וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בשיחה של וושינגטון עם דני אבדיה: "לא חלמנו שנצליח לבחור בך". הג'נרל מנג'ר "היה בטירוף"

עודכן לאחרונה: 19.11.2020 / 10:03

הוויזארדס "אסירי תודה" שהישראלי נפל לבחירה 9: "הוא היה מדורג הכי גבוה אצלנו". המאמן סקוט ברוקס: "הוא יקבל הזדמנויות ויעזור לנו, האוהדים שלנו יאהבו אותו". הג'נרל מנג'ר טומי שפרד: "עוקבים אחריו מגיל 16, יש לו פוטנציאל גדול". בעיית הקליעה? "לא מכשול"

מסיבת העיתונאים של דני אבדיה אחרי שנבחר בדראפט/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

החלום הגדול של דני אבדיה התגשם הלילה (בין רביעי לחמישי), כשהישראלי בן ה-19 נבחר במקום התשיעי של דראפט ה-NBA על ידי וושינגטון. מדובר בבחירה מעט נמוכה יותר מכפי שהעריכו הפרשנים, ובכל זאת, אבדיה הנרגש התחבק עם משפחתו, ולאחר מכן יצא אל עשרות האנשים שהגיעו לאירוע שערך בדרום תל אביב והתקבל בשירה.

לא רק אבדיה חגג - גם הוויזארדס היה מאושרים, משום שעל פי דיווחים לא האמינו שהישראלי יחליק עד הבחירה התשיעית. הג'נרל מנג'ר טומי שפרד שחרר שגאת שמחה במשרדי המועדון ומאמן הוויזארדס סקוט ברוקס סיפר כי הוא הרגיש ששפרד עומד להתחיל לרוץ בחדר מרוב התרגשות. "אני אוהב את ההתרגשות של טומי", אמר המאמן על הג'נרל מנג'ר, "הוא היה בטירוף. הייתי בטוח שהוא יהפוך פתאום לקרל לואיס ויתחיל לרוץ. עבור הצעירים, אספר שהוא היה אחד הרצים הכי טובים".

שפרד סיפר שהוא מבצע סקאוטינג על אבדיה מאז שזה היה בן 16: "הוא בלי ספק היה השחקן שמדורג הכי גבוה בלוח שלנו, אנחנו אסירי תודה שהוא נפל לבחירה 9. יש לו פוטנציאל גדול כשחקן כנף וכפליימייקר משני ואנחנו חושבים שהוא הולך להחמיא מאוד לכישרון שיש לנו בסגל. הוא יוכל לשחק בכל חמישייה שנרכיב, מדובר בשחקן מוכח ששיחק ברמה הכי גבוהה באירופה".

שפרד התייחס לקליעה ממרחק של אבדיה, שעל פי רוב הפרשנים היא נקודת התורפה שלו: "נשתמש במאמני הפיתוח שלנו, הם יקחו את הזמן איתו, ויבחנו את הזריקה שלו. אבל אני לא חושב שמצפה לנו מכשול רציני שם".

באתר הרשמי של הוויזארדס פרסמו את שיחת הטלפון בין שפרד ואבדיה, ובה אמר הג'נרל מנג'ר לישראלי: "ברוך הבא, אנחנו כל כך נלהבים. זה מסע מדהים. אני שמח מאוד בשבילך. גם בעוד מיליון שנה לא חשבנו שיש לנו סיכוי לבחור בך, אבל אין לחץ, פשוט תבוא ותשחק. אנחנו מאוד אוהבים אותך".

צפו בחגיגות של וושינגטון ברגע הבחירה

צפו במסר של אבדיה לאוהדי וושינגטון

ובשיחה של טומי שפרד עם אבדיה

ובריאיון הראשון שלו לתקשורת האמריקאית

דריימונד גרין התרשם מאוסף היין של אבדיה

על יכולותיו של הישראלי אמר המאמן: "אני מאוד אוהב את הקשיחות שלו, את ה-IQ שלו. הוא יעלה על הפרקט ומיד יתחרה, אף פעם לא צריך לחשוש האם הוא ישחק חזק. הוא ישפר את האימונים שלנו והמשחקים שלנו. ברוב הקריירה שלו הוא שיחק מול שחקנים מבוגרים ממנו. הוא מוסר די טוב, תוקף את הסל עם כוח רב ומסוגל לבצע חילופים בהגנה. הוא מוכן לעזור לנו. הוא יקבל הזדמנויות ואני כבר מחכה לראות אותו מתאמן אצלנו, אני מת על המסירות, הקשיחות והתשוקה איתה הוא משחק".

האוהדים שלנו יאהבו אותו כי הוא מתאים לנו. אני כבר מחכה, לא הייתי אף פעם בישראל ואני מקווה שאוכל לעשות זאת לאחר הקורונה. יש לנו חבורה בינלאומית, אבל כולם מדברים באותה שפה על הפרקט. אנחנו רוצים לשחק חזק, ביחד ולהשאיר הכל על הפרקט, והשגנו שחקן נוסף שחושב ככה. אני לא מאמן לפי הגיל אלא לפי השחקנים, אני רוצה ללמד את השחקנים הצעירים שלנו איך להיות מקצוענים. אני לא מודאג מהגיל של דני, הוא יצטרך ללמוד את השיטה שלנו ויש לנו חבורה טובה שתרצה לעזור לו להצליח. אני מחכה כבר לדבר איתו".

דיוויד פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב, אמר: "אני מאושר בשביל דני ובשביל המשפחה, כולם חשבו על מספרים 1, 2, 3, אבל הוא נבחר יפה מאוד, הוא בחור יוצא מן הכלל, ויצליח שם. תהיה גאווה גדולה לראות אותו. ראינו את הבחירות בטלפונים לפני ששידרו את זה. אני לא חושב שהייתה אכזבה, הוא בחור ישראלי בן 19, בחירה תשיעית בישראל, מאוד מרוצה, אני שמח בשבילו ובשביל מכבי".

שמעון מזרחי, שהעניק לאבדיה את הכובע של וושינגטון, הוסיף: "זה בוקר מאוד מאוד מרגש, להיבחר בעשירייה הראשונה זה לא דבר של מה בכך. מגיע לו, כי הוא השקיע, משקיע וישיקיע, והוא הביא גאווה לכדורסל הישראלי ולמכבי תל אביב. הוא הצדיק את כל ההשקעה שנעשתה בו".

ניקולה וויצ'יץ' אמר: "זה נהדר, הוא הולך למועדון מצוין. טומי שפרד ומקבלי ההחלטות מכירים את הכדורסל האירופי ואוהבים אותו. לא הייתי לחוץ, וושינגטון לא האמינה שהוא ייפול כל כך למטה, כולם ציפו שהוא ייבחר טופ 5".

חברו הטוב של אבדיה יובל זוסמן אמר לערוץ הספורט: "לא הצלחנו לראות בטלוויזיה כמו שצריך אז הסתכלנו בכל האתרים. ברגע שראינו שהוא נבחר 9 שמחנו, חשבנו שהוא ייבחר קצת לפני, אבל כנראה שהוא נבחר פה מסיבה מסוימת. אני מאמין שהוא יוכיח לכולם אחרת, לכל השכונה שנבחרו לפניו. אני בטוח שכל החברים לקבוצה ערים וראו את זה בחדר שלהם, זה לילה היסטורי לכדורסל הישראלי. אם לבזבז כמה שעות שינה כדי לראות את דני מצליח ונבחר בדראפט, פעם בחיים, אשאר בשבילו ער כל יום. אנחנו חברי אמת, השקט שבי והרעש שהוא מייצר עם כל מה שהוא יודע לעשות, ואיכשהו זה התחבר בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully