וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן חסון: "לא רואה שאופ"א תחליט השבוע על סגירת הכדורגל"

15.3.2020 / 16:05

גורלה של העונה בליגת העל ("רוצים לסיים אותה כסדרה, גם בפער של חודשיים"), הסיכוי לדחיית משחק הנבחרת בסקוטלנד ("סבירות לא קטנה שהוא יידחה למועד לא ברור"), בעיית החוזה של אנדי הרצוג והעבודה מהבידוד. יושב ראש ההתאחדות מדבר על משבר הקורונה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: הגרלת חצי גמר גביע המדינה

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, שנמצא עדיין בבידוד, מאחר שחזר מחו"ל, קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים באמצעות הוידאו צ'אט במהלכה דיבר על כל הסוגיות הבוערות של הכדורגל הישראלי ובתוכן משחק הנבחרת נגד סקוטלנד, הפסקת משחקי הליגה, טורניר היורו והמשבר הכלכלי בכדורגל.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר עולמי שטרם הכרנו", אמר חסון בפתיחת דבריו. "כמעט כל הליגות באירופה סגורות. כל הליגות בישראל סגורות על פי הנחיות המדינה. ביום שלישי הקרוב יש כינוס של כל 55 המדינות החברות באופ"א בוידאו צ'אט ונדון בכל הסוגיות עם השלכות קדימה. בין אם זה החלטות על היורו, על שלב הפלייאוף בו אנחנו צריכים לשחק מול סקוטלנד. ביום שלישי נצביע על הנושאים האלה ואז ייגזרו המשמעויות השונות על הליגות המקומיות. ככל שהדחייה תהיה ארוכה יותר המשמעות תהיה קשה יותר. בשלב הזה אף אחד לא יודע מה יהיה. אין עדיין מידע מאופ"א לגבי מה שיהיה".

אורן חסון מנכ"ל מנהלת ליגת העל. ברני ארדוב
"עדיף להבין את היקף הנזק". אורן חסון/ברני ארדוב

האם יש סיכוי שיוחלט לדחות את טורניר היורו בחודש קדימה?

"לא ניתן לגלגל את טורניר היורו בעניין של חודש ימים. אם הטורניר יידחה זה יהיה לחורף או לעוד שנה".

ומה יהיו ההשלכות על הליגות המקומיות?

"כל הליגות מסונכרנות עם תאריכים בינלאומיים ולכן כל ההחלטות מתקבלות באופ"א וכשיהיו החלטות נדע איך לתפעל את הליגה שלנו כאן".

האם קיים קשר טוב ביניכם לבין מנהלת הליגות?

"אנחנו והמנהלת בשיתוף פעולה מלא ונמצא את הדבר המיטבי עבור הקבוצות".

מה ההודעה האחרונה לגבי המשחק מול סקוטלנד?

"לא קיבלנו הודעה שהמשחק מול סקוטלנד לא יתקיים, אבל יש כמובן סבירות לא קטנה שהמשחק יידחה למועד לא ברור כרגע".

ז'איר אמאדור שחקן מכבי תל אביב מול ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה. דני מרון
מתווה של שחקני משחקים בשבוע להשלמת ליגת העל?/דני מרון

מה עמדת ההתאחדות לכדורגל בנוגע לסיום העונה ובעיקר לאופן בו הקבוצות ישלמו לשחקנים?

"לגבי סיום הליגה, אנחנו נמצאים בעיצומו של מגה משבר בעולם. לא ידוע מה יהיו ההשלכות שלו. כל קבוצה מתנהלת באופן עצמאי. יש קבוצות ששוקלות להוציא את השחקנים שלהן לחל"ת. המשבר הזה הוא בכל המשק והפגיעה תהיה קשה בכל הכדורגל. על מנת לא להיכנס עדיין לאיזושהי היסטריה, עדיף להבין את היקף הנזק. לגבי שכר השחקנים, אין פה מדיניות אחידה כרגע בין הקבוצות. יש קבוצות שבוחנות להמשיך להתנהל ולראות בהתפתחות של הימים והשעות הקרובות, מה הן עושות. גם היום אנחנו בקשר עם משרד האוצר כדי למצוא את הסיוע מהמדינה".

מה לגבי הקביעה שהעונה תסתיים כעת?

"אנחנו רוצים לסיים את העונה כסדרה, גם אם מדובר בפער של חודש או חודשיים. להיכנס למתווה של שני משחקים בשבוע. מבחינה ספורטיבית זה יהיה הנכון ביותר לעשות. אני רואה ושומע כל מיני רעיונות מקבוצות. אף אחד לא יודע מתי נחזור לשחק ומה יהיו האפשרויות שלנו. אני לא אחראי על חופש המחשבה של כל אחד. רק כשנבין את מה שיהיה באופ"א, נוכל להתקדם הלאה".

האם זו לא טעות לאפשר אימונים עם ארבעים שחקנים?

"מי שמוסמך זה משרד הבריאות. ככל שאני יודע לא מדובר רק במספר המשתתפים, אלא בהוראות על מהות האימון. אפשרות לטקטי בלבד, לא להתקרב אחד לשני. אימוני בעיטות".

אוהדי הפועל תל אביב. לילך וייס רוזנברג
"לא תתקבל החלטה לגמור הכל עכשיו"/לילך וייס רוזנברג

מה התסריט הפסימי שלך ליום שלישי באופ"א? האם אתה לא חושש שיסגרו את הכדורגל וזהו?

"לא תתקבל החלטה באופ"א לגמור את הכל עכשיו. אני גם לא אדם פסימי מטבעי. אני לא רואה שמחליטים החלטה שלא יהיה יותר כדורגל. זו מגיפה קשה. כולנו מקווים ומאמינים שאנחנו נתכנס באיזה שלב לשגרה שתתפתח. אני מקווה שחלון הזמן יאפשר לנו לחזור לשחק עוד העונה".

מה יהיו ההשלכות על החוזה של אנדי הרצוג במידה ששלב הפלייאוף ידחה וכך גם היורו?

"לגבי אנדי הרצוג גם פה יש השלכה מה יוחלט באופ"א. יש לנו הסכם עם אנדי והוא יאמן את הנבחרת ככל שיתקיים משחק בפלייאוף אבל ברור שכשם שנצטרך לעשות מסלול מחדש בליגה, אז ברור שאם נבין שהמשחק יתקיים מאוד רחוק, נצטרך לתת את הדעת גם על הארכת החוזה של אנדי הרצוג".

אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל במשחק של מ.ס. אשדוד מול עירוני קרית שמונה. לירון מולדובן
"אם נבין שהמשחק מאוד רחוק, נצטרך לתת את הדעת על הארכת החוזה שלו". אנדי הרצוג/לירון מולדובן

אפשר בכלל לחלום על אליפות אירופה בכדורגל בעוד שלושה חודשים?

"היות שהיורו פרוס על 13 מדינות, מדובר במהלך לוגיסטי ותהליך מאוד מסובך. אנחנו לא יודעים מה המידע שיש להם מול המדינות. האינטרס של אופ"א הוא שכל הקבוצות יסיימו את העונה בצורה ספורטיבית".

איך זה לקיים שגרה מהבידוד?

"אני עובד כמעט מסביב לשעון מהבידוד. אני מקווה שתוך יומיים, אוכל לחזור לעבוד באופן רגיל. יש אתגרים. לומדים לעשות דברים חדשים כולל מסיבת העיתונאים הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully