וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדה ואוגו 9, מליקסון וצדק 8.5, ומה עם בכר? גיליון הציונים של הפועל באר שבע

21.5.2016 / 23:00

הקפטן שם את האגו בצד, בדרך לעונה הכי טובה שלו בליגת העל. הניגרי היה הלב הפועם ושחרר את הובאן וראדי למשימות התקפיות. גורש וצדק היוו בסיס איתן, מליקסון, וואקמה, בוזגלו ושהר הבריקו, ועל כולם ניצח המאמן. ציוני האליפות

עריכה: מרום שפיצר

דודו גורש - 8.5

בשיחה שנערכה בתחילת העונה המליץ יובל נעים לברק בכר "לקחת את השוער בעיניים עצומות". ובכל זאת, גם גורש יודע שלא מעט אוהדים תהו לגביו, בעיקר בגלל הגיל (36) והעובדה שזהו מבחן ראשון בקריירה שלו בקבוצת צמרת. לגורש היו גם ירידות, אבל בעיקר עליות העונה, בדרך לזימון מחודש לסגל הנבחרת. הוא הפך לאחד השוערים הדומיננטיים בליגה, ספג פחות מכל אחד אחר וידע להיות שם עבור הקבוצה ברגעים החשובים. בגובה, על הקרקע וגם השיפור במשחק הרגל – כל אלה הפכו את גורש לשוער ראוי לקבוצה אלופה.

בן ביטון - 7.5

המגן הימני פרץ בשנתיים האחרונות לתודעה, כשהפך את אחת העמדות הבעייתיות לכזו שנוח לאוהדים לבטוח בה. עם הפרישה של אביתר אילוז, שבמשך שנים חרש את האגף ונחשב לסמל בעיני רבים ביציע, ביטון הוא המודל הקלאסי של שחקן שיכול להפוך בתוך תקופה קצרה למגן בסגל הנבחרת. החיסרון המרכזי עליו מדברים בבאר שבע קשור למשחק ההגנה שלו, אבל בקבוצה מסבירים ש"כל המגנים שמצטיינים בחלק ההתקפי, בדרך כלל מחסירים פעימה בהגנה". עשרה בישולים יש לו בשתי העונות האחרונות. עכשיו נשאר רק לחכות לזימון של האיש שהביא אותו לבאר שבע – אלישע לוי.

מתן אוחיון – 7

ההגעה של אוחיון לבאר שבע הייתה על תקן מה שרבים משחקני ההגנה לא אוהבים לעשות – למלא חורים בכל תפקיד אפשרי על בהגנה. אבל אוחיון לא התחמק. הוא למד להפוך לשחקן יעיל גם כשהוא קם מהספסל, ועזר לבאר שבע להתגבר על פציעות בעזרת סגל עמוק ואיכותי שלא היה כאן בעידן אלישע לוי. 12 משחקי ליגה בדרך לתואר שני בקריירה, אחרי הגביע עם בכר בקרית שמונה.

וויליאם סוארס – 7

הכסף ששילמה אלונה ברקת לירון קוריס על עסקת סוארס, צובר ריבית מדי עונה. הבלם הברזילאי (למרות הוותק, רק בן 31) שומר על יציבות וגם העונה, כשלראשונה הפך לשחקן ספסל לתקופה ממושכת, הוא ידע לשים מחסום על הפה, לא לדבר עם השחקנים ולא לדרוש הבהרות. "מקצוען", היא המילה שבבאר שבע משתמשים בה בכל פעם שהבלם הנהדר עולה לשחק. בפעם הראשונה מאז הגיע לארץ, הוא גם חוגג אליפות. מה עם אזרחות? במועדון לוחצים, אבל הוא מתעכב. חבל.

עשו את זה: 1:3 מותח של באר שבע על בני סכנין נתן לה אליפות

ברק בכר בכה: "לא נעכל את זה", בוזגלו: "יש לנו חבורה של ווינרים"

פרויקט מיוחד: מסע הייסורים של הפועל באר שבע בעשור האחרון

איך תיראה באר שבע בעונה הבאה ומה מחכה לה בליגת האלופות?

ההישג של ברדה, הרצף הטוב באירופה: מספרי העונה של באר שבע

דודו גורש שוער הפועל באר שבע. קובי אליהו
קפיצת מדרגה נחשונית בגיל 36. דודו גורש/קובי אליהו

לואי טהא – 7.5

מי היה מאמין שחסרונו של סוארס לא יורגש במשך תקופה ארוכה? טהא הגיע מרעננה בסך הכול על תקן שחקן ספסל, אבל מהר מאוד למד להפוך את הנתונים הטובים שלו, כוח ומהירות, לכאלה שיעזרו לשיר צדק ודודו גורש לשמור על מרכז הגנה יציב ורגוע. וחוץ מזה, כמה בלמים שמתנשאים לגובה 1.90 מטר מסוגלים לרוץ מהר לפחות כמו איתן טיבי?

שיר צדק – 8.5

מעוז ההגנה ואחד השחקנים שחתומים על האליפות המופלאה הזו, ראוי להיות אחד משני הבלמים המובילים של הנבחרת בקמפיין הקרוב. כבש שער, בישל אחד ולא החמיץ ולו דקת ליגה אחת. השער שהבקיע מול בית"ר ירושלים, חמש דקות בתוספת הזמן בגביע הטוטו, משקף בהחלט את השחקן כווינר, שסיכם מעט לפני בכר והכין קרקע לקראת מושבה שהמאמן הקים עם שחקנים שהוא מאוד אוהב. צדק הוא לא רק בלם איכותי וקשוח, אלא בעיקר שקט. לא סתם שחקני ההגנה שלצדו אמרו לא פעם העונה שהם מעדיפים לשחק לצדו מאשר עם כל בלם ישראלי אחר. בצדק.

אופיר דוידזאדה – 7.5

המגן השמאלי חווה ירידה בעונה שעברה. בבאר שבע היה כבר מי שדיבר על כך במונחים של משבר, אבל אז הגיעה העונה הנוכחית והוכיחה למי שתהה שהוא היה רק זקוק לאמון של המאמן. לדוידזאדה הייתה ירידה במשחקים מסוימים, בעיקר בחלק ההגנתי, והוא חווה עימות מתוקשר עם ג'ון אוגו שהפך מהר מאוד לסולחה מתוקשרת, אבל בשורה התחתונה – הפועל באר שבע הרוויחה את האליפות גם בזכות מגן יציב שלמד לעשות איזון בין הגנה להתקפה ובעיקר לשחק בשביל הקבוצה. בקרוב בגנט?

בן תורג'מן – 7

ההצגה המרשימה שלו בבלומפילד (1:2) הפכה אותו לשחקן מוערך מאוד אצל בכר. המאזן העונה: שמונה משחקי ליגה, שלושה בגביע הטוטו ושלושה בגביע המדינה, הוא מספיק כדי להפוך אותו לשותף מלא לאליפות הזאת אבל בעיקר מעורר תהיות – מדוע מגן כל כך יציב היה צריך ללכת להפועל עכו או הפועל פתח תקוה, ולא להישאר על הספסל ולהוכיח שהוא יכול לשחק? אם דוידזאדה יעזוב בקרוב לאירופה, לבאר שבע תהיה התלבטות גדולה לגביו. אם לא יהפוך ליורש הטבעי, יוכל לשחק בהרכב של רוב הקבוצות בליגה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן הפועל באר שבע, שיר צדק. יוסי ציפקיס
מעוז ההגנה לא החמיץ דקה בליגה. שיר צדק/יוסי ציפקיס

ג'ון אוגו - 9

הקשר הניגרי הגיע בתקופת אלישע לוי על תקן נבחן, אבל אחרי אימון אחד המאמן הבין שהוא חייב לוותר על חלוץ כדי להפוך את באר שבע, בעזרת אוגו והובאן יחד, לקבוצה עם "הלב הכי חזק בליגה". אוגו שחקן שכל מאמן היה רוצה באמצע שלו – אחראי, מסודר, בעל ראיית משחק טובה ובעיקר יודע לעשות הגנה על הצד הטוב ביותר ולשמור על הכדור כפי שאף שחקן בליגה לא מסוגל לעשות. ההחלטה להביאו לישראל גם הביאה לבאר שבע אליפות, כי קשה להאמין שהקבוצה של בכר הייתה מסתדרת בלי הלב שלה במרכז השדה, שגם ידע לספק מספרים (ארבעה שערי ליגה וחמישה בישולים) מעמדה אחורית. אם באר שבע תקבל עליו הצעה בקיץ, בכר צריך להתחיל לדאוג.

אובידיו הובאן – 8

הקשר הרומני קיבל הצעות גבוהות יותר מערב הסעודית וטורקיה, התלבט אם להמר על הכסף של כבירי, אבל בסוף בחר במקום הטוב ביותר עבורו. עד לאחרונה הוא לא בישל, אבל הנוכחות שלו במרכז השדה הפכה את באר שבע לקבוצה איכותית יותר, אחראית יותר ומגוונת יותר. בניגוד לעונות האחרונות, הובאן הוכיח שהוא מסוגל לשמור על יציבות גם במשחקי ההכרעה ולהביא לבאר שבע תואר. לבעוט הוא יודע (שמונה שערים בכל המסגרות), עכשיו צריך לעבוד רק על הבישולים. בקרוב תראו אותו ביורו.

מהראן ראדי – 8.5

הרכש ממכבי תל אביב הביא איתו גם את צלחת האליפות והפך ליחיד שזכה בתואר הזה בארבע השנים האחרונות. לאחרונה לקח בכר הימור מסוכן כשבחר לשחק עם קבוצה בלי מנוע, אבל שבע לב אדום (שבעה שערים, שבעה בישולים) ישב על הספסל ושתק. אלא שאז נתקלה המוליכה במעצור, ראדי חזר לשחק ובאר שבע רצה כל הדרך לאליפות. את המסקנה העיקרית לגבי השיטה שלו בכר הסיק דרך ראדי - עם שלושה קשרים באמצע, הקבוצה שלו הרבה יותר איכותית. האם הוא מסוגל לספור גם עד חמש?

וובה בראון - 7

בראון היה צריך להגיע לבאר שבע בתקופה מוקדמת יותר, וסביר להניח שהציון שלו היה גבוה יותר אם היה משחק לאורך זמן. יחד עם צדק ואוחיון, בכר ניסה להביא לבאר שבע את השלד החזק שאפיין את קרית שמונה וסביר להניח שאם אוגו יעזוב, תראו אותו יותר על הדשא. אחרי השיר הממכר שחיברו לו האוהדים ביציע, עכשיו רק נותר לתהות – האם נראה יותר משלוש הופעות בהרכב בחצי העונה הבאה, האם הוא מסוגל לספק יותר שערים כמו ההוא מול בני יהודה? הכול בידיים של בכר.

- ג'ון אוגו שחקן הפועל באר שבע. ניב אהרונסון
עוצמות שעושות את ההבדל, בטח בליגה שלנו. ג'ון אוגו/ניב אהרונסון

מאור בוזגלו - 8

מי שחשב שבוזגלו נעלם העונה, שכח כנראה לעבור על מאזן הבישולים שלו בקבוצה. עם שמונה בישולים חשובים ועוד חמישה שערים, זאת אולי לא העונה הטובה ביותר שלו מבחינה סטטיסטית, אבל צריך לזכור את ההיעדרות הארוכה בגלל פציעה. הוא עדיין אחד השותפים הפעילים של באר שבע בעונת האליפות הזאת ומהשחקנים המשפיעים ביותר במועדון. לאחר תקופה שבה הוא פחות מרוצה ממעמדו המקצועי, בקרוב הפועל באר שבע תיפגש איתו. השאלה הגדולה: האם הזכייה באליפות תשכיח את התקופה האחרונה או שבוזגלו יעדיף לעזוב. מישהו בטח יצייץ על זה.

מאור מליקסון - 8.5

האיילה מהאגף עשתה העונה כל מה שבכר ביקש: שחקן נוסף במרכז השדה, הגנה והנעת כדור. זאת היכולת בגללה החזירה באר שבע את מליקסון, שהשכיח לחלוטין את העונה הקודמת, התגבר על הפציעות והוכיח שהוא מסוגל לעשות את מה שראיתם בהפוגות בתקצירים מהתקופה בה שיחק בחו"ל. איתו, הקבוצה נראתה משוחררת ומסוכנת מתמיד. חמישה שערים, 12 בישולים - מה עוד אפשר לבקש משחקן שרק בעונה שעברה טענו שהשיא כבר מאחוריו?

דן ביטון - 7

הילד הפך בתקופה קצרה לאחת ההפתעות הנעימות בליגה. עם שני בישולים ושער חשוב בגביע, ביטון הפגין כמה ניצוצות מליקסוניות במשחקים בהם שותף ושבה את לב האוהדים בכל פעם שעלה לשחק. 14 הופעות, עשר מהן בליגה, זה לא דבר מובן עבור ילד שעד לא מזמן אף אחד לא ממש זיהה ברחוב. בזכות שחקנים כאלה, מחלקת הנוער של ברקת מתחילה לקבל תיאבון.

אנתוני וואקמה – 8.5

אחד השחקנים העוצמתיים שהגיעו לישראל כבר נמצא במעקב של קבוצות ברוסיה ובלגיה. וואקמה, שעוד חיפש את המשבצת שלו בתחילת העונה, הפך את באר שבע לקבוצה חזקה בזכות הנתונים שלו – כוח מתפרץ, טכניקה מצוינת ובעיטה אדירה למסגרת. בלעדי הצמד אוגו-וואקמה סביר להניח שבאר שבע לא הייתה חוגג העונה אליפות. עכשיו נותר לברקת לקשור אותו לכסא ולהחזיק עוד קצת לפני שיברח מישראל. 11 שערים וחמישה בישולים שכולם שווים קלטת.

מאור מליקסון שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
היה שווה לחכות. מאור מליקסון/ברני ארדוב

אליניב ברדה - 9

המעלה הגדולה ביותר של ברדה, מעבר לתרומה המקצועית האדירה שלו לקבוצה הייתה דווקא פעולת חיסור – הוא ידע לשים את האגו בצד ולנשוך שפתיים בתקופה בה היה לו קשה להסתדר עם ההחלטות של המאמן. תוסיפו לזה עונה פשוט אדירה כחלוץ – 14 שערי ליגה, 16 בכל המסגרות, ותקבלו משוואה שהופכת את אחד השחקנים האהובים בליגה לכזה שסוחב קבוצה לאליפות. עכשיו נותר לו להביא גם גביע בעונה הבאה, ואז יוכל לפרוש בשקט ולהחליט סוף סוף מה הוא רוצה להיות – מנהל מקצועי או סוכן שחקנים. בכושר הזה, אל תתפלאו אם ברקת תבקש ממנו להאריך את החוזה.

מוחמד גדיר - 7

החלוץ המהיר הגיע אחרי תקופה לא פשוטה בלוקרן כדי להוכיח שהוא מסוגל להביא את המספרים המרשימים מסכנין גם לנגב, אך נכנס בינואר לסיטואציה לא פשוטה. ברדה בעונה חלומית, שהר מבקיע, ולגדיר לא נותרה ברירה אלא להירתם למאמץ הקבוצתי ולקחת למכבי תל אביב את תואר האליפות. בקיץ הקרוב תהיה לו דילמה לא פשוטה – להילחם עד הסוף עם חלוצים שהיו חלק מרכזי באליפות, או להמשיך הלאה. מה שבטוח, לבכר יהיה קשה לוותר עליו. כמו במקרה של בראון, היכולת שלו צריכה להימדד לאורך זמן.

בן שהר – 8.5

אחרי שהחליף כל כך הרבה דירות במהלך הקריירה, שהר מצא בקיץ בית חם שמתאים לו. העונה הזאת מוכיחה שהשחקן הישראלי לא חייב לחפש בכוח אתגרים באירופה כדי ליהנות מקריירה מרתקת. עם כל הכבוד להצלחה היחסית בהולנד, שהר ממצה את עצמו הרבה יותר בישראל. 12 שערים בכל המסגרות, שני שערי ניצחון בגביע וצמד קריטי מול בית"ר בפלייאוף. עכשיו הוא צריך לעשות את הדבר שהוא הכי פחות אוהב – לשבת בשקט ולא לעבור לשום מקום. גם אמא בתיה, עושה רושם, תהיה הכי מרוצה אם יישאר לידה בישראל.

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
מסמל יותר מכל אחד אחר את האליפות הזו. אליניב ברדה/יוסי ציפקיס

ברק בכר – 9.5

אחרי שאיבד את גביע הטוטו וגביע המדינה, ברק בכר ידע שהעונה החלומית הזאת יכולה להפוך לסיוט שעוד שנים יהיה לו קשה להסיר מעמוד קורות החיים. למרות הקשיים, בכר הצליח לשבור שיא אחר שיא באליפות הזאת, לזכות להשוואות מרחיקות לכת לראניירי ולהוביל את לסטר הישראלית להישג חסר תקדים אחרי 40 שנה במדבר. סכסוכים בחדר ההלבשה, סגל עמוק מדי, כוכב מתוסכל, ביקורת בתקשורת על ההתנהלות עם שרצקי בקיץ והחלפה בין הקפטנים – בכר התגבר על הכול. הוא ידע לתמרן בין כוכביו, הריח את האנשים החמים ולא פחד לשנות סגנון גם תוך כדי משחק. בכר הפך את באר שבע לאלופה ועוצמתית שמחזיקה ברצף המשחקים ללא הפסד הארוך באירופה. קבוצה שיודעת להתגבר על משברים וכזו שמנסה להילחם בכל כוחה באלו שמנסים לפגוע בה. בעונה הבאה, המשימה הזאת תהיה קשה הרבה יותר.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
עלה כיתה והקפיץ את באר שבע יחד איתו. ברק בכר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully