וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "כנראה שעדיין יש לנו בעיה מנטלית בליגת האלופות"

30.9.2015 / 8:12

במכבי תל אביב התעודדו מהיכולת אבל הודו: "מאוכזבים מהקלות בה דינמו כבשה, כדי לנצח בצ'מפיונס צריך איכות מיוחדת מהזרים". בן חיים החלוץ: "ניאבק על המקום השלישי", אלברמן: " לא מלחיץ אותנו שאנחנו צריכים לכבוש". וגם: היחס בסוכנויות ההימורים למאזן של 0 נקודות

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אם לוקחים בחשבון את פירמידת השלבים של מיטש גולדהאר, הרי שיש הסבר רציונלי לסיפוק שחשו אחדים משחקני מכבי תל אביב וגם המאמן שלה אחרי ההפסד אמש (שלישי) לדינמו קייב (2:0). בעל הבית חי בשלום עם התוצאה בסטמפורד ברידג' ובתנאי שיראה במשחק שלאחר מכן מגמת שיפור. אז בהשוואה לתבוסה בלונדון, מכבי תל אביב נראתה יותר טוב, אבל בשורה התחתונה המשחק השני בשלב הבתים של ליגת האלופות שוב נגמר בהפסד ובלי שער זכות.

לא כולם קיבלו בהשלמה את ההפסד. "יש לנו עדיין כנראה בעיה מנטלית במפעל הזה אם אנחנו צריכים לספוג שער מהיר בכל מחצית ורק אז להתחיל לשחק", אמר גורם במועדון. "השחקנים התקדמו לעומת המשחק מול צ'לסי, אבל אם יש ממשהו להתאכזב, זו הקלות בה הם כבשו כשהם רצו".

מי שזכו למלים חמות היו בעיקר גל אלברמן, דור פרץ ואיתן טיבי. יחד עם זה היה מי ששם את האצבע על כך שמכבי תל אביב לא קיבלה הרבה מהשחקנים הזרים שלה. נוסא איגייבור ודייאן ראדוניץ' עדיין לא כשירים, קרלוס גרסיה ישב על הספסל וניקולה מיטרוביץ' הוחלף. "עם זר וחצי אתה לא יכול לבוא למשחק בליגת האלופות", אמרו במועדון. "כדי לנצח בצ'מפיונס ליג צריך שתהיה לך איכות מיוחדת דווקא מהזרים אבל כששניים בכלל פצועים זה קשה".

אגב, ההפסד השני של הצהובים הפך אותם למועמדת המובילה כרגע לסיים את שלב הבתים ללא ניצחון. בסוכנות של סקיי ספורט הקפיצו את האלופה הישראלית הבוקר ליחס של 2 ל-9 בהימור על הקבוצה שתפסיד את כל ששת משחקיה, ובכך היא עקפה בדרך למקום הראשון את אסטנה, לה הוענק יחס של 1 ל-6.

אחריהן נמצאות בורוסיה מנשגלדבאך עם יחס של 1 ל-12, שחטאר דונייצק עם 1 ל-18, צסק"א מוסקבה עם 1 ל-20 וארסנל עם 1 ל-33. למהמרים על בית ז' בלבד, צ'לסי עדיין פייבוריטית לזכייה עם יחס של 4 ל-5, פורטו אחריה עם 5 ל-4, דינמו קייב שלישית עם 1 ל-9 והיחס לזכייה של מכבי תל אביב עומד על 1 ל-100.

שחקני מכבי תל אביב אלי דסה, טל בן חיים, ערן זהבי. ברני ארדוב
"עם זר וחצי אתה לא יכול לבוא למשחק בליגת האלופות"/ברני ארדוב

החלוץ טל בן חיים שנכנס רק כמחליף בהפסקה אחרי שעדן בן בסט נפצע בשריר רגלו, נשמע בסיום כמי שמעריך שמכבי תל אביב במגמת שיפור במפעל ושהתוצאות יגיעו בקרוב. "נכון שאנחנו לא מרוצים כשאנחנו מפסידים, אבל זה היה משחק אחר ממה שהיה בצ'לסי", אמר. "שיחקנו נגד קבוצה עדיפה אבל הפערים הצטמצמו. אנחנו מאוכזבים שלא הצלחנו להוציא נקודה ושלא כבשנו וזה נכון שזה היה המשחק בו היה לנו סיכוי, אבל בכדורגל אין חוקים".

"אף אחד לא האמין שנעבור את באזל בשני מפגשים", המשיך בן חיים. "כך שאני מאמין שאת הנקודות נוציא במקומות שהכי לא מצפים שנוציא שם נקודות". בן חיים הפתיע כשהעריך שסיכויי המקום השלישי עדיין קיימים. "אני מאמין שדינמו קייב לא תוכל לסיים לפני פורטו וצ'לסי, כך שדינמו קייב ואנחנו ניאבק על המקום השלישי בבית בהמשך המשחקים".

על כך שלא פתח במשחק, אמר בן חיים: "הכל בסדר ביני לבין המאמן ואין קשר למשהו שקרה במשחק מול מכבי חיפה בשבת כי בסיום המשחק לחצנו ידיים והכל היה בסדר. ראיתי לפי האימונים לפני המשחק שאני לא פותח ולכן לא הופתעתי. פתחתי במרבית המשחקים החשובים העונה. ברור שאני רוצה לפתוח בכל משחק אבל צריך לחלק עומסים. באופן אישי פתיחת העונה שלי טעונה שיפור. פתחתי טוב, באחרונה קצת פחות אבל אני משוכנע שהדברים יסתדרו".

שחקן מכבי תל אביב, טל בן חיים. רויטרס
"אין קשר למשהו שקרה במשחק מול מכבי חיפה בשבת כי בסיום המשחק לחצנו ידיים והכל היה בסדר". טל בן חיים/רויטרס

נדיר לשמוע את סלבישה יוקאנוביץ' מרוצה אחרי הפסדים של מכבי תל אביב, אבל עם המשחק הזה הוא חי בשלום. "דינמו קייב הראתה שהיא קבוצה טובה יותר ממכבי תל אביב, אבל נוכל להתקדם בהמשך. צריך לחיות עם המציאות ולנסות להיות יותר חזקים".

האם אתה עדיין חושב שמכבי שייכת בכלל לרמה הזו?

"אנחנו ראויים להיות במקום הזה אליו הגענו. אני מבין שאתם קצת עצבניים ברגע הזה. גם אני לא מרוצה לגמרי ממה שעשינו ובטח לא מהתוצאה, אבל היה לנו משחק לא רע עם לא מעט מצבים ואלה פרטים קטנים שנותנים לי את התחושה שיש התקדמות. השחקנים מילאו את ההוראות שלי פחות או יותר. אחרי שדינמו הרגה אותנו עם שער מהיר, היה צריך לחזור. אל תשכחו שחסרים לנו שחקנים זרים פצועים".

מה צריך לשפר כדי לקחת נקודות בבית הזה?

"בכל פרמטר צריך להשתפר. אם אתם זוכרים מה היה נגד פלזן ונגד באזל, אז אפשר להתעודד. זו רמה יותר גבוהה עכשיו".

למה לא פתחת עם טל בן חיים החלוץ?

"אני יכול לפתוח רק עם 11 שחקנים. פתחתי עם בן בסט ואני חושב שהיתה לו מחצית ראשונה טובה. אפשר לשאול אותי למה לא פתחתי עם קרלוס גרסיה או עם עוז ראלי או אפילו עם עמרי בן הרוש".

אתה מרוצה מההופעה של אבי ריקן?

"כן. הוא שיחק מול שחקן מאוד מוכשר".

למכבי חיפה היה קמפיין של אפס שערים ואפס נקודות. אתה לא חושש שזה יחזור במכבי?

"אני לא חושב על זה בכלל. צריך להיות גאים שמכבי הגיעה לשלב הזה לראשונה אחרי 11 שנים".

ערן זהבי הוא השחקן הכי מסוכן שלכם, אבל מעמדת החלוץ מול בלמים כל כך איכותיים כמו של צ'לסי ודינמו קייב היה לו קשה אפילו לקבל כדורים. לא עדיף שישחק מתחת לחלוץ ויהיה יותר מעורב במשחק?

"יכול להיות. יש לי שלושה חלוצים כרגע שיכולים לשחק. הילד הזה זהבי הבקיע שערים כל כך חשובים וטובים והוא מאוד מסוכן. החלטתי שהוא יהיה החלוץ המרכזי ובעתיד זה יכול להשתנות כי הוא יכול לשחק במגוון של תפקידים".

שחקן מכבי תל אביב עדן בן בסט. ברני ארדוב
יוקאנוביץ': "היתה לו מחצית ראשונה טובה". עדן בן בסט/ברני ארדוב

בהשוואה למשחקו הטוב מול מכבי חיפה בשבת, הפעם היה לגילי ורמוט משחק קצת פושר ובכל זאת כשהוחלף זכה לתשואות בכל היציעים, מה שוודאי מעודד אותו לקראת ההמשך. "כולם ציפו שניקח נקודות ראשונות הערב", אמר ורמוט. "אבל זה לא קרה ולכן אנחנו מאוד מאוכזבים. עם זאת אנחנו עדיין מאוד אופטימיים שנוציא נקודות בבית הזה".

על השערים המהירים שספגה הקבוצה בכל מחצית, אמר ורמוט: "השערים המהירים שספגנו הוציאו לנו את האוויר ולא קל להתמודד עם זה שאתה בא בהתלהבות ומקבל את הבום בכל מחצית. אין ספק שהקבוצות בבית הזה טובות ממכבי. הן יותר איכותיות. אבל אפשר להוציא נקודות בעיקר בבית שלנו עם כל הקהל העצום. נראינו היום יותר טוב מאשר מול צ'לסי. אנחנו משלמים שכר לימוד ומקבלים ביטחון ממשחק למשחק".

באשר להשוואה לקמפיין שעשתה מכבי חיפה, אמר ורמוט: "אין בנו פחד שלא נבקיע ושלא ניקח נקודות בקמפיין הזה. אנחנו מאוד בטוחים בעצמנו". על המעבר לליגה בשבת, אמר ורמוט: "עכו זה מוקש. כבר התנסינו עם רעננה שהרגה אותנו. נתייחס בשיא הרצינות למשחק ובאותה רמת הכנה".

שחקן מכבי תל אביב גילי ורמוט. קובי אליהו
"אין בנו פחד שלא נבקיע ושלא ניקח נקודות בקמפיין הזה". גילי ורמוט/קובי אליהו

גם גל אלברמן אמר דברים דומים: "ספגנו בדקות קריטיות ולא הצלחנו להחזיר. לא מלחיץ אותנו שאנחנו צריכים לכבוש את הגול הראשון. אנחנו ממש לא מתעסקים בתוצאות שעשו קבוצות אחרות בקמפיינים אחרים. מדובר בתחילת הדרך שלנו במפעל. יש לנו עוד ארבעה משחקים ואנחנו נעשה את הכל להמשיך במגמת השיפור. מדובר בקבוצות עם איכויות מאוד גדולות וזה מקשה עלינו להוציא נקודות. לקחנו בחשבון שיהיה קשה, אבל רצינו לאתגר את עצמנו בהתמודדות הזו. אנחנו משתתפים במפעל הזה ובין לבין יש לנו משחקי ליגה. הראש שלנו כבר בשבת בליגה".

אלברמן שם את האצבע על המסקנה העיקרית שלקח מהמשחק ואמר: "היה חסר לנו קצת ריכוז כי שני השערים שספגנו כל כך מהר בכל מחצית היקשו עלינו מאוד. את חצאי המצבים שהיו לנו מנגד לא תירגמנו לשערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully