וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווינדהורסט: "מגוחך לפקפק בהחלטות של בלאט במשחק 5. הן היו מצוינות"

עיתונאי ESPN, המקורב ללברון וביקר בעבר לא פעם את המאמן, התייצב לצדו לקראת משחק 6 (4:00, ספורט 5), ותמך בהחלטה לספסל את מוזגוב: "הבחירות של בלאט עזרו לקאבס". מצד שני, הייתה גם לא מעט ביקורת על המהלך

AP

חלום האליפות הראשונה של העיר קליבלנד מזה 51 שנים התרחק אחרי ההפסד במשחק 5 באוקלנד מול גולדן סטייט 104:91. הקאבלירס היו קרובים, אבל כמו שקרה להם ברוב המשחקים בסדרה, התעייפו בדקות הסיום וראו את סטפן קרי מוביל את הבריחה של גולדן סטייט ומקרב את קבוצתו מרחק ניצחון אחד מהתואר.

הלילה (בין שלישי לרביעי) יארחו דיוויד בלאט ושחקניו את משחק 6 בסדרה (4:00, ספורט 5) בניסיון לחזור למשחק שביעי ומכריע באוקלנד בלילה שבין שישי לשבת. לווריירס יש כמובן תכניות אחרות, והם ינסו לרשום ניצחון שלישי ברציפות ולחגוג אליפות ראשונה מאז 1975, כבר בשנתו הראשונה של סטיב קר כמאמן ב-NBA.

מספרי המשחק

* ב-25 הפעמים הקודמות בהן קבוצה שהובילה 2:3 יצאה למשחק חוץ בניסיון לסגור את הסדרה, היא עשתה זאת 18 פעמים, ונגררה למשחק שביעי 7 פעמים.

* בשנים בהם זה קרה כשסדרת הגמר נערכה בפורמט של 2-2-1-1-1 המאזן של המוליכות 2:3 במשחקי 6 בחוץ עומד על 3:13.

* חלוקת הנקודות מבחינת רבעים בחמשת המשחקים הראשונים בסדרה הייתה ברורה: ברבע 1 יתרון קטן לקאבס (112:119), ברבע 2 יתרון קטן לווריירס (115:123), ברבע 3 שוב יתרון קטן לקאבס (101:110), וברבע 4 יתרון עצום לווריירס (110:147).

* לסטפן קרי יש כבר 22 שלשות בסדרה, מרחק של 5 מהשיא לסדרת גמר שקבע דני גרין עם 27 ב-2013.

* האם לברון בדרך להפוך ל-MVP השני של הגמר שמגיע מהקבוצה המפסידה? קינג ג'יימס רושם עד כה ממוצעים של 36.6 נקודות, 12.4 ריבאונדים ו-8.8 נקודות, בעוד שג'רי ווסט שעשה זאת ב-1969 רשם 37.9 נקודות, 4.7 ריבאונדים ו-7.4 אסיסטים למשחק.

* שני הטריפל דאבלים של לברון ג'יימס בסדרה העלו אותו ל-6 בסך הכל במשחקי גמר. השיא בקטגוריה הזו שייך למג'יק ג'ונסון עם 8, כשאת המקום השלישי חולקים ווילט צ'מברליין ולארי בירד עם 2 כל אחד.

* אחוזי הקליעה של סטפן קרי במהלכים בהם מת'יו דלבדובה שמר עליו עלו ממשחק למשחק לאורך הסדרה: מ-0% במשחק 2 ל-42% במשחק 3, 50% במשחק 4 ולא פחות מ-67% במשחק 5.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. GettyImages
החלטה שעוררה סערה לא קטנה. בלאט/GettyImages

מי שלא נכח על המגרש בדקות בהן גולדן סטייט סגרה עניין, ולמעשה כמעט לא נכח על המגרש בכלל, היה הסנטר של קליבלנד, טימופיי מוזגוב. הענק הרוסי היה נהדר במשחק 4 וקלע שיא קריירה של 28 נקודות, אולם זה גם היה המשחק היחיד בסדרה שלא היה צמוד כלל וקליבלנד הובסה בו ב-21 הפרש בביתה. במשחק החמישי, שנערך בלילה שבין ראשון לשני, בלאט הגביל את מוזגוב לתשע דקות בלבד וקיבל ממנו אפס עגול בטור הנקודות, החלטה שזכתה לשלל תגובות מהפרשנים בארצות הברית.

מאט מור העביר ביקורת ב-CBS בטור שזכה לכותרת: "בלאט שיחק לידיים של הווריירס כאשר שכח את מוזגוב": "נגיד שאתה לוחם רחוב. גדול, מפלצת של 140 קילו ו-210 ס"מ. היריב שלך הוא לוחם במשקל בינוני, שמשתמש בזריזות שלו ומרקד על הזירה. בקרב כזה, האם תנסה להשתוות אליו בסגנון שלו ולהתיש אותו? או שאולי תנסה לתפוס אותו ולהחטיף לו עד שייכנע? אם אתה דיוויד בלאט, התשובה היא לשים את נעלי הריקוד שלך וללכת סחור-סחור, ואז גם להתגונן כששואלים אותך לגבי ההחלטה הזו. בשלושת המשחקים הראשונים, קליבלנד עשתה עבודה גדולה בהאטת קצב המשחק ושליטה בקצב. היא הענישה את הווריירס עם ההרכבים הגבוהים שלה. הווריירס הלכו להרכב נמוך, הקאבלירס לא והם עלו ל-1:2 בסדרה. פחות מחמישה ימים עברו, והם בפיגור 3:2 אחרי שנשאבו לסגנון של הווריירס. כאשר הכתבים הקשו על בלאט לאחר המשחק ושאלו אותו למה הוא העלים את מוזגוב, הוא החל להתגונן והפך את הסיפור להתנצחות".

עוד באותו נושא

מלך בלי צבא: הטוב מ-7, מד הכוח של משחק מספר 5

לכתבה המלאה
שחקן קליבלנד קאבלירס טימופיי מוזגוב. GettyImages
נשאר מחוץ לתמונה. מוזגוב/GettyImages

מור המשיך: "עם מוזגוב על הפרקט, הקאבס בפיגור 2.1 נקודות לכל 100 פוזשנים בסדרה. בלעדיו, הם בפיגור 21.1 נקודות לכל 100 פוזשנים. בשני המשחקים האחרונים, הם בפיגור תשע נקודות ב-43 דקות שלו על הפרקט ובפיגור 25 נקודות ב-53 הדקות בהן הרוסי לא שיחק. אבל אפילו לא צריך את המספרים האלה כדי להבין שעם מוזגוב על הפרקט, הקאבס יכולים לשלוט בקצב. בלאט היה יותר טוב במאבקים הישירים בפלייאוף הזה מכמה מאמנים עם הרבה הייפ סביבם, כמו בארד סטיבנס, טום תיבודו ומייק בודנהולצר, אבל בזמן שהכוכב שלו נותן כל מה שאפשר לבקש משחקן וכאשר הקבוצה שלו כל כך פצועה שקשה למצוא מי יכול להתעלות, הוא החליט לספסל את הכוח המשמעותי השני הכי חשוב שלו בסדרה. בלאט מנסה לשמור על מה שעובד, הוא תמיד מסביר את הצעדים שלו ככה, אבל הוא החליט לנטוש לפתע את השיטה שהייתה מזוהה עם קליבלנד עד עכשיו והביאה אותה עד לכאן. וכאשר הוא נשאל האם הוא טעה, הוא התרגז ותקף".

באופן לא שגרתי, מי שיצא להגנתו של בלאט היה דווקא בריאן ווינדהורסט. העיתונאי של ESPN, שמקורב מאוד ללברון ג'יימס ולא היסס לתקוף את בלאט בעבר, אמר: "לפקפק בהחלטות של דיוויד בלאט במשחק הזה זה מגוחך. מוזגוב היה טוב במשחק 4, אבל הקאבס הובסו. השינוי שבלאט עשה במשחק 5 נתן לקאבס סיכוי לנצח, עמוק בתוך הרבע הרביעי. מי ששאל את כל השאלות המציקות בסיום היה עיתונאי רוסי, שניסה להקשות על בלאט. נכון, בסוף היו כמה ריבאונדים בהתקפה לווריירס, אבל ממש לא בטוח שזה היה משתנה עם מוזגוב על המגרש. ההחלטות והשינויים שבלאט לקח עזרו מאוד לקליבלנד והיו נכונים מאוד. דיברתי עם מוזגוב בסיום והוא אמר שלא הייתה לו שום בעיה עם ההחלטות האלה. אני חושב שהבחירות של בלאט במשחק הזה היו מאוד נכונות ועזרו לקאבס. הוא עשה עבודה מצוינת במשחק הזה".

רוב מהוני מ"ספורטס אילוסטרייטד" התייצב גם הוא לצד המאמן הישראלי וכתב: "אם לבלאט היו אופציות אחרות מהספסל, הוא כנראה היה משתמש בהן, אבל זה מה שיש לקבוצה הפצועה שלו. כשהוא רוצה לייצר שינוי כלשהו, הוא חייב ללכת למקומות קיצוניים, כמו לספסל כמעט לחלוטין את מוזגוב".

עדכון ראשון: 15.6, 23:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully