וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג וואלה!: דיא סבע במקום ה-1, מאור מליקסון 2, ארנסטס שטקוס 3

מלך השערים הוא גם מלך הדירוג החדש: "לא הייתי מצליח להגיע לכך בלי העזרה הרבה של חבריי". הפרויקט המסורתי של וואלה! ספורט הגיע לסיומו עם בחירתו של כוכב מכבי נתניה. מליקסון שני, שטקוס שלישי, אחריהם גם אוגו, קיארטנסון, אצילי, ורד, ממן, האסלביינק וערן לוי

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

לרגל פתיחת עונת 2018/19 אנו שוב מתכבדים להציג בפניכם את #דירוג_וואלה של שחקני ליגת העל בכדורגל. מי יסיים במקום הראשון הפעם? עקבו אחר הפרסומים השונים של הדירוג, ותגלו.

לשם ביצוע הדירוג, פנינו לעיתונאים מוואלה! ספורט וממדורי הספורט האחרים, למאמנים ולכדורגלנים. חלק מהמצביעים ביקשו לעשות זאת בעילום שם.

איך דירגנו? המצביעים דירגו כל שחקן מ-1 עד 10, לפי ההתרשמות הכללית מהשחקן - שילוב של רזומה, כושר נוכחי וציפיות לעונה שבפתח. את כל הנתונים אספנו, חישבנו ממוצע - והתוצאות לפניכם.

מי בדירוג? שחקנים בעלי חוזה בקבוצה מליגת העל, ששותפו בליגת בוגרים או במפעל אירופי; זרים חדשים ששיחקו בגביע הטוטו נכנסו אף הם לרשימה. מי שדורג על ידי פחות ממחצית המשתתפים או קיבל ציון ממוצע נמוך מ-4.0, לא נכנס לרשימה הסופית.

חושבים שצדקנו? שטעינו? שהגזמנו? זה המקום להחמיא ולבקר. כל שצריך לעשות זה לכתוב את תגובתכם באחת הרשתות החברתיות, עם ההאשטאג הרשמי של הפרויקט, #דירוג_וואלה. התגובות המובחרות יועלו ויוצגו באתר.
והיום: נכנסים לטופ-10. במהלך היום ייחשפו עשרות הכדורגלנים המובילים בליגת העל. מתחילים עם מקומות 10-8.

כל הדירוגים הקודמים:
דירוג וואלה 2017/18: 1. וואקמה, 2. ויטור, 3. קיארטנסון
דירוג וואלה 2016/17: 1. אוגו, 2. וואקמה, 3. אצילי
דירוג וואלה 2015/16: 1. זהבי, 2. בוזגלו, 3. עטר
דירוג וואלה 2014/15: 1. זהבי, 2. ראיוס, 3. בוזגלו
דירוג וואלה 2013/14: 1. זהבי, 2. ברדה, 3. טיבי

1. דיא סבע | 8.70

שחקן מכבי נתניה דיא סבע חוגג. ברני ארדוב
מלך השערים, מלך הדירוג. דיא סבע/ברני ארדוב

קשר, מכבי נתניה
בעונה שעברה: 57

מדרגים אוהבים גולים, ואחרי הפסקה בת שנתיים, שוב המדורג מספר 1 בדירוג וואלה! הוא גם זה שכבש בעונה הקודמת את פסגת מלכות שערים. אף אחד לא התקרב לדיא, עם ה-24 שלו בעונה שעברה, והוא זינק 57 מקומות ביחס לדירוג הקודם שלו כדי לקטוף את הבכורה. ללא ערן לוי, ספק בישולים עיקרי עבור סבע, הסקורר המוכשר יצטרך להוכיח שהמספרים שלו לא תלויים באף אחד.

סבע אמר לוואלה! ספורט לאחר בחירתו: "אני שמח על הבחירה בי, במיוחד כשמדובר בעשרות אנשי מקצוע ועיתונאים שדירגו ובחרו. לא הייתי מצליח להגיע לכך בלי העזרה הרבה של חבריי לקבוצה. אני מקווה שאצליח לשחזר את הישגי העונה שעברה, הן אישית והן קבוצתית".

עוד באותו נושא

הטופ-10 של העונה שעברה

לכתבה המלאה

2. מאור מליקסון | 8.58

מאור מליקסון עם אוהדי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
עדיין, הכי יציב. מליקסון/ברני ארדוב

קשר, הפועל באר שבע
בעונה שעברה: 6

דירוג שיא של השחקן הכי משמעותי של הפועל באר שבע בשלוש האליפויות האחרונות, במצטבר. בכל עונה היה סיפור אחר והיה כוכב אחר, אבל רק מליקסון שמר על חשיבות מכרעת עבור המועדון בכל אחת מהצלחות. העונה, בלי ברדה, מזמן בלי בוזגלו והפעם גם בלי וואקמה - הוא יצטרך לצרף אל המבצעים המבריקים שלו גם מספרים, כי מישהו יצטרך למלא את החלל המתמטי שהותיר הניגרי.

3. ארנסטס שטקוס | 8.5

ארנסט שטקוס שוער הפועל חיפה. ברני ארדוב
לראשונה בדירוג וואלה יש לנו שוער בטופ-3. שטקוס/ברני ארדוב

שוער, הפועל חיפה
בעונה שעברה: 146

קיבל בדיוק את אותו ציון של אוגו, אבל ניצח בשובר שוויון, ולראשונה בדירוג וואלה יש לנו שוער בטופ-3. מזל טוב, ארני. בלי ספק השוער הטוב כיום בליגת העל, ובעונה שעברה מהר מאוד ראינו שהדירוג שקיבל - אולי בגלל כמות הספיגות במדי האקסית דן האג ואולי בגלל האמונה העיוורת שיואב כץ ושוערים טובים זה לא הולך ביחד - לא תואם את המצב. שטקוס היה נהדר בליגה, מצוין בגביע (במיוחד בפנדלים) והיה אחד הגורמים המרכזיים בהפיכתה של הפועל חיפה לקבוצה רלוונטית.

שטקוס על הדירוג: "הבחירה בי במקום השלישי במשאל מכובד בו השתתפו עשרות אנשי כדורגל בהחלט מחמיאה לי ואני גאה בה ברמה האישית. מה שחשוב שהיכולת שלי עוזרת לקבוצה להגיע להישגים".

4. ג'ון אוגו | 8.5

ג'ון אוגו עם אלונה ברקת, חגיגות האליפות של הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
עדיין הגרזן הכי חד שיש לליגת העל להציע. אוגו/יוסי ציפקיס

קשר, הפועל באר שבע
בעונה שעברה: 4

הפעם ג'ון אוגו שומר על מיקומו בדירוג, אחרי שלפני שנתיים הגיע למקום הראשון. גם עם ביקורת מסוימת מצד הפרשנים ועם יכולת שלא תמיד נראית הכי 'ג'ון אוגו', ולא תמיד מזכירה את מעלליו מלפני שנה ושנתיים, אוגו הוא עדיין הגרזן הכי חד שיש לליגת העל להציע - נכון לדירוג זה. גם בעמדה די אפורה שבדרך כלל סובלת בדירוגים כאלו (עלי מוחמד 11 מצטרף לאוגו כקשר האחורי היחיד בטופ-20), אוגו יודע לספק את הסחורה ולבלוט, ובבאר שבע בטח מקווים שהגעגועים לחבר וואקמה ושהחיזורים מיוון ייפסקו.

5. וידאר קיארטנסון | 8.17

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
החלוץ הטוב בליגת העל? קיארטנסון/יוסי ציפקיס

חלוץ, מכבי תל אביב
בעונה שעברה: 3

החלוץ האיסלנדי נפל מ-19 כיבושי ליגה בעונת ההגעה שלו ל-13 בעונה שעברה, ולפי הקיץ והבעות הפנים במכבי תל אביב יכולים בהחלט לחשוש שהמגמה תימשך. א-ב-ל: מדובר, וכך המדרגים חושבים, בחלוץ הכי טוב בליגת העל, בחלוץ שכבש הכי הרבה שערי ליגה בשתי העונות האחרונות. יהיה מעניין לראות לאורך העונה איך איביץ' ידרג אותו, והאם ישדרג אותו.

6. עומר אצילי | 8.10

שחקן מכבי תל אביב עומר אצילי חוגג. יוסי ציפקיס
כדי לנשל את באר שבע, הוא יצטרך להיות אפילו יותר טוב. אצילי/יוסי ציפקיס

קשר, מכבי תל אביב
בעונה שעברה: 8

מניית אצילי לא קרסה גם אחרי עונה נוראית בגרנדה - דורג שלישי ב-2016/17 לפני היציאה לספרד, ושמיני כשחזר הנה לאחר שנה כמעט ללא דשא. אז בטח שהיא לא תקרוס בגלל פציעה בעצם המסרק, בטח שלא אחרי קאמבק אישי נהדר בתום העונה שעברה. אצילי חזר, להרגשתו מאוחר מדי, ועדיין סיים עונה עם 10 שערים (רק קיארטנסון כבש יותר בליגה עבור מכבי תל אביב) וכמה רגעי קלטת. העונה, אם מכבי תל אביב רוצה לנשל את באר שבע ולהחזיר את הצלחת לקרית שלום, הבחור הזה יצטרך לתת מספרים של MVP.

7. עידן ורד | 8.08

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הבריק, עם טעם של עוד. ורד/קובי אליהו

קשר, בית"ר ירושלים
בעונה שעברה: 25

למרות ששיחק רק כ-1,400 דקות ליגה בעונה שעברה (לשם השוואה: קלאודמיר היציב עבר את רף 3,000 הדקות), הלהטוטן של בית"ר ירושלים סיים עם 6 שערים ו-8 בישולים ולא מעט רגעים שנכנסים לתקציר. צ'יפים, לובים ושלל מהלכים מהפלייסטיישן היו מנת חלקו של ורד, שאילולא בעיה רפואית והחלטות שלא ממש נראו מקצועיות, היה מקבל הרבה יותר דקות. בית"ר עברה ידיים וורד נשאר בבירה, כמנהיג, ובין בליל הרכישות הצבעוניות הוא עדיין יצטרך להיות המוציא לפועל של הקבוצה הזו.

8. חנן ממן | 8.02

חנן ממן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ההעברה ששינתה את העונה. ממן/ברני ארדוב

קשר, הפועל באר שבע
בעונה שעברה: 45

העונה הנוכחית רק נפתחה עבור הפועל באר שבע אבל היא לבטח זוכרת שכשבחורף שעבר הדברים נראו תקועים, העברה אחת ספציפית פתחה לקבוצה של ברק בכר את הצ'אקרות והצעידה אותה מנפילה לטרילוגיה. ממן ניפץ את הסטיגמה הקלישאתית של "מתקשה בקבוצות גדולות" עם חצי עונה מבריקה ועוד יותר - יעילה - איתו בהרכב אחוזי ההצלחה עלו פלאים והוא סיים את העונה עם 12 שערים ו-7 בישולים, ועם עוד תואר, "שחקן העונה".

9. נייג'ל האסלביינק | 8.01

שחקן עירוני קרית שמונה נייג'ל האסלביינק חוגג. אדריאן הרבשטיין
לא במקרה שרצקי דורש עליו מחיר כזה. האסלביינק/אדריאן הרבשטיין

חלוץ, עירוני קרית שמונה
בעונה שעברה: 88

איזי שרצקי יודע למצוא אותם, ונייג'ל האסלביינק הוא עוד מציאה, ונותר לראות עד כמה הפועל באר שבע חושבת שהוא מציאה. שישה שערים ותשעה בישולים מנת חלקו של ההולנדי בעונה האחרונה, ובעיקר מסיביות ומהירות שריתקו את החבר'ה מהדרום. אחרי ששילם 'מס אלמוניות' בדירוג זה בעונה שעברה (חכו, יש אחד ששילם מחיר יקר ממנו) - האסלביינק קופץ 88 מקומות מעלה, אל הטופ-10. אם אכן יעבור לנגב, לכו תדעו - וואקמה כבר סיים במקום הראשון פעם…

10. ערן לוי | 7.90

שחקן בית"ר ירושלים ערן לוי. דני מרון, מערכת וואלה! NEWS
מהמלהיבים במקומותינו. לוי/מערכת וואלה! NEWS, דני מרון

קשר, בית"ר ירושלים
בעונה שעברה: 31

ללא קשר לזהות קבוצתו, המדרגים אוהבים מאוד את ערן לוי והוא שובץ בטופ-10 עוד לפני שנודע שיעלה לבירה. ככה זה אחרי עונה בה סיים עם הכי הרבה בישולים (11), הכי הרבה מסירות מפתח (93), הכי הרבה איומים לשער (158) ואיומים למסגרת (68). המהלך שלו - לעזוב את מכבי נתניה בגלל שלא קיבל חוזה ארוך טווח ואז לחתום בבית"ר לעונה אחת - אולי שנוי במחלוקת (תלוי את מי אתם אוהדים), אבל על היכולת אין עוררין.


דירוג שחקני ליגת העל של וואלה! ספורט:

מקומות 11 עד 20
מקומות 21 עד 30
מקומות 31 עד 50
מקומות 51 עד 70
מקומות 71 עד 100
מקומות 200-101
מקומות 311-201

אנתוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
כבר לא ברשימה. וואקמה/יוסי ציפקיס

עורכי הדירוג: אורן יוסיפוביץ, אור שקדי

מדרגים: חמי אוזן, תומר יצחק, ישי רז, מתן בכור, מתן חדד, אלכס נירנבורג, איציק יצחקי, אסף בילגורי, אופיר סער, יניב טוכמן (וואלה! ספורט); אלון חזן (עוזר מאמן נבחרת ישראל), ניצן ליבנה (הארץ), בן מיטלמן (חדשות 2), אורי דגון (ערוץ הספורט), עומרי אפק (ערוץ הספורט), עודד שלו (ישראל היום), עוזי דן (הארץ), אמנון הררי (הארץ), מיכאל זנדברג, רון עמיקם, מור מרקוס, אסף אבולעפיה (ערוץ הספורט), אסף כהן (ספורט1), אביעד פוהורילס (ישראל היום), מירי נבו (חדשות הספורט), תמר ריפל-מנור (ישראל היום), ליאן וילדאו (כאן11), דוד ליפשיץ (ערוץ הספורט/ארץ נהדרת), מוטי דה פיצ'וטו, עידן ויניצקי (ערוץ הספורט), אורי אוזן (מאמן הנוער של הפועל תל אביב), אריק בנאדו (מאמן הנוער של מכבי חיפה) תיאו וייס (הארץ), דור בלך, זיו להבי, משה פרימו (ערוץ הספורט), יובל קליין, אבי פרץ, מורן כהן (הזווית), אשרת עיני, ראם שרמן, יונתן נמרודי (פודקאסט ציון 3), אורי לוי, יוסי מדינה ((babagol, אלון שטיינברג (ספורט1), אדם רוזנטל (הזווית), מוטי חביב (ספורט1) עירד צפריר (הארץ), אסף שטיינר, טמיר זוארץ (הזווית), נטע לוינסון (ספורט1), יעד אילני, דניאלה סמרי (ערוץ הספורט), גבריאל היידו (ערוץ הספורט), טל בן יהודה (פודקאסט "מכביבול"), עופר סיוון, שרון ניסים (ספורט1), דניאל ליפשיץ, ערן פיש (עורך שער השבת), ליאב אלחיאני, טל שורר (חדשות 10), אביב כהן (ישראל היום), אליעזר לחנה (99fm), לירן מוסלי, אסף גפן (ארץ נהדרת), זאב זלצר (ספורט1).

דירוג וואלה! - מקומות 1 עד 5. מערכת וואלה! NEWS
דירוג וואלה! - מקומות 1 עד 5/מערכת וואלה! NEWS
דירוג וואלה - מקומות 6 עד 10. ברני ארדוב
דירוג וואלה - מקומות 6 עד 10/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully