וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע תחזור להתאמן, בית"ר ירושלים לא. ליגת הכדורעף בוטלה

מכבי נתניה הוציאה את עובדי מחלקת הנוער לחל"ת, בית"ר ירושלים ביטלה את אימוניה עד לשבוע הבא. בכדוריד הוכרז איסור פעילות גורף עד 15 באפריל, חלק מהזרים כבר עזב את הארץ

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

התפשטות נגיף הקורונה ממשיכה לטלטל גם את הספורט בישראל. אחרי שכמעט כל הליגות ברחבי העולם בוטלו והושעו מחשש להידבקות, גם בישראל הופסק הספורט המקומי, והדיווחים ממשיכים להגיע על המתרחש בקרב הקבוצות והשחקנים. במהלך היום נעקוב אחרי ההתפתחויות.

22:54: איגוד הכדורעף מסר: "אנו מודיעים בזאת על סיום עונת המשחקים 2019-20 בליגות העל לנשים וגברים. לגבי זהות האלופות והיורדות נקבל החלטה בהמשך. מחנות האימון של כל נבחרות ישראל נדחים עד להודעה חדשה".

20:45: איגוד הכדוריד הודיע על עצירת פעילות בכל הליגות הסדירות, לפחות עד 15 באפריל 2020. האיסור הגורף כולל משחקים ואימונים בכל הליגות המסונפות לאיגוד. כמו כן, חלק גדול מהשחקנים הזרים והזרות עזבו כבר היום את ישראל ושבו לארצותיהם.

דור קלדרון שחקנה של מכבי ראשון לציון בכדוריד. הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד, אתר רשמי
במקום גמר גביע ביום שלישי, הפסקת פעילות לחודש לפחות/אתר רשמי, הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

20:29: יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, פנה הערב במכתב לספורטאים והספורטאיות האולימפיים כדי לעודד אותם בתקופה הזו של חוסר ודאות לפני טוקיו 2020. "אנא זכרו שזו ירידה לצורך עלייה ושזהו עוד שלב בדרך להתגבר על תופעת הקורונה וחזרה למסלול החיים הרגיל", כתב כרמי בנוגע להנחיות החדשות של משרד הבריאות. "המשיכו להתמיד באימונים ככל שניתן, יחד עם הצוותים המקצועיים שלכם ועם חברי הנבחרות שלצידכם, המשיכו להיעזר במעטפת הרפואית והמנטלית העומדת לרשותכם 24/7 והמשיכו להציג לנו כל סיוע לו אתם זקוקים על מנת לשמור על מוכנותכם וכשירותכם".

19:51: הפועל חיפה תשוב מחר לשגרת האימונים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בהודעת המועדון נמסר כי האימון יפוצל לקבוצות קטנות וללא מגע פיזי במהלכו בין השחקנים. לרשות השחקנים יועמדו מספר חדרי הלבשה במתקן האימונים בבית נגלר.

19:32: בית"ר ירושלים לא תחזור להתאמן בשבוע הקרוב. בהודעת המועדון נמסר: "הנהלת המועדון בתיאום עם הצוות המקצועי החליטה כי אימוני הקבוצה יוקפאו בשלב זה עד יום ראשון (22.3). כל שחקן יקבל תוכנית אימונים ותזונה מפורטת, אותה ניתן יהיה לבצע בבית". בנוסף, עלי מוחמד לא ייצא למשחקיה של ניז'ר שנדחו, וכך גם ליוואי גרסיה לאחר שמשחקי הידידות של נבחרת טרינידד וטובאגו בוטלו.

פלייר אימון פתיחה בית"ר ירושלים. דני מרון
אין חזרה לאימונים כרגע. שחקני בית"ר ירושלים/דני מרון

18:45: מכבי נתניה הודיעה לעובדי מחלקת הנוער שהם יוצאים לחל"ת (חופשה ללא תשלום). לגבי הקבוצה הבוגרת, החלטה תתקבל תוך יומיים, בכפוף למה שיקרה באופ"א ולהחלטת המנהלת בעקבותיה.

18:44: הפועל באר שבע הודיעה כי "לאור הנחיות משרד הבריאות, הוחלט כי שחקני הקבוצה יחזרו לשגרת אימונים בקבוצות של עד 10 שחקנים החל ממחר. השחקנים יגיעו למתחם בקבוצות נפרדות ויתאמנו בהתאם להנחיות משרד הבריאות וללא מגע פיזי. המועדון מתעדכן באופן שוטף מול הגורמים הרלוונטיים וימשיך לפעול בהתאם להנחיות, תוך שמירה על רמת היגיינה גבוהה. מדובר בתכנית אימונים לימים הקרובים והיא כפופה לשינוי בהנחיות.

17:20: יו"ר ההתאחדות אורן חסון ביצע כמה התאמות גם בעבודת ההתאחדות והורה על הפסקת קבלת קהל במשרדים, מתן שירות לקבוצות ולבעלי תפקידים בעזרת אמצעים טכנולוגיים, הימנעות מקיום ישיבות רבות משתתפים ואפיון של עובדים אשר יכולים לבצע עבודתם מהבית והגדרת אמצעי פיקוח על עבודתם. בנוסף הבהיר: "רק ההתאחדות לכדורגל מוסמכת לקבוע כיצד יתנהלו הליגות השונות ומה יעלה בגורל עונת 2019/20".

כמו כן, חסון מבקש להקים "צוות משימה מיוחד לשעת חירום בהתאחדות לכדורגל, אשר יכלול את יו"ר ההתאחדות, יו"ר הוועדה המקצועית (שינו זוארץ), יו"ר ליגות א'-ג' (באסם סולימאן), יו"ר ועדת הנוער (אבי קאופמן), יו"ר ועדת נשים (שמעון מימון) ויו"ר הוועדה הרפואית (ד"ר משה לוינקופף). מטרת צוות המשימה היא לאפשר מענה מהיר, שקול ואחראי בהתאם לקצב ההתרחשויות ובהתאם למגבלות עליהן הוכרז, והוא יכלול את כל הגורמים הרלוונטיים לפעילות ההתאחדות".

עוד בוואלה!

אורן חסון: "לא רואה אפשרות שאופ"א תחליט השבוע על סגירת הכדורגל"

לכתבה המלאה

17:12: הפועל חדרה הודיעה כי "בעקבות המצב, הוחלט במועדון להקפיא את פעילות כל מחלקת הנוער עד להודעה חדשה. אימוני הקבוצה הבוגרת אמורים להתחדש ביום שלישי. אנו עוקבים בדריכות אחר ההוראות ונעדכן במידה ויהיה שינוי. נמשיך למלא אחר ההוראות של משרד הבריאות ומנהלת הליגה וכולנו תקווה כי השגרה תשוב בהקדם".

גם עירוני קרית שמונה צפויה לחזור לאימונים ביום שלישי: "בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות וכן של משרד התרבות והספורט, ובמטרה לנסות וללמוד קצת יותר את ההשלכות וההתפתחויות של נגיף הקורונה בארץ, החליט המועדון לבטל את אימון הבוקר שנקבע למחר. הקבוצה צפויה לחזור לאימונים ביום שלישי הקרוב".

16:39: במכון וינגייט ממשיך לפעול במתכונת מיוחד. המכון הלאומי למצוינות בספורט הודיע כי בהתאם להנחיות החדשות של משרדי הבריאות, התרבות והספורט, פעילות הספורט ההישגי וצוות מצומצם של המרכז לרפואת ספורט ימשיכו לפעול. האקדמיה, בית הנבחרות, שירותי ההסעדה ופעילויות הפנאי ייפסקו מיידית, ובית הספר למאמנים ומדריכים ייערך ללימודים באופן מקוון.

16:30: בעקבות התגובות, משרד התרבות והספורט הוציא הודעת הבהרה ובה חודדו ההנחיות:

1. לא ניתן לקיים כל פעילות חוגית לרבות במרכזים קהילתיים ובחדרי כושר סגורים.

2. לא תתקיים כל פעילות ספורט בכל הגילאים ובכל הענפים.

3. ניתן להמשיך לקיים אימונים יחידניים וקבוצתייים בספורט התחרותי ההישגי, בכלל זה בענפי הכדור ובתנאי שנשמר עיקרון של שמירת מרחק של 2 מטר בין המתאמנים ואין כל מגע פיזי ביניהם, ולא יותר מ-10 ספורטאים בשטח מתוחם בכל רגע נתון.

4. סיכום זה מבטל את כל ההודעות וההנחיות שניתנו עד כה.

מירי רגב השרת התרבות והספורט. קובי אליהו
חידוד נהלים. השרה מירי רגב/קובי אליהו

16:00: מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים החליטה לעצור את עונת 2019/20 לאלתר. המשמעות: העונה לא תחודש בכל מקרה, מכבי עירוני רמת גן הוכתרה לאלופה לאחר שהובילה אחרי שלושה סיבובים והירידות הוקפאו. לידיעה המלאה.

14:28: בני סכנין הודיעה על חידוש האימונים מחר ב-9:30. בקבוצה הבהירו כי תכנית האימונים תהיה "תואמת להנהלים של משרד הבריאות". בהודעה נכתב כי מירב תשומת הלב תוקדש לשמירה על הכושר הגופני.

14:08: משרד הספורט הוציא עדכון להנחיות: "בהמשך להוראת משרד הבריאות, ניתן להמשיך לקיים אימונים יחידניים ואימונים קבוצתיים עד 40 מתאמנים ובתנאי שהספורטאים מביעים הסכמה להגיע ונשמר עיקרון של מרחב גדול ושמירת מרחק של 2 מטר בין המתאמנים ואין כל מגע פיזי ביניהם".

בתגובה לעדכון זעמו בעלי קבוצות ליגת העל בכדורסל, ואחד מהם אמר לוואלה! ספורט: "משרד הספורט מתנער מהאפשרות שהוא יצטרך להוסיף כספים לקבוצות, והם מאשרים לקבוצות להתאמן בלי שיש יכולת לשחק, או לייצר הכנסות כלשהן".

צפו בתכנית האימונים של מאור בוזגלו

12:17: ההתאחדות לכדורגל הודיעה כי קורס הפרו שהיה אמור להיפתח מחר יידחה למועד לא ידוע. "צוות הקורס יעסוק בזמן הקרוב בהתאמות התכניות והטכנולוגיות הנדרשות כדי להבטיח אפשרות של למידה מרחוק עד שיתאפשר לחזור למצב ענייינים רגיל", נכתב בהודעה.

11:33: במכבי חיפה הודיעו על "חזרה לשגרת אימונים". "לאחר ישיבת הצוות המקצועי ובפיקוח וליווי של הצוות הרפואי ברשות דוקטור אברהם ברבר, הוכנה תכנית מיוחדת, על פיה השחקנים והצוות חולקו לקבוצות", מסרו הירוקים. "יום האימונים יחולק למספר חלקים, כאשר לכל אימון על דשא או בחדר כושר יגיעו עד עשרה אנשים כולל אנשי הצוות המקצועי. כאשר קבוצה אחת תסיים את האימון (מגרש או חדר כושר) היא תצא מהמתחם והקבוצה הבאה אחריה (שחקנים וצוות מקצועי) תכנס לערוך את האימון. מדובר בתכנית אימונים לימים הקרובים והיא כפופה לשינוי בהנחיות. כמו כן לשחקנים ניתנה תכנית עבודה אישית והוראות תזונה".

11:07: הפועל תל אביב תשוב להתאמן מחר במתכונת מצומצמת, על רקע ההוראות החדשות של משרד הבריאות. "השחקנים יגיעו למתחם בקבוצות נפרדות ויתאמנו בהתאם להנחיות משרד הבריאות וללא מגע פיזי", מסרו האדומים. "המועדון מתעדכן באופן שוטף מול הגורמים הרלוונטיים וימשיך לפעול בהתאם להנחיות, תוך שמירה על רמת היגיינה גבוהה".

10:04: הפועל באר שבע היתה צריכה להתכונן בשעה זו למשחק בטדי מול בית"ר ירושלים, אך במקום זאת שחקניה קיבלו הודעה כבר שלשום בצהריים שהמשחק מבוטל ושהם לא צריכים להגיע לאימון המסכם אתמול. במקום זאת תחליט הבעלים אלונה ברקת בשעות הקרובות האם וכיצד לנסות ולקיים איזו פעילות כל עוד לא התקבלה החלטה על סיום הליגה או על יציאה לפגרה כפויה וחזרה אפשרית בחודש מאי, מהלך שמריצים במנהלת כפי שנחשף כאן אתמול.

ברקת מקיימת התייעצות מהבוקר עם המנכ"ל אסי רחמים ועם הצוות המקצועי בראשות יוסי אבוקסיס כדי להחליט האם לשגר לשחקנים בינתיים תכנית אימונים פרטנית שכל אחד יקיים בביתו או לנסות ולחלק אותם לקבוצות קטנות, על פי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות (התכנסות של עשרה אנשים מקסימום), ובכל זאת להתאמן בבית האדום תחת מגבלת מרחק של שני מטר. ברקת, כזכור, היתה מראשי הקבוצות שקראו לשחק, גם בלי קהל, כל עוד משרד הבריאות מאפשר זאת, עמדה שהיתה מנוגדת לראשי קבוצות אחרים שגרסו כבר לפני כשבוע שצריך להשבית את המשחקים מיידית.

9:17: "עקב נהלי משרד הבריאות ובהמשך להוראות מאתמול, מתחם האירועים הוא איזור סטרילי", אמרו בהפועל רעננה. "לא מורשית כניסה לאנשים שאינם מצוות המועדון למקום. לפי הוראות משרד הבריאות, אין מניעה להמשיך באימונים כל עוד יעשו במגבלות".

6:35: במנהלת הליגות פתחו במגעים עם גורמים במשרד האוצר ובמשרד הספורט למציאת מתווה מוסכם לפיצוי מועדוני הכדורגל על אובדן ההכנסות וההקצבות בשל משבר הקורונה שהתעצם בסוף השבוע האחרון עם ההחלטה להפסיק את משחקי הכדורגל. אף שלמשרד האוצר בעיות רבות מול סקטורים שונים במשק שנפגעו ועוד ייפגעו בצורה דרמטית, נודע שגם הכדורגל הישראלי לא אמור להיות מקופח ונציגי המנהלת כבר נושאים ונותנים עם בכירים במשרד האוצר כדי לנסות ולמזער את הנזקים האדירים שצפויים לענף. במנהלת נמצאים בקשר רציף עם ראשי הקבוצות ומקבלים מהם עדכונים וגם שומעים את הבעיות. לא מן הנמנע כי בהמשך השבוע תתקיים פגישת דירקטוריון נוספת של כל בעלי הקבוצות כדי להחליט על הדרך הנכונה להתמודד עם הפסקת העונה.

עומרי אלטמן שחקן הפועל תל אביב. לילך וייס רוזנברג
יפוצו? קבוצות ליגת העל/לילך וייס רוזנברג

6:20: מאמן נבחרת ישראל אנדראס הרצוג שלח סרטון וידאו לתקשורת האוסטרית מדירתו בתל אביב, בו אמר: "אני כבר כמה ימים, קצת יותר משבוע - וכבר הפסקתי לספור אחרת אשתגע - נמצא בבידוד כאן בדירה שלי. ביום שלישי ייפגשו ראשי אופ"א ויחליטו בנוגע למשחקי הפלייאוף בסוף מרץ. בכנות אני חייב לומר שאני מצפה מאוד לחזור הביתה אחרי המשחקים כבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully