וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג שחקני ליגת העל של וואלה! ספורט: מקומות 11-20

הפרויקט המסורתי של וואלה! ספורט לפתיחת העונה מתקרב לפסגה, כשעשרות עיתונאים, מאמנים וכדורגלנים הכריעו. עלי מוחמד הרשים בגדול, ראיקוביץ' מאבד גובה. עוד בטופ-20: שהר ועטר, ויטור למרות הפציעה וגם היהלום סולומון

עריכת וידאו: מתן חדד

לרגל פתיחת עונת 2018/19 אנו שוב מתכבדים להציג בפניכם את #דירוג_וואלה של שחקני ליגת העל בכדורגל. מי יסיים במקום הראשון הפעם? עקבו אחר הפרסומים השונים של הדירוג ותגלו. לשם ביצוע הדירוג, פנינו לעיתונאים מוואלה! ספורט וממדורי הספורט האחרים, למאמנים ולכדורגלנים. חלק מהמצביעים ביקשו לעשות זאת בעילום שם.

איך דירגנו? המצביעים דירגו כל שחקן מ-1 עד 10, לפי ההתרשמות הכללית מהשחקן - שילוב של רזומה, כושר נוכחי וציפיות לעונה שבפתח. את כל הנתונים אספנו, חישבנו ממוצע - והתוצאות לפניכם. מי בדירוג? שחקנים בעלי חוזה בקבוצה מליגת העל, ששותפו בליגת בוגרים או במפעל אירופי; זרים חדשים ששיחקו בגביע הטוטו נכנסו אף הם לרשימה. מי שדורג על ידי פחות ממחצית המשתתפים או קיבל ציון ממוצע נמוך מ-4.0, לא נכנס לרשימה הסופית.

חושבים שצדקנו? שטעינו? שהגזמנו? זה המקום להחמיא ולבקר. כל שצריך לעשות זה לכתוב את תגובתכם באחת הרשתות החברתיות, עם ההאשטאג הרשמי של הפרויקט, #דירוג_וואלה. התגובות המובחרות יועלו ויוצגו באתר. והיום: נכנסים לטופ-20.

עוד בנושא

למקומות 30-21 בדירוג
למקומות 50-31 בדירוג
למקומות 70-51 בדירוג
למקומות 100-71 בדירוג
למקומות 200-101 בדירוג
למקומות 311-201 בדירוג
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

עלו בגדול

גבריאל תמאש 109 מקומות
עלי מוחמד 93 מקומות
מנור סולומון 20 מקומות

ירדו בגדול

פרדראג ראיקוביץ' 14 מקומות
מיגל ויטור 10 מקומות

עוד באותו נושא

#דירוג וואלה | 2018/19

לכתבה המלאה
seperator

20. גבריאל תמאש | 7.44
בלם, הפועל חיפה
בעונה שעברה: 129

רק בלם אחד הקדים אותו בדירוג, אבל אף שחקן של הפועל חיפה לא התברג גבוה ממנו. מה שהופך את גבריאל תמאש, שהגיע לליגה שלנו רק בעונה שעברה, לשחקן הכי בכיר ומן הסתם הכי חשוב של מחזיקת הגביע. תמאש זכה להכרה לא רק על היותו שחקן הגנה מצוין, אלא גם על כך שהזכיר לנו ששחקן זר יכול להיות משפיע כל כך. תמאש הוא שחקן שבונים סביבו הגנה, זר שהוא גם פרסונה - לרע, אבל גם לטוב. לא סתם הוא במקום החמישי מבחינת דקות משחק בכל ליגת העל בעונה שעברה. לא סתם הפועל חיפה סיפקה את ההגנה השלישית בטיבה בליגה. העונה, אחרי שכל גיבורי אשתקד עזבו, יצטרכו אותו יותר.

גבריאל תמאש שחקן הפועל חיפה. יוסי ציפקיס
גבריאל תמאש/יוסי ציפקיס

19. פרדראג ראיקוביץ' | 7.50
שוער, מכבי תל אביב
בעונה שעברה: 5
"השוער הטוב בעולם לגילו" הפך לשוער השלישי בטיבו בליגה, לפחות על פי הדירוג הזה. למרות עונה פחות טובה, המדרגים שלנו עדיין מעדיפים את השוער הזר על פני השוער הישראלי. האמת, כאשר נכנסים למדדים יבשים, בלי טייטלים שאפתניים, אפשר להיות קצת פחות מופתעים מהמיקום של ראיקו, שספג את מספר השערים הנמוך ביותר בליגה, פרט לשוער האלופה, אבל על פי פתיחת העונה הנוכחית שלו, רמת הציפיות צללה לשפל חדש.

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. קובי אליהו
פרדראג ראיקוביץ'/קובי אליהו

18. בן שהר | 7.52
חלוץ, הפועל באר שבע
בעונה שעברה: 17

גם בעונה שעברה בן שהר הוכיח שהוא אחד משחקני הרכש הכי חשובים שהגיעו לבאר שבע. מלך השערים של ברק בכר לקח עוד אליפות וידע לעזור לקבוצה לייצב הרכב שהתגבר על לא מעט בעיות בדרך לצלחת השלישית. הקיץ הוא נדחק לספסל, אבל הרקורד שלו בבירת הנגב מצביע על כך שבשלב כלשהו גם העונה בכר יבין שקשה למצוא חלוץ טוב ממנו.

שחקן הפועל באר שבע בן שהר. ברני ארדוב
בן שהר/ברני ארדוב

17. אלירן עטר | 7.59
חלוץ, מכבי תל אביב
בעונה שעברה: 27
איך אחד מהשחקנים המאכזבים של העונה שעברה מצליח לקפוץ 10 מקומות בדירוג? בזכות קיץ נהדר שכלל ארבעה שערים במוקדמות הליגה האירופית, והזכיר לרבים את היכולת שהעניקה לו את תואר שחקן העונה באליפות הראשונה של מכבי תל אביב בעידן ג'ורדי קרויף. בכך נשכחה במהירות עונת הקאמבק החלשה של עטר למדים הצהובים, שהסתיימה עם 7 שערי ליגה בלבד. האם מדובר בקאמבק של ממש? נגלה בקרוב.

שחקן מכבי תל אביב אלירן עטר. ברני ארדוב
אלירן עטר/ברני ארדוב

16. דור מיכה | 7.60
קשר, מכבי תל אביב
בעונה שעברה: 10
מיכה הוא עוד המחשה למיקום המפתיע של עטר בדירוג. לקשר המחונן היתה עונה קצת יותר טובה מעטר, או פחות חלשה אם רוצים לדייק, ועדיין הוא נסוג שישה מקומות לאחור. אולי זו האכזבה מרמת המנהיגות שהביא לעונה הקודמת של מכבי תל אביב, אולי אלו המספרים הנמוכים שתמיד העיקו על אחד המוסרים הטובים בישראל - שער אחד בלבד, הכי מעט שלו מאז תחילת העשור. ואולי זה הכל ביחד.

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דור מיכה/ברני ארדוב

15. אמיליוס זובאס | 7.64
שוער, בני יהודה
בעונה שעברה: 14
גם בעונה פחות מלהיבה שלו, זובאס אחראי לשורה תחתונה נאה: הוא ספג 41 שערים בקבוצה שאמורה לספוג הרבה יותר. הוא רשם אשתקד לא פחות מ-125 הצלות, יותר מחיימוב, אבל הוא עדיין מחכה לעוד קפיצה המדרגה. בעונה שעברה זובאס דורג 15, העונה 14. ולמרות ששוער ליטאי אחר עקף אותו, זוהי תעודת הערכה לא קטנה לפוטנציאל שלו.

אמיליוס זובאס בני יהודה. קובי אליהו
אמיליוס זובאס/קובי אליהו

14. מנור סולומון | 7.70
קשר, מכבי פתח תקוה
בעונה שעברה: 34
התקווה הגדולה של הכדורגל הישראלי לשחקן גדול חדש. בעונה שעברה הפריצה שלו מיאנה להגיע, הוא שיחק המון יחסית לשחקן צעיר עם למעלה מ-2,800 דקות, אבל סיים רק עם 4 שערים ו-5 בישולים. איפה הוא ואיפה לידור כהן עם 10 שערים. סולומון פתח את גביע הטוטו עם 4 שערים, כולל אחד מופלא בטדי מול בית"ר, והזכיר כמה הוא שחקן מבטיח, שיהיה חייב להצדיק את המוניטין כבר בעונה הזו.

מנור סולומון שחקן מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
מנור סולומון/קובי אליהו

13. אלי דסה | 7.73
מגן, מכבי תל אביב
בעונה שעברה: 22
אלי דסה הרוויח את המיקום הגבוה שלו בצדק: לפרקים הוא היה השחקן הכי חשוב של מכבי תל אביב בעונה שעברה. יש שני שחקני מכבי תל אביב שהגיעו יותר גבוה ממנו בדירוג, אבל לא בטוח שהם השפיעו על הקבוצה יותר ממנו, ועוד מעמדת המגן. לדסה היו 1,480 דקות בעונה שעברה, לא הרבה, והוא כבש רק שער אחד, אבל אין ספק שהוא עדיין המגן הישראלי הטוב ביותר בנמצא.

אלי דסה שחקן מכבי תל אביב. אתר מכבי תל אביב, אתר רשמי
אלי דסה/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב

12. מיגל ויטור | 7.74
בלם, הפועל באר שבע
בעונה שעברה: 2
אולי החידה הכי גדולה של הדירוג הזה: איך שחקן לא כשיר עדיין נחשב כל כך טוב בעיני המדרגים. ויטור הותיר חלל בבאר שבע שהיא עדיין לא מילאה. פציעתו כמעט עלתה לקבוצה באליפות. גם היום, בקבוצה משוועים לזר משפיע כדוגמתו. יהיה מאוד מעניין לראות האם ישחק העונה, וכמה.

מיגל ויטור שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
מיגל ויטור/ברני ארדוב

11. עלי מוחמד | 7.74
קשר, מכבי נתניה
בעונה שעברה: 104
עד הפציעה, עלי מוחמד היה הלהיט של ליגת העל. החלום הרטוב של הכדורגל הישראלי: בחור צעיר שמגיע בזול, וגדל עם הזמן. מוחמד הוא קשר שעושה הכל במגרש, לא מפחד מכלום, משלב תנועה, מסירה, פיזיות וחוכמה. אשתקד הוא נתן לנתניה המון כוח, איתו היא המשיכה עד לסיום הליגה. השנה מוחמד יצטרך להראות לנו שהוא מסוגל להמשיך כך, וזה לא פשוט.

עלי מוחמד שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
עלי מוחמד/ברני ארדוב

עורכי הדירוג: אורן יוסיפוביץ, אור שקדי

מדרגים: חמי אוזן, תומר יצחק, ישי רז, מתן בכור, מתן חדד, אלכס נירנבורג, איציק יצחקי, אסף בילגורי, אופיר סער, יניב טוכמן (וואלה! ספורט); אלון חזן (עוזר מאמן נבחרת ישראל), ניצן ליבנה (הארץ), בן מיטלמן (חדשות 2), אורי דגון (ערוץ הספורט), עומרי אפק (ערוץ הספורט), עודד שלו (ישראל היום), עוזי דן (הארץ), אמנון הררי (הארץ), מיכאל זנדברג, רון עמיקם, מור מרקוס, אסף אבולעפיה (ערוץ הספורט), אסף כהן (ספורט1), אביעד פוהורילס (ישראל היום), מירי נבו (חדשות הספורט), תמר ריפל-מנור (ישראל היום), ליאן וילדאו (כאן11), דוד ליפשיץ (ערוץ הספורט/ארץ נהדרת), מוטי דה פיצ'וטו, עידן ויניצקי (ערוץ הספורט), אורי אוזן (מאמן הנוער של הפועל תל אביב), אריק בנאדו (מאמן הנוער של מכבי חיפה) תיאו וייס (הארץ), דור בלך, זיו להבי, משה פרימו (ערוץ הספורט), יובל קליין, אבי פרץ, מורן כהן (הזווית), אשרת עיני, ראם שרמן, יונתן נמרודי (פודקאסט ציון 3), אורי לוי, יוסי מדינה ((babagol, אלון שטיינברג (ספורט1), אדם רוזנטל (הזווית), מוטי חביב (ספורט1) עירד צפריר (הארץ), אסף שטיינר, טמיר זוארץ (הזווית), נטע לוינסון (ספורט1), יעד אילני, דניאלה סמרי (ערוץ הספורט), גבריאל היידו (ערוץ הספורט), טל בן יהודה (פודקאסט "מכביבול"), עופר סיוון, שרון ניסים (ספורט1), דניאל ליפשיץ, ערן פיש (עורך שער השבת), ליאב אלחיאני, טל שורר (חדשות 10), אביב כהן (ישראל היום), אליעזר לחנה (99fm), לירן מוסלי, אסף גפן (ארץ נהדרת), זאב זלצר (ספורט1).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully