וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא שלה: השוואה בין שיאי הניצחונות של מכבי חיפה

23.1.2023 / 12:40

רצף 11 הניצחונות הקודם הגיע אחרי טראומת מאלמו, הנוכחי אחרי פסטיבל יובנטוס. בין בוקולי וקטן ב-2005/06 לאצילי ודינדה ב-2022/23: הנתונים, השערים והמסקנות. גם הפעם השיא יבשר על שושלת?

תקציר: מכבי חיפה - הפועל ירושלים 1:2/ספורט1

ב-27 באוגוסט 2005, שלושה שבועות וחצי אחרי "אוי דוידוביץ'" והאדום המטופש של שלומי ארבייטמן, מכבי חיפה החלה את מסע ההתאוששות שלה מטראומת מאלמו עם 1:4 ביתי על בני סכנין במחזור הראשון של ליגת העל. משם המשיכו הירוקים לשיא מועדון של 11 ניצחונות רצופים, בדרך לאליפות מוחצת - השלישית ברציפות בעידן רוני לוי.

השיא הזה החזיק מעמד יותר מ-17 שנה ושרד מקרה של כמעט בעונה שעברה, עד שהושווה לפני שמונה ימים. הפעם מכבי חיפה לא עשתה את זה בעקבות טראומה, אלא אחרי שהסירה קוף אירופי מהגב עם ניצחון ראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות אחרי 20 שנה (0:2 יוקרתי על יובנטוס). כמה ימים לפני כן הופתעה בליגה על ידי בני ריינה, אבל מאז היא רק מנצחת.

11 ניצחונות רצופים, עם אופציה להארכה הערב (שני, 20:30). אם תצליח לגבור על מכבי תל אביב בבלומפילד לראשונה מאז מאי 2011, מכבי חיפה מודל 2022/23 תנפץ את שיא המועדון שסימל את השושלת הקודמת ותעשה צעד ענק לעבר אליפות שלישית ברציפות גם עם ברק בכר. שושלת חדשה.

עידן טל גוסטבו בוקולי מכבי חיפה. ברני ארדוב
אהבו לסגור עניין בשלב מוקדם. עידן טל עם גוסטבו בוקולי ב-2005/06/ברני ארדוב

השיא הקודם, כאמור, היה בפתיחת עונת 2005/06. מכבי חיפה סיימה סיבוב ראשון מושלם (הליגה הורכבה אז מ-12 קבוצות) לפני שנעצרה עם 2:2 בסכנין. 33 נקודות מתוך 33 אפשריות היו לה - 12 יותר מהפועל תל אביב המדורגת שנייה. היא לא כבשה בצרורות, אבל עדיין סיימה את הסיבוב כהתקפה הטובה בליגה (23 שערים) וכהגנה הכי חזקה (שמונה ספיגות בלבד).

מכבי חיפה נהגה באותה עונה להכריע משחקים בשלב מוקדם ואז לנוח. מול סכנין כבשה את ארבעת השערים לפני הדקה ה-40, במחזור השני הובילה 0:3 על מכבי פתח תקוה בדקה ה-35 (לפני שהאורחת צימקה עם צמד), גם את הפועל פתח תקוה ובני יהודה ניצחה עוד במחצית הראשונה ועל מכבי תל אביב במחזור ה-10 הוליכה 0:2 מצמד של גוסטבו בוקולי (11 ו-35) לפני שהורידה הילוך ונתנה לאורחת לצמק.

למעשה, דקות הפיגור היחידות בכל הרצף הזה היו בניצחון ה-11 והאחרון. אלן מסודי העניק למכבי נתניה יתרון בדקה ה-15 בקופסה והמאזן המושלם של הירוקים עמד בסכנה, אבל רוברטו קולאוטי, שלא כבש מאז המחזור השני, שבר בצורת עם צמד מאוחר (76 ו-84) ובוקולי קבע 1:3 בדקת הסיום.

עוד בוואלה!

אוסקר גלוך תורגל בהרכב, דולב חזיזה כנראה סובל מדלקת בשריר

לכתבה המלאה
יניב קטן נפרד משחקני ואוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
נפרד באמצע העונה. יניב קטן/ברני ארדוב

הברזילאי שבהמשך התאזרח, היה הכובש המוביל של מכבי חיפה במהלך רצף הניצחונות. היו לו שישה שערים ב-11 המחזורים הראשונים, בדרך לתואר שחקן העונה עם 12 ותשעה בישולים (עומר אצילי נמצא כבר עכשיו עם כמות שערים זהה ובישול אחד פחות) ואחריו ניצבו יניב קטן ומיכאל זנדברג עם חמישה כל אחד. קולאוטי ועידן טל הוסיפו שלושה כל אחד ושלומי ארבייטמן תרם שער במחזור הפתיחה.

כן, שישה שחקנים בלבד מצאו את הרשת במהלך 11 הניצחונות, ששמונה מהם, אגב, היו על חודו של שער. בשני מקרים ניצחה האלופה בהפרש של שני שערים ורק במחזור הפתיחה עשתה את זה בפער גדול יותר (1:4 על סכנין), כאשר בארבעה משחקים מתוך ה-11 שמר ניר דוידוביץ' על רשת נקייה.

גם אחרי השיא וכאשר קצב הניצחונות דעך, בין היתר בשל המעבר של יניב קטן לווסטהאם, זהות האלופה לא הוטלה בספק. מכבי חיפה טיילה ב-2005/06 לאליפות שלישית ברציפות וחתמה אותה עם פער של 16 נקודות מהפועל תל אביב - הפרש היסטורי בליגה הבכירה, עד לניפוץ של מכבי תל אביב שכמעט הכפילה את השיא באליפות ב-2018/19 (31 נקודות יתרון על פני סגניתה מכבי חיפה).

גוני נאור יעבור? ראשי מכבי חיפה נפגשו עם אנשי הפועל ירושלים
ברק בכר: "מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע באותה רמה"
הסעיף שמונע חתימה עם עומר אצילי: בונוסים על שערים ובישולים

עומר אצילי, דין דוד, שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הכובשים המובילים ברצף הנוכחי. עומר אצילי עם דין דוד/מאור אלקסלסי

ברצף 11 הניצחונות הנוכחי, מכבי חיפה ספגה כמות שערים זהה לרצף של 2005/06 (שמונה ספיגות) אבל כבשה יותר (28 לעומת 23). הפעם יש לה ארבעה ניצחונות על חודו של שער, חמישה בהפרש של שני שערים ועוד שני ניצחונות בהפרש של שלושה, כאשר בחמישה מתוך 11 המשחקים לא הוציאה כדור מהרשת.

מבחינת מספר הכובשים, הפעם תשעה שחקנים שונים תרמו לרצף. דין דוד ואצילי בראש עם שישה שערים כל אחד, פרנזי פיירו תרם ארבעה לפני שנקלע לבצורת, צ'ארון שרי כבש שלושה, עבדולאי סק ומוחמד אבו פאני הרשיתו פעמיים כל אחד וגם דילן בטובינסיקה, ניקיטה רוקאביציה ואפילו רמי גרשון הבקיעו במהלך סדרת הניצחונות. שני שערים נוספים היו עצמיים.

לפני הרצף, מכבי חיפה הייתה במקום השני ובפיגור נקודה אחרי מכבי תל אביב. כעת, ערב משחק העונה, היא מקדימה את יריבתה בשמונה נקודות. האם גם הפעם הרצף ייעצר במשחק ה-12?

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully