וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-54: מכבי תל אביב גברה על מכבי ראשון לציון 81:86 וזכתה באליפות

אליפות שנייה לספרופולוס בישראל: הצהובים פתחו בסערה ועלו ליתרון דו ספרתי, אך הריסון שבר שיא פיינל פור בנקודות (38) והחזיר את ראשון עד מינוס נקודה. סטודמאייר (18) הצטיין במאני טיים, והשאיר את האליפות צהובה שנה נוספת

בווידאו: אוהדי מכבי תל אביב חוגגים אליפות/דוד רוזנטל

מכבי תל אביב השלימה הערב (שלישי) זכייה מספר 54 באליפות המדינה לאחר שגברה על מכבי ראשון לציון 81:86 בגמר הפיינל פור לאחר סיום מותח. הצהובים שהפסידו פעמיים לקבוצה של גיא גודס מאז שבה הליגה מפגרת הקורונה, גמלו לכתומים וגברו עליהם בגמר שנה שנייה ברציפות. זוהי אליפות שלישית ברציפות עבור הצהובים, ושנייה ברצף עבור מאמנה יאניס ספרופולוס.

האלופה פתחה את המשחק בסערה, עלתה ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע הראשון ולא הביטה לאחור בדרך למחצית מושלמת שהסתיימה ב-36:54, כבשיא הוליכו השחקנים של ספרופולוס כבר ב-22 הפרש. הכתומים נגסו בהפרש במהלך הרבע השלישי, כשברבע הרביעי הצליחו השחקנים של גודס להוריד עד מינוס נקודה בלבד, אך אמארה סטודמאייר (18), אולי במשחקו הטוב ביותר מאז הגיע לישראל, היה פשוט נהדר בדקות ההכרעה ושמר על האליפות בתל אביב.

דיאנג'לו הריסון היה נפלא בשורות מכבי ראשון לציון ושבר שיא פיינל פור עם 38 נקודות, כשגם עוז בלייזר (13) הציג יכולת טובה. עם זאת, הכתומים סבלו מיום רע של אלכס המילטון ובמיוחד של דרל מונרו וזאק הנקינס, שזכו לשמירה קשוחה מצד הגנת מכבי תל אביב ונראו מתחת לרמתם. גיא גודס ימתין לאליפות הראשונה שלו כמאמן. דני אבדיה (5) ערך ככל הנראה את משחקו האחרון בליגת העל ונפרד עם אליפות, כשטרם המשחק נבחר ל-MVP של העונה בליגה.

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב עם ג'ייק כהן מניפים את צלחת האליפות. דני מרון
שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות מספר 54/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול שחקן מכבי ראשון לציון עוז בלייזר. דני מרון
פתיחה מוחצת של האלופה, שכמעט איבדה יתרון של 22 נקודות. דני אבדיה מול עוז בלייזר/דני מרון
שחקן מכבי ראשון לציון אלכס המילטון מול שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
התקשה מאוד הערב. אלכס המילטון מול ווילבקין/דני מרון

קלעו למכבי תל אביב: אמארה סטודמאייר 18 ו-7 ריב', אות'לו האנטר (8 ריב') וסנדי כהן 16 כ"א, טיילר דורסי 14, סקוטי ווילבקין (6 אס', 5 ריב', 1 מ-14 מהשדה) 7, אנג'לו קלויארו 6 ו-6 ריב', דני אבדיה 5 ו-7 ריב', ג'ייק כהן 4.

קלעו למכבי ראשון לציון: דיאנג'לו הריסון (6 ריב', 5 אס') 38, עוז בלייזר 13, אלכס המילטון 11, דרל מונרו 8 ו-6 ריב', אדם אריאל 6, נמרוד טישמן 3, זאק הנקינס 2, נועם דוברת (3:11) שיחק ולא קלע.

שחקן מכבי ראשון לציון דיאנג'לו הריסון מול שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
שבר שיא פיינל פור, אך זה לא הספיק לכתומים. הריסון/דני מרון
שחקן מכבי ראשון לציון דיאנג'לו הריסון מאוכזב. דני מרון
הכתומים הגיעו עד מינוס נקודה, אך לא הצליחו להשלים את המהפך. הריסון מאוכזב/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

ראשון נראתה מעט מבולבלת בפתיחה ומכבי תל אביב ניצלה זאת כדי לעלות ל-0:4. מצטיין העונה דני אבדיה היה האיש של הצהובים בפתיחה והריץ את קבוצתו ל-8:16 בפתיחה. הכתומים הורידו למינוס שלוש, אך טיילר דורסי ענה עם שתי שלשות והעלה את קבוצתו ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 16:27, דקה לסיום הרבע. שלשה של הריסון הורידה את מכבי ראשון לציון להפסקה בין הרבעים בפיגור 29:21.

רבע 2:

בלייזר קלע חמש נקודות רצופות והוריד את ההפרש למינוס חמש בלבד, אך טיילר דורסי דאג להשיב את ההפרש לדו ספרתי. השחקנים של ספרופולוס לא איפשרו לראשון לציון לפתח משחק פנים והמשיכה ללהוט בהתקפה, 31:46 למכבי תל אביב, שלוש דקות למחצית. סנדי כהן קלע שלוש שלשות וההפרש צמח כבר ל-32:54. בסיומה של מחצית חד צדדית הוליכה מכבי תל אביב 36:54.

טיילר דורסי מכבי תל אביב. דני מרון
מכבי תל אביב התפוצצה במחצית הראשונה. טיילר דורסי חוגג/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב אמארה סטודמאייר מול שחקן מכבי ראשון לציון דרל מונרו. דני מרון
הצטיין בדקות המכריעות. אמארה סטודמאייר מול דריל מונרו/דני מרון
מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס. דני מרון
מכבי ראשון לציון נראתה בהלם במחצית הראשונה, אך חזרה לעניינים בשנייה. גיא גודס/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו. דני מרון
קלויארו חוגג/דני מרון

רבע 3:

ראשון לציון פתחה את הרבע השלישי עם חמש נקודות מהירות, אך אמארה סטודמאייר הטביע פעם נוספת והניח עוד שתיים בהתקפה לאחר מכן וההפרש חזר ל-17. האחוזים של מכבי תל אביב צנחו ברבע הזה, ודיאנג'לו הריסון ניצל זאת כדי להוריד ל-60:48. סנדי כהן החליף את סקוטי ווילבקין שהיה החוליה החלשה אצל מכבי תל אביב, אך המתאזרח כיפה על משחקו הלא טוב של הכוכב, כשקבר את השלשה הרביעית שלו מארבעה ניסיונות. הריסון הנהדר הוריד את ההפרש לחד ספרתי והמשיך להחזיק את קבוצתו במשחק. 59:69 למכבי תל אביב לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

ג'ייק כהן קבע 12 הפרש בפתיחת הרבע, אך המילטון והריסון הורידו למינוס שמונה, מה שגרם ליאניס ספרופולוס להזעיק פסק זמן, שתי דקות בתוך הרבע הרביעי. הריסון שבר את שיא הנקודות של ג'רמי פארגו מלפני יומיים כשהגיע ל-33 נקודות אישיות. נקודות בלייזר מתחת לסל קבעו 70:75 בלבד למכבי תל אביב. ווילבקין מנגד, שבר את שיא ההחטאות למשחק פלייאוף כשהחטיא 12 זריקות. אמארה סטודמאייר היה האיש של מכבי תל אביב בדקות ההכרעה עם שש נקודות חשובות. שלשה גדולה של אדם אריאל קבעה 81:79 בלבד. במצב של מינוס שלוש ראשון לציון קיבלה מספר הזדמנויות לשהוות אך החטיאה, ובסיום 81:86 למכבי תל אביב, שחגגה אליפות שלישית ברציפות ו-54 סך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully