וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה התרגש, יאניס ספרופולוס: "זו הרוח של מכבי תל אביב"

28.7.2020 / 23:01

ילד הפלא חגג אליפות לפני ה-NBA: "לא אפסיק ללחוץ על הגז". מאמנו סיכם: "עונה משוגעת. רוצה שכמה שיותר שחקנים יישארו". סטודמאייר שנבחר ל-MVP של הגמר: "זה היה בלתי צפוי"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות עם האוהדים הצהובים/אור שקדי

כמעט ללא אוהדים, בצורה שעדיין לא נראתה במחזותינו, מכבי תל אביב חגגה הערב (שלישי) את זכייתה באליפות המדינה בכדורסל. הצהובים גברו על מכבי ראשון לציון 81:86 במשחק על התואר ולמרות שכמעט איבדו יתרון של 22 נקודות, הם ידעו להשלים את העבודה בדרך לצלחת ה-54 בתולדות המועדון.

המאמן המנצח יאניס ספרופולוס, שהוכתר ל"מאמן העונה" ומיד הזמין את כל צוות האימון שלו לקבל את הפרס ביחד איתו, סיכם את העונה הלא שגרתית: "זו היתה תקופה קשה מאוד, עונה משוגעת. לכל הקבוצות היו בעיות, לא היה קל לשכנע את השחקנים שהכל בטוח ומוגן. הם בני אדם, כולנו בני אדם, אבל לשמחתי הכל הלך כמו שצריך. היו חסרים לנו שמונה שחקנים, זו היתה קבוצה חדשה לגמרי, אבל הראינו אופי. זו פעם ראשונה בקריירה שאני נתקל בבעיות כאלה, השחקנים היו בדיכאון בבית חודשיים וחצי. זה האופי של מכבי, זו הרוח של מכבי, אנחנו גאים ושמחים שאפשרנו לאוהדים לשמוח".

על ה-MVP של הגמר אמארה סטודמאייר אמר: "דיברתי איתו לפני שבוע וחצי, היתה לו הרבה מוטיבציה, הוא רצה מאוד את האליפות וברגעי האמת הוא דחף אותנו לניצחון. היה לו משחק מצוין, עם הניסיון והאיכויות שלו".

היווני נשאל על העונה הבאה והשיב: "יש לנו שמונה שחקנים תחת חוזה, אני רוצה שכמה שיותר שחקנים יישארו. ההנהלה עובדת קשה, אלה רגעים לא פשוטים, ננסה לעשות את הטוב ביותר שלנו כי אנחנו רוצים לשמור את הבסיס שלנו".

על דני אבדיה, ככל הנראה במשחקו האחרון לפני ה-NBA, אמר המאמן: "אנחנו שמחים מאוד בשבילו ונשמח מאוד לראות אותו ב-NBA. נהיה גאים בו מאוד".

התגובות לזכייה של מכבי תל אביב באליפות. דני מרון
אבדיה וכהן מניפים/דני מרון

עוד לפני גמר הפיינל פור, עשה דני אבדיה היסטוריה כשנבחר, בגיל 19, ל-MVP הצעיר ביותר בתולדות ליגת העל. הכישרון הצעיר של מכבי תל אביב קיבל את הכבוד לאחר שקלול של גולשי אתר מנהלת הליגה עם אנשי התקשורת השונים, עם ממוצעים של 13.5 נקודות (67 אחוז ל-2, 38.7 אחוז ל-3, 58 אחוז מהקו), 6.1 ריבאונדים ו-2.6 אסיסטים למשחק במסגרת הליגה. בפלייאוף, עד הערב, סיפק 10.8 נקודות, 7.5 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים למשחק.

הערב הוא אמר אחרי המשחק: "התעלינו, התחברנו מחדש ועשינו את זה. אני עוד לא כל כך מעכל שזה היה המשחק האחרון שלי כנראה. אין מאושר ממני בשביל האוהדים שלנו, המאמנים, הרופאים, השחקנים, אני נורא מתרגש. תודה לכל ההיכל המדהים הזה, יש לי צמרמורת כשאני מדבר על זה. אני מדמיין את האוהדים שלנו בכל אימון".

"בבוקר, בדרך לאימון, היו לי דמעות", הוסיף אבדיה, "חשבתי לעצמי שאולי זו פעם אחרונה שאני נוסע לאימון בוקר. זה היה קשה. היה לחץ, אבל ברגע שאני דורך על הפרקט אני שם את הכל מאחורי ובא להרוג ולקחת כל תואר אפשרי. זה מאוד לא פשוט, אבל ברגע שאני בא להיכל וכל החבר'ה מחבקים אותי אני מרגיש בבית". לקראת הצעד הבא בקריירה אמר: "אני בטוח שיהיו קשיים בדרך, לכל אחד יש קשיים, אבל אני מוכן לאתגרים ואוהב אתגרים. החבר'ה פה מאוד עזרו לי להתחשל, כל המערכת, לא לכל שחקן יש הזדמנות כזאת. אני לא אפסיק ללחוץ על הגז ומאחל לעצמי להגיע הכי רחוק שיש".

עוד בוואלה!

בפעם ה-54: מכבי תל אביב גברה על מכבי ראשון לציון 81:86 וזכתה באליפות

לכתבה המלאה
אמארה סטודמאייר חוגג אליפות עם מכבי תל אביב. דני מרון
"הלילה נחגוג ונראה מה בהמשך". סטודמאייר/דני מרון

אמארה סטודמאייר, שנבחר ל-MVP של הגמר, אמר: "זה היה בלתי צפוי, פשוט ניסיתי לשחק הכי חזק שאפשר. זה היה משחק קבוצתי נהדר, הצוות המקצועי עשה עבודה מצוינת וזכיתי בתואר ה-MVP. זו היתה חתיכת עונה. ברוב הזמן היינו ממוקדים במטרה העיקרית שלנו. בזמן הקורונה נשארתי בישראל, התכוננתי וזה השתלם. זה לא היה פשוט. זו השנה ה-18 שלי בכדורסל המקצועני. נראה מה יקרה בעתיד, הלילה נחגוג ונראה מה בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully