וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר צדק נגמל מקערות, לירן חולצה אפורה בכל מקום, קושמרו בשגעת

הבלם עבר שבועיים קשים, הנדחף הסדרתי שכפל את עצמו, מגיש החדשות התרגש. וגם: וואקמה הוא בכלל הסולנית של הפוג'יז, החדשות הטובות של הפועל פתח תקוה. כל התגובות, התמונות והציוצים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הפועל באר שבע עשתה זאת! אחרי 40 שנה במדבר, הקבוצה מבירת הנגב שוב אלופת המדינה. החבורה של ברק בכר מצאה עצמה בפיגור 1:0 מול בני סכנין (מוגרבי, 6), אך ידעה לבצע מהפך בדרך ל-1:3 גדול (בוזגלו, 16, מליקסון, 40, שהר, 77), ולאליפות מאוד, מאוד מתוקה. כל כך מתוקה, שגם ה-0:6 המהדהד של מכבי תל אביב על מכבי חיפה לא שינה דבר.

עשו את זה: 1:3 מותח של באר שבע על בני סכנין נתן לה אליפות

פרויקט מיוחד: מסע הייסורים של הפועל באר שבע בעשור האחרון

ברדה ואוגו 9, מליקסון וצדק 8.5, ובכר? גיליון הציונים של באר שבע

איך תיראה באר שבע בעונה הבאה ומה מחכה לה בליגת האלופות?

ההישג של ברדה, הרצף הטוב באירופה: מספרי העונה של באר שבע

רגע ההנפה: הפועל באר שבע אלופת המדינה/יוסי ציפקיס

1:40: מתן אוחיון כבר הגיע לפאב בו חוגגים האוהדים. גם שחקנים רבים אחרים בדרך.

1:25: מאות אוהדים חוגגים בפאב ה"גיגסי" וממתינים לבוא השחקנים.

00:40: והנה עוד כמה מילים של מאור מליקסון, שקיבל עוגה בפרצוף בחדר ההלבשה: "אני עדיין לא מעכל. על היום הזה חלמתי בלילה, על הגול הזה, על האליפות המדהימה הזאת. חזרתי לכאן רק בגלל הקהל הזה וכל כך רציתי להחזיר להם".

00:35: והנה עוד כמה מילים מהקפטן, אליניב ברדה: "זה היה בגדר חלום, כשדיברנו על חוזה לשלוש שנים דיברתי על אליפות וזה היה קצת מצחיק. תמיד אמרתי שאם הפועל באר שבע תמשיך להיות בצמרת של הכדורגל, גם התארים יבואו. עכשיו המטרה היא לייצר מועדון חזק והמשכיות. זה יום מאוד מאוד שמח לעיר. מגיע כל הכבוד ענק למאמן שלנו. הלוואי שהעיר והאוהדים האלה יזכו לחוות גם ליגת האלופות".

00:28: שיר צדק החמיא למאמנו: "ברק בכר גילה קור רוח והמון אומץ. הוא עשה פה שינוי במועדון, בשיטה, בווינריות שהוא החדיר לשחקנים. מגיע לו את כל המילים הכי טובות שיש, ואני שמח שאני משחק תחת מאמן כזה. כשהגעתי לכאן זו היתה קפיצת מדרגה, אני שמח שעמדנו בציפיות שהצבנו לעצמנו בתחילת העונה. זו היתה עונה מדהימה. עם בנייה נכונה, כמו שעשו פה בשנים האחרונות, השמים הם הגבול. נהיה פה גם בעונה הבאה".

אוהדי הפועל באר שבע. איציק יצחקי, מערכת וואלה!
מאות אוהדים חוגגים ברחבי העיר/מערכת וואלה!, איציק יצחקי

00:16: חגיגות האליפות הרשמיות יתקיימו בשלישי ברחבת העירייה.

23:52: מאור מליקסון, אולי איש המשחק, סיכם: "זה חלום שהתגשם. זה מדהים, מדהים, מדהים. ברור שזה הרגע הכי גדול בקריירה שלי. היו לי הרבה רגעים טובים, אבל זה הבית שלי".

שחקני הפועל באר שבע מניפים את ברק בכר. ברני ארדוב
אושר עילאי. השחקנים מניפים את בכר באוויר/ברני ארדוב

23:47: אוהדי באר שבע פצחו בשירת "אוגו משוגע".

23:40: אלונה ברקת לקחה את המיקרופון ואמרה: "תודה רבה לכולם. לכל הצוות המדהים, לספונסרים ולראש העיר. אנחנו אוהבים אתכם. תודה רבה. ויש אליפות!" לאחר מכן ניגשה הבעלים לאוהדים והודתה להם.

23:38: דודו גורש, מגיבורי העונה, אמר: "כשהייתי בתחתית הדבר האחרון שחשבתי עליו זה שאזכה באליפות. כל כך פחדנו לאכזב את הקהל, אנחנו שמחים שהלחץ השתחרר.

23:31: בן שהר סיכם: "כל כך רצינו את זה. חיכינו לזה כל כך הרבה זמן, העיר הזאת חיכתה 40 שנה. מגיע לנו. עשינו את זה בגדול ואין מאושר ממני".

23:30: לאחר ההנפה ברדה ושאר השחקנים הקיפו את המגרש. הצלחת עברה מיד ליד.

תמונה קבוצתית/ברני ארדוב

23:27: אליניב ברדה, שנראה נרגש מאוד לצד אשתו וילדיו, אמר בסיום: "זה הרגע הכי גדול בקריירה שלי. חזרתי לארץ בשביל הרגע הזה. בשביל הקהל הזה שלא רוצה ללכת הביתה. הקהל הזה השנה נתן הצגה בכל מגרש. 40 שנה סבלנו והיום זה נגמר. אני עדיין לא מעכל את זה, אבל בטוח שאעכל את זה היום או מחר. תמיד האמנו בעצמנו, תמיד ידענו שדברים תלויים בנו".

23:26: והנה הפוסט של נשיא המדינה. "מזל טוב לאדומים מבאר שבע!" כתב רובי ריבלין. "לפעמים חלומות מתגשמים. לפני 40 שנה הם זכו באליפות השנייה ובית"ר זכתה אז בגביע. מאז הם לא הפסיקו להאמין והיום התגשם שוב החלום. ברכות לקבוצה, ברכות לבאר שבע, וברכות לאלונה ברקת שעושה את הבלתי ייאמן והכל מתוך אהבה".

23:24: ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לשידור בערוץ 1 ושוחח עם אלונה ברקת. במהלך השיחה אמר לבעלים: "ניצחון מדהים, אדיר לבאר שבע. כל אזרחי המדינה, כולל מתל אביב, גאים בכם".

23:22: אלונה ברקת הגיעה לעמדת הראיונות של ערוץ 1, וכולה חיוכים. "אושר מטורף, המון זמן חיכינו לזה. זו עיר מופלאה עם אוהדים מדהימים וכל כך רצינו לתת להם את זה. אני כל כך שמחה שזכינו להעניק להם את השמחה המדהימה זאת. ברק בכר מאמן נפלא ויש לו צוות נהדר. היתה כימיה פשוט נפלאה העונה. נחגוג, נשמח ונתחיל לחשוב על העונה הבאה".

23:17: הפועל באר שבע הניפה את צלחת האליפות.

23:11: המאמן המפסיד יוסי אבוקסיס פרגן לבאר שבע: "אני מברך את באר שבע, היא הייתה הקבוצה הטובה ביותר לאורך כל העונה וגם הקבוצה ההוגנת ביותר במשך כל העונה. הם היו גדולים עלינו היום. הם גם ניצחו אותנו וגם ראו שהיינו ספורטיביים וזה היופי בכדורגל. אמרתי לשחקנים שלי לפני המשחק שאנחנו חייבים לצאת מפה גברים ושלא ידברו על זה שנראינו לא כמו שצריך. פתחנו את המשחק מצוין ואחר כך באר שבע התפוצצה עלינו, אבל נתנו הופעה מכובדת מאוד".

23:10: אליניב ברדה נבחר לשחקן העונה.

23:06: ברק בכר בכה מאושר בסיום. "אנחנו קורעים את התחת 24 שעות", אמר המאמן המאושר. "מגיע לחבר'ה האלה על מה שהם עושים. אני לא שוכח מאיפה באתי, הייתי המון זמן בקרית שמונה ומודה להם על מה שנתנו לי כמאמן. מגיע קרדיט לכולם. חייב לפרגן לאלונה שמעבר לעניין הכלכלי היא פשוט רגישה, חכמה ומייעצת וזה קודם כל שלה. תודה גם לשחקנים שנתנו עונה מדהימה. זה מעבר לתואר אישי שלי. היינו חייבים את זה לעיר ואני לא רוצה לחשוב מה קורה אם לא היינו עושים את זה. לא חושב שאנחנו נעכל את זה, עברנו דברים אדירים וגם היום".

ברק בכר מאמן הפועל הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ערב שלא יישכח בקרוב. בכר/ברני ארדוב

23:04: יו"ר ההתאחדות עופר עיני הצטרף למברכים: "זהו יום חג עבור העיר באר שבע, אוהדי הקבוצה והכדורגל הישראלי כולו. הברכות מגיעות בראש ובראשונה לבעלים, אלונה ברקת, שהשכילה בסבלנות ובחכמה לבנות מועדון מפואר למרות לא מעט קשיים בדרך. אני מקווה שאנשים ונשים נוספים יאמצו את הדרך הזאת ויצטרפו לכדורגל. מחמאות גדולות לצוות המקצועי ולשחקנים, ובראשם הקפטן אליניב ברדה, על עונה מצוינת. החברה הישראלית והכדורגל שלנו צריכים היום להיות גאים בזכייה של באר שבע ובבשורה שמגיעה עמה. נולדתי וגדלתי בבאר שבע וזכורות לי היטב האליפויות האחרונות, החשיבות והגאווה שהעניקה הקבוצה לתושבי העיר".

23:03: גם מאמן נבחרת ישראל בירך. אלישע לוי אמר: "אין ראויה יותר מהפועל באר שבע לזכות העונה באליפות. התואר היום מגיע לאחר תהליך ממושך, ומהווה הוכחה לכך שבכדורגל אין קיצורי דרך. אני שמח בשמחת האוהדים, העיר, הבעלים, השחקנים והצוות המקצועי בראשות ברק בכר על הזכייה. אין לי ספק כי גם בשנים הבאות באר שבע תתמודד על כל תואר וברור לי כי המועדון ימשיך להתפתח. מדובר בקבוצה שנמצאת כל הזמן במגמת שיפור ובמועדון שרק הולך ומתפתח. זה בהחלט דבר חשוב לכדורגל הישראלי וגם נבחרת ישראל תצא נשכרת מכך. חיבוק גדול לחברים הרבים וברכות מקרב לב לאלופה החדשה שלנו".

23:02: אוהדי הקבוצה עמדו דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום ושרו: "מי שלא קופץ צהוב". וואקמה חגג עם דגל ניגריה מול הקהל, וכך גם ג'ון אוגו. השחקנים הניפו את אלונה ברקת באוויר.

23:00: מאור בוזגלו לא ידע את נפשו מרוב אושר. "אני רואה את כל הקהל ואני כל כך מתרגש בשבילם", אמר הקשר. "ערב היסטורי ומהנה. אני חושב שיזכרו את הקבוצה הזו לעוד המון המון שנים. זכיתי באליפות עם מכבי חיפה, אבל לא הגעתי לחגיגות בגלל שהסתכסכנו קצת. לא זכיתי בתואר עם קבוצה כזו. אני חושב שזו אליפות של האוהדים. זה ביי פאר הרגע השמח שלי בקריירה. בדקות הראשונות היה לי תסריט של גמר הגביע, אבל יש לנו חבורה של ווינרים. ידענו שאנחנו רוצים ללכת על האליפות בכל הכוח".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים זכייה באליפות. יוסי ציפקיס
ישר לספרי ההיסטוריה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully