וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כאן המלך? הקרב המרתק על מלכות השערים בליגת העל

25.2.2023 / 12:00

אצילי רוצה לסיים את הבצורת, ניקולאסקו ואספרייה מתקרבים לשיא מועדון וזהבי יכול להצטרף בתום העונה לחבורה אקסקלוסיבית במיוחד. כשלפחות ארבעה שחקנים נוספים נושפים בעורפם, המאבק על תואר מלך שערי הליגה מגיע בשבת לנקודת רתיחה

עומר אצילי מעלה את מכבי חיפה ליתרון 1:2 על הפועל ירושלים/ספורט1

במחזור ה-18 הבקיע עומר אצילי את שערו ה-12 העונה בליגת העל והתבודד בפסגת מלך השערים, שם ניצב כזכור גם בסיום העונה שעברה. אלא שמאז כוכב מכבי חיפה לא מצא שוב את הרשת, וראה את יון ניקולאסקו וערן זהבי חולפים על פניו ויוצרים קרב מסקרן על התואר האישי בהשתתפות שמונה שחקנים לפחות - אלה שכבר כבשו 10 שערים ומעלה - שמסודרים כרגע זוגות-זוגות.

טבלת מלך השערים ערב המחזור ה-24:

1. יון ניקולאסקו (בית"ר ירושלים) 14
-. ערן זהבי (מכבי תל אביב) 14
2. עומר אצילי (מכבי חיפה) 12
-. דנילו אספרייה (בית"ר ירושלים) 12
3. ג'ורג'ה יובאנוביץ' (מכבי תל אביב) 11
-. רותם חטואל (הפועל באר שבע) 11
4. איגור זלאטנוביץ' (מכבי נתניה) 10
-. גיא מלמד (בני סכנין) 10

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה בועט פנדל. קובי אליהו
בסיבוב הראשון כבש לרשת בית"ר מהנקודה הלבנה. עומר אצילי/קובי אליהו

שלושה מארבעת המובילים יתרוצצו הערב (שבת, 20:00) על כר הדשא במשחק המרכזי של המחזור, כאשר מכבי חיפה תארח את בית"ר ירושלים. אצילי צפוי לחזור להרכב אחרי שלא פתח בשני המחזורים האחרונים וינסה לקטוע את הבצורת האישית, כשגם בישול הוא לא תרם מאז אותו ניצחון על הפועל ירושלים במחזור ה-18.

סך הכול כבש אצילי בשמונה משחקי ליגה, וכולם הסתיימו בניצחונות של מכבי חיפה. אגב, חמישה מ-12 שעריו עד כה היו מהנקודה הלבנה (מאזן מושלם של 5 מ-5, כולל ב-1:4 על בית"ר בטדי בסיבוב הראשון), בניגוד למשל לניקולאסקו שבעט פנדל אחד ואספרייה שכל 12 שעריו העונה היו שערי שדה.

עוד בוואלה!

מומחה למשברים: כיצד ברק בכר יחלץ את מכבי חיפה מהמצב?

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים, יון ניקולאסקו, חוגג עם דנילו אספרייה. קובי אליהו
הצמד הפורה בליגה, אבל מועמדים בנפרד לתואר מלך השערים. יון ניקולאסקו עם דנילו אספרייה/קובי אליהו

שני הסקוררים הזרים של בית"ר הבקיעו יחד 26 שערים עד כה ונמצאים מרחק חמישה כיבושים בלבד מהשיא המשותף שקבעו סטפן שאלוי (16) ואישטוון פישונט (15), בדרך לאליפות ב-1997/98. אם אחד מהם יסיים לבדו כמלך השערים, זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה ששחקן מהמועדון הירושלמי עושה זאת. כל מלכי השערים תוצרת בית"ר עד היום (אלי מיאלי, אורי מלמיליאן וברק יצחקי) חלקו את המקום הראשון עם שחקנים נוספים.

בנוסף, ניקולאסקו ואספרייה יכולים לסמן את המספר 20 כיעד. מעולם לא היה לבית"ר שחקן שכבש כמות כזו של שערי ליגה בעונה אחת. השיאן ולדימיר גרשנייב כבש 19 שערים בעונת 1993/94, בה היו 39 מחזורים.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג שער. אריאל שלום
שחרר את הנצרה אחרי פגרת המונדיאל. ערן זהבי/אריאל שלום

עוד לפני המשחק המרכזי, לערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' תהיה אפשרות לשפר את מאזנם כשמכבי תל אביב תתארח אצל נועלת הטבלה סקציה נס ציונה. זהבי, שהיה מלך שערי הליגה בשלוש עונות רצופות (2013/14, 2014/15 ו-2015/16), טיפס עד למקום הראשון גם בעונת הקאמבק שלו לישראל בזכות תשעה שערים שכבש מאז החזרה מפגרת המונדיאל. אם יסיים שוב בראש, הוא יהיה השחקן החמישי שזוכה בתואר מלך השערים בארבע עונות שונות. קדמו לו: משה רומנו, עודד מכנס, דוד לביא ואלון מזרחי.

יובאנוביץ', שותפו של זהבי להתקפה, סובל מבצורת דומה לזו של אצילי ולא מצא את הרשת מאז הצמד לרשת מ.ס. אשדוד במחזור ה-17. כל 11 שעריו של החלוץ הסרבי היו מהשדה ורק במקרה אחד בו כבש מכבי תל אביב לא ניצחה (1:1 בקרית שמונה). אם יצליח לעקוף את מתחריו ולתפוס את המקום הראשון, הוא יהיה מלך השערים הזר השלישי שמייצרת מכבי תל אביב, אחרי אנדז'יי קוביקה (21 שערים ב-1998/99) ו-וידאר קיארטנסון (19 שערים ב-2016/17).

רותם חטואל, חלוץ הפועל באר שבע. ברני ארדוב
לא רק סופר-סאב. רותם חטואל/ברני ארדוב

ומה לגבי האחרים? רותם חטואל, הכובש הבכיר של הפועל באר שבע, הבקיע שישה מ-11 שעריו במשחקים בהם קם מהספסל. הוא הסופר-סאב המוביל של הליגה (לבאים בתור בקטגוריה הזו יש שלושה שערים) ובנוסף מציג ממוצע שער לדקה יותר טוב מכל שחקני הליגה - גול כל 98 דקות. יש לו גם הזדמנות לאיים על שיא המועדון שקבע הישאם זועבי לפני 30 שנה, כשסיים את עונת 1992/93 עם 17 כיבושים.

גיא מלמד חתום על 45.5 אחוזים מסך שעריה של בני סכנין בליגה וגם הוא יכול לאתגר את שיא המועדון שעומד על 16 (אורן מוחרר בליגה הלאומית ב-2000/01) ואילו איגור זלאטנוביץ', לו זו עונה שנייה בספרות כפולות בליגת העל, חתום על שליש משעריה של מכבי נתניה והוא היחיד פרט לאצילי וניקולאסקו (רביעייה) שחגג שלושער העונה. גם הם חזק בתמונה.

מי יהיה מלך השערים של ליגת העל?

יון ניקולאסקו
ערן זהבי
עומר אצילי
דנילו אספרייה
ג'ורג'ה יובאנוביץ'
רותם חטואל
איגור זלאטנוביץ'
גיא מלמד
אחר
958 משתתפים

משחקי המחזור ה-24:

שבת, 15:00: הפועל תל אביב - מ.ס. אשדוד (ספורט4)
שבת, 17:30: סקציה נס ציונה - מכבי תל אביב (ספורט4)
שבת, 18:30: בני סכנין - עירוני קרית שמונה
שבת, 19:00: מכבי נתניה - הפועל חדרה
שבת, 20:00: מכבי חיפה - בית"ר ירושלים

ראשון, 20:15: הפועל ירושלים - הפועל חיפה (ספורט4)

שני, 20:00: הפועל באר שבע - מכבי בני ריינה (ספורט1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully