וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי הבינ"ל: "בוחנים את דחיית טוקיו 2020, ההחלטה תוך 4 שבועות"

ב"קאדנה סר" נטען כי הלחץ מצד המדינות השונות יוביל להכרזה על דחיית המשחקים, הוועד הגיב בהודעה רשמית והבהיר: "ביטול לא נמצא על הפרק". תומאס באך: "יהיה מסובך לדחות"

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: הספורטאים הישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד

האם גם טוקיו 2020 לקראת דחייה? על פי "קאדנה סר" הספרדי, הוועד האולימפי הבינלאומי צפוי להודיע על דחיית המשחקים למועד אחר, לאור משבר הקורונה העולמי. כמה וכמה מדינות הצטרפו במהלך היום (ראשון) לקריאה להודיע על דחיית המשחקים שאמורים להיפתח ביפן ב-24 ביולי, ונראה כי בוועד האולימפי מתחילים להשלים עם המצב, אחרי שבועות שבהם טענו בתוקף כי אין כוונה לשנות את מועד האולימפיאדה.

כינוס (מקוון) נוסף של הוועד האולימפי הבינלאומי אמור להיערך השבוע ובמהלכו יוצגו האלטרנטיבות לקיום המשחקים. אופציה אחת שהוצעה היא לדחות אותם לשלהי 2020, והצעה אחרת היא לקיימם בקיץ הבא, אחרי היורו שכבר נדחה.

בהודעת הוועד האולימפי הבינלאומי שיצאה לאחר הדיווח, נכתב: "אנחנו בוחנים תרחישים שונים שעשויים להוביל להזזת מועד הפתיחה, וזה דורש מחויבות ושיתוף פעולה מלא מצד מארגני טוקיו 2020, הרשויות ביפן וכל ההתאחדויות השונות תחת הוועד האולימפי הבינלאומי. יש כמה אפשרויות, כולל אפשרות של דחייה. אנחנו משוכנעים שנסיים את הדיונים בארבעת השבועות הקרובים. ביטול לא יועיל לאף אחד ולכן לא נמצא על הפרק".

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי שתמך בפתיחת המשחקים במועד המתוכנן, הגיב למבקשי הדחייה כשאמר: "אי אפשר להזיז את האולימפיאדה כמו שמזיזים משחק כדורגל שתוכנן לשבת הבאה. זה מורכב הרבה יותר. קשה לדחות את האירוע ויהיה לא הוגן לבטלו כליל. זה יהרוס את החלום של 11 אלף ספורטאים מ-206 מדינות שונות".

אישה עם מסכת חולפת על פני הטבעות האולימפיות מול מוזיאון האולימפיאדה בטוקיו, יפן - 13 מרץ 2020. רויטרס, רויטרס
האולימפיאדה תידחה בשנה?/רויטרס, רויטרס

ספורטאים רבים פרסמו בימים האחרונים קריאות לבטל את האירוע, שכן אין ביכולתם להתאמן כרגע או להעמיד את הקריטריונים הנדרשים לתחרויות שאמורות להתחיל בעוד כארבעה חודשים.

מוקדם יותר הבהיר גם שר הבריאות הצרפתי אוליבייה וראן: "אני לא אבקש לדחות את המשחקים, אבל אני לא רואה את עצמי שולח ספורטאים שלנו ליפן או מבקש מהם להתכונן למשחקים האלה".

  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully