וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מבקרים את איביץ': "זה כמו להפסיד 10:0 למכבי חיפה"

22.12.2019 / 7:04

הצהובים לא מעכלים את ההדחה המביכה: במועדון תוהים לגבי בחירת ההרכב והגישה הכללית של המאמן, השחקנים יודעים ש"זה כתם לכל הקריירה", וייני המאוכזב מסביר איך ולמה "איבדנו את השכל"

צילום: לירון מולדובן

בווידאו: התגובות לאחר מ.ס. אשדוד - הפועל באר שבע

עיקרי הדברים

- תחושות קשות בקרב שחקני מכבי תל אביב: "זה כתם לכל הקריירה"

- במועדון ביקרו את ההרכב של ולאדן איביץ' ותהו האם זלזל באום אל פאחם

- איביץ' מצידו התעקש שלא שגה, ומגן על ההחלטה להביא את יאניוטיס מיוון

- בסביבת המועדון היו מי שהשוו את ההפסד ל-10:0 הידוע לשמצה נגד מכבי חיפה

- שרן ייני המתקאמבק התקשה לעכל את ההפסד: "איבדנו את השכל"

seperator

הלם ומבוכה במכבי תל אביב בעקבות ההדחה מגביע המדינה על ידי הפועל אום אל פאחם. אחרי ההפסד לבני יהודה בעונה שעברה בחצי גמר גביע המדינה, סימנו במכבי תל אביב את המפעל ושאפו לזכות בתואר הזה העונה. "השחקנים מרוסקים אחרי ההדחה הזו. זה כתם גדול בקריירה של כל שחקן כאן", אמר אמש אחד משחקני הקבוצה.

כלפי המאמן ולאדן איביץ' נמתחה אמש (שבת) ביקורת נוכח העובדה שבחר להעלות הרכב שלא שיחק העונה יחד כששחקנים רבים פותחים לראשונה. גם ההחלטה לשלוח את אנדראס יאניוטיס להרכב דווקא במשחק גביע בו אין דרך חזרה, לא היתה מובנת לגורמים בסביבת המועדון שאמרו בעניין: "אם כבר להעלות את השוער השני שלא שיחק כל העונה, לפחות היה צריך להציב לפניו את הבלמים הכי טובים העונה - איתן טיבי וז'איר אמאדור - במיוחד כשדן גלזר היה מוצהב ולא היה שום קשר אחורי אמיתי בהרכב".

בעיני רבים איביץ' שגה בתפיסה שלו. הסרבי פשוט האמין שמצפה למכבי תל אביב משחק קל מול קבוצה מהליגה השנייה. הוא כל כך מחזיק מהשחקנים שלו, עד שהיה משוכנע שתרחיש הקיצון שהתממש אמש לא הגיוני.

עוד בוואלה

איביץ' לא מתחרט על ההרכב, ומתנצל: "זו אחריותי, לא אחריות השחקנים"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ' מאוכזב. דני מרון
שגיאות קשות. ולאדן איביץ' בסיום/דני מרון

גורמים בסביבת מכבי תל אביב השוו את ההפסד אמש לאום אל פאחם לאותה תוצאה בלתי נשכחת מול מכבי חיפה. "ההפסד הזה משול ל-10:0 שקיבלנו ממכבי חיפה", נאמר. אוהדים רבים של מכבי תל אביב שהגיעו למשחק ועזבו בכעס רב את האיצטדיון בעפולה אמרו: "גם אליפות לא תכפר על הערב הזה. גם אם ניקח אליפות בפער של 40 נקודות, ההפסד הזה לא ייסלח ולא יישכח. התבזינו. בושה וחרפה מה שהיה כאן".

מכבי תל אביב שספגה שער ליגה אחד ב-14 משחקים, חטפה אמש שלושער במשחק אחד ושוב הוכח כמה חשובים הם דן גלזר והבלמים איתן טיבי וז'איר אמאדור. גם חסרונו של דור פרץ של העונה שעברה כבר מאוד מורגש. דור מיכה מנסה לחזור לעצמו, אבל ללא הצלחה.

בניגוד לפעמים אחרות בהן היה חסר סבלנות, אמש למרות ההפסד היה איביץ' סבלני לתקשורת וסיפר על תחושותיו: "הרגשתי שהשחקנים מפחדים. זו פעם ראשונה שאני מרגיש את זה על הקבוצה. אנחנו צריכים לחשוב מה עושים מכאן. חייבים לעבוד ולמצוא פתרונות. השחקנים האלה הראו בעבר שהם שחקנים טובים והם צריכים לחזור לזה. רצינו לזכות בגביע המדינה, דבר שלא עשינו בעונה שעברה. נשאר לנו להילחם על הליגה כדי לזכות שוב באליפות".

שחקני מכבי תל אביב שחר פיבן, אנדראס יאניוטיס. דני מרון
ההרכב הניסיוני התברר כשגוי. פיבן ויאניוטיס/דני מרון

על כך שהעלה את שרן ייני ושחר פיבן יחד אחרי שלא שיחקו כל העונה יחד, אמר איביץ': "מי ששיחק בהגנה הערב אלה אותם שחקנים שהובילו אותנו לאליפות בעונה שעברה, אבל אני לא אפיל את מה שקרה על קו ההגנה שלנו, כי אנחנו משחקים עם 11 שחקנים".

על הטענות כי הוא משתמש יותר מדי פעמים ברוטציות, אמר איביץ': "רוטציות עשיתי גם בעונה שעברה והצלחנו לקחת אליפות נהדרת. אני ממש לא חושב שרוטציה היא דבר חדש אצלנו".

איביץ' גם לא מתחרט שנתן לאנדראס יאניוטיס לפתוח. "יאניוטיס עובד איתנו כבר חודשים והוא מתאמן מאוד קשה ונראה טוב. הבאנו אותו להיות השוער הראשון שלנו. הוא שוער שהגיע ממועדון גדול והיה בעבר פעמיים שוער מצטיין ביוון. אין לי ולא היו לי ספקות לגביו כשהבאתי אותו. לפעמים אין לשוער מזל".

שחקני הפועל אום אל פאחם חוגגים מול שרן ייני, מכבי תל אביב. דני מרון
קאמבק מאכזב. שרן ייני על רקע שחקני אום אל פאחם המאושרים/דני מרון

הקפטן שרן ייני שאמר רק לפני מספר ימים כי השער שספגה הקבוצה מול סקציה נס ציונה, ישחרר הרבה לחץ שהיה לא לספוג, נשמע מוטרד בסיום המשחק אבל גם הוא עמד מול המיקרופונים וענה באורך רוח: "עצוב לי מאוד ברמה האישית, כי אני בן 33 ויש לי רק גביע אחד. העונה אמרתי לעצמי שאני רוצה לזכות בגביע המדינה ולכן זה רגע ממש קשה מבחינתי. ממש לא זלזלנו במשחק הזה. הגביע מאוד חשוב למכבי תל אביב. זה תואר שחומק מהידיים שלנו יותר מדי פעמים. עבדנו הרבה על החוזקות של אום אל פאחם ועל תבניות המשחק שלנו. אני חושב שאיבדנו את השכל במשחק ושיחקנו רק עם הרגש".

ייני הוסיף: "לא מתאים לנו לקבל גול בסוף המחצית ואז קיבלנו גם שער עצמי במחצית השנייה. בתיקו 2:2 איבדנו את קור הרוח והפאסון, וזה משהו שלא צריך לקרות למכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully