וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר: "הוכחנו שגם המאמן הישראלי יכול להביא אליפות". ברדה: "העונה הכי גדולה שלי"

גיבורי האליפות של הפועל באר שבע התארחו במשדר המיוחד באולפן וואלה! NEWS. המאמן סיפר על הדמעות: "הייתי חייב להוציא את זה, "הרגשתי שכל העיר על הכתפיים שלי". ברדה: "השבוע האחרון עבר כמו חצי שנה". אלימלך: "הרגשנו את החיבוק של העיר"

צלמים זמניים מורשים
שחקני הפועל באר שבע בטירוף. ברני ארדוב
החגיגות נמשכות/ברני ארדוב

אליניב ברדה עלה לשידור ואמר: "עדיין לא ישנתי. זה משהו שחלמתי עליו כשחזרתי וזו סגירת מעגל מדהימה. האליפות פה הייתה יותר קשה מהאליפות בה זכיתי בבלגיה, השבוע האחרון היה בשבילי כמו חצי שנה. האליפות הזו מיוחדת במינה, היא מתוקה, זו העונה הגדולה בקריירה שלי".

ברדה נשאל על הספסול שלו בכמה מחזורים ואמר: "הייתה לי מטרה אחת והיא לזכות באליפות. התרומה שלי מדברת בעד עצמה, כך שגם אם ישבתי קצת על הספסל לא קרה כלום. צריך לדעת גם לעלות מהספסל. הכול היה מתואם, דיברתי עם ברק בכר, הכול נעשה ברוח טובה והבנה גדולה".

החלוץ הוותיק סיפר: "המועדון שחזרתי אליו הוא לא המועדון אותו עזבתי פעם. הוא עבר שדרוג והאצטדיון החדש נתן לנו דחיפה. זו סגירת מעגל. אנחנו בעיצומו של תהליך ונרצה לייצר שושלת ומסורת".

ברדה התבקש לציין את שלוש הנקודות המשמעותיות מאז שחזר והשיב: "העונה הראשונה ביססה אותנו כקבוצה שמדברת בצמרת, למרות שלא נאבקנו על האליפות. יש את גמר הגביע בעונה שעברה שהיה מאכזב בצורה בלתי רגילה וכמובן עכשיו - הפיצוי לאוהדים והחותמת שאנחנו מועדון רציני. הייתי מוסיף גם את האצטדיון החדש".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
קפטן הפועל באר שבע אליניב ברדה. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"המועדון שחזרתי אליו הוא לא המועדון אותו עזבתי פעם". ברדה/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

ברק בכר סיפר על הדמעות שלו בסיום המשחק אתמול: "הרגשתי שכל העיר על הכתפיים שלי ואני מחזיק מאות אלפי אנשים. ידעתי שכל טעות קטנה תגרום טראומה לשנים. בסוף המשחק כבר הרגשתי שאני חייב להוציא את זה, אני בנאדם ויש לי רגשות. אבוקסיס בא אלי ואמר לי 'תהנה, מגיע לך' וזה רק גרם לי להתרגש עוד יותר".

המאמן הוסיף על המשחק: "השחקנים באו ולקחו על עצמם. זה מה שדרשתי מהם - לעשות פעולות של אחד על אחד - היינו צריכים את היכולות האישיות שלהם. השחקנים יזמו, לא שיחקו על בטוח ומאוד אהבתי את זה. וואקמה היה פחות טוב במשחק והחלפנו אותו, אבל זה בסדר. הוא נתן עונה גדולה".

בכר נשאל על כך שסוף סוף מאמן ישראלי זכה באליפות והשיב: "מי שטוב מגיע לו, לא משנה אם זה ישראלי או זר. יש פה דור צעיר של מאמנים שעובד בצורה טובה, אבל אני לא מסתכל על ישראלי או זר. למכבי תל אביב היו מאמנים מצוינים, פטר בוס לא הפסיד אפילו משחק אחד. אני לא נכנס לשיקולים שלהם וגם צריך לזכור שהם עשו עונה אדירה. אני מסכים שהוכחנו שצוות ישראלי יכול להצליח. יש לנו צוות צעיר ורעב שכיף לעבוד איתו. הוא גורם לי להיות יותר טוב".

על ההתקדמות המהירה שלו אמר המאמן: "אתה לא מספיק לעכל. גם המינוי שלי בקרית שמונה היה מאוד מוקדם ופתאום זכינו בגביע ונאבקנו בצמרת. הכול קורה מהר, פתאום אתה מגיע לבאר שבע - מקום עוצמתי וגדול - ולוקח אליפות. אני עוד צריך לעכל קצת, אבל אני מצליח להתנתק ולהתרכז במה שחשוב".

על מכבי תל אביב, אמר בכר: "היה פחד מהם, אבל אתה משדר ביטחון וזה מחלחל. הנאום באנגלית? זה מה שהרגשתי באותו רגע. שמענו כל הזמן דברים מהצד השני ושתקנו, אבל לפעמים אתה כן מרגיש צורך להגיב. אני שלם עם כל מה שעשיתי. ברגע שהשחקנים מרגישים שלמי שמוביל אותם יש ביטחון, הם מקבלים ביטחון בעצמם".

ברק בכר הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"פתאום אתה מגיע לבאר שבע - מקום עוצמתי וגדול - ולוקח אליפות. אני עוד צריך לעכל". בכר/ברני ארדוב

כדורגלן העבר סתיו אלימלך, שאיבד לאחרונה את בתו, סיפר: "אתה עושה את ההפרדה. מיד כשנכנסתי לאצטדיון היה 1:1, אז הגיע ההשער השני וחזרתי לחיק המשפחה. בערב שישי לפני כניסת השבת הדלקנו נרות במקום בו נפלה הבת האהובה שלנו. גם אביתר אילוז ומאור בוזגלו הגיעו לתמוך והרגשנו את החיבוק של כל העיר, שרוצה לתמוך בנו. זה נתן את החיבור הכל כך באר שבעי שאין בשום מקום אחר".

אלימלך הוסיף: "כשברק בכר מדבר רואים את המנהיגות שלו בחדר ההלבשה, רואים את המנהיגות של אלונה וזה התחבר גם לקטע האישי שלנו. כשהייתי שחקן היה מאוד קשה כי היו פה דברים שהיה צריך לעקור אותם. מהרגע שיעקב טרנר הביא את אלונה ומהרגע שרוביק דנילוביץ', שעושה דברים מדהימים ובנה איצטדיון, הגיע ראית שהולך להשתנות. ידענו שאנחנו זוכים באליפות. הניהול השתנה וזה היה רק עניין של זמן. הדרך היא דרך מאלפת, דרך נכונה שהעלתה את באר שבע על המפה".

צביקה הדר אמר: "יש משהו בבאר שבע שלפעמים קשה להסביר. השינוי שמדברים עליו הוא משהו שנמשך שנים. כל העיר עשתה קפיצה, היא נראית מדהים. פה זה החותם האחרון. זה החיבור של הקהל והאנרגיות למשהו מקצועני. אני מכיר את אלונה ברקת שנים ותמיד אמרנו שחייב להיות משהו מעבר לרצון. זה היה קשה, לקח הרבה זמן, אבל יש משהו בדרך. אלונה היא מובילת דרך מגדרית - אשה בעולם הכדורגל - אני חושב שגם בעולם אין הרבה כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully