וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט ניצחה 91:104 את קליבלנד ועלתה ל-2:3 בסדרת הגמר

לברון שוב סיים עם טריפל דאבל (40, 14 ו-11), אבל קרי ברבע אחרון פנטסטי ומשחק נהדר (37 נקודות) היה חד וטרי יותר ברגעים החשובים, וקירב את הווריירס לאליפות. הפסד קריטי לבלאט ולקאבס

צילום וידאו: אוהד גרינוולד, עריכת וידאו: מתן חדד
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריריס. GettyImages
הצגה לפנתיאון. קרי/GettyImages

גולדן סטייט עשתה הלילה (בין ראשון לשני) צעד גדול ומשמעותי בדרך לזכייה באליפות רביעית בתולדותיה, כשגברה על קליבלנד 91:104 ועלתה ליתרון 2:3 בסדרת הגמר ביניהן. אחרי שנראה היה שהסדרה נוטה לכיוונה של הקאבס בתום שלושת המשחקים הראשונים בסדרה, בהם הכתיבה את הקצב והשיגה שני ניצחונות, גולדן סטייט המשיכה את המומנטום מהמשחק הרביעי, בו ניצחה בקליבלנד.

הדפוס החוזר של הסדרה שוב הופיע: הקאבס החזיקו מעמד במשך שלושה רבעים וחצי, לברון סיפק תצוגת יחיד לפנתיאון וסיים עם עוד טריפל דאבל (40 נקודות, 14 ריבאונדים ו-11 אסיסטים), אבל ככל שהדקות נקפו והמאני טיים הגיע, החבר'ה מאוהיו נפלו מהרגליים. משם הם כבר פינו את הבמה לסטף קרי, אותו קרי שספג השמצות וביקורות רבות בתחילת הסדרה, ובא במלוא הכוח בדיוק לרגע הנכון ואולי למשחק הכי חשוב בסדרה, בו המנצחת זוכה בסבירות גבוהה מאוד בסדרה כולה. הוא סיים את המשחק עם 37 נקודות, אבל חשוב מכך - עם 17 ברבע האחרון, כולל ביצועים מרהיבים ומהלכים שובי עין שסגרו את המשחק בסטייל.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. GettyImages
הלכה האליפות? בלאט/GettyImages

אחרי ההפתעה של סטיב קר וההרכבים הנמוכים עמם הרבה לשחק במשחק 4, דיוויד בלאט הגיב באותו מטבע וירד אפילו נמוך יותר, מה שעלה לו בתרומה כמעט אפסית מטימופיי מוזגוב אבל סייע לו להתמודד בצורה טובה יותר עם המהירות המסחררת של גולדן סטייט. במחצית הראשונה החבורה של בלאט שלטה בקצב והובילה במשך שלבים רבים, בעיקר בזכות עוד התעלות יוצאת דופן של לברון ג'יימס, אבל העומק של גולדן סטייט שוב הוכיח את עצמו ודריימונד גרין ולאנדרו ברבוסה דאגו להשאיר את הביתיים בעניינים ואף לעלות ליתרון נקודה בירידה למחצית.

במחצית השנייה סטף קרי שחרר את הנצרה. לרגעים זה נראה היה כמו דו קרב בין שני גלדיאטורים, כשלברון וה-MVP של העונה הרגילה מחליפים סלים מדי התקפה, אבל בסופו של דבר תש כוחו של לברון, והמשחק שוב ברח לבלאט ברבע האחרון בגלל התשישות. המשחק הבא ייערך בלילה שבין שלישי לרביעי באוהיו, וקליבלנד תנסה להעביר מחדש את ההכרעה לאוקלנד למשחק שביעי ואחרון.

מדד הכוכבים: לברון ג'יימס היה עצום, כהרגלו, עם ההצגה הגדולה ביותר שלו עד כה בסדרת הגמר העילאית הזאת. 40 נקודות, 14 ריבאונדים ו-11 אסיסטים היו למלך, אך ברגעי ההכרעה, העובדה ששיחק 45 דקות החלה לתת את אותותיה ולברון החטיא זריקות שבדרך כלל היה קולע. כמובן שהוא האחרון שניתן להאשים בהפסד. מנגד, סטפן קרי הוא הראשון שצריך לזקוף לזכותו את הניצחון: ה-MVP סוף סוף נראה כמו ה-MVP עם 37 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, כולל 7 מ-13 ל-3, ו-17 נקודות ברבע המכריע.

עוד באותו נושא

מלך בלי צבא: הטוב מ-7, מד הכוח של משחק מספר 5

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
אכזבה גדולה. לברון/AP

רבע 1

שתי הקבוצות פתחו באותן חמישיות שעלו בפתיחת משחק 4, כשגולדן סטייט ממשיכה עם אנדרה איגודאלה על חשבונו של אנדרו בוגוט. לברון פתח את המשחק עם איירבול ואיבוד כדור במתפרצת, אבל גם הווריירס לא נראו חדים יותר, ולא קלעו בשלוש הדקות הראשונות. קליי תומפסון קלע את הנקודות הראשונות במשחק, גולדן סטייט השתחררה, ומנגד לברון וחבריו המשיכו לאבד ולאפשר ליריביהם לרוץ, בדרך ליתרון 2:8 לגולדן סטייט ופסק זמן של בלאט. קליבלנד חזרה מפסק זמן עם ג'יי אר סמית' המושמץ, שקלע שתי שלשות רצופות ועצר את המומנטום של הווריירס. דריימונד גרין המצוין הגיע ל-10 נקודות, אבל בלאט עבר להרכב נמוך, המרחבים ללברון נפתחו קצת והקאבס עלו ליתרון ראשון, 16:17, כשנותרו שלוש דקות לסיום הרבע. מייק מילר קיבל הזדמנות לעלות על הפרקט מוקדם מהרגיל, לברון ביצע מהלך של סל ועבירה, אבל סטף קרי התחמם ועם חמש נקודות רצופות קבע 22:22 בסיום הרבע.

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
פתיחה נהדרת. דריימונד גרין/GettyImages

רבע 2

לברון פתח את הרבע עם מהלך של סל ועבירה, אבל האיש של הקאבס המשיך להיות ג'יי אר סמית', שלהט עם עוד שתי שלשות והעלה את הקאבס ליתרון 26:31. מנגד, קליי תומפסון השאיר את גולדן סטייט בתמונה עם חימום ידית משלו וכמה סלים יפים מחצי מרחק. איגודאלה המשיך לעשות מהלכים גדולים, והפעם פינק את דייויד לי באסיסט נהדר מאחורי הגב, שהוריד ל-33:30 לקאבס, כשנותרו שמונה דקות להפסקה. הדקות הבאות היו דו קרב בין לברון ג'יימס לסטף קרי. כוכב הקאבס הגיע ל-17 נקודות, אבל קרי התעורר ועם שתי שלשות רצופות צימק לשלוש לקאבס. בהמשך שתי הקבוצות הציגו התקפה מפוזרת. שאמפרט סוף סוף דייק מחוץ לקשת והעלה את הקאבס ליתרון 36:42, אבל ברבוסה החזיר באותו מטבע בצד השני והוריד שוב לשלוש. ברבוסה נכנס לזון ובמו ידיו העניק לווריירס יתרון 43:44, בזמן שלברון סיפק איירבול נוסף, שני שלו במשחק, הפעם מחוץ לקשת. הנדנדה מצד לצד נמשכה, היתרון עבר מקבוצה אחת לשנייה ובתווך גם מייק מילר קלע נקודות ראשונות בסדרה, אבל פולו דאנק מרשים של האריסון בארנס קבע 50:51 לגולדן סטייט במחצית.

ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס. GettyImages
סוף סוף איפס את הידית. ג'יי אר סמית'/GettyImages

רבע 3

הרבע השלישי נפתח עם סל מחצי מרחק של קרי ועבירה שלישית של לברון, אך הקאבס צלחו המיני משבר עם שלשה של דלבדובה, שקבעה 54:55 לזכותם. טריסטן תומפסון נראה מצוין בדקות הבאות, סיפק ארבע נקודות חשובות והשאיר את היתרון בצד של הקאבס עם 58:59, כשנותרו שבע דקות לסיום הרבע. שתי הקבוצות התקשו להשיג נקודות, גולדן סטייט נתקעה על 58 נקודות במשך דקות ארוכות, וטריסטן תומפסון מן העבר השני הגיע לדאבל פיגרס עם סל נוסף מתחת לטבעת. מלך יפה של סל ועבירה מצד קליי תומפסון, פלוס קליעת עונשין שלו, קבעו שוויון 63 חמש דקות לסיום הרבע. שתי הקבוצות בקושי גירדו נקודות. לברון קלע שתיים בפוסט אפ על ליבינגסטון, אבל סטף קרי הפך בשלשה יפהפיה בצד השני והעניק לגולדן סטייט יתרון 65:66. הדקות הבאות התנהלו בשליטה של גולדן סטייט. ברבוסה סיים עוד חדירה מצוינת בנקודות והווריירס עלו ליתרון 66:71 הודות לדקות המנוחה של לברון. קרי פספס הזדמנות להרים את האורקל ארנה באוויר על הבאזר, והשאיר את התוצאה על 67:73 לגולדן סטייט בסיום הרבע.

אנדרה איגודאלה, גולדן סטייט ווריירס, מול ג'יימס ג'ונס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
דקות מצוינות. איגודאלה/GettyImages

רבע 4

בלאט העניק קרדיט לטימופיי מוזגוב המסופסל בתחילת הרבע, אבל הסנטר הרוסי השיב באיבוד שלומיאלי. בצד השני האריסון בארנס סיפק את המהלך של הלילה עם דאנק מהדהד על הראש של דלבדובה ומוזגוב, והעלה את גולדן סטייט ליתרון 69:75. מכאן לברון נכנס לעניינים, והוסיף עוד טריפל דאבל לאוסף. כוכב הקאבס סיפק שלשה קשה תחת שמירה הדוקה, והוסיף אסיסט לשלשה של שאמפרט, אחרי התקפה יפהפיה של הקאבס. קרי ניסה לגנוב את ההצגה עם סל מחצי מרחק בהתקפת מעבר, אבל לברון החזיר עם חדירה נאה בצד השני, וקבע 75:75, שמונה וחצי דקות לסיום. הפינג פונג בין לברון לקרי נמשך, הפעם עם שלשות מרהיבות. קליי תומפסון דייק פעם נוספת מחוץ לקשת וגולדן סטייט הובילה 80:85, שש וחצי דקות לסיום. בלאט הזעיק פסק זמן, ממנו לברון חזר עם סל נוסף ואסיסט לטריסטן תומפסון, שצימק ל-85:84, אבל אנדרה איגודאלה עשה פעולות גדולות עם שלשה ומהלך של סל ועבירה, וקבע במו ידיו יתרון שבע לגולדן סטייט, 84:91. מכאן סטף קרי שוב לקח את העניינים לידיים, ועם חמש נקודות מדהימות קבע יתרון עשר לגולדן סטייט, 86:96, שלוש דקות לסיום. מכאן הקאבס בעיקר העבירו את הזמן, ושלשה נוספת של קרי סגרה עניין. 91:104 לגולדן סטייט בסיום.

שחקן גולדן סטייט ווריירס הריסון בארנס מטביע. AP
דאנק בלתי נשכח. בארנס/AP

סטטיסטיקה

קלעו לגולדן סטייט: סטפן קרי 37 (13 מ-13 מהשדה, 7 מ-13 מהשלוש), דריימונד גרין 16 (9 ריבאונדים, 6 אסיסטים), אנדרה איגודאלה 14 (8 ריבאונדים, 7 אסיסטים), לאנדרו ברבוסה 13, קליי תומפסון 12, האריסון בארנס 8 (10 ריבאונדים), דייויד לי ושון ליבינגסטון 2 כל אחד.

קלעו לקליבלנד: לברון ג'יימס 40 (15 מ-34 מהשדה, 14 ריבאונדים, 11 אסיסטים), טריסטן תומפסון 19 (10 ריבאונדים), ג'יי אר סמית' 14 (4 מ-14 מהשלוש, ללא נקודות במחצית השנייה), אימן שאמרפט 10, מת'יו דלבדובה 5 ( 2 מ-9 מהשדה), מייק מילר 3.

יחיד ומיוחד. סטף קרי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully