וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הקריאות הגזעניות לעבר אנטואן קונטה: מכבי חיפה נקנסה ב-10,000 שקל

22.12.2019 / 8:34

הירוקים נענשו בעקבות האירוע במפגש עם בית"ר, שגרר עימות מתוקשר בין המועדונים. בחיפה הגיבו: "תקדים מסוכן מאוד". פוקס יבקש לעזוב, למרות השיפור ביכולתו. וגם: החשש לקראת מכבי תל אביב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עיקרי הדברים

- פרשת הקריאות הגזעניות נגד אנטואן קונטה: מכבי חיפה נקנסה ב-10,00 שקל

- ז'אנדו פוקס מציג יכולת משופרת, אבל יבקש לעזוב בינואר מסיבות משפחתיות

- במכבי חיפה חוששים: חזיזה, לביא ומנחם בסכנת צהוב חמישי לקראת מכבי תל אביב

- ירדן שועה או סינטאיהו סלליך עשויים לפתוח בדרבי על חשבון יאניק וילדסחוט

- דולב חזיזה הופך למנהיג: "הוא תמיד נותן את שלו, לא חשוב באיזה תפקיד"

seperator

1. פרשת הקריאות הגזעניות לעבר אנטואן קונטה: קנס כספי בלבד למכבי חיפה

בית הדין של ההתאחדות הטיל על מכבי חיפה קנס בגובה 10,000 שקלים כעונש על הקריאות הגזעניות כנגד אנטואן קונטה. כזכור, ביום רביעי נערך דיון סוער במיוחד כאשר בחיפה כפרו בהאשמות של מגן בית"ר ירושלים והציגו קו חקירה תקיף נגדו. בין היתר טענו בחיפה שקונטה שינה את עדותו לעומת התצהיר שהעביר, כשבעדות טען שלא ראה אוהדים נוהמים לעברו ואילו בתצהיר ציין שגם ראה אותם.

עוד הזכירו בטיעוני הסיכום עורכי הדין של חיפה את העבר הבעייתי של המגן בצרפת, מה שגרר הודעה קשה של אנשי בית"ר נגד מכבי חיפה. בחיפה ציפו לזיכוי מושלם, אולם בבית הדין ציינו שהם חזו בתגובה האותנטית של המגן ולפיכך מאמינים שאכן שמע את מה שהוא טוען. עוד ציינו בבית הדין שמוטב שראשי שני המועדונים לא ימשיכו ללבות את היצרים שעלו בין המועדונים לאחרונה.

במכבי חיפה הגיבו בכעס לגזר הדין וגורם במועדון אמר: "נוצר היום תקדים מסוכן מאוד. היום בית הדין קבע שדוח של שופט יותר חלש מבחינה ראייתית מתצהיר של שחקן. זה מסוכן מאוד".

דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה כובש מול אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
מכבי חיפה יצאה בזול. קונטה במפגש המדובר/יוסי ציפקיס

2. למרות השיפור ביכולת: ז'אנדו פוקס מבקש לעזוב בינואר

רגשות מעורבים במכבי חיפה אחרי הניצחון 1:3 בהארכה על סקציה נס ציונה וההעפלה לשמינית גמר הגביע. מצד אחד במכבי חיפה שמחו מהניצחון, ומצד שני היו מודאגים מאוד מהיכולת. "אין ספק שזה לא היה משחק גדול שלנו, אבל זו לא קלישאה - בגביע צריך לנצח ולעבור שלב, וזה מה שעשינו", אמר אחד השחקנים בקבוצה.

השחקנים הודו בסיום שהדחה היתה יכולה לפגוע קשות במורל של הקבוצה, והחמיאו לדולב חזיזה ויאניק וילדסחוט שהצילו אותם. גם סאן מנחם וז'אנדו פוקס קיבלו שבחים על היכולת שהציגו. למרות זאת, פוקס עדיין צפוי לעזוב את הקבוצה בינואר. בשבוע האחרון פוקס דווקא נראה לא רע באימונים ובצוות המקצועי רוצים לתת לו הזדמנות נוספת, אך בסביבתו של השחקן הבהירו שהוא נחוש לחזור לצרפת בשל בעיות משפחתיות. השחקן שוחח גם עם אנשי אלאבס, הקבוצה ממנה הוא מושאל למכבי חיפה, והודיע להם שהוא מעוניין לעבור לליגה הצרפתית כדי להיות קרוב לאימו שמתגוררת שם. יחד עם זאת, בחיפה ייפגשו עם פוקס רק בסוף החודש ויגיעו להכרעה יחד איתו.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה עלתה לשמינית גמר הגביע עם 1:3 על נס ציונה בהארכה

לכתבה המלאה
ז'אנדו פוקס, מכבי חיפה, מול אופיר מזרחי, סקציה נס ציונה. אדריאן הרבשטיין
רוצה הביתה. ז'אנדו פוקס אמש/אדריאן הרבשטיין

3. בקבוצה מוטרדים: חזיזה, לביא ומנחם בסכנת צהוב חמישי לקראת מכבי תל אביב

מכבי חיפה גם מודאגת, אחרי הכל. נטע לביא, סאן מנחם ודולב חזיזה סוחבים ארבעה כרטיסים צהובים ואם יספגו צהוב נוסף בדרבי ביום שלישי, הם ייעדרו ממשחק העונה נגד מכבי תל אביב. "ביחד עם שרי כנראה שמדובר בשחקנים הכי חשובים שלנו העונה. זה מטריד מאוד", אמרו בחיפה.

בקבוצה היו כאלה שתהו מדוע חזיזה ולביא לא קיבלו הוראה לספוג כרטיס צהוב מכוון אתמול כדי להחמיץ את המשחק מול עירוני קרית שמונה ולהיות "רגועים" בדרבי, אך בחיפה הבהירו שלא התכוונו לתת הוראה כזו והתעקשו שגם בדרבי השחקנים לא יקבלו הוראה להימנע מצהוב חמישי. "אנחנו צריכים בדרבי את כולם בשיאם, בלי חששות", אמר גורם במועדון. "נסתדר תמיד עם החיסורים שיש ולא צריך לעשות חישובים. ברור שאלו שחקנים חשובים מאוד, אבל נקווה שנעבור את המשחק בשלישי עם מינימום נזקים".

בחיפה חוששים לקראת המשחק בשלישי גם מהעומס הפיזי על השחקנים. ביומיים הקרובים יעבדו בקבוצה לא רק על הצד הטקטי, אלא גם על הצד הפיזיולוגי. מרקו בלבול צפוי להמשיך בהרכב הקבוע שלו בליגה, כשארנסט מאבוקה ישוב להרכב. ההתלבטות היחידה היא האם להכניס להרכב את ירדן שועה או סינטאיהו סלליך על חשבון יאניק וילדסחוט.

דולב חזיזה, מכבי חיפה חוגג. אדריאן הרבשטיין
המנהיג, הכוכב. חזיזה/אדריאן הרבשטיין

4. חזיזה הופך למנהיג: "תמיד נותן את שלו, לא חשוב באיזה תפקיד"

גם אתמול בסיום המשחק היה אפשר להבין מי הכוכב של הירוקים העונה. דולב חזיזה נקרא שוב לעבר היציע הצפוני כשכל השחקנים כבר עשו את הדרך לחדר ההלבשה. הקשר אמור היה להיות מוחלף בפתיחת החלק השני של ההארכה, אך ברגע האחרון הוחלט להחליף את נטע לביא שהרגיש עומס - וחזיזה הוסט לאמצע משם כבש צמד מכריע. "הוא מראה שלא משנה באיזה תפקיד הוא משחק, הוא תמיד נותן את שלו. אין ספק שדולב הופך ממשחק למשחק למנהיג ולוקח על עצמו יותר", אמרו בצוות המקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully