וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדראס הרצוג: "הדעה בישראל לגבי המינוי שלי השתנתה"

יממה אחרי הניצחון מול אוסטריה, דיבר מאמן נבחרת ישראל על ערן זהבי ("יכול לשחק בכל ליגה"), על הצד המפסיד ("שלוש פעמים הייתי קרוב לאמן את אוסטריה") ועל המחמאות מקלינסמן ("מיוחד מאוד"). ראיון

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: התגובות אחרי הניצחון מול אוסטריה

יממה לאחר ה-2:4 של ישראל מול נבחרת אוסטריה, התייצב המאמן הלאומי אנדראס הרצוג לראיון עם וואלה! ספורט. המאמן, שהיה מרוצה מההופעה של שחקניו וביקש להדגיש שמההופעה של כולם (למרות שכמובן מזו של ערן זהבי מעט יותר), ציין כמה התרגש לשמוע את מה שיורגן קלינסמן אמר עליו. הרצוג מנסה לשמור על שקט ולא להיסחף בעקבות הניצחון יותר מדי. כשהוא נשאל האם לא היה מעדיף לעמוד על הקווים של נבחרת אוסטריה, שכן הוא שיאן ההופעות במדים הלאומיים שלה ומגדולי שחקניה בכל הזמנים, אפשר אולי ללמוד שמשהו כן צובט לו על כך שלא מונה לתפקיד.

"זה היה ערב מאוד מיוחד אתמול, ערב נהדר והייתה פשוט תחושה מצוינת", אמר בתחילה הרצוג ולאחר מכן התפנה לענות על השאלות שהועלו בפניו.

עוד בנושא:

ההופעה הגדולה של אריאל הרוש תהווה נקודת מפנה בקריירה שלו?
למרות היכולת הטובה של הרוש מול אוסטריה: אוהד לויטה צפוי להישאר בהרכב הפועל באר שבע
על ההתעלות הגדולה של ערן זהבי מול אוסטריה
מונס דאבור בראיון: "האוסטרים צעקו 'יש' כשקיבלו אותנו"
ערן זהבי: "זריקת סרט הקפטן שלי הייתה הדבר הכי טוב שקרה לנבחרת"
התגובות ברשת לניצחון של נבחרת ישראל מול אוסטריה

אנדראס הרצוג מאמן נבחרת ישראל. AP
הרצוג במהלך המשחק מול אוסטריה/AP

- לאורך כל ההיסטוריה של הנבחרת, הצד המנטלי היה החלש ביותר שלה, בקדנציה שלך הנבחרת מרבה לחזור מפיגור. מה שינית בפן הזה?

"ברור שמצד אחד זה נפלא. אנחנו מגיבים לפיגור וחוזרים, אז זה מעניק ביטחון ומחזיר אותנו למשחק ואז כמו אתמול אתה יכול לנצח. אבל מצד שני, לא התחלנו טוב גם נגד אוסטריה וגם נגד סלובניה. אני מצפה שנתחיל טוב יותר, בייחוד במשחקי הבית, ושנעשה דברים טובים. במשחקים האלה לא שיחקנו בהתחלה כמו בחלקים המתקדמים של המשחק. לפני המשחקים דיברתי עם השחקנים ואמרתי להם: 'חבר'ה תקשיבו, ברגעים קשים אנחנו חייבים לעבוד קשה ולעשות את הדברים נכון וזה יצליח לנו'. אמרתי להם שהמשחק לא נגמר אף פעם וכשאני רואה את הנבחרת שלי עובדת כל כך קשה בתוספת מזל אז הדברים קורים לטובתך. אתמול יכולנו להבקיע במחצית השנייה חמישה או שישה שערים, אבל במקביל זה היה מסוכן כי אוסטריה מסוכנת, אבל בסיכום זה הצליח".

- זו נבחרת עם כישורים ישראלים ומנטליות אוסטרית?

"יש לנו גם פה דברים לשפר. יש לנו ארבע נקודות משני משחקים וצריך להמשיך. אבל כמו שאמרת אני חושב שהנבחרת הזו מראה מנטליות טובה, מבינה שתמיד צריך עוד דברים מעבר לכישרון ויכולות כדי להצליח בכדורגל של היום".

- החברים והמשפחה באוסטריה שונאים אותך ברגע זה?

"לא לא. קיבלתי המון הודעות מחברים שלי שהם אוהדי הנבחרת האוסטרית ואמרו לי שאתמול הם היו אוהדי ישראל".

- יש איזו הודעה מיוחדת שקיבלת?

"קיבלתי המון הודעות מחברים ומשפחה. אבל הכי מיוחד עבורי היה שיורגן קלינסמן, שהיה פרשן באולפן של המשחק בין גרמניה להולנד, ראה את השערים שלנו ואת התקציר ואמרו לי שהוא אמר המון מילים חמות כשהראו את התקציר. היום שלחו לי את הדברים הללו וזה תמיד מיוחד עבורי ששחקן עבר ומאמן כמוהו מחמיא ככה".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
זהבי/קובי אליהו

- הפכת מאויב העם לגיבור עבור ישראל אחרי הניצחון אתמול. איך ההרגשה?

"כששיחקתי עבור נבחרת אוסטריה נתתי הכול עבורה וכעת אני המאמן של ישראל ואני עושה הכול כדי שנצליח, אבל אתמול כל הקרדיט מגיע לשחקנים. כמובן שגם הצוות המקצועי עם אלון חזן וכל השאר עושים עבודה נהדרת, אבל הקרדיט הוא לשחקנים".

- זו סגירת מעגל?

"אני חייב לתת את הפוקוס לא לדברים האלה, אלא לדברים שיש לי השפעה עליהם כמו הפילוסופיה שלי ולתת דברים חדשים לנבחרת. אני יודע שהדעה של אנשים בישראל על המינוי שלי השתנתה וזה סימן טוב, אבל הקרדיט הוא לשחקנים שלי".

- גם ערן זהבי ענה אתמול למבקרים.

"ערן עשה את השינוי אתמול. כולם היו מצוינים. לי כמאמן חשוב שיהיה שחקן אחד שיעשה את השינוי. ערן עשה את זה והוא ראוי לכל הכותרות והמחמאות, אבל אני רוצה שגם יתר השחקנים בכל העמדות יבינו כמה אני גאה בהם כי שחקן אחד כמה שיהיה טוב לא יכול לנצח לבד".

- הוא יכול לשחק בליגה הספרדית או האנגלית?"

"הוא יכול לשחק בכל ליגה. יש לו איכויות מצוינות".

אנדראס הרצוג לצד יורגן קלינסמן, נבחרת ארצות הברית. AP
הרצוג עם קלינסמן בזמן ששימש כעוזרו בנבחרת ארצות הברית/AP

- אריאל הרוש לא שיחק תקופה ארוכה בהפועל באר שבע ועדיין נתת לו את הקרדיט. מה גרם לך להאמין בו?

"ברור שזה לא בריא ששחקן לא משחק הרבה זמן כמו אריאל, אבל ידעתי מה האיכויות שלו ומה ההופעות שהוא נתן. היה לי ברור שהוא יהיה בסגל, אבל רציתי לראות אותו באימונים כי יש עוד שתי אופציות מצוינות ובאימון הראשון ראיתי שהוא בכושר טוב והוא נראה טוב אז נתתי לו את המקום".

- היו הרבה ביקורות על הזימונים שלך ועל כך שלא שינית אחרי המשחק מול סלובניה.

"כמובן שהיו לי מחשבות אולי להכניס שלושה או ארבעה שחקנים רעננים יותר למשחק נגד אוסטריה. אבל לא הייתי נעול על זה. רציתי לראות איך כל שחקן מרגיש ובסוף עשיתי את ההחלטה שרוב השחקנים ששיחקו ימשיכו לשחק. אם הייתי מפסיד לאוסטריה ברור שכולם היו מבקרים אותי שהייתי צריך לשנות".

- זה נראה שיש כאלה שמחכים לנפילה שלך.

"אני לא בא לשנות דברים כאלה. אני מתעסק בשחקנים שלי ובנבחרת. אני לא מתעסק בתקשורת או בדברים כאלה. כמובן שאני מתייעץ עם העוזרים והצוות, אבל ההחלטה הסופית היא שלי לפי הפילוסופיה שלי".

- הוכחת אתמול בבית שאתה ראוי להיות המאמן הלאומי של אוסטריה?

"שלוש פעמים הייתי קרוב להיות המאמן הראשי, אבל הם החליטו למנות מישהו אחר אז כרגע זו לא הבעיה שלי. לא רציתי להראות למישהו את היכולות שלי או להוכיח משהו אלא התעסקתי בשחקנים שלי ומגיע להם הקרדיט על ההופעה שלהם אתמול".

- המטרה כעת היא אחד משני המקומות הראשונים?

"אי אפשר להתעסק כעת מה יקרה בתום עשרה משחקים. אני כמאמן צריך להתעסק במשחק הקרוב ולהגיע מוכן ללטביה".

הניצחון הגדול של ישראל על אוסטריה, הערב של זהבי: הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully