וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: אופ"א הודיעה רשמית על דחיית הגמרים, אינפנטינו מדבר על מהפכה בכדורגל

אופ"א הודיעה: שלושת הגמרים שאמורים היו להתקיים במאי נדחו. פתיח טרים הודיע: נדבקתי בקורונה, אני בידיים טובות. נשיא פיפ"א על עתיד המשחק: פחות משחקים, פחות טורנירים. עוד נשיא לשעבר של ריאל מדריד נדבק

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

מגיפת הקורונה נמשכת ביתר שאת ומשפיעה כמובן גם על עולם הספורט. אחרי השבתת מרבית הליגות, דחיית יורו 2020 בשנה אחת והאפשרות לדחיית האולימפיאדה, אנחנו ממשיכים לעדכן אתכם לאורך היום על כל ההשלכות של הקורונה על עולם הספורט.

ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. AP
מדבר על מהפכה. אנינפיטינו/AP

כדורגל

* פתיח טרים, מאמן נבחרת טורקיה וגלאטסראיי, הודיע היום שהוא חולה בקורונה אחרי שהבדיקה שלו לנגיף נמצאה חיובית, ושהוא מטופל בבית החולים. "על פי הבדיקות היום, תוצאות הקורונה שלי חיוביות", הודיע המאמן בן ה-72, "אני בידיים טובות בבית החולים, אל דאגה".

* אופ"א הודיעה היום רשמית שנדחו שלושה משחקי הגמר של הטורנירים שלה, שאמורים היו להתקיים בחודש מאי:
גמר ליגת האלופות לנשים
גמר הליגה האירופית
גמר ליגת האלופות

על פי אופ"א, "טרם התקבלה החלטה על התאריכים החדשים", והארגון מנסה למצוא מועדים חדשים, אבל יש לציין שעל פי הדיווחים (הלא רשמיים) מהדיון בשבוע שעבר, גמר האלופות מיועד ל-27 ביוני, וגמר האירופית אמור להיות שלושה ימים לפני כן.

* עוד נשיא לשעבר של ריאל מדריד התגלה כחולה בקורונה: שלושה ימים אחרי שלורנצו סאנז מת מהווירוס הקטלני, היום התגלה שגם פרננדו מרטין בן ה-72 (שכיהן כנשיא המועדון במשך חודשיים ב-2006) פונה במצב קשה לבית חולים במדריד.

עוד בוואלה!

דחייה של חודש או עד 2022? האופציות לקיום האולימפיאדה

לכתבה המלאה
גביע ליגת האלופות. GettyImages
נחכה ונראה. ליגת האלופות/GettyImages

* נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו התראיין והביע את דעתו על עתידו המעורפל של הכדורגל: "נדרש לבחון קודם כל את ההשפעה של המצב הכלכלי בעולם. אי אפשר לדעת כרגע מתי הכל יחזור להיות נורמלי. אבל אנחנו בוחנים את האפשרויות שנוצרו. אולי אפשר לעשות רפורמה בכדורגל ולהחזיר אותו צעד אחורה. עם שיטות שונות. פורמטים שונים. פחות טורנירים, אבל יותר מעניינים. אולי פחות קבוצות, אבל יותר מאוזנות. פחות משחקים, כדי להגן על בריאות השחקנים, אבל יותר תחרותיים. זה לא מדע בדיוני, בואו נדבר על זה. אנחנו מזהים את הנזקים, בואו נראה איך נתאושש מהם. נצטרך להקריב קורבנות. לא מאפס, יש לנו פריבילגיה. אבל בואו ננסה להציל את הכדורגל ביחד, ממשבר שעלול להיות בלתי הפיך".

אינפנטינו גם נשאל על היוזמה הפרטית של מספר קבוצות להקמת "סופר ליג" בהשתתפות המועדונים הגדולים בלבד, וענה: "זה מצחיק אותי. מה עוד? ממה שאני רואה, יש אנשים שמתכננים דברים בכל העולם, מחוץ למבנה של הליגות, בלי כבוד למסגרות המקומיות, ובלי כבוד לאיך שהכדורגל העולמי מאורגן". לדבריו, הוא שואף לצמצם פערים ולא להנציח אותם עם מועדוני על: "בעתיד נרצה שיהיו 50 נבחרות שיכולות לזכות במנדיאל, לא רק 8 באירופה ו-2 בדרום אמריקה. נרצה 50 קבוצות שיכולות לזכות באליפות העוןלם למועדונים, לא 6 או 7. אבל עכשיו זה לא הזמן לדבר על זה".

* מאמן ארסנל מיקל ארטטה מספר איך החלים אחרי שנדבק בקורונה: "אני מרגיש טוב עכשיו, אני מרגיש שהחלמתי. לקח לי שלושה או ארבעה ימים להרגיש טוב יותר ולקבל אנרגיות, להותיר את התסמינים מאחוריי, והאמת שכעת אני מרגיש טוב.

"הכל קרה כל כך מהר. ביום שלישי אחר הצהריים הרגשתי ככה ככה, והלכתי לרופא אבל הוא לא היה. אחרי האימון קיבלתי שיחה מההנהלה כשהייתי באוטו, ונאמר לי שהבדיקה של נשיא אולימפיאקוס נמצאה חיובית וכל מי שהיה איתו במגע נמצא בסכנה. אמרתי להם שאני לא מרגיש טוב, והייתה לנו בעיה כי הרבה מאיתנו היו במגע איתו (נשיא אולימפיאקוס). אמור היה להיות לנו משחק נגד מנצ'סטר סיטי למחרת, וברור שלא יכולנו לסכן המון אנשים ולא לומר כלום. ביום רביעי שעבר עברתי את הביקה וביום שישי התגלה שהיא חיובית, והודענו לפרמיירליג. ברור שכל מי שהיה איתי במגע נאלץ ללכת לבידוד, ובעקבות זאת משחקים בוטלו ונדחו".

אשתו סיפרה על החוויה מצדה ואמרה: "אלו תסמינים כמו של שפעת. לא משהו רציני. קצת חום, קצת כאבי ראש, וזהו. זאת החוויה שלו. הילדים ואני בסדר גמור. הנגיף לא נראה קטלני. הוא עלול להיות עבור אנשים מסוימים, אבל הרוב יעברו את זה עם תסמינים קלים".

מיקל ארטטה ואשתו לורנה. GettyImages
ימים לא קלים. ארטטה ואשתו/GettyImages

* בהתאחדות הספרדית הודיעו כי כל אירועי הכדורגל - הגביעים והליגות השונות - הוקפאו עד הודעה חדשה. חזרת הליגה תהיה תלויה בהוראות הממשלה, על רקע התפשטות הקורונה בספרד.

* ארסנל הודיעה על דחיית האימונים, שהיו אמורים להתחדש השבוע לאחר שהמנג'ר מיקל ארטטה נדבק בקורונה. "לאור המצב, יהיה זה לא אחראי מצידנו לבקש מהשחקנים לחזור", אמרו בתותחנים". גם ברנלי הודיעה כי שחקניה יישארו בבית, לפחות עד ה-6 באפריל.

* הליגה האוסטרלית, אחת מליגות הכדורגל היחידות שעדיין פעלו בעולם, הודיעה על הפסקת פעילות החל ממחר.

* נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס, שבשבוע שעבר תמך בהמשך הפעילות הספורטיבית במדינה עם משחקים ללא קהל, התייחס לעצירת הליגה ואמר: "הכדורגל יכול לחכות. יש עניין של סדרי עדיפויות: קודם נדאג לבריאות של החולים וננסה לגרום לכך שלא ידבקו אנשים נוספים. אחר כך נגיע גם לספורט. המצב מסובך עבור כולם, צריך לגלות סבלנות".

* חביב חביבו, שחקן מכבי פתח תקוה לשעבר, נמצא כעת ברומניה כשחקן פולי יאש וסיפר בראיון בצרפת: "הוכרז כאן מצב חירום, כמו בבית בצרפת, אבל אני מרגיש בטוח. רק הגעתי לאחרונה ואני עדיין משתכן במלון, אז אני צריך להישאר שם. אם כולם היו מקשיבים להוראות, יכול להיות שלא היינו מגיעים למצב הזה. אנחנו האירופים עקשנים, לא רוצים להקשיב. כשאומרים להישאר בבית, אז צריך להישאר בבית. זה לא מסובך, למה לנהוג בטיפשות?".

חביב חביבו שחקן מכבי פתח תקוה לפני דודי תירם שחקן מכבי נתניה. דני מרון
חביב חביבו/דני מרון

כדורסל

* רודי גובר, שחקן ה-NBA הראשון שנדבק בקורונה, צייץ: "רק כדי לתת לכם עדכון, איבוד חוש ריח וטעם הוא בהחלט אחד הסימפטומים".

* הג'נרל מנג'ר של ניו אורלינס דייויד גריפין טוען כי בעלי הקבוצות נחושים לשוב ולשחק כדורסל העונה.

סרג' איבקה בודד

ענפים נוספים

* ראש הוועדה המארגנת של טוקיו 2020, יושירו מורי, הודה שקיימת אפשרות ריאלית של דחיית המשחקים האולימפיים, אך עדיין לא ברור למתי.

* בזמן שהוועד האולימפי הבינלאומי בוחן את דחיית טוקיו 2020, מנהיגים ברחבי העולם ממשיכים להדגיש כי הם מתנגדים לקיום המשחקים בקיץ הקרוב. קנדה הודיעה הלילה כי החליטה שלא לאפשר לספורטאיה השונים להשתתף באולימפיאדה הקרובה, והיא המדינה הראשונה שעושה כך באופן רשמי. "בעוד אנחנו מבינים את הבעייתיות בהודעה שלנו, שום דבר לא חשוב יותר מבריאות ספורטאינו והקהילה העולמית", אמרו.

* סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, הצטרף והבהיר: "זה תלוי בוועד האולימפי של אוסטרליה, אבל מבחינתנו התשובה היא אחת כי יש איסור יציאה מאוסטרליה לכל רחבי העולם. ההמלצה שלנו ברורה. הבריאות של האוסטרלים היא הדבר החשוב כעת".

* נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית סבסטיאן קו, שעמד בראש הוועדה המארגנת של לונדון 2012, כתב מכתב לנשיא הוועד האולימפי תומאס באך, ובו בין היתר ציין: "אסור לקיים את האירוע בכל מחיר, בטח שלא במחיר של בריאות הספורטאים. ההחלטה צריכה להתקבל במהרה. חוסר הוודאות גורמת לסבל אמיתי שכולנו צריכים לעצור".

* גם הוועד האולימפי בפולין קרא לדחות את האולימפיאדה: ,לאור המצב, לספורטאים שלנו קשה מאוד להתאמן. המוקדמות בוטלו ויש הרבה חוסר ודאות. כך אי אפשר באמת להתכונן לאירוע הספורט הגדול בתבל".

* בג'קרטה, אינדונזיה, הפכו את כפר הספורטאים ממשחקי אסיה ב-2018 לבית חולים שדה עבור נדבקי הקורונה. מעל 4,000 אנשים אמורים להגיע לשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully