וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גלוך תורגל בהרכב, דולב חזיזה כנראה סובל מדלקת בשריר

הקשר התנהל כרגיל באימון מכבי ת"א על רקע מעברו המסתמן לזלצבורג, דוידזאדה צפוי לעלות באגף שמאל, פיבן במקום לוקאסן במערך שלושה בלמים ודור פרץ בקישור. שחקן מכבי חיפה נבדק עקב כאבים בארבע ראשי, ההערכה היא שלא מדובר בפציעה וקיים סיכוי שהוא יפתח

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 0:2/ספורט1

מכבי תל אביב

אוסקר גלוך תורגל בהרכב מכבי תל אביב באימון המסכם לקראת משחק העונה מחר (שני, 20:30) מול מכבי חיפה. הקשר הצעיר התנהג לגמרי כרגיל, וגם כשנשאל על ידי חבריו האם הוא מתוכנן לעזוב לרד בול זלצבורג, השיב: "אני לא יודע משום דבר, ביקשתי שיעדכנו אותי בסוף. הראש שלי רק במשחק".

גלוך אמור לערוך מחר את הופעתו האחרונה במדים הצהובים-כחולים, כאשר ביום שלישי מתוכננת הפגישה בין האוסטרים שהגיעו לארץ לפנות בוקר לבין אנשי מכבי תל אביב.

בנוסף לכך, נראה כי אייטור קראנקה ימשיך במערך של שלושה בלמים, עם נטייה להעדיף את אופיר דוידזאדה בעמדת המגן השמאלי. בקישור קיימת התלבטות בין דן גלזר שפתח בשני המשחקים בהם הדריך הספרדי את מכבי תל אביב עד כה, לבין דור פרץ. את מקומו של דריק לוקאסן המורחק צפוי למלא שחר פיבן במרכז ההגנה.

לפני האימון הבוקר קיים קראנקה אסיפה טקטית קצרה, במהלכה הקרין כמה נקודות על המשחק של מכבי חיפה. המאמן מחזק מאוד את השחקנים בשיחות קבוצתיות ואישיות ונוסך בהם ביטחון שהם מסוגלים לנצח מחר.

דור פרץ, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
דור פרץ עשוי לקבל את הקרדיט בקישור של מכבי תל אביב/אריאל שלום

מכבי חיפה

דולב חזיזה סובל מדלקת בשריר הארבע ראשי, כך לפי הערכות הצוות הרפואי של מכבי חיפה. חזיזה הודיע כי הוא חש כאבים עזים באזור ונשלח לסדרת בדיקות בבית חולים, אותן הוא ערך היום. בבדיקות לא התגלו ממצאים מיוחדים, כך שלא מדובר בפציעת שריר, ונראה כי השחקן סובל מדלקת קלה. למרות הכאבים ותוצאות הבדיקות, ההערכה היא שהוא יהיה בסגל למשחק העונה מחר ואולי אף יפתח. אם ירגיש שאינו כשיר ב-100% לעלות בהרכב, סאן מנחם צפוי להיות זה שיתפוס את מקומו.

פרט לכך, יש התלבטות בנוגע למרכז השדה. נטע לביא אמור לחזור להרכב, להופעה אחרונה בהחלט לפני המעבר לגמבה אוסקה היפנית, כשאיתו כנראה עלי מוחמד, אם כי גם מוחמד אבו פאני עשוי לפתוח על חשבון אחד מהם. נשקלת האפשרות גם להציב את פרנזי פיירו בחוד, למרות הבצורת והירידה לספסל בתקופה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סאן מנחם, שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
בכוננות. סאן מנחם/מאור אלקסלסי

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-173 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 50:71 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 51 משחקים לא הוכרעו.

* ניצחון החוץ האחרון של מכבי חיפה היה באוקטובר 2016, אז אלירן עטר וגארי קגלמאכר קבעו 0:2 בנתניה. הניצחון האחרון על מכבי תל אביב בבלומפילד היה במאי 2011, אז תומר חמד כבש פעמיים ב-0:2 בפלייאוף העליון. אותה 2010/11 גם הייתה הפעם האחרונה בה הירוקים השלימו דאבל עונתי על חשבון היריבה המושבעת.

* הפעם האחרונה שהשתיים נפגשו במחזור ה-19 הייתה בעונת 1998/99, אז מכבי תל אביב ניצחה 1:2 בקרית אליעזר. גיא צרפתי, כיום עוזר מאמן מכבי חיפה, פתח אז בהרכב הצהוב. אבי נמני ואנדז'יי קוביקה כבשו, יוסי בניון רק צימק.

* מכבי תל אביב ברצף של 23 משחקי בית ללא הפסד בליגת העל, מאז שמ.ס. אשדוד ניצחה 0:2 בבלומפילד באוקטובר 2021. הרצף של הצהובים כולל 15 ניצחונות ושמונה תוצאות תיקו.

* מכבי חיפה השוותה במחזור הקודם את שיא המועדון מ-2005/06 עם 11 ניצחונות רצופים וכעת תנסה לשבור אותו. שיא הליגה שייך למכבי תל אביב, שקבעה אותו באוקטובר 1951 אחרי שניצחה 20 משחקים ברצף.

* עומר אצילי השתתף 15 פעמים במפגש הזה בכל המסגרות (10 כשחקן מכבי חיפה וחמש בימיו במכבי תל אביב) ועוד לא מצא את הרשת.

* מכבי חיפה ניצחה בכל שמונה הפעמים האחרונות שאוראל גרינפלד שפט אותה, מאז ההפסד 2:1 למכבי תל אביב לפני שנתיים עם הפנדל של אלכסנדר פשיץ' בתוספת הזמן. גם אז הפער בפסגה ערב המשחק עמד על שמונה נקודות לזכות הירוקים.

* סך הכול במפגשים אותם ניהל גרינפלד: ארבעה ניצחונות למכבי תל אביב ושניים למכבי חיפה, כולל ניצחון החוץ האחרון עם אותו 0:2 בנתניה באוקטובר 2016.

הרכבי הקבוצות

שופט: אוראל גרינפלד
אצטדיון: בלומפילד
קהל: 27279

תוצאות השבת:

הפועל ירושלים - הפועל תל אביב 0:0
הפועל חיפה - עירוני קרית שמונה 0:1
הפועל חדרה - מ.ס. אשדוד 2:0
סקציה נס ציונה - בני סכנין 0:0
מכבי בני ריינה - בית"ר ירושלים 2:0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully