וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה של חודש או עד 2022? האופציות לקיום האולימפיאדה

שלוש אפשרויות עומדות בפני הוועד האולימפי הבינלאומי, אם ידחה את המשחקים בטוקיו. התאריכים, ההתנגשויות, המקופחים והאופציה שכבר נשללה

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: הספורטאים הישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד

הודעת הוועד האולימפי הבינלאומי בדבר בחינת אופציית דחיית טוקיו 2020 למועד אחר בגלל משבר הקורונה, מציבה כעת שלוש אפשרויות לקיום המשחקים האולימפיים. לאחר שאופציית הביטול נשללה לחלוטין על ידי נשיא הוועד תומאס באך וגם בהודעה הרשמית הערב (ראשון), נראה כי בארבעת השבועות הקרובים יצטרכו לקבל החלטה האם לערוך את האולימפיאדה בשלהי 2020, לדחות לשנה הבאה או שמא ל-2022.

אנשים עם מסכות מחשש להידבקות בנגיף הקורונה ליד סמל האולימפיאדה בטוקיו שביפן ב-26 בפברואר 2020. רויטרס
טוקיו מחכה/רויטרס

האופציה הראשונה: נשארים ב-2020

אחת האפשרויות שנבחנו עוד קודם לכן בין המארגנים לוועד האולימפי היא דחייה של המשחקים בחודש אחד. במקום להתחיל ב-24 ביולי, לפתוח את טוקיו 2020 ב-25 באוגוסט ועד ל-9 בספטמבר, בתאריכים שיועדו במקור למשחקים הפראלימפיים. במקרה כזה, אגב, האולימפיאדה תתנגש עם פתיחת הליגות השונות בענפים רבים. תוכנית ב' לגבי 2020 היא פתיחה באוקטובר, כפי שהיה ב-1964. גם כאן מדובר בהתנגשות עם הליגות ועם דרישות רשת NBC המחזיקה בזכויות.

שחקני נבחרת גרמניה מאוכזבים לאחר ההפסד בגמר הטורניר האולימפי. רויטרס
יכולה להיווצר התנגשות עם הליגות. שחקני גרמניה לאחר גמר הטורניר האולימפי ב-2016/רויטרס

האופציה השנייה: מעבר ל-2021

דחייה לקיץ הבא, כמו במקרה של היורו, תוביל לאירוע תקדימי של שבירת הרצף. לראשונה, האולימפיאדה לא תיערך אחת לארבע שנים. הזזה ל-2021 תגרום לשינוי דרמטי בכמה ענפים בקיץ הבא, שכן מתוכננות להתקיים במהלכו בין היתר אליפויות העולם באתלטיקה ובשחייה - שניים ממוקדי הכוח של האולימפיאדה. זה בכל מקרה לא יפגע באולימפיאדת פריס שתהיה ב-2024.

לינוי אשרם מתעמלת ישראלית. GettyImages
תצטרך לחכות ל-2021? לינוי אשרם/GettyImages

האופציה השלישית: דחייה עד ל-2022

במקרה הזה, המשחקים האולימפיים נשארים בשנה זוגית וגם לא מתנגשים עם המונדיאל שאמור להיפתח רק בנובמבר בקטאר. לוח הזמנים לכאורה מאפשר זאת, אבל דחייה כזו תגרום לכעס רב בקרב הספורטאים על שש שנות המתנה בין ריו לטוקיו, וגם בקרב ההתאחדויות השונות. הפסקה כזו לא הייתה מאז מלחמות העולם (שמונה שנים בראשונה, 12 בשנייה). יש גם ספורטאים שעבורם טוקיו אמורה הייתה להיות תחנת הפרישה, ודחייה של שנתיים משמעותה איבוד החלום האולימפי האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully