וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה פונטי: "אני בטוח שבאיגודים האחרים מסכימים איתי, אבל לא מדברים"

23.3.2020 / 12:30

יו"ר איגוד הג'ודו היה הראשון בישראל לקרוא לדחיית האולימפיאדה. "השיקולים שבגללם לא פעלו עד עכשיו הם כלכליים. אין אחד שרצה יותר ממני שהמשחקים יתקיימו בזמן, אבל איך אפשר לקיים תחרויות כשמגיפה כזו משתוללת? לאף אחד אין אימון כמו שצריך"

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, היה אתמול (ראשון) הראשון מבין כל ראשי איגודי הספורט בארץ לצאת בהצהרה כי יש לדחות את המשחקים האולימפיים. הוא עשה זאת מבלי להתייעץ עם ראשי הוועד האולימפי הישראלי; הם, מצידם, מיישרים קו עם הרוח של ארגון הגג הבינלאומי, שבינתיים נמנע מקבלת החלטה.

אם יש משהו שאפשר לומר בוודאות על פונטי הוא שדבריו לא נבעו מפחד אישי שלו מנגיף הקורונה. בזמן שרבים יעצו לו להישאר לפני כחודש בישראל, הוא הודיע לג'ודאים שלו כי עליהם לצאת כמתוכנן למחנה אימונים ביפן, ולא ספר את אלה שהזהירו כי זה מסוכן. לבסוף, הנבחרת נשארה בארץ רק לאחר שמשרד הספורט היפני אסרה עליה להגיע.

פיטר פלצ'יק עם מדליית ארד, אליפות אירופה בג'ודו 2018, לצדו משה פונטי. ברני ארדוב
"למה לחכות? מישהו היה צריך להגיד כאן את הדברים". פונטי עם פיטר פלצ'יק/ברני ארדוב

- מה בער לך לצאת אתמול עם ההודעה?

"למה לחכות? מישהו הרי היה צריך להגיד כאן את הדברים, אחרי שאני רואה שאומרים זאת גם באיגודים אחרים במדינות שונות בעולם", מסביר פונטי בראיון לוואלה! ספורט. "אני שואל אותך, ונגיד שהקורונה תיעלם במאי? מה עם חודשים פברואר, מרץ ואפריל, שהספורטאים לא מתאמנים בהם כמו שצריך? הרי אילו אימונים עושים עכשיו? כל אחד בבית שלו, במגרש החנייה שלו עם המשקולות. כך לא מתכוננים לאולימפיאדה. זה האירוע הכי גדול בעולם ואין אימון ג'ודו אחד כמו שצריך, כי צריך לשמור על מרחק של שני מטר".

- ואם באמת נחזור לשפיות במאי או אפילו ביוני. רק מהמחשבה על זה שיצאנו ממוות לחיים, הספורטאים יעופו בטוקיו לשמיים. תהיה שם אנרגיה מטורפת.

"אתה חי בסרט. הגוף לא חושב כמו הראש. הגוף צריך להיות מתורגל ולתת מענה לראש. הספורטאים צריכים להיות בשיא התרגול באולימפיאדה".

- אתה יכול להבין למה עדיין מתעקשים בוועד האולימפי העולמי לקיים את האולימפיאדה כסדרה?

"אלה עניינים כלכליים. אני לא מכיר שיקול אחר".

עוד בוואלה!

משה פונטי: "קורא לדחות את אולימפיאדת טוקיו 2020"

לכתבה המלאה
אישה עם מסכת חולפת על פני הטבעות האולימפיות מול מוזיאון האולימפיאדה בטוקיו, יפן - 13 מרץ 2020. רויטרס, רויטרס
"הלוואי שבעוד חודש הקורונה תיעלם ויגידו שהקדמתי. הלוואי"/רויטרס, רויטרס

- מה יקרה אם המשחקים יידחו בשנה?

"יכול להיות שליפנים זה לא טוב. הם כבר השקיעו 30 מיליארד דולר באולימפיאדה. לדוגמה, ממה שאני מבין, מגורי הספורטאים אמורים לעבור אחרי האולימפיאדה לאנשים שכבר רכשו את הדירות. מה יעשו עם הדירות אם ידחו את האולימפיאדה בשנה?".

- למה האיגודים האחרים בישראל לא הצטרפו אליך?

"אתה תענה לבד. אני בטוח שהם מסכימים איתי, אבל לא רוצים בינתיים להצהיר זאת".

- אתה והג'ודו הבאתם שתי מדליות מריו, אז יש לך אומץ להגיד מה שהאחרים עדיין חוששים?

"ברור שאיגוד הג'ודו הוא לא בתחתית האיגודים האולימפיים בארץ. אני אומר את הדברים ותאמין לי שאני הכי אשמח לטעות. הלוואי שבעוד חודש הקורונה תיעלם ושיגידו שהקדמתי עם ההודעה שלי. הלוואי. אני קונה את זה".

דין ברק פונטי. באדיבות המשפחה, צילום מסך
עד האולימפיאדה שלו זה יעבור. נכדו של פונטי, דין/צילום מסך, באדיבות המשפחה

פונטי מתמודד עם השפעות הקורונה, כמו כל אזרחי ישראל, גם ברמה האישית והמשפחתית, ובהיותו בן 63 עליו לנקוט משנה זהירות. "שמע, אני לא צעיר, ואני צריך להיות יותר בבית, אז כבר שלושה ימים לא יצאתי. את הנכד האהוב שלי בן השנתיים אני לא רואה, ואני משוגע עליו. אבל הלב מתפוצץ וכואב ממה שקורה באיטליה. אתה יודע כמה חברים יש לי שם? ספורטאים, מאמנים, יו"ר איגוד הג'ודו. הם לא יוצאים מהבתים. יש שם אלוף אולימפי איטלקי, אלוף עולם איטלקי. אני שומע סיפורים באופן אישי משם".

- צריך לקוות שלא תהיה התפרצות נוספת בסין.

"בסין, ואולי ביפן, הם בדרך לגמור עם זה, ואולי באירופה בעוד חודשיים נגמור עם זה. אבל מה עם אפריקה? מה עם דרום אמריקה? הם עדיין לא התחילו שם".

- דחיית האולימפיאדה תעשה טוב לג'ודאים שלך?

"היא תעשה טוב כי צריך לדחות, אבל אני מדבר על דחייה לא בגלל משהו אישי. אין אחד שרצה יותר ממני את האולימפיאדה בזמן. יש לי הכי הרבה מה להפסיד אם האולימפיאדה לא תתקיים. אבל צריך לחשוב תמיד על הספורטאים ועל כל מי שיגיע לשם. אתה יודע כמה מתנדבים מגיעים מערים וממדינות אחרות? אתה יודע כמה קהל מגיע מכל העולם? איך אפשר לקיים תחרויות כאלה כשכזו מגיפה עדיין משתוללת בעולם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully