וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיטה של ספרופולוס במכבי תל אביב פוגעת משמעותית בסקוטי ווילבקין"

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 13:13

בעיית האופי, השילוב הלא מוצלח עם ז'יז'יץ' והחלק של המאמן: ב"יורוהופס טורקיה" ניתחו את הירידה של סקוטי ווילבקין העונה וחרצו: "אולי נראה אותו הופך למנהיג אמיתי בקבוצה אחרת"

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
לא מנהיג? ווילבקין/דני מרון

סקוטי ווילבקין הפך העונה לאחד מסימני השאלה הגדולים במכבי תל אביב: מצד אחד, אין עוררין על היכולות ההתקפיות שלו, אבל מצד שני העונה הוא נעלם בלא מעט משחקים, מה שבוודאי תרם לתוצאות המאכזבות של הצהובים ביורוליג.

ווילבקין שהצטרף לצהובים בקיץ 2018 וחתם בקיץ על הארכת חוזה עד 2023, הפך לאחד השחקנים הכי חידתיים ביורוליג. היום (רביעי) פרסמו ב"יורוהופס טורקיה" כתבה ארוכה שניתחה את הירידה ביכולת שלו - שאמנם באה לידי ביטוי באופן חלקי בלבד בסטטיסטיקות (14 נקודות למשחק העונה לעומת 16.1 בעונה שעברה), אבל ניכרה היטב לכל מי שצפה במשחקי הקבוצה.

"השאלה החשובה שצריכה להישאל לגבי סקוטי ווילבקין היא האם יש לו את מה שנדרש כדי להנהיג קבוצה עם יומרות בכדורסל האירופי? אין שחקנים מושלמים, ובמקרה של ווילבקין יש גם בעיית אופי וגם בעיה של התאמה לשיטה של הקבוצה", כתבו. "באופן כללי, מדובר בשחקן עם אישיות בעייתית, קצת כמו מייק ג'יימס. מצד שני, בניגוד לג'יימס, ווילבקין מוכיח שיש לו מוכנות ללמוד ולהשתפר בתור מנהיג. יש לו אופי יותר טוב מלג'יימס, וההוכחה היא שהוא מצליח להתחבר למאמן. מצד שני, הוא עדיין רחוק מלהיות המנהיג שקבוצה גדולה מחפשת. אופי מנצח ותכונות של מנהיג, אלה לא דברים שמפתחים ביום אחד".

יאניס ספרופולוס מכבי תל אביב. דני מרון
לא מצא תשובות. ספרופולוס/דני מרון

מצד שני, בכתבה ציינו לרעה גם את שיטת המשחק ההתקפית של יאניס ספרופולוס. "בניגוד לעונה שעברה, העונה ווילבקין החזיק פחות בכדור. בשורה התחתונה, הוא לא נהנה מהמצב הזה וגם היעילות הקבוצתית לא השתפרה. זה הפך אותו לסקורר המוביל של הקבוצה, אבל לא למנהיג שלה. לא ברור איך ספרופולוס הצליח ליצור שיטה שלקחה את מכבי תל אביב אחורה בהרבה מובנים העונה, אבל האמת היא שזו אחת הסיבות לירידה של ווילבקין. צורת המשחק של הקבוצה פגעה בו בצורה משמעותית".

כמו כן, בולט לרעה השילוב בין ווילבקין לאנטה ז'יז'יץ', במיוחד בצד ההכנתי. בכתבה בדקו מי מבין שחקני הפנים של הצהובים בשנים האחרונות, הכי התאים להיות מצוות עם ווילבקין, והתברר שבדקות של ווילבקין וז'יז'יץ' יחד על המגרש, מכבי תל אביב הובסה ב-25 הפרש במצטבר (לשם השוואה, בדקות של ווילבקין וטאריק בלאק בעונת 2019/20, הצהובים עמדו על 62+, ובדקות עם ווילבקים ואותלו האנטר העונה על 14+).

"מכבי תל אביב נפלה מהיריבות שלה השנה בתוכנית המשחק ולא הצליחה ליצר כדורסל ששווה מקום בפלייאוף. מצד אחד, ווילבקין לא אשם שהביאו שחקנים שלא מתאימים לידו. מצד שני, זה מוכיח שהוא לא מנהיג מספיק טוב".

עוד בוואלה!

סקוטי ווילבקין מסכם עונה קשה: "למקבלי ההחלטות בישראל לא היה אכפת מאיתנו"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
שילוב שהוא מתכון לבעיות הגנתיות. ווילבקין וז'יז'יץ'/דני מרון

לסיכום, מציין הכותב ש"אולי בשנים הבאות נראה את סקוטי ווילבקין הופך למנהיג המושלם, במכבי תל אביב או אולי בקבוצה אחרת. אבל ברור שחובת ההוכחה עדיין עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully