וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שכבש את המדינה, בשידור חי: המסע של דני אבדיה מנבחרות העתודה ועד ל-NBA

ההחלטה לייצג את ישראל, השיחה עם ספרופולוס, הזכיות הגדולות עם העתודה, הדאנק על דאטומה וההיסטוריה במדי מכבי תל אביב. דני אבדיה יועד לגדולה מגיל צעיר, אלה התחנות המרכזיות בקריירה הקצרה שלו, שרק החלה

דני אבדיה נבחר בדראפט ה-NBA/באדיבות ערוץ הספורט. שידורי ה-NBA ודני אבדיה בערוץ הספורט

דני אבדיה עשה הבוקר (חמישי) צעד נוסף בדרך למה שמסתמנת כקריירת כדורסל מרשימה כשנבחר בדראפט ה-NBA וישחק בליגה הטובה בעולם, אך למעשה מי שעוקב אחר אבדיה מזהה היטב את מסלול הנסיקה שלו, שהחל בגיל צעיר, ולא נראה שיעצור בקרוב. לאורך כל הדרך אבדיה, 19, המתנשא לגובה של 2.06 מטר, הראה יכולות ואיכויות שצדו את עיניהן של קבוצות NBA. אומנם הלילה נעשתה סגירת מעגל, אבל מסלול חדש נפתח עבור הכדורסלן הישראלי הצעיר. להלן כמה מהתחנות המשמעותיות בחייו.

דני אבדיה נבחרת ישראל. דני מרון
התאהבנו מהרגע הראשון. אבדיה/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
ה-MVP הצעיר בתולדות הליגה. אבדיה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

רגעי מפתח בחייו

ינואר 2001: אבדיה נולד בקיבוץ בית זרע לשרון ארצי, כדורסלנית לשעבר, ולזופר אבדיה, כדורסלן עבר סרבי שהתאזרח בישראל.

2014: כבר מגיל צעיר הוא התבלט, וכשהיה בכיתה ז' עבר למחלקת הנוער של מכבי תל אביב, המועדון בו גדול וטופח.

יוני 2017: כשהיה בן 16 עמד אבדיה, שכמו אביו מחזיק באזרחות סרבית לצד זו הישראלית, בפני פרשת דרכים: הוא קיבל הצעה לשחק בנבחרת הצעירות של סרביה, אבל בסופו של דבר העדיף את הכחול-לבן של ישראל.

אוגוסט 2017: אבדיה מרשים לראשונה את הסקאוטים, כשכיכב באליפות אירופה לקדטים (עד גיל 16), הוביל את האליפות במדד ובריבאונדים ודורג שני בטבלת מלך הסלים.

שחקן נבחרת הנוער של ישראל דני אבדיה. אתר פיב"א, אתר רשמי
כבר בנבחרת הנוער ידענו שהוא בדרך הנכונה. אבדיה/אתר רשמי, אתר פיב"א
דני אבדיה עם אביו, זופר אבדיה.
שושלת. אבדיה ובנו, טבדיה ואביו
שחקני נבחרת העתודה דני אבדיה, עידן אלבר חוגגים. מתוך אתר פיב"א, אתר רשמי
חגיגה בתל אביב. אבדיה והעתודה/אתר רשמי, מתוך אתר פיב"א

ספטמבר 2017: אבדיה עלה לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב, כשבתחילת הדרך הוא גם משחק בקבוצת הנוער במקביל.

יולי 2018: אבדיה זוכה עם נבחרת העתודה של ישראל (עד גיל 20) באליפות אירופה, ונבחר לחמישיית הטורניר. ה-MVP של הטורניר היה יובל זוסמן. אבדיה העמיד ממוצעים של 12.7 נקודות ו-6.4 ריבאונדים למשחק.

אוגוסט 2018: אבדיה זכה בתואר השחקן המצטיין של מחנה "כדורסל ללא גבולות".

נובמבר 2018: אבדיה קולע את סל השדה שלו ביורוליג במדי מכבי תל אביב. בעונה הראשונה שלו ביורוליג שותף בשמונה משחקים, כשבשני המשחקים האחרונים כבר מגיע לדאבל פיגרס.

פברואר 2019: אבדיה מככב בטורניר היורוליג עד גיל 18 בקבוצת הנוער של מכבי תל אביב, מעמיד ממוצעים של 24 נקודות, 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ונבחר לחמישיית הטורניר. לאחר מכן השתתף במחנה הבינלאומי של "כדורסל ללא גבולות" וזכה בתואר השחקן המצטיין. אבדיה הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שזוכה בגם במחנה האירופי וגם בבינלאומי.

פברואר 2019: אבדיה ערך הופעת בכורה במדי נבחרת ישראל הבוגרת, וקלע נקודה בניצחון על גרמניה. במשחק השני, בתבוסה מול סרביה, כבר קלע 10 נקודות.

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לא פחד לחכות להזדמנות שלו על הספסל. אבדיה/דני מרון
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
האמין בו. ספרופולוס/דני מרון

יולי 2019: אבדיה מוליך את נבחרת העתודה לזכייה באליפות אירופה בתל אביב וכובש את הקהל הישראלי עם הצגות בשידור חי. הוא נבחר כמובן לשחק המצטיין של הטורניר, כשהממוצעים של אבדיה בטורניר: 18.4 נקודות למשחק, 8.3 ריבאונדים ו-5.3 אסיסטים - כולל הצגה מול צרפת בחצי הגמר (26 נקודות, 11 ריבאונדים, 5 חטיפות) ובגמר מול ספרד (23 נקודות, 7 אסיסטים, 5 ריבאונדים).

אוגוסט 2019: אבדיה משוחח עם מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס, ומחליט להישאר בשורות הצהובים ולא להיות מושאל לקבוצה אחרת שבה יכול היה לקבל יותר דקות. בעונה השנייה שלו ביורוליג כבר שותף ב-26 משחקים, כולל שלושה משחקים שבהם קלע בדאבל פיגרס (ודאנק בלתי נשכח על הפרצוף של דאטומה שנבחר למהלך השבוע).

דני אבדיה מכבי תל אביב. לילך וייס, מערכת וואלה!
בכל העולם זיהו. אבדיה/מערכת וואלה!, לילך וייס
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
הילד הפך לכוכב, ואלוף. אבדיה/דני מרון

יולי 2020: אחרי שבמשך עונה שלמה היה תחת עיניהם הבוחנות של הסקאוטים - אבדיה הוליך את מכבי תל אביב לאליפות, כשהוא מצטיין גם ברגעי ההכרעה. אחרי הגמר התבשר שנבחר ל-MVP הצעיר בתולדות ליגת העל - עם ממוצעים של 13.5 נקודות (67 אחוז ל-2, 38.7 אחוז ל-3, 58 אחוז מהקו), 6.1 ריבאונדים ו-2.6 אסיסטים למשחק במסגרת הליגה

נובמבר 2020: אבדיה נבחר בדראפט, ומתחיל רשמית את קריירת ה-NBA שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully