וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייטור קראנקה: "הלחץ על מכבי חיפה, לנו אין מה להפסיד"

22.1.2023 / 10:05

מאמן מכבי ת"א לפני משחק העונה: "הפסד יכריע את המרוץ? עזבתי את הבית בגיל 15, לא בשבילי לחשוב כך. גלוך? לא יודע מה יהיה". סבוריט: "הם פייבוריטים, אבל בבית אני מצפה שניקח את הנקודות"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 22.1/ספורט1

מכבי תל אביב תפגוש מחר (שני) את מכבי חיפה למשחק הצמרת החשוב שלה, בידיעה שניצחון יחזיר אותה למירוץ האליפות והפסד ירחיק אותה מאוד משם, אבל הצהובים יגיעו במצב לא אידיאלי לקרב מול האלופה, אחרי שביממה האחרונה בקבוצה עוסקים בעיקר בעתידו של אוסקר גלוך שצפוי לעזוב לרד בול זלצבורג האוסטרית בימים הקרובים, והקבוצה של אייטור קראנקה גם תיאלץ להסתדר בלי הבלם המצטיין שלה דריק לוקאסן שהורחק במשחק הקודם.

אם כך, אך טבעי היה שהשאלה הראשונה עליה השיב קראנקה במסיבת העיתונאים הבוקר, נגעה לגלוך: "אמרתי בהתחלה, אחד היתרונות הגדולים עבורי הוא שאני לא מבין עברית בכלל. לא דיברתי עם אוסקר, אם אדבר איתו זה יהיה בהמשך השבוע על דברים שהוא צריך לשפר בכדורגל. האם זה יהיה משחקו האחרון? לא יודע מה יקרה, זה לא בשליטתי. אני יכול לשלוט במשחק מחר, שבו אוסקר מתוכנן לשחק. לא אגיד אם הוא מיועד לפתוח כי אז מכבי חיפה תדע. אנחנו מרוכזים רק במשחק".

"אנחנו משחקים בבית ובמשחק היחיד שלי שם עד כה האווירה הייתה מדהימה וזה משחק ענק מבחינתי", התייחס הספרדי למשחק העונה. "ברור שלא אידיאלי להתכונן כשאתה לא מכיר את היריבה לעומק, אבל אני מכיר את האיכויות בסגל שלי וזה מסוג המשחקים שהמוטיבציה עצומה לקראתם. אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולזכור שאנחנו מכבי תל אביב. הלחץ הוא על מכבי חיפה, היא בפסגה ולכן יש מה להפסיד, לנו אין. הקהל שלנו יהיה מאחורינו וזה אדיר מבחינתי, אנחנו באים לנצח. עזבתי את הבית בגיל 15, לחשוב שהפסד במשחק הזה יגמור את סיפור האליפות - זה לא בשבילי".

אייטור קראנקה מאמן מכבי תל אביב. אריאל שלום
אתגרים קשים מיד עם נחיתתו. קראנקה/אריאל שלום

כשנשאל האם העובדה שהוא שומר על מערך של שלושה בלמים מוכיחה שוולאדן איביץ' צדק, ענה קראנקה: "בכדורגל לכולם יש זיכרון קצר. איביץ' עשה כאן עבודה מדהימה, זכה בתארים ומבחינת מספרים הקבוצה ספגה הכי מעט והבקיעה הכי הרבה תחתיו. המערך יכול להשתנות, מה שהמאמן הקודם עשה לא רלוונטי לי".

על הקשיים בהתקפה נגד בית"ר: "לא באנו למשחק בגישה הנכונה וזה נורמלי, כי אנחנו עובדים ביחד רק שבוע. עדיין היינו עדיפים על היריבה ב-70 הדקות האחרונות".

המאמן התייחס לכך שהוא מעדיף את דן גלזר על פני דור פרץ: "זו החלטה קלה. דור היה השחקן הכי טוב במשחקים לפני שבאתי, אבל מאז שאני פה דן גלזר מציג את היכולת הכי טובה. מהיכרותי עם הקבוצה עד כה, העדפתי לשים אותו בעמדה הזאת". קראנקה נשאל גם על מתן חוזז ודן ביטון: "אתם לא כאן כדי לראות איך השחקנים מתאמנים. אני צריך לשים את ה-11 הכי טובים על המגרש, אני חושב שאלה ששיחקו הם הטובים ביותר שהייתי יכול לבחור במשחק נתון. אתם שואלים אותי יותר על שחקנים שלא בסגל מאשר על אלה שכן, אני מכיר את הרקע של דן ביטון והוא שחקן מלא איכויות שבטוח יוכל לעזור לנו. כמו שאמרתי מהיום הראשון, אני שמח לבוא לעבודה עם כאב ראש לגבי מי להכניס לסגל".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב בחימום. דני מרון
גם אנריק סבוריט שם את הלחץ על מכבי חיפה/דני מרון

אנריק סבוריט אמר לקראת המפגש עם הירוקים: "אנחנו מפוקסים במשחק ומבחינתנו הוא מאוד חשוב. אנחנו בבלומפילד עם הקהל שלנו, התכוננו כל השבוע ואנחנו מוכנים ובאים לקחת שלוש נקודות. מכבי חיפה היא הפייבוריטית כי היא ראשונה בטבלה, אנחנו משחקים בבלומפילד ואנחנו צריכים להוכיח שאנחנו מוכנים למשחק הזה. אולי הם לא ניצחו בבלומפילד מאז 2016, אבל צריך להסתכל על הטבלה כרגע. הפער הוא שמונה נקודות, אבל אני מסכים שבמשחק אחד, בבלומפילד שאנחנו חזקים בו, אני מצפה שניקח שלוש נקודות וזה חשוב כדי לשפר את הסיכויים לאליפות".

על האחריות האישית שלו באובדן הנקודות אצל בית"ר: "בחיים עושים טעויות, אני לא חושב על טעויות שעשיתי בעבר אלא מרוכז בלשחק הרבה יותר טוב ולעזור לקבוצה שלי. אני אוהב לשחק, פחות אכפת לי באיזו עמדה. אם אני יכול לשחק כבלם ולעזור לקבוצה לשחק מאורגן יותר, נוח לי גם שם. שיחקתי כל חיי כמגן, אבל כרגע אנחנו משחקים במערך של שלושה בלמים ואני בלם".

עוד התייחס סבוריט לדיווחים בנוגע לגלוך ולתהליך האזרוח שלו: "אני לא מדבר עברית ואוסקר לא מבין אנגלית, אז אני לא מדבר איתו הרבה. זה עניין שהמועדון צריך לטפל בו, יש לנו משחק חשוב על הפרק. האזרחות? אין לי מושג, אולי אתם יודעים".

מכבי חיפה כידוע תגיע למשחק בבלומפילד אחרי 11 ניצחונות רצופים, ויודעת שאם תנצח לא רק תשבור את שיא המועדון, אלא גם תיתן מכה כואבת ליריבתם מתל אביב ותפתח ממנה פער שיהיה קשה לסגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully