וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 104 ימים בדרכים: שחקני ווהאן חזרו העירה והתקבלו כגיבורים

מסע הנדודים חוצה היבשות של הקבוצה מהעיר שממנה התפשטה הקורונה הסתיים אחרי יותר משלושה חודשים. מאות אוהדים קיבלו את פניהם בשדה התעופה: "סוף סוף נזכה לראות את המשפחות"

צילום מסך

בווידאו: איתמר גרוטו מכריז - "לא רואה את הספורט המקצועני חוזר בחצי שנה הקרובה"

מסע חוצה יבשות בן 104 ימים שעברה קבוצת הכדורגל ווהאן זאל הסתיים היום (ראשון), כשהקבוצה סוף סוף הורשתה לנחות בעיר שהתפרסמה כמוקד התפשטות הקורונה העולמי. את הנחיתה של הקבוצה בעיר המוכה ליוו סצנות מרגשות: מאות אוהדים של המועדון, שרק לפני כמה ימים יצאו מסגר ממושך, הגיעו כדי לקבל את פניהם עם חולצות, צעיפים ואיך לא - מסיכות.

הנדידה הממושכת של הקבוצה מהליגה הסינית הבכירה החל אי שם ב-5 בינואר בגוואנגז'ו, אליה הגיע כדי לקיים מחנה אימונים. אחרי שהתברר שהקורונה עושה את דרכה גם לגוואנגז'ו, הרחיקה הקבוצה עד קוסטה דל סול שבדרום ספרד, שם נאלצה להישאר קרוב לחודשיים בשל הכאוס שהתחולל בסין.

אוהדי ווהאן זאל. GettyImages
אוהדי ווהאן זאל/GettyImages
אוהדי ווהאן זאל. GettyImages
אוהדי ווהאן זאל/GettyImages

רק לפני שבועות ספורים הורשתה הקבוצה לחזור לסין, אבל מטעמי בטיחות אולצה להישאר בגוואנדונג, כ-600 ק"מ דרומית לווהאן שהיתה עדיין נצורה ומוכת קורונה.

במהלך כל התקופה הזו לא פגשו שחקני הקבוצה את קרוביהם, אבל היום חלקם סוף סוף זכה לאיחוד משפחות. לא פחות מ-14 משחקני הקבוצה הם ילידי ותושבי ווהאן, והמסע המפרך גבה מהם מחיר אישי כבד. שניים משחקני הקבוצה התבשרו במהלך השהות מחוץ לעיר שסבתם מתה מקורונה.

"אלו היו ימים מאוד לא פשוטים עבורנו", אמר הקפטן יאו האנלין. "אנחנו מתגעגעים למשפחה ולחברים, ולא הפסקנו לחשוב ולדמיין מה קורה בווהאן. אני שמח שהיום הזה סוף סוף הגיע".

שחקני ווהאן זאל. GettyImages
שחקני ווהאן זאל נוחתים בעיר/GettyImages
מאמן ווהאן זאל חוסה גונסאלס. GettyImages
מאמן הקבוצה חוסה גונסאלס/GettyImages

למרות הסצנות המשמחות בשדה התעופה, עדיין לא ברור מתי תחזור הקבוצה לשחק, משום שהליגה הסינית עדיין מושבתת ללא תאריך חזרה.

ווהאן נחשבת לעיר שממנה התפשט נגיף הקורונה לרחבי סין, ומשם לכל שאר העולם. הנגיף זוהה לראשונה בעיר בדצמבר 2019, ומאז הוכרז סגר על העיר למשך שלושה חודשים. מניין המתים בעיר עמד על 3,869 ומניין הנדבקים על 50,333.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully