וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוהדי הפועל תל אביב מציגים את ישראל כמשתמשת במוות של אגדת כדורסל לצרכי שנאה"

27.1.2020 / 8:47

במכבי תל אביב רתחו על הקהל האדום ששר בדרבי 'למה שמעון לא טס עם קובי?': "מה אם דבר כזה יתפרסם בעולם?". מבוכה בהפועל תל אביב, הקפטן תומר גינת יצא נגד האוהדים

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

1. מותו הטרגי של קובי בריאנט עמד אתמול (ראשון) במוקד הדרבי התל אביבי, ואנשי מכבי תל אביב כעסו מאוד על אוהדי הפועל תל אביב, שהגיבו לטקס מחיאות הכפיים המאולתר ביד אליהו לכבודו של כוכב הלייקרס בקריאות "למה שמעון לא טס עם קובי?". בצד הצהוב פנו בעניין לאנשי מנהלת הליגה שהיו באולם, ואחד מאנשי הקבוצה אמר הלילה: "לפעמים הם לא קולטים את ההשלכות של מה שהם עושים. אם דבר כזה מתפרסם בעולם, זה מוציא את כל הכדורסל הישראלי באור שלילי, את המדינה כולה, כמי שמשתמשת במוות של אגדת כדורסל לצרכי שנאה, צריכים לשים לדברים שלהם סוף".

גם בהפועל תל אביב לא אהבו את התנהלות הקהל שלהם, כשבמהלך הלילה הקפטן תומר גינת צייץ: "יש רגעים בחיים שגדולים יותר מכולנו וצריך לשים בצד כל יריבות ופשוט לכבד", אחד מאנשי הקבוצה שיצא מאזור חדרי ההלבשה הוסיף: "כולנו כואבים את המוות של קובי, התגובה הזאת הייתה לא במקום, ואם מישהו חשב שזה מצחיק, הוא טעה".

אגב, זו לא הייתה התקרית היחידה שנרשמה ביציעי ההיכל. עם תחילת המשחק החלו האוהדים האדומים להשליך מוטות קרטון אל עבר האוהדים הצהובים שישבו מתחתם. האוהדים האדומים לא הסתפקו בכך, ואף ירקו לעבר אוהדי מכבי והשליכו עליהם שתי סיגריות בוערות. אוהדי מכבי זעמו כי המאבטחים והשוטרים בחרו שלא לעלות ליציע להתעמת עם אוהדי הפועל. במהלך השלכת החפצים נפגעה ילדה קטנה שנזקקה לטיפול רפואי על ידי אנשי מד"א. הדברים הובאו לידיעת משקיף המשחק, והאדומים צפויים לעמוד לדין על כך.

אוהדי הפועל תל אביב בכדורסל. לירון מולדובן
"אם מישהו חשב שזה מצחיק, הוא טעה". אוהדי הפועל תל אביב אתמול/לירון מולדובן

2. במכבי רצו מאוד לנצל את המשחק כדי להתחיל את ההכנה לריאל מדריד ולהכניס את אמארה סטודמאייר לעניינים. בפועל, הדבר היחיד שיאניס ספרופולוס, שבסיום המשחק היה נראה נסער מאוד ממותו של בריאנט וסרב לענות על שאלות, יכול לקחת מההתמודדות הוא הניצחון (74:84), שהגדיל את הפער בראשות הטבלה לשלושה משחקים.

סטודמאייר אגב היה נראה מאוד עייף בסיום המשחק ואמר: "בתחילת המשחק הרגשתי שאני עוד מרחף, שאני נמצא במטוס, לא ידעתי אם אני יכול לשחק, אבל הצלחתי". בקבוצה היו מרוצים מיכולתו ומאמינים שעד יום חמישי יוכל לתרום דקות משמעותיות של כדורסל. בקבוצה החליטו לפני ההתמודדות לדחות במעט את רישומו של ארון ג'קסון למשחקי הליגה ומחכים לעדכון נוסף מטאריק בלאק על התקדמות החלמתו. ההערכות הן שבעוד שבועיים עד שלושה ישוב בלאק לישראל לחלק האחרון של שיקומו ועד לתחילת מרץ יוכל לחזור לשחק.

במכבי ידעו לספר עוד פני המשחק כי ההפסד לבאיירן מינכן הכניס את הקבוצה למסלול מחדש: "צריך להבין, קשה מאוד לשחק כל כך הרבה משחקים ולשמור על אותה רמת אינטנסיביות. זה לא שלא היינו במשחק במינכן, אבל פשוט היינו לידו. קשה להאמין שנמשיך ביכולת הלא טובה לאורך זמן, לא סתם הגענו לאן שהגענו".

עוד בוואלה!

לשמוע על מותו של קובי במגרש. הכי סמלי, הכי מצמרר, הכי קשה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב אמארה סטודמאייר. לירון מולדובן
הצהובים היו מרוצים מיכולתו. אמארה סטודמאייר/לירון מולדובן

3. בצד האדום של תל אביב סגרו אמש שבוע בלי מאמן ראשי קבוע. ברק לדרר שניהל את המשחק אחרי שהעביר את אימוני כל השבוע היה נראה קצת נבוך מהמעמד, אך בהפועל שיבחו אותו: "הוא עמד במשחק קשה מאוד ובתקופה קשה ולא נתן לספינה להתהפך. הוא יעביר את הקבוצה למאמן הבא בצורה טובה וביחד איתו נחזור למסלול".

המאמן היווני יאניס קסטריטיס צפוי לחתום היום על חוזה עד לסיום העונה כמאמן הקבוצה. היווני סיכם במהלך היום את תנאיו כמאמן האדומים ושוחרר מהיראקליס היוונית, שמתחילת העונה לא משלמת את שכר השחקנים והצוות. קסטריטיס צפוי לנחות בישראל כבר מחר ולעמוד על הקווים במשחק הליגה נגד הפועל ירושלים ביום שישי הקרוב. ההכרות של קסטריטיס עם ישראל כוללת תבוסה לנבחרת העתודה בחצי גמר אליפות אירופה 2018, כשאת נבחרת העתודה מאמן אריאל בית הלחמי, המאמן המפוטר של האדומים.

קסטריטיס לא יזכה לבצע שינויים בסגל, אבל בקבוצה מקווים כי יוכל להחזיר את הגארד לנזל סמית' ג'וניור לעניינים. סמית' פתח את העונה בהיראקליס תחת המאמן היווני, ועם הגעתו להפועל היה נראה כמו אחד השחקנים שיעזרו לקבוצה להפוך את העונה, אך בשבועות האחרונים נראה רע מאוד. בששת המחזורים האחרונים הוא עמד על 4.3 נקודות למשחק, כולל שני משחקים ללא נקודות, כשאחד מהם הגיע אתמול בדרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully