וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לריענון כחול-לבן: על סוגיית הישראלים של מכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 9.4.2021 / 14:13

אחרי תרומה נמוכה באופן היסטורי מהישראלים העונה, במכבי תל אביב מתכוננים לקיץ מכריע. על הפרק: עתידם של יובל זוסמן ועומרי כספי, והמועמדים להגעה - מנועם דוברת וים מדר, ועד ג'ייק כהן, טי ג'יי ליף ועידן זלמנסון. תמונת מצב

שחקני מכבי תל אביב עוז בלייזר, סנדי כהן, סקוטי ווילבקין, אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
תרומה נדירה של הישראלים. בלייזר מול חימקי מוסקבה/דני מרון

הניצחון על חימקי מוסקבה השבוע ביד אליהו בא בניגוד לכמעט כל מה שקורה העונה במכבי תל אביב. גם היכולת המצוינת, השליטה על המגרש והניצחון הקליל, אבל גם בתרומה של הישראלים. 74 דקות קיבלו הישראלים של הצהובים, 37 אחוזים מכמות הדקות על הפרקט וקלעו 24 נקודות, 26 אחוזים ממה שהקבוצה קלעה.

עד כמה המספרים הללו רחוקים ממה שהישראלים של הצהובים תרמו העונה? השחקנים של יאניס ספרופולוס קלעו ב-33 משחקי יורוליג 285 נקודות כשמוביל את הרשימה ג'ון דיבתולומיאו עם 85 נקודות. מדובר ב-11 אחוזים בלבד מהנקודות של הקבוצה העונה, כשהישראלים זוכים ל-16 אחוזים מהדקות על המגרש במהלך העונה הזאת. בעונה שעברה, עונה מוצלחת בהרבה אך שגם במהלכה איבדה הקבוצה שניים מהישראלים המובילים שלה לפציעות, הישראלים תרמו 23 אחוזים מהנקודות ב-26 אחוזים מהדקות.

לא יהיה נכון לשים את כל האחריות לחוסר ההצלחה הגדול של הצהובים העונה ביורוליג על שיתוף או אי שיתוף הישראלים. עונת השפל הגדולה שלהם הייתה עונת 2015/6 ושם קלעו הישראלים 46 אחוזים מהנקודות, אך קיבלו 43 אחוזים מהדקות, כשבאותה קבוצה שיחקו כמות גבוהה של זרים שהיו רחוקים מרמת יורוליג כמו ארינזה אונוואקו, ויטור פבראני ואייק אופייבו. בעונה הגדולה האחרונה לפני כן, עונת 2013/14, היא קיבלה 36 אחוזים מהנקודות מהישראלים, כשהסגל כלל את דייויד בלו, אלכס טיוס, גיא פניני ויוגב אוחיון.

כשמכבי תל אביב מקבלת כל כך מעט מהישראלים שלה, היא חייבת לעבור ריענון רציני לקראת העונה הבאה בתחום הזה.

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי. דני מרון
אי וודאות. עומרי כספי/דני מרון

שישה ישראלים שיחקו העונה במכבי תל אביב, רק לאחד מהם, ג'ון דיברתולומיאו יש חוזה מובטח לעונה הבאה. הקפטן פתח את העונה מחוץ למגרש בשל הפציעה מהעונה שעברה, אך שיחק 22 משחקים ותרם 3.9 נקודות ב-10 דקות. שחקן נוסף שלגביו מסתמן שאין שאלה היא עוז בלייזר. למרות שתרשם רק 2.4 נקודות ב-10 וחצי דקות משחק לאורך 32 משחקי יורוליג, הצהובים אוהבים את הרוח והתרומה הכללית של השחקן ואמורים לממש את האופציה עליו לעונה הבאה.

עומרי כספי הוא חידה גדולה מאוד עבור הצהובים. כספי שיחק העונה 16 משחקי יורוליג, 10 יותר מהעונה שעברה, ובשל מגבלת דקות קשה שיחק רק קצת יותר מ-11 דקות למשחק, בהן תרם 4.1 נקודות ו-2.4 ריבאונדים לערב. במכבי מודעים לכך שמבחינת יכולות כספי הוא אכן שחקן יורוליג, ויהיה להם בלתי אפשרי להביא שחקן ברמתו, אלא שהפציעות הרבות ואי הוודאות לגבי היכולת שלו לסחוב עונה שלמה או חלקים רבים רצופים בתוכה, צפויים להוביל לפרידה. עם זאת, גורמים במכבי תל אביב סיפרו השבוע כי "לומר שעומרי כספי בוודאות לא יהיה בקבוצה בעונה הבאה יהיה טעות גדולה".

שחקן מרכזי נוסף שמעמדו לא ברור הוא יובל זוסמן. אשתקד היה זוסמן מהישראלים הבולטים של מכבי עם 5.4 נקודות, 2.7 ריבאונדים ו-1.7 אסיסטים ביותר מ-17 וחצי דקות משחק במשך 23 משחקים. את העונה הנוכחית הוא פתח פצוע, חזר וסיים אותה עם פציעה אחרת. בסך הכל שיחק 11 משחקים תרם 2.6 נקודות לערב ב-13 וחצי דקות משחק. לזוסמן אין חוזה לעונה הבאה, הוא לוטש עיניים לאירופה, בפרט לפנאתינייקוס, אבל במכבי תל אביב הבהירות כמה פעמים בתקופה האחרונה כי כמו במקרה של כספי, הדלת לזוסמן לא נסגרה והנושא יתבהר בתקופה הקרובה.

לגבי סנדי כהן וטי ג'יי קליין התמונה קצת יותר ברורה - הראשון לא הצליח להפוך לשחקן מרכזי במכבי תל אביב העונה, אך חתם על חוזה עם אופציות יציאה לארבע עונות לפני שנתיים. ייתכן מאוד כי הצהובים יבחרו להשאילו ולהחזירו בעונה הבאה. קליין הגיע לפני חודשיים עם אופציה לעונות הבאות. נכון לעכשיו במכבי תל אביב מודים כי לא הוכיח את עצמו, אך ייבחן במשחקי הליגה עד לסיום העונה. דורי סהר צפוי להישאר ולקבל יותר הזדמנויות במשחקי הליגה.

עוד בוואלה!

"השיטה של ספרופולוס במכבי תל אביב פוגעת משמעותית בסקוטי ווילבקין"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל תל אביב ים מדר מול שחקן מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט. ברני ארדוב
בשל לרמות הגבוהות? ים מדר/ברני ארדוב

כשהעתיד של כספי וזוסמן, שניים מהישראלים המובילים של הקבוצה בשנתיים האחרונות, מעורפל מאוד, במכבי תל אביב יצטרכו להביא ישראלים, אך לא סתם ישראלים, כאלה שיוכלו לתרום באמת. הבעיה העיקרית שהיצע השחקנים בכדורסל הישראלי אינו גדול מספיק, כשאחד השמות המרכזיים שיכלו לבוא בחשבון, תומר גינת, כבר חתם לעונה הבאה בקבוצתו. למה זה חשוב? הצהובים מביאים בעונות האחרונות שמונה שחקנים זרים, ובממוצע שניים מהם אינם שחקנים מרכזיים בהתקפה. כל עוד מכבי תל אביב לא תפגע כמעט בכל הזרים שלה, היא צריכה לקבל משהו מהישראלים. ולא, קצת יותר מ-9 נקודות ו-7 נקודות מדד בממוצע, זו לא באמת תרומה.

ההערכה שהצהובים יצרפו במקרה הגרוע ישראלי אחד משמעותי לסגל, ובמקרה הקיצוני שלושה ישראלים, כשהכל תלוי בהישארות או אי השארות של כספי וזוסמן. הצהובים לוטשים עיניים לכל העמדות בחיפוש אחר ישראלי שיכול לתת תרומה משמעותית.

בעמדות הגארדים קיימים היום שני ישראלים שנחשבים מועמדים, מתוכם שחקן אחד שבקבוצה אוהבים והיו רוצים לקדם - נועם דוברת ממכבי ראשון לציון. הבעיה עם דוברת היא החוזה בעיר היין ולפי דברי היו"ר יצחק פרי השבוע הוא לא מתכוון לשחררו. מועמד מוביל נוסף הוא ים מדר, עוד שחקן מוערך ביד אליהו, כשבקבוצה אף סיפרו השבוע כי הוא בשל יותר אפילו לרמות גבוהות. הבעיה עם מדר, כמו דוברת, היא החוזה בהפועל תל אביב והעובדה שהוא בבוררות מול האדומים.

טי ג'יי ליף. GettyImages
עדיין לא ויתר על חלום ה-NBA. טי ג'יי ליף/GettyImages

מתוך "fast Break", התכנית השבועית באפליקציית מכבי תל אביב

בעמדות הפנים ההיצע אפילו גבוה יותר - לא פחות משלושה שחקנים נמצאים על המדף במידה ויחליטו לא להמשיך עם טי ג'יי קליין. המועמד הטבעי ביותר הוא ג'ייק כהן שעזב הקיץ לאוברדיורו הספרדית. במכבי תל אביב מעריכים את כהן שהוכיח כי יכול לתרום גם ברמת היורוליג, אך גם אם יחליטו שהוא השחקן עבורם, הבעיה צפויה לבוא מכיוונו שכן לא מעט מההחלטה לעזוב בקיץ הייתה החלטה אישית של השחקן.

טי ג'יי ליף הוא מועמד נוסף לעמדות הפנים, אך השחקן לא ויתר עדיין על חלום ה-NBA. במכבי מעריכים כי אם יחליט לנסות את מזלו מעבר לים, באופן טבעי יהיה קשר בין הצדדים. השם האחרון הוא עידן זלמנסון. שחקן הפנים עדיין שייך למכבי תל אביב, וכשיסיים את חוזהו בהפועל ירושלים בתום העונה הוא שב אוטומטית למכבי תל אביב, שאם תחליט לוותר עליו, הוא יהפוך לשחקן חופשי. לוואלה! ספורט נודע שלפני שנתיים במכבי רצו לצרפו לסגל לפחות בליגה, אך זלמנסון רצה את ההזדמנות הגדולה יותר בירושלים.

שחקן נוסף בעמדה אחרת שבא בחשבון עבור הצהובים הוא רפי מנקו, שחקנה של שאלון. מנקו נמצא בעמדה דומה לזו של יובל זוסמן, למרות שהוא יותר בעמדות הפורוורד, וייתכן מאוד שיבוא בחשבון במידה וזוסמן אכן יחליט לעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully