וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריף מסיקה בראיון: "בגיל 17 חשבתי שאני אהיה היורש של יוסי בניון"

22.12.2019 / 11:30

תחושת הפספוס ("הראש לא היה במקום"), הסטירה בלאומית ("אמרתי לעצמי 'תתעורר'"), ושער הניצחון ("לקח לכדור שלוש דקות לגעת ברשת"). ריף מסיקה, פעם הבטחה גדולה, מקווה שההצגה והסנסציה נגד מכבי תל אביב יפצו על השנים האבודות ויחזירו אותו לליגת העל מהדלת הראשית

צילום: לירון מולדובן
"בגיל 17 חשבתי שאהיה היורש של יוסי בניון. זה מה שאמרו עלי, וזה מה שהאמנתי שיקרה"

כל אחד ואחד משחקני הפועל אום אל פאחם רשם אמש (שבת) את רגע השיא בקריירה, בניצחון 2:3 על מכבי תל אביב בסיבוב ח' בגביע המדינה. אבל עבור ריף מסיקה, כובש שער הניצחון והשחקן המצטיין על כר הדשא בעפולה אמש, זו כבר היתה סגירת מעגל ברמה אחרת לגמרי. בראיון לוואלה! ספורט בבוקר שאחרי הסנסציה, גם הוא מודה: "המשחק הזה צריך להיות נקודת המפנה בקריירה שלי".

לפני 13 שנים שיחקת במחלקת הנוער של מכבי נתניה ונחשבת להבטחה גדולה. אתה זוכר מה אמרו עליך אז?

"בגיל 17 חשבתי שאני אהיה היורש של יוסי בניון. זה מה שאמרו עלי, וזה מה שהאמנתי שיקרה לי. חתמתי על חוזה בוגרים במכבי נתניה והעתיד נראה ורוד".

שחקנים בני גילך שהצליחו יותר ממך, היו מחליפים שלך בנבחרות הצעירות של ישראל.

"ממש כך. אני לא רוצה להיכנס לשמות, אבל הרבה שחקנים בליגת העל ואפילו כאלה שהגיעו לאירופה, היו מחליפים שלי. היו לי תקופות שבאמת הייתי במסלול אחר. עד הנבחרת האולימפית הייתי בכל הנבחרות הצעירות".

ריף מסיקה, הפועל אל פאחם, חוגג. ברקע אנריק סבוריט, מכבי תל אביב. דני מרון
בגיל 17 הקריירה נראתה בדרך למקומות הרבה יותר מרשימים. ריף מסיקה חוגג אמש/דני מרון
"נתתי סיבות טובות לאנשים בליגת העל לחשוב עלי. הוכחתי שמקומי שם, אני באמת חושב את זה"

בבוקר שאחרי השער המופלא שלו לרשת של אנדראס יאניוטיס, מסיקה סיפר שהתקשה לעצום עין. "אתה לא מבין כמה הודעות קיבלתי. היה לי לילה לבן, אבל לילה לבן מאושר מאוד", סיפר מסיקה בן ה-30. "בכדורגל מה שמבאס זה שאין זמן לחגוג. כבר הבוקר אני באימון ויש לנו מחרתיים משחק מאוד חשוב בליגה נגד בני סכנין שיכול לשנות לנו את כל העונה".

עוד לפני המשחק אמרת שאתה מחכה למפגש עם מכבי תל אביב כדי למצוא את הדרך בחזרה לליגת העל.

"אני מקווה שנתתי סיבות טובות לאנשים בליגת העל לחשוב עלי. אני גם האמנתי שאנחנו יכולים לעבור. מי שלא מאמין, לא מגיע לו לשחק כדורגל. היה לי משחק טוב והוכחתי שמקומי בליגת העל".

יש לך בכלל טעם לחזור לליגת העל אחרי שנה וחצי? אולי עדיף לך להיות כוכב בליגה הלאומית?

"אני בן 30 היום בסך הכל ויש לי לפחות עוד חמש שנים לתת בקריירה. אני חושב שעד ההגעה שלי לאום אל פאחם העונה, מה שאפיין את הקריירה שלי הוא שלא הייתי מספיק בוגר כמו שאני היום. אומרים שניסיון לא קונים בכסף ואני באמת חושב שאני נמצא היום במקום אחר בתפיסה שלי למשחק וביכולת שלי. אני באמת חושב שמקומי בליגת העל".

זה מה שעצר אותך במשך עשר שנים? לא היית מספיק בוגר?

"לא יודע. כדורגל הוא כל כך נזיל ודינמי ואני לא יכול להצביע על נקודה מסויימת ולומר שאם הייתי עושה משהו אחרת באותו רגע, כל הקריירה שלי היתה משתנה".

עוד בוואלה!

"נס החנוכה" של אום אל פאחם וניר ברקוביץ': "ביקשתי מהבעלים שיכין טיוטת חוזה"

לכתבה המלאה
ריף מסיקה שחקן הפועל אשקלון. לירון מולדובן
התבגרות מאוחרת. ריף מסיקה במדי הפועל אשקלון/לירון מולדובן
"אני רוצה שהמשחק הזה יעשה את התפנית בקריירה שלי. הייתי יכול להיות היום במקום של דור מיכה"

לא לקחת את הכדורגל מספיק ברצינות?

"לא. אי אפשר להגיד את זה עלי. כל חיי עבדתי מחוץ לאימונים עם מאמנים אישיים, פסיכולוגים וכל אנשי המקצוע שעוטפים שחקן מקצוען. אני חושב שהיו הרבה דברים באמצע. אולי הראש לא היה טיפה במקום, אולי היתה חסרה לי טיפת מזל".

היית גם יכול להיות היום עם חוזה של 400 אלף דולר כמו דור מיכה למשל ששיחק מולך?

"אני מודה על מה שיש כי מה שיש לי, אין גם לאחרים אז אני לא מתלונן. דור מיכה זה כוכב כדורגל. פשוט תאווה לעיניים מה שהוא עושה. מבחינת יכולת כן הייתי יכול להיות שם, אבל אני לא בוכה".

לאן אתה מקווה להמשיך מכאן?

"אני רוצה שהמשחק הזה יעשה את התפנית בקריירה שלי. שאני אגיד, עשיתי עשר שנים כאלה ומהעונה הזו שהיא מצויינת מבחינתי ובטח מהמשחק הזה והשער הזה, אני אצא לדרך חדשה. הירידה לליגה הלאומית גרמה לי להגיד לעצמי: 'הלו ריף, תתעורר על החיים שלך'. והנה, אני עושה עונה ממש טובה. מה שחשוב זה לייצר המשכיות".

שחקני הפועל אום אל פאחם. דני מרון
זו תהיה התפנית? ריף מסיקה, עומד משמאל, חוגג אמש/דני מרון

כבר יצא לך להדיח קבוצה כמו מכבי חיפה בגביע עם שער בדו קרב פנדלים, אבל זה לא דומה לתחושות אחרי ההדחה של מכבי תל אביב.

"ההרגשה שלי הבוקר דומה רק למה שהרגשתי כשנולדה לי ילדה לפני חצי שנה. זה טיפה פחות מלידת הבת שלי, אבל אני לא מאמין שאחווה שוב בכדורגל הרגשה כזו. גם אם נזכה בגביע עצמו, אני לא יודע אם אגיע למה להשוות שמחה כמו שחוויתי אמש".

אבל אתה יודע שכבשת מול שוער מאוד חסר ביטחון.

"אני מעדיף להתמקד בשער היפה שלי. היו לי עוד שני מצבים לפני כן אבל מסרתי במקום לבעוט. הפעם הגעתי למצב וראיתי שאין לי אופציות למסירה והנפתי את הרגל. אני חושב שלקח לכדור שלוש דקות עד שהוא נגע ברשת, אבל כשהוא נגע זה היה הכי מתוק בעולם. זה גם היה מתוק עבור אשתי והמשפחה שלי שמכירים אותי כל כך הרבה זמן ולא היה להם הרבה נחת מהמקצוע הזה שנקרא כדורגל. היו צעקות שמחה בבית, ואני מקדיש להם את השער הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully