וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם ארבל: "נגד אנגליה היה שיא הקריירה שלו, ושיא הקריירה שלי"

25.11.2020 / 22:30

השדר הוותיק נפרד מדייגו מראדונה בריאיון לוואלה! ספורט: "רבע גמר המונדיאל ב-1986 היה המשחק הכי גדול ששידרתי, הייתי רוצה להגיד לו 'תודה על הזכות לשדר אותך'"

תקציר: מיטב מביצועיו של דייגו ארמנדו מראדונה/ספורט 1

עבור הצופה הישראלי, יורם ארבל הוא חלק בלתי נפרד מההצגה הבלתי נשכחת של דייגו מראדונה במונדיאל 1986 במקסיקו. ארבל היה זה ששידר את המשחק הכי גדול שלו- רבע הגמר של ארגנטינה מול אנגליה, שבו מספר 10 האגדי כבש צמד: האחד בנגיעת יד, והשני בסלאלום, בגול שמוגדר על ידי רבים כגדול בהיסטוריה. ארבל נחקק בזיכרון בעיקר בזכות המשפט הבלתי נשכח שלו אחרי השער השני, כשהשדר הישראלי קרא בהתרגשות "מאה אחוז חוקי! אלף אחוז חוקי!".

אגב, כמובן שגם בארגנטינה שידור המשחק הפך לאגדי, ולחלק בלתי נפרד מהשער. השדר המפורסם ויקטור הוגו מוראלס, ליווה את השער בתיאור הבא: "הכדור מגיע למראדונה, שניים שומרים עליו, מראדונה שולט בכדור, הוא מתקדם בצד ימין, הגאון של הכדורגל העולמי, הוא עובר שחקן שלישי וימסור עכשיו לבורוצ'גה... מראדונה ממשיך עם הכדור! גאון! גאון! גאון! טה-טה-טה-טה-טה וגוללללללללללללל...! גוללללל! אני רוצה לבכות! אלוהים ישמור, ויוה אל פוטבול! גולאסו! דייגווווו! מראדונהההה! אני הולך לבכות! מראדונה, עם ריצה בלתי נשכחת, במהלך כל הזמנים, גאון אלוהי, מאיזה כוכב הגעת אלינו? בשביל להשאיר מאחור כל כך הרבה אנגלים, בשביל שהמדינה תהיה כולה מאוחדת, צועקת עבור ארגנטינה. ארגנטינה שתיים, אנגליה אפס, דייגו ארמאנדו מראדונה. תודה אלוהים, עבור מראדונה, עבור הכדורגל, עבור הדמעות האלה, בשביל כל זה".

"זה סרט שסופו הרע היה ידוע מראש", נזכר הערב (רביעי) יורם ארבל בשיחה עם וואלה! ספורט. "אני הולך עם מראדונה הרבה שנים, כשהשיא היה ב-1986. ארגנטינה הגיעה למונדיאל עם רגשות עזים מפוקלנד ומראדונה לא דפק חשבון לאיש. הוא עשה לאנגליה נה באוזן. הוא השאיר את העולם פעור פה אחרי השערים נגד אנגליה. זה היה שיא הקריירה שלו וגם שיא הקריירה שלי כשדר. הוא דמות טראגית קומית. הטרגדיה שלו היא הסמים. הגוף שלו היה גמור. כבר לפני שבועיים צולמתי לכתבה עליו ולא חשבתי שזה ייגמר אבל כנראה שזה היה הסוף שצריך להיות.

עוד בוואלה!

"כייסתי את האנגלים": בחזרה לל"יד האלוהים" ו"שער המאה" של מראדונה

לכתבה המלאה
יורם ארבל. זיו ברק,
"לא חשבתי שככה זה ייגמר". יורם ארבל/זיו ברק

"ראיתי אותו מקרוב", נזכר ארבל. "היו לו רגליים מדהימות עם שרירים שלא מתפתחים מעצמם אבל מעולם לא הוכח אחרת. מסי עם כל הכישרון לא מצליח להביא את ארגנטינה למקום שמראדונה הביא. הוא הגדול מכולם. כדורגלן של פעם ב 50 שנה. המשחק מול אנגליה היה הכי גדול ששידרתי עם הגול השנוי במחלוקת ביד ומייד אחרי זה הגול הכי גדול שהובקע אי פעם. 70 מטר ספרינט והוא עבר את האנגלים אחד אחרי השני. אם הייתי יכול לומר לו משפט אחד אחרון הייתי אומר: 'תודה על החוויה והזכות לשדר אותך'".

לסיום הוסיף השדר הוותיק: "לא יצא לי מעולם לדבר איתו וחבל. אמרו לי שהוא התנצל בפני השופט על השער ביד, אבל קשה לי להאמין לזה. הוא לא היה טיפוס שמתנצל. הוא ניסה למצוא את דרכו אחרי שפרש. עשה כל מיני דברים. תכניות טלוויזיה, אפילו ירה על עיתונאים. באיזה שהוא מקום הוא היה גם פרחח ופרא אדם, אבל סלחו לו בדרך כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully