וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסור אקס: בלוג המעקב אחרי הבית של מכבי תל אביב בצ'מפיונס

30.9.2015 / 6:35

איקר קסיאס, עם כמה הצלות גדולות נקם במאמן שמירר את חייו בריאל מדריד, ז'וזה מוריניו ועשה זאת דווקא במדי הקבוצה שהפכה את "המיוחד" למי שהוא. בלוג בית ז' על הלילה המרגש של השיאן סן איקר, חוסר התכליתיות שעולה לצ'לסי ביוקר והצרות של מכבי תל אביב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

איש המחזור: איקר קסיאס

בואו נספר סיפור, על ז', שהיה הילד הכי מוצלח במשפחה, לקח את מקל הנדודים והמשיך את ההצלחה גם במחוזות רחוקים. יום אחד, הוא הגיע לעיר חדשה, בה א' היה הבן המועדף. בהתחלה השניים היו חברים, אך במהרה היחסים ביניהם עלו על שרטון וז' עזב וחזר לזרועותיה של אהובתו הקודמת. זמן קצר חלף וגם א', שמאז הבלגן עם ז' לא ממש חזר לעצמו, הבין שהגיע הרגע לנסות הרפתקה אחרת. מכל המקומות בעולם, הוא מצא את עצמו דווקא בבית ילדותו של ז' ומכל האנשים בעולם, דווקא ז' הגיע לביקור ביום חגו. הנקמה של א', שנבנתה כמו שכתוב בספרים, הייתה מושלמת.

סיפורי ז'וזה מוריניו VS איקר קסיאס כבר נלעסו מכל כיוון, אבל אתמול היה ערב מיוחד, אפילו עבור השוער שראה הכול והמאמן שראה הכול בכדורגל האירופי. קסיאס, היום בפורטו, חיכה למוריניו וצ'לסי השקועה בצרות שלו בדרגאו לקרב שלשני הצדדים היה ברור שיכול להכריע בסופו של דבר את המקום הראשון בבית 7. עבור סן איקר החגיגה הייתה כפולה, שכן הוא גם הפך אמש לשיאן ההופעות בכל הזמנים בליגת האלופות, עם 152 כאלה, כשהוא שובר את השוויון עם צ'אבי, שכבר נדד למחוזות חמימים יותר בקטאר.

צ'לסי, מעודדת אולי מהקאמבק הדרמטי מול ניוקאסל בשבת ומרצף ארבעת המשחקים ללא הפסד, הסתערה בפתיחה בניסיון להשיג שער מהיר שירגיע אותה, אבל מצאה את קסיאס דרוך. בדקה השישית הוא הדף את הבעיטה של בן ארצו ססק פברגאס מכ-20 מטרים ובדקה ה-15 לקח לספרדי אחר, פדרו אחד-על-אחד שנראה כמו שער בטוח. אותו פדרו שהכניע אותו לא פחות מחמש פעמים במשחקי הקלאסיקו השונים בספרד, כולל ב-0:5 ההוא, כשמוריניו וקסיאס עוד היו באותו צד. אותם פברגאס ופדרו שנמלטו מהפרורים בברצלונה ונתקלו ביריב ותיק ואגדי במקום בלתי צפוי. בקיצור, לא מעט סמליות.

קסיאס לא היה במשחק מבריק מול צ'לסי. כמה יציאות שלו גרמו לג'ולן לופטגי דפיקות לב מואצות והוא גם ראה את המשקוף מזדעזע מפצצה של דייגו קוסטה, אבל משהו בקארמה כנראה רצה שהניצחון הזה, הנקמה הקטנה הזו במוריניו, בפדרו, יגיעו לשיאן ההופעות החדש של המפעל.

איקר קסיאס שוער פורטו חוגג. AP
תמונה שווה אלף מילים? קסיאס חוגג בסיום/AP

מספרי המחזור

פ.ס.וו איינדהובן, יובנטוס, דינמו זאגרב, אולימפיאקוס, פורטו ומולן, מכבי תל אביב. מה ההבדל? כל שש הקבוצות הללו פגשו במחזור וחצי של הצ'מפיונס שעברו עד כה יריבות אנגליות. חמש הקבוצות הראשונות ניצחו את נציגות הפרמיירליג ורק אחת, האלופה הישראלית, הפסידה.

צ'לסי הייתה רק עוד קורבן ברשימת הכשלונות המתארכת של נציגות אנגליה במפעל, העונה בפרט ובשנים האחרונות בכלל. למזלה, ההתבזות הביתית של ארסנל מול אולימפיאקוס הסיטה את האש מההפסד האיכשהו מתקבל על הדעת שלה בדרגאו.

כיוון שאנחנו עוסקים בבית ז', נבדוק איפה צ'לסי נופלת? בעיקר באחוזי הדיוק. בשבעת מחזורי הליגה שחלפו עד כה, הקבוצה של ז'וזה מוריניו בעט בממוצע 16.4 בעיטות לשער ומתוכן, 4.6 למסגרת. מול מכבי תל אביב במחזור הפתיחה, שם ניצחה 0:4, היא סיפקה 16 בעיטות לשער ומתוכן 5 למסגרת. כלומר, המספרים ברביעייה הקלילה נגד הצהובים והמספרים בפרמיירליג, שם האלופה עשתה בינתיים רק שמונה נקודות מ-21 די דומים, אולם בעוד שבליגה צ'לסי כובשת 1.57 שערים למשחק עם ה-4.6 בעיטות שלה למסגרת, הרי שנגד הצהובים היא סיימה 80 אחוז מהבעיטות למסגרת עם כדור ברשת. נגד פורטו, האחוזים שוב נפלו, כאשר מתוך 12 בעיטות לשער, 3 הלכו למסגרת (יחס כמעט זהה למשחקי הליגה ולמשחק נגד מכבי), אבל רק בעיטה אחת למסגרת נכנסה פנימה. 33 אחוזי הצלחה, קרוב מאוד למה שצ'לסי עושה בליגה. וכמו שהיא עושה יותר מדי פעמים העונה בליגה, גם כאן היא הפסידה.

צ'לסי הייתה חסרת מזל, כאשר דייגו קוסטה מצא את המשקוף וברניסלב איבנוביץ', שסיפק תיקול מוצלח ראשון אי שם בדקה ה-91 (!!!) פספס נגיחה נוחה, אבל בסופו של דבר, היא פשוט לא מוצאת את הרשת מספיק וככה קשה לנצח. רק שישה מ-11 שערי הליגה של הבלוז הגיעו מ"משחק חי", כאשר שלושה נוספים היו ממצבים נייחים ועוד שניים עצמיים. גם מול מכבי תל אביב, חצי מהשערים, הכדור החופשי של וויליאן והפנדל של אוסקר, היו ממצבים נייחים וגם אתמול, וויליאן מצא את הרשת בכדור חופשי. משהו לא שוטף מתחילת העונה במשחק של האלופה האנגלית וכאשר הקבוצה גם לא מדויקת מול השער, היא מפסידה, כמו שקרה לה אתמול.

ההפסד גם הוריד את מוריניו ל-61.48 אחוזי הצלחה בקדנציה הנוכחית צ'לסי, הכי נמוך שלו בקבוצה מאז לקח בינואר 2002 את... פורטו.

וויליאן, שחקן צ'לסי. AP
אי אפשר לכבוש כל כך מעט ואי אפשר לבנות רק על המצבים הנייחים של וויליאן. צ'לסי לא מתפקדת/AP

מה למדנו ומה הלאה?

* מכבי תל אביב בצרות. נכון, זה עוד מוקדם ונשארו 360 דקות של כדורגל בשלב הבתים הזה, אבל אם הצהובים לא הצליחו לכבוש מול קייב בבית ובקושי הגיעו למצב אחד אמיתי, איפה הם יכבשו? אצל פורטו בחוץ? מול קסיאס בחיפה? מול צ'לסי, שתגיע לחיפה כשהיא עוד לא הבטיחה את העלייה, בגלל ההפסד אתמול? בקייב, בכפור, נגד יריבה שכנראה תצטרך את הנקודות? העובדה שהבית צמוד מבהירה שלא יהיה גארבג' טיים, ושלוש היריבות יהיו חייבות את הנקודות. וכל עוד ערן זהבי לא פוגע, ואחרי פתיחת עונה משוגעת הוא כרגע לא פוגע, מכבי תל אביב נמצאת בסכנת "אפס נקודות אפס שערים", ועם כל משחק שיבוא מעכשיו, הלחץ להימנע מגורל דומה לזה של מכבי חיפה רק יילך ויתגבר.

* למרות שהוא בן 40 ותשעה חודשים ויכול בקלות להיות אבא של השוער שמולו, אלכסנדר שובקובסקי הוא עדיין שוער ראוי בהחלט. אחרי שריבקה פישל בגדול בשער השני של פורטו במחזור הפתיחה וסיבך את קייב, שובקובסקי נסך הפעם ביטחון בהגנה ואפילו לא דחף פנימה אף נגיחה של עדן בן בסט שהלכה לרוחב השער.

* עד למחזור הבא אין הרבה פעילות בקבוצות, בגלל פגרת הנבחרות, כך שכולן מקוות ש"וירוס פיפ"א" לא ייפגע בהן או לחלופין, שהשחקנים לא יחזרו מתוסכלים. למכבי תל אביב עוד מצפה שלושה ימים לפני פורטו קרב על הפסגה בליגת העל נגד מכבי פתח תקוה במושבה, בעוד שהפורטוגלים, שהניצחון על צ'לסי פתח עבורם רצף של ארבעה משחקי בית, לא ישחקו אחרי פגרת הנבחרות ועד למפגש מול מכבי תל אביב. טוב או לא טוב? נחליט בקרוב.

שחקני מכבי תל אביב אלי דסה, טל בן חיים, ערן זהבי. ברני ארדוב
איפה הם מתכננים לכבוש? שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

מד הכוח

1) פורטו - מוליכת הליגה הפורטוגלית היא החל מאתמול בערב גם מוליכת בית ז'. באצטדיון בו הפסידו בשנים האחרונות באיירן מינכן, פריס סן ז'רמן, ארסנל (פעמיים) ואתלטיקו מדריד, נפלה גם צ'לסי. הבאה שמגיעה לביקור: מכבי תל אביב. שיהיה בהצלחה עם זה.

2) צ'לסי - למרות שהיא רק במקום השלישי בטבלת הבית, צ'לסי עדיין פייבוריטית לעלות ורק מקווה שההפסד לפורטו לא יפגע בה וישלח אותה לבסוף למקום השני, משם ההגרלות בשמינית הגמר הרבה יותר מסובכות.

3) דינמו קייב - תצוגה לא מבריקה, אבל סופר תכליתית בחיפה, סידרה לאוקראינים צמד שני ברציפות במפעל העונה וניצחון חוץ ראשון בצ'מפיונס מאז אוקטובר 2008! היא ניצחה אז דווקא בדרגאו את פורטו.

4) מכבי תל אביב - כצפוי, הצהובים שקועים בקרקעית ועדיין מחפשים נקודה או לפחות שער. הם ניצלו מספיגה בדקות הפתיחה מול צ'לסי (הפנדל המוחמץ של הזאר) וספגו מיד בהמשך. הם ספגו בתחילת המחצית השנייה בלונדון ואתמול, ספגו בתחילת כל מחצית. הנאיביות וחוסר הניסיון זועקים ומכבי, שפספסה את ההזדמנות היחסית "נוחה" להשיג את השער המיוחל, תחפש אותו במקום אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully