וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלף דוברת: מה יהיה הצעד הבא בקריירה של נועם דוברת?

18.3.2021 / 13:00

בגיל 18 וחצי הוא פורח במכבי ראשון לציון, ובקיץ הקרוב יוכל להשתחרר מחוזהו: האם מכבי תל אביב תנסה ללכת עליו, האם הוא צריך לצאת לאירופה או אולי להישאר בעיר היין (ועד כמה זה תלוי בחזרה ליורוקאפ)? המומחים מתווכחים

דני אבדיה מדבר על ההתאקלמות ב-NBA/מתוך עמוד הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

בחודש שעבר, כשמכבי ראשון לציון הכריזה על צירופו של ג'רמי פארגו, הגיע מתחת לרדאר רגע שעשוי להתברר כמכונן בקריירה של נועם דוברת. עד אז שיחקו הכתומים עם שני גארדים זרים בסגל, והישראלי רשם 8.7 נקודות ו-2.6 אסיסטים; מאז הוא עומד על 15.7 נקודות וארבעה אסיסטים, ומשדרג את כושר הקליעה שלו - משלשה וחצי לערב ב-35% ל-3.2 שלשות ב-52%.

דוברת, שרק בעוד ארבעה חודשים יחגוג 19, הוא מזמן לא ילד אלמוני בכדורסל הישראלי. בחלון האחרון של מוקדמות היורובאסקט כבר קיבל דקות משמעותיות מעודד קטש בנבחרת ישראל, ולפי רבים בנבחרת הוא חזק בתוכניות לקראת אליפות אירופה עצמה בשנה הבאה. בינתיים הוא ממשיך להוביל את ראשון לציון בניסיון להפוך את העונה שלה להצלחה.

הוא חתום בעיר היין עד 2023, כשהחל מהקיץ יש בחוזה אפשרויות יציאה. הערב (חמישי, 21:00) יארחו הכתומים את המועמדת הברורה מאליה להיות תחנתו הבאה , וזה הרגע לנסות ולבחון מה צריך להיות הצעד הבא בקריירה שלו. האופציות שעומדות בפניו הן להישאר בראשון לציון, לצאת לקבוצה באירופה - כשאחת האפשרויות היא מגה לקס הסרבית (קבוצתו של מישקו רזנטוביץ', שותפו האירופאי של סוכנו אבי זילברמן) או לעבור למכבי תל אביב שעוקבת אחריו.

שחקן מכבי ראשון לציון נועם דוברת מול שחקן הפועל תל אביב גייב יורק. אלן שיבר, אתר רשמי
קפץ בשבועות האחרונים ל-15 נקודות ב-52 אחוזים לשלוש. נועם דוברת/אתר רשמי, אלן שיבר

במשחקי הפלייאוף והפיינל פור של ליגת הקורונה בקיץ, דוברת נמחק מהרוטציה וקיבל רק 4.8 דקות לערב, אבל בגיל 18 הוא מגיע העונה לדאבל פיגרס בליגת העל, עם 10.5 נקודות למשחק, כמעט כפול מאשר היו לו אשתקד (5.5).

"בארץ יש פאניקה", אומר צביקה שרף. "דוברת הוא שחקן ואדם מדהים. הוא גמר בית ספר מוקדם, הוא גאון, ילד נהדר, יש לו את כל התכונות הטובות, ואי אפשר לומר עליו מילה רעה. הוא גם שחקן כדורסל מעולה, שיכול לשחק בשתי עמדות הגארד. נהייתה סביבו המולה והטרפה של NBA, כאילו אם לא הגעת לשם עד גיל 19 אז זה אבוד. זה לא נכון, זו טעות".

- מה צריך להיות הצעד הבא שלו?

"הוא צריך לכוון לקבוצה שמשחקת באירופה. מכבי ראשון לציון עשתה בשנה שעברה צעד מדהים ושיחקה ביורוקאפ, והשנה פרשה בגלל בעיות כלכליות. אם היא תחזור לשם, הוא יכול לשקול להישאר".

גם אפיק ניסים, שבגיל צעיר מאוד הוביל את ראשון לציון ובחר לצאת לאירופה, לא בטוח שעזיבה היא הצעד הנכון לדוברת. "אני רוצה לראות אותו משחק טוב ושומר על יציבות לאורך תקופה ארוכה. בתקשורת הישראלית ממליכים שחקן אחרי משחק טוב, ובמשחק רע מיד קוטלים. הוא שחקן בוגר ומוביל, נותנים לו את ההזדמנות, ובצדק. הוא בוגר ממש לגיל שלו, אבל עכשיו עליו לשמור על עקביות.

"ראשון לציון היא לא קבוצה קטנה. היא נלחמת על תארים, יש בה לחץ, היא מחליפה זרים, יש לה מאמן בכיר מאוד וקהל אוהדים. השנה הם רצו לשחק ביורוקאפ, והקורונה לא איפשרה להם. אירופה זה דבר מעולה בשבילו: היא נותנת חשיפה, נותנת לו זמן משחק שיעזור לבגר אותו, אבל צריך לראות אם ראשון תוכל להיות שם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נועם דוברת שחקן מכבי ראשון לציון. ., אודי ציטיאט
"מכבי תל אביב זו הבמה הטובה ביותר, אבל זמן משחק היורוקאפ יקדם אותו". דוברת/אודי ציטיאט, .

כאמור, מכבי תל אביב שתפגוש הערב את דוברת היא מועמדת בכירה לקלוט אותו בעתיד הקרוב או הרחוק. "אני מאמין שברגע שיש לך הזדמנות, צריך ללכת עליה", אומר ניסים, "לוקה דונצ'יץ' הוא דוגמה קיצונית, אבל בגיל 18 הוא הוביל את ריאל מדריד, שיחק והתמודד, והיה ה-MVP בזכייה שלה ביורוליג. דני אבדיה לא שיחק בהתחלה במכבי, ובאמצע העונה שעברה קיבל הזדמנות ביורוליג והיה טוב. האפשרויות שעומדות בפני נועם הן טובות, והתשובה הנכונה מורכבת".

שרף, שמכיר מבפנים את המערכת של הצהובים, מעיד מצידו כי: "אין כל ספק שמכבי תל אביב זו הבמה הטובה והרצינית ביותר לשחקן שרוצה לשחק ברמות הגבוהות ביותר. אבל אם אני מכבי, ואני צריך לשלם כסף על נועם דוברת כדי לשחרר אותו, לא שווה לי לקבל אותו לשנה. הוא יכול לשחק שם שנתיים או שלוש".

- דוברת יכול לצאת לדראפט בכל אחד משלושת הקייצים הבאים.

"לפעמים אתה הולך לדראפט, נבחר בסיבוב השני כמו דורון שפר, יותם הלפרין וליאור אליהו, ולא הולך לשם. דוברת צריך לעבור דרגות, לשחק ביורוקאפ או ביורוליג, לשחק בנבחרת ישראל באליפות אירופה, להיות משמעותי בראשון לציון. גם לשאלה מה יקרה עם יובל זוסמן יש השפעה. ללכת לבקבוצה ספרדית מהמעמד של אוברדוירו, כמו ג'ייק כהן, זה לא נותן כלום. אם מכבי תל אביב רוצה אותו - בתנאי שהיא בונה עליו - זה טוב בשבילו, או להישאר בראשון, בתנאי שהיא חוזרת לאירופה ומכוונת לצמרת בישראל".

דוברת סיפר בתחילת העונה, אחרי הבחירות באבדיה ובים מדר בדראפט, על מטרותיו: "קמתי בלילה, הייתי חייב לצפות בזה, הייתי חייב לראות לאן דני יגיע ולא הצלחתי להישאר ער לבחירה של ים. התרגשתי בשביל שניהם. גם אני רוצה להגיע לשם. יש לי עוד דרך לעשות, ואני צריך לעבוד קשה, אבל זה אפשרי".

לפי חוזהו של דוברת, הוא יכול לצאת מחוזהו בראשון לציון תמורת פיצוי. עם זאת, בקבוצה מקווים כי חזרה שלהם לאירופה תעזור להם להשאיר את הכישרון לפחות לעוד שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully