וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: שבע קבוצות סרייה A מתנגדות לחידוש העונה

יממה לפני הדיון בנוגע לעתיד הליגה, סמפדוריה, טורינו, פארמה ואחרות התאגדו כדי למנוע חזרה למגרשים. ארסנל הודיעה רשמית על קיצוץ של 12.5 אחוזים משכר השחקנים. ביפן חוששים לגורל האולימפיאדה גם בקיץ הבא

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

כדורגל

* יממה לפני דיון נוסף בין ראשי הסרייה A בנוגע לחידוש עונת 2019/20 באיטליה, פורסם כי שבע קבוצות התאגדו כדי להביע התנגדות משותפת. אל ברשיה, שמובילה קו תקיף נגד חידוש המשחקים, הצטרפו, סמפדוריה, טורינו, פארמה, אודינזה בולוניה וספאל. תחילה נטען כי גם פיורנטינה בין המצטרפות, אבל במועדון מפירנצה הכחישו. על פי הדיווחים, הקבוצות לא מוכנות לשחק לאור הסיכונים הקיימים מנגיף הקורונה והחשש לבריאות השחקנים. בתגובה, מנהלת הליגה הודיעה שוב כי בכוונתה לפעול להשלמת העונה, בהתאם להמלצות אופ"א והנחיות הממשל.

* ארסנל הודיעה רשמית על קיצוץ של 12.5 אחוזים משכר השחקנים, המאמן מיקל ארטטה וכל הצוות המקצועי. "אנחנו שמחים להודיע כי הגענו לסיכום בנוגע לקיצוץ, במטרה לתמוך במועדון בשעת המשבר", נמסר בהודעה.

* בתגובה לדבריו של סילבן קסטנדוש, נשיא שותף של ארגון השחקנים הצרפתי שטען כי אסור לקחת סיכון ולהחזיר את השחקנים לפעילות, מנהלת הליגה בצרפת הבהירה: "אנחנו מחכים להמלצות אופ"א שייקבעו בישיבת הוועד המנהל ביום חמישי ונפעל על פי הוראות הממשלה שיינתנו ב-30 באפריל. בריאות השחקנים וכולם ניצבת בראש סדר העדיפויות. הצבענו ב-10 באפריל בנוגע להשלמת הליגות והמטרה היא לחדש את העונה ב-17 ביוני".

* בהמשך לדיווח בנוגע לליגת האלופות שאמורה להיות מושלמת בחודש אוגוסט, ב"סקיי איטליה" הציגו את התאריכים הצפויים למשחקי ההכרעה בליגה האירופית. המשחקים הראשונים יהיו אינטר מול חטאפה ורומא מול סביליה - שני המפגשים היחידים משמינית הגמר שגם הראשון שבהם טרם נערך. לפי התכנון, המשחקים האלה יהיו ב-2-3 באוגוסט, הגומלין בחלוף שלושה ימים ורבעי הגמר ב-10 ו-13 באוגוסט. חצאי הגמר מיועדים ל-17 ו-20 והגמר בגדנסק ב-27, יומיים לפני מה שמסתמן כמועד החדש של ליגת האלופות.

* בארגנטינה שוקלים להקפיא את הירידות בשנתיים הקרובות. "המועדונים צריכים לקבל זמן אוויר כדי לצאת מהמשבר, ואני מעריך שייקח לנו עד סוף 2022 לארגן מחשש את הכדורגל הארגנטינאי", אמר ניקולאס רוסו, נשיאה של לאנוס. "אין עדיין החלטות, אבל אני מאמין שביטול הירידות זה צעד נכון. מתי נוכל לחזור? היו לי ציפיות שזה יקרה בסוף אפריל, אבל כרגע יותר הגיוני לכוון ל-1 ביולי".

גביע הליגה האירופית 2018. רויטרס
גביע הליגה האירופית יונף ב-27 באוגוסט?/רויטרס

כדורסל

* איגוד הכדורסל העביר למשרד הספורט תוכנית להחזרת האימונים ללא מגע במחלקות הנוער. באיגוד מעוניינים לשוב לפעילות בתחילת חודש מאי ולשחק כעבור כמה שבועות כשהסיבות לדחיפות בפעולות שלהם היא הרצון של האגודות עצמן לשמור על הפעילות.

ענפים נוספים

* אחרי שאולימפיאדת טוקיו נדחתה מיוני 2020 ל-2021, הפרופסור היפני קנטארו איווטה, מומחה לנגיפים מאוניברסיטת קובה, טוען שהוא "פסימי" מהאפשרות שהמשחקים האולימפיים יוכלו להתקיים בשנה הבאה. "למען האמת, אני לא חושב שהאולימפיאדה תוכל להתקיים בשנה הבאה", אמר לסוכנות AFP, כשלטענתו הדחייה לא תספיק להתארגנות: "כדי לקיים את המשחקים צריך להתקיים שני תנאים: הראשון הוא להשתלט על הקורונה ביפן, והשני הוא להשתלט על הקורונה בכל העולם, כי חייבים להזמין לפה ספורטאים מכל רחבי תבל. יפן אולי תשתלט על הנגיף עד הקיץ הבא, אני מקווה מאוד, אבל אני לא חושב שזה יוכל לקרות בכל שאר העולם, כך שאני פסימי מאוד ביכולת שלנו לקיים את האולימפיאדה בקיץ הבא".

לדבריו, אפשר יהיה לקיים את המשחקים בצורה מאוד מוגבלת, "בלי קהל לדוגמה, עם השתתפות חלקית". איווטה עלה לכותרות השנה ביפן כשהיה הראשון לבקר פומבית את ממשלת יפן על התנהלותה עם ספינת התענוגות, ש-700 הנוסעים בה נדבקו בנגיף ו-13 מתו מהקורונה.

עוד בוואלה!

סימון ביילס בספק אם תתחרה בטוקיו 2021: "לא יודעת אם אוכל להישאר בשיא"

לכתבה המלאה
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס. רויטרס
יהיה או לא? ביילס בריו 2016/רויטרס

* בפורמולה 1 ממשיכים לחפש פתרונות למשבר הגדול, לאור ביטול תשעה מרוצים ואיום הקריסה שמרחף מעל הקבוצות הקטנות, ומנהל הגרנד פרי הבריטי בסילברסטון הציע לקיים שני מרוצים עוקבים במסלול שלו. "יש לנו את היכולת לעמוד בזה, אני בטוח שנוכל לארח שני מרוצים בסוף שבוע אחד או שבוע אחרי", אמר סטיוארט פרינגל. הגרנד פרי הבריטי מיועד להיערך ללא קהל ב-19 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully