וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורט הישראלי נפרד ממראדונה, קלינגר: "רק כשעמדתי לידו הרגשתי את ההילה והקסם"

עודכן לאחרונה: 25.11.2020 / 23:44

ברקוביץ', בניון, נמני, חזן, אוחנה ואחרים ספדו לגדול שחקני ארגנטינה, שפגש כמה פעמים גם את נבחרת ישראל. זהבי: "אגדות לעולם לא מתות"

תקציר: מיטב מביצועיו של דייגו ארמנדו מראדונה/ספורט 1

בשעה שעולם הכדורגל כולו מתאבל על מותו הפתאומי של דייגו מראדונה, גם כדורגלני ישראלי נפרדים מאחד האלילים הגדולים שלהם, שהיה נערץ גם בישראל למרות שהצהיר במספר הזדמנויות על תמיכתו במאבק הפלסטיני. הידיעה המפתיעה על לכתו של אגדת הענף זעזעה כדורגלנים וחובבי כדורגל בכל העולם, ובישראל המצב לא היה שונה.

איל ברקוביץ' בסטורי לאחר מותו של דייגו מראדונה. האינסטגרם של איל ברקוביץ', צילום מסך
איל ברקוביץ' בסטורי לאחר מותו של דייגו מראדונה/צילום מסך, האינסטגרם של איל ברקוביץ'

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "מראדונה אמן הכדורגל המופלא, שהביא אור ושמחה למיליונים במגרשים בכל העולם, איננו. אגדת כדורגל שנמשיך ונספר בה שוב ושוב. אנחנו שזכינו לראות אותך מלהטט בכדור בקלילות, בלתי ניתן לעצירה כל הדרך אל השער, יחד עם ילדינו ונכדינו ששמעו מאתנו על כל שער אגדי שהבקעת - נאמר לך הלילה תודה.

"תודה על רגעים בלתי נשכחים, גם בעצבות, גם בשמחה, על רגעים של תקווה ושל הנאה צרופה שהבאת למיליונים בעולם כולו. אני שולח תנחומים לעם בארגנטינה ולאוהדי הכדורגל באשר הם, בערב העצוב הזה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "מראדונה היה אחד השחקנים הגדולים מאז ומעולם. הווינריות, התשוקה למשחק והכישרון האינסופי הביאו אותו, את קבוצותיו ואת הנבחרת הלאומית של ארגנטינה להישגים יוצאי דופן. כל מי שזכה לראות אותו מלהטט על המגרש לא ישכח במהרה את החוויה".

עוד בוואלה!

הלם בעולם הכדורגל: דייגו מראדונה מת בגיל 60

לכתבה המלאה
ערן זהבי בסטורי לאחר מותו של דייגו מראדונה. האינסטגרם של ערן זהבי, צילום מסך
ערן זהבי בסטורי לאחר מותו של דייגו מראדונה/צילום מסך, האינסטגרם של ערן זהבי

אלי אוחנה: "זאת טרגדיה. טרגדיה שאמנם לא הפתיעה אף אחד כי זה היה באוויר בתקופה האחרונה. הוא היה אחד הכדורגלנים ואחד הספורטאים הכי גדולים שהיו לנו, באמת תאווה לעיניים היה לראות אותו. חבל מאוד שהוא הגיע למצב הזה בשנותיו האחרונות, שגם פגעו בשם שלו. עדיין, הוא עשה דברים מדהימים לכדורגל וייזכר כאגדה".

אבי נמני אמר: "אליל נעוריי ליווה אותי לאורך כל הקריירה, ענק הענקים. הוא הגיע הכי רחוק ששחקן כדורגל יכול לשאוף, תהיה מנוחתו עדן".

אלון חזן: "דייגו היה אגדת כדורגל שמגנטה את כל מי שחזה בו. מנהיג על עם המון צבעוניות ושובר מוסכמות לקח את ההילה סביבו לרמת כוכבות רוק. בנה עצמו כאל עבור נאפולי שם זרח ודעך כוכבו. האיש שלקח את הדרום המוזנח לחוש שווים מול הצפון העשיר, אך שם גם החל את הדרך שהרסה את הקריירה ואת החיים בחיבור למאפיה, סמים, אלכוהול וכל מה שהרס את הגאונות ברגליים. זכיתי לשחק מולו במדי הנבחרת וזה רגע חרוט לחיים. דייגו היה אליל בחייו ויהפוך למיתוס על עם מותו הטראגי. מיחידי הסגולה שמותם רק מעצים את כוכבותם. עולם הכדורגל איבד את גדול הכדורגלנים לטעמי.

יוסי בניון: "עצוב מאוד, במיוחד המצב שהגיע אליו בשנים האחרונות וההידרדרות שלו, זה כאב לכולם. הוא היה כדורגלן מדהים, כילד הייתי צופה בו ונפעם, באמת שחקן שדור שלם גדל עליו והעריץ אותו. כל פעם שפגשתי ארגנטינאים בעולם הבנתי מי זה דייגו עבורם. הרבה מעבר לשחקן כדורגל, אגדה שגרמה להרבה מאוד אנשים לאהוד את ארגנטינה בכל טורניר בו היה משתתפת".

איציק זוהר: "יום עצוב לכדורגל העולמי, היה אליל נעוריי כמו עוד מיליוני ילדים בעולם. כואב הלב מבחינתנו. הוא היה גיבור על ולדעתי השחקן הטוב בהיסטוריה, ביי פאר".

משה חוגג כתב באינסטגרם: "כמה אהבתי אותו, אומן, גאון אמיתי. זה שהפך את המספר 10 למה שהוא היום. לא ישכח לעולם".

ניר קלינגר: "יום עצוב מאוד לעולם הכדורגל. בעיני הגדול מכולם. כדורגלן ואדם מיוחד במינו. רק כשעמדתי לידו הרגשתי את ההילה והקסם ממנו. היה שלום, דייגו".

רפי אוסמו, בלמה של מכבי חיפה ונבחרת ישראל בשנות ה-80, נזכר במשחק ההכנה בשנת 1982 בו התארחה ארגנטינה בישראל: "אחד הרגעים הזכורים לי היה עוד לפני המשחק, למראדונה היה מין ריקוד עם הכדור וכך הוא היה מתחמם. במהלך המשחק פשוט לא ניתן לתאר כמה הכול עבר דרכו, ולעמוד מולו ולנסות לעצור אותו היה חסר סיכוי. לא יכולת לדעת לאן הוא ירוץ עם הכדור".

ברוך ממן: "מראדונה היה אליל נעוריי. האוהדים של מכבי חיפה שרו לי ועודדו שקראו לי מראדונה. אנחנו מאותו דור וזה יום עצוב בשבילי. הוא הגדול מכולם, יהי זכרו ברוך".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות:" אבדה גדולה לעולם הספורט עם לכתו של אגדת הכדורגל דייגו ארמנדו מראדונה. במחזור המשחקים של סופ"ש הקרוב, יכבדו השחקנים את מראדונה בדקת דומיה לזכרו. עולם הכדורגל דואב את לכתו".

דני אבדיה לאחר מותו של דייגו מראדונה. מתוך האינסטגרם של דני אבדיה, צילום מסך
דני אבדיה לאחר מותו של דייגו מראדונה/צילום מסך, מתוך האינסטגרם של דני אבדיה

יוסי אבוקסיס: "קיבלנו בהלם את הבשורה על מראדונה. הוא אחד השחקנים הכי גדולים בעולם. ראיתי אותו כילד. אני משתתף בצער המשפחה, זהו יום קשה לכדורגל העולמי".

אברהם אבוקרט: "אגדת כדורגל, הגדול ביותר בכל הזמנים. נזכור אותו כשחקן מיוחד במינו, אחד שהלך תמיד על הקצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully