וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמארי, אמבולה והדרך לצ'מפיונס: איך תיראה הפועל באר שבע בעונה הבאה?

החלוץ עשוי להיות הליגיונר השנתי שינחת בנגב, מגן רעננה על הכוונת אם דוידזאדה יעזוב, בוזגלו עשוי לעבור לחיפה, גורש מחכה לפגישה על החוזה וכולם חוששים ממכירה של אוגו. איך ייראה הסגל לעונת 2016/17 ומה מצפה להפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות?

עריכה: מרום שפיצר

בווידאו: 10 שערי העונה של הפועל באר שבע

איך תיראה הפועל באר שבע מודל 2016/17? יש כמה וכמה שאלות פתוחות לקראת קיץ מסקרן בנגב. ברק בכר ממשיך כמובן להוביל את הצוות המקצועי כמאמן הקבוצה, וכל האנשים שלו אמורים להישאר לצדו גם בעונה השנייה. המטרה העיקרית תהיה לשמור על ג'ון אוגו, להוסיף זר איכותי או שניים (באר שבע שיחקה העונה עם ארבעה זרים בלבד, תוכל לצרף שניים אם וויליאם סוארס יקבל אזרחות) ולהחתים חלוץ בכיר. עומר דמארי, שמסיים השאלה בזלצבורג וחוזר לר.ב. לייפציג שתשמח לשחררו, נמצא בראש הרשימה של אלונה ברקת, אבל יש גם אופציות אחרות.

עשו את זה: 1:3 מותח של באר שבע על בני סכנין נתן לה אליפות

ברק בכר בכה: "לא נעכל את זה", בוזגלו: "יש לנו חבורה של ווינרים"

פרויקט מיוחד: מסע הייסורים של הפועל באר שבע בעשור האחרון

ברדה ואוגו 9, מליקסון וצדק 8.5, ובכר? גיליון הציונים של באר שבע

ההישג של ברדה, הרצף הטוב באירופה: מספרי העונה של באר שבע

seperator

מה באשר לסגל הקיים? נתחיל מהשער. דודו גורש לא מחזיק בחוזה לעונה הבאה, אבל בכר מעוניין בו ולאחרונה השוער קיבל מסרים מהמועדון כי מעוניינים שימשיך. בשבוע הבא אמורה להיערך פגישה בין הצדדים. לאחרונה הוצע לבכר גם אופיר מרציאנו, אך העדיפות כרגע היא לגורש.

על סוארס, כאמור, מופעל לחץ כדי שיגיש בקשה לאזרחות. כרגע הבלם מסרב לנקוט בצעד זה ואם זה לא יקרה, באר שבע עשויה לוותר עליו. טרם התקבלה החלטה סופית בנושא, אך בכל מקרה באר שבע חייבת להתארגן במרכז ההגנה כי שיר צדק יחמיץ את שלושת המשחקים הראשונים במוקדמות הצ'מפיונס. המגן אופיר דוידזאדה מכוון לאירופה, וכפי שפרסמנו גנט הבלגית מחזרת אחריו. סוכנו דודו דהאן מחפש לו קבוצה בחו"ל, ואם אכן יעזוב אז עמנואל אמבולה מהפועל רעננה מועמד להחליפו.

אופיר דוידזאדה שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
בלגיה קורצת לו. אופיר דוידזאדה/קובי אליהו

אוגו מהווה סימן שאלה מרכזי. הקשר הניגרי משוכנע שמקומו בליגה בכירה יותר באירופה ולשם כך הצטייד בסוכן חדש שמעורה בעיקר בכל הקשור לפרמיירליג. במועדון מבינים שיהיה להם קשה מאוד לשחזר אליפות ללא העוצמות האדירות של אוגו במרכז השדה, אך גם יודעים שהצעה רצינית, כזו שתענה על רצונות השחקן וגם תעניק פיצוי ראוי לבאר שבע, תוביל לפרידה בקיץ.

סוגיה מעניינת נוספת נמצאת בכל הקשור למאור בוזגלו. הקשר מסיים חוזה בעונה שנה ולמעשה החל מינואר הקרוב יכול למצוא לעצמו קבוצה חדשה. במועדון דיברו על רצון שימשיך וברקת התכוונה להציע לו חוזה לשלוש שנים נוספות, אך השבוע האחרון והתסכול הגובר במשפחה ממעמדו של השחקן, פתח את אופציית המעבר למכבי חיפה. אובידיו הובאן כבר האריך את חוזהו וימשיך יחד עם מהראן ראדי, וובה בראון ומאור מליקסון, כשיובל שבתאי שמצטרף מרעננה ינסה למצוא את מקומו בסגל.

בהתקפה, הקפטן אליניב ברדה האריך את חוזהו וימשיך להיות העוגן. גם בן שהר נשאר ולנוכח הרצון להחתים חלוץ בכיר נוסף (דוגמת דמארי), מוחמד גדיר עשוי למצוא את עצמו בסיטואציה בעייתית. כרגע, בכל אופן, גם הוא נשאר. אנתוני וואקמה ימשיך, כל עוד לא תגיע הצעה גדולה מאירופה.

שחקן הפועל באר שבע, מאור בוזגלו. יוסי ציפקיס
מתנדנד. מאור בוזגלו/יוסי ציפקיס

אחרי ההיערכות בקיץ, המבחן של הפועל באר שבע יהיה באירופה. בשנתיים האחרונות היא הודחה כבר בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית, ומעולם לא התקדמה מעבר לכך. הדרך שלה בהופעת הבכורה במוקדמות ליגת האלופות, לא הולכת להיות קלה יותר.

האלופה הישראלית הטרייה תתחיל את דרכה בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, ולא תהיה מדורגת. משמעות הדבר שהיא יכולה לפגוש יריבות כמו סלטיק הסקוטית של ניר ביטון, רד בול זלצבורג האוסטרית עם אוסקר גרסיה על הקווים, באטה בוריסוב, לודוגורץ, רוזנבורג, הכוכב האדום בלגרד, אפואל ניקוסיה ואסטנה, שערכה ביקור בכורה בשלב הבתים בעונה החולפת. יש גם יריבות נוחות יותר, דוגמת FH האיסלנדית וטרנצ'ין הסלובקית.

אם באר שבע תצלח את השלב הזה מול אחת הבכירות, היא תרוויח את המיקום של היריבה אותה הדיחה וכך תהיה מדורגת בסיבוב המוקדמות השלישי. אם תעבור גם אותו, תגיע כבר לשלב הפלייאוף, ושם היריבות הצפויות (אם לא תמעדנה בדרך) הן אולימפיאקוס שסובלת מההידרדרות של יוון בדירוג, ויקטוריה פלזן, זלצבורג, סלטיק ואפואל ניקוסיה.

נפילה כבר בסיבוב המוקדמות השני, תסיים את הקמפיין האירופי של הפועל באר שבע כבר ביולי. אם תודח בסיבוב המוקדמות השלישי היא תעבור לפלייאוף של הליגה האירופית, והדחה בפלייאוף של ליגת האלופות משמעותה מעבר ישיר לשלב הבתים של המפעל המשני.

התאריכים:

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 20 ביוני
המשחקים: 12-13 ביולי, הגומלין ב-19-20 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 15 ביולי
המשחקים: 26-27 ביולי, הגומלין ב-2-3 באוגוסט

הגרלת שלב הפלייאוף: 5 באוגוסט
המשחקים: 16-17 באוגוסט, הגומלין ב-23-24 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 25 באוגוסט
פתיחת שלב הבתים: 13 בספטמבר

ניר ביטון חוגג עם שחקני סלטיק. Ian MacNicol, GettyImages
עשויים לעמוד בדרך. ניר ביטון ושחקני סלטיק/GettyImages, Ian MacNicol

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully