחרונה (15) אבל מי שהבקיעה הכי הרבה אחרי הדקה ה-90 היא דווקא מ.ס. אשדוד עם שישה - אחד יותר ממכבי תל אביב ובני סכנין.

* בית"ר ירושלים והפועל חיפה הן היחידות שלא כבשו העונה במהלך תוספת הזמן.

* הפועל באר שבע השיגה הכי הרבה נקודות מעמדת פיגור - 13. היא ביצעה שלושה מהפכים והשיגה עוד ארבע תוצאות תיקו. אשדוד, לעומתה, השיגה רק נקודה ממצב של פיגור (2:2 מול מכבי חיפה במחזור השמיני) וב-15 המקרים האחרים הפסידה.

* הפועל באר שבע, בני סכנין ובית"ר ירושלים הן היחידות שלא חוו מהפך על חשבונן. מבין השלוש, לבאר שבע המאזן הטוב ביותר: היא הובילה 16 פעמים ורק במקרה אחד לא ניצחה (1:1 בנתניה בסיבוב הראשון).

* הפועל ירושלים השיגה את ניצחון החוץ הראשון שלה ממש במחזור הסיום של העונה הסדירה וכך יצרה שוויון מרובע: ארבע האחרונות חולקות כרגע את תואר "קבוצת החוץ הגרועה בליגה", עם שמונה נקודות כל אחת.

ג'ורג'ה יובאנוביץ' שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
פתיחה היסטורית. ג'ורג'ה יובאנוביץ'/דני מרון

* עומר אצילי עדיין לא הגיע לדאבל-דאבל המיוחל, אבל סיים כמלך השערים (18) ומלך הבישולים (9) של הליגה הסדירה. הוא גם מוביל בקטגוריה של איומים על השער (70) ומסירות מפתח מדויקות (35).

* ג'ורג'ה יובאנוביץ' הוא השחקן בעל התרומה הגדולה ביותר מבין המצטרפים בחלון של ינואר. הוא גם הזר הראשון אי פעם שכבש בחמישה מששת משחקי הליגה הראשונים שלו.

* פארפה גיאגון הוא הדריבליסט המצטיין של הליגה עד כה (96 כדרורים מוצלחים) ומריאנו באריירו הוא המתקל המוביל (94 תיקולים מוצלחים).

* איהאב גנאים הוא מלך הצהובים של ליגת העל עם 14 כאלה ומאיים על השיא העונתי ששייך לקודמיו בתפקיד הקשר האחורי של בני סכנין - עבאס סואן וחאלד חלאיילה עם 17 צהובים כל אחד.

איהאב גנאים שחקן בני סכנין. מאור אלקסלסי
יש לו מספיק זמן לקבוע שיא ליגה חדש. איהאב גנאים/מאור אלקסלסי

* רק שני שחקני שדה לא החמיצו דקת משחק במהלך העונה הסדירה: ג'ונתן סיסה מהפועל חדרה וג'ניה ברקמן מהפועל נוף הגליל, שהשלימו את כל 2,340 הדקות ב-26 המחזורים. מבין השוערים יש עוד שלושה: ג'וש כהן (מכבי חיפה), דניאל פרץ (מכבי תל אביב) וזיגוס ברטקוס (עירוני קרית שמונה).

* השחקן שהוחלף הכי הרבה פעמים העונה היה סער פדידה מהפועל חיפה (18) ומי שנכנס כמחליף יותר מכל אחד אחר היה גלעד אברמוב מהפועל חדרה (21).

* התורם הגדול ביותר כמחליף היה גודסוויי דוניו, עם ארבעה שערים ושלושה בישולים עבור מכבי חיפה. גם יואב תומר מהפועל תל אביב ועידן שמש לפני שעזב את הפועל ירושלים כבשו ארבע פעמים כמחליפים.

* הפועל חיפה היא הקבוצה היחידה שעדיין לא קיבלה העונה שער משחקן מחליף. רק שמונה שחקנים התחלקו בכיבושים אצלה.

* ומה לגבי השופטים? נאאל עודה מוביל בממוצע האדומים (אחד למשחק) והפנדלים (שוב אחד למשחק) ורועי ריינשרייבר שלף הכי הרבה צהובים (ממוצע של 6.38 למשחק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully