וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "לפעמים כשאתה רואה גדולה, צריך להוריד את הכובע"

אחרי ההפסד הכואב, מאמן קליבלנד שיבח את קרי: "אין מה לעשות כשהוא מתחמם ככה". לברון: "אני צריך להשתפר". קר: "אנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב". וגם: המספרים העצומים של ג'יימס

צילום וידאו: אוהד גרינוולד, עריכת וידאו: מתן חדד

גולדן סטייט עשתה הלילה (בין ראשון לשני) צעד ענק אל עבר אליפות שנייה בתולדותיה, כשגברה בביתה 91:104 על קליבלנד ועלתה ל-2:3 בסדרת הגמר. סטפן קרי סיפק הופעה של MVP אמיתי עם 37 נקודות (17 מתוכן ברבע האחרון), החבורה של סטיב קר התגברה על ערב נדיר של לברון ג'יימס (40 נקודות, 14 ריבאונדים ו-11 אסיסטים), וכעת היא רחוקה 48 דקות בלבד מהטבעת.

דיוויד בלאט יצטרך להגיב במהירות אם ברצונו להישאר בסדרה: המשחק השישי בסדרה, שיערך בקליבלנד, יתקיים בלילה שבין שלישי ורביעי. אם הקאבס ינצחו ויאזנו ל-3:3, המשחק השביעי והמכריע מתוכנן ללילה שבין שישי ולשבת.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
צרות צרורות. בלאט/AP

מספרי המשחק

* ברבע הראשון עבר לברון ג'יימס את מייקל ג'ורדן עם 7,475 דקות בפלייאוף - מקום עשירי בכל הזמנים.

* לאחר שהשתמש ברוטציה קצרה מאוד בסדרה, ברבע הראשון השתמש דיוויד בלאט בשמונה שחקנים, כשהעלה מוקדם מהרגיל את מייק מילר.

* שש מ-16 הנקודות הראשונות של גולדן סטייט הגיעו בהתקפות מתפרצות, לאחר שהתקשו מאוד בתחום הזה למשך הסדרה (ממוצע למשחק: 11.5).

* קליבלנד איבדה חמישה כדורים בארבע הדקות הראשונות, אחרי תשעה בלבד בכל משחק 4.

* קליבלנד החטיאה את חמש הזריקות הראשונות שלה מתוך הצבע.

* ברבע הראשון, היה אחראי לברון ג'יימס לשבעה משמונת סלי השדה של קליבלנד (בין אם בנקודות או באסיסטים).

* בכלל, ברבע הראשון והשני היה לברון אחראי ל-16 סלים רצופים של הקאבס (!).

* קינג ג'יימס היה אחראי על 43 מ-50 הנקודות של קליבלנד במחצית הראשונה.

* סל השדה היחיד בו לברון לא היה מעורב במחצית הראשונה? זה הראשון במשחק, של מת'יו דלבדובה. לא ייאמן.

* 14 מ-16 סלי השדה הראשונים של גולדן סטייט הגיעו מאסיסטים.

* במשחק הרביעי בסדרה קלעה קליבלנד ארבע שלשות. הלילה הם צלפו ארבע שלשות ב-15 הדקות הראשונות - כולן של ג'יי אר סמית'.

* אנדרה איגודאלה, שסיפק עוד ערב נפלא (14 נקודות, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים), קלע 2 מ-11 מהעונשין.

* ברבע השני הגיע סטפן קרי ל-91 שלשות בפלייאוף העונה. זה אחת יותר מכל השלשות שהיו בפלייאוף של 1980 (הפלייאוף הראשון עם זריקות לשלוש).

* לברון ג'יימס שיחק את כל 24 הדקות במחצית הראשונה (זולת 26 שניות של מנוחה) והשיב עם 20 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. אף שחקן אחר לא יכול להתגאות במספרים כאלה ב-20 השנים האחרונות של סדרות הגמר.

* ג'יי אר סמית' קלע במחצית הראשונה (14) יותר ממה שקלע בכל משחק אחר בגמר הזה. במחצית השנייה לא קלע ולו נקודה.

* סמית' ספג את העבירה הטכנית השלישית שלו בפלייאוף הזה. הבאה תעלה לו בהרחקה ממשחק.

עוד באותו נושא

גולדן סטייט ניצחה 91:104 את קליבלנד ועלתה ל-2:3 בסדרת הגמר

לכתבה המלאה
שחקן קליבלנד קאבלירס ג'יי אר סמית' מול שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי. GettyImages
לא קלע במחצית השנייה. סמית'/GettyImages

* לאחר שהיו נפלאים במחצית הראשונה, קלעו לברון וג'יי אר סמית' 1 מ-8 בלבד ברבע השלישי.

* לברון רשם טריפל דאבל מספר 14 בקריירה בפלייאוף, שישי בסדרות הגמר ושני בסדרת הגמר הנוכחית.

* רק למג'יק ג'ונסון יש יותר טריפל דאבלים בתולדות סדרות הגמר (8 ב-50 משחקים, לעומת 6 ב-32 של קינג ג'יימס).

* כמו כן, הפך לברון לשחקן הראשון בהיסטוריה שרושם שלושה טריפל דאבלים במשחקי חוץ בגמר.

* היחידים שרשמו יותר מטריפל דאבל אחד בסדרת גמר: לברון ג'יימס, מג'יק ג'ונסון (1984, 1985, 1991), ווילט צ'יימברלין (1967), לארי בירד (1986).

* לברון אחראי על שלושת הטריפל דאבלים האחרונים בסדרות הגמר. האחרון שעשה זאת לפניו היה רייג'ון רונדו, ב-2010.

* לברון הצטרף לג'רי ווסט כשחקן היחיד בהיסטוריה שרושם טריפל דאבל בסדרת הגמר עם למעלה מ-40 נקודות. ווסט עשה זאת עם 42, 13 ריבאונדים ו-12 אסיסטים.

* בחמש הדקות האחרונות גולדן סטייט קלעה 19 נקודות ב-5 מ-8 מהשדה; קליבלנד קלעה 7 נקודות ב-2 מ-10.

* סטפן קרי קלע 17 מ-37 הנקודות שלו ברבע המכריע: 5 מ-7 מהשדה (3 מ-5 ל-3) ו-4 מ-4 מהקו.

* עד העונה, שיא השלשות לפלייאוף אחד היה שייך לרג'י מילר, עם 58. לסטפן קרי יש 95 (!).

* ברבעים האחרונים בסדרת הגמר, גולדן סטייט מנצחת את קליבלנד ב-37 הפרש.

* לפי ESPN, כשה-MVP של העונה הוביל 2:3 בסדרת גמר, הוא ניצח בכל 13 המקרים.

* גולדן סטייט הוליכה 2:3 בפלייאוף בעשרה מקרים שונים. רק באחד היא הפסידה (זה קרה ב-1976).

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
לפנתאון. לברון/GettyImages

התגובות

דיוויד בלאט נשאל על סטף קרי והתצוגה שלו ברבע האחרון ואמר: "לפעמים כשאתה רואה גדולה אתה צריך להוריד את הכובע. אין הרבה מה לעשות כשקרי מתחמם ככה. הוא קלע זריקות קשות מאוד. בחלקן אנחנו שגינו, אבל בחלק אלה היו זריקות קשות מאוד". על לברון ג'יימס אמר הישראלי: "לברון היה פשוט פנטסטי לאורך כל הסדרה. גם היום הוא היה נפלא. בנסיבות הללו, זה מה שאנחנו צריכים לקבל ממנו, והוא מצליח לעשות את זה פעם אחרי פעם. צריך להוריד בפניו את הכובע".

בלאט על המכות בין ג'יי אר סמית' לדריימונד גרין והאסטרטגיה במסגרתה הקאבס ניסו להיות אגרסיבים יותר: "אנחנו צריכים להיות אגרסיבים, כמו שגולדן סטייט צריכה להיות. המהלך הזה היה חלק מהשטף של המשחק". על ההרכבים הנמוכים אמר: "הרגשנו שאנחנו צריכים להגיב למה שהתפתח במשחק הקודם. השחקנים הגיבו היטב להתאמות שעשינו. זה לא היה משחק של עשר או יותר הפרש. היינו במשחק כמעט בכל שלבי המשחק".

בנוגע למוזגוב, שבקושי ראה פרקט: "הסיבה שהוא לא שיחק הרבה קשורה לזה שהיינו במשחק ושההרכב שהיה על המגרש עבד לנו. הרגשתי שבצורה ששיחקנו יש לנו את הצ'אנס הכי טוב כדי לנצח. לא בטוח שזה מה שנעשה במשחק הבא. אני לא חושב שטעיתי לגביו. כמאמן אתה חייב לקחת החלטות קשות, אין כאן עניין של חוסר כבוד למוזגוב. הוא יחזור ולא יאבד את הדרך בגלל שלא שיחק הפעם".

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
"לא משחק של עשר הפרש". בלאט/AP

לברון ג'יימס סיכם: "איך מתמודדים? בלהבין שזה רק משחק אחד, ולהבין את ההזדמנות שיש לנו במשחק הבא לכפות משחק שביעי. אני רוצה לעשות כל מה שצריך לעזור לקבוצה שלי לנצח, ולא עשיתי את זה בשני המשחקים האחרונים. היו לי כמה איבודים, כמה מהלכים לא טובים בהגנה, אני צריך להשתפר. אני נושא בהרבה מהנטל, אבל ככה זה. עד עכשיו היינו טובים מאוד בבית, ואסור לנו לחזור על הופעה כמו שסיפקנו שם במשחק 4, אחרת הם יחגגו אליפות בבית שלנו". קינג ג'יימס נשאל האם הוא פחות לחוץ בגמר הזה בשל הסגל החסר שלו, והשיב: "לא, אני מרגיש נוח כי אני השחקן הכי טוב בעולם".

על סטפן קרי אמר לברון: "הוא היה מצוין, הוא קלע שבע שלשות, לדעתי כולן עם יד בפנים. אנחנו בסדר עם הזריקות האלה. צריך להוריד בפניו את הכובע, הוא הקלעי הכי טוב בליגה, אבל זו לא הסיבה שהפסדנו. הוא פגע בנו, אבל ההרכב הנמוך שלנו לא היה קשור לזה". על ג'יי אר סמית', שהיה מצוין במחצית הראשונה ונעלם בשנייה אמר: "אני לא יודע מה קרה לו, הוא התחיל מצוין, החטיא זריקות והתקרר".

טריסטן תומפסון הוסיף: "צריך ללכת הביתה, לנצח ולכפות משחק שביעי. סטף אחד הקלעים הטובים בליגה, המאמן כל הזמן אומר לנו שהוא יקלע זריקות קשות. צריך להקשות עליו, להשתפר, לא רק דלי אלא כולנו. גולדן סטייט לוקחת הרבה זריקות קשות ואנחנו צריכים לסגור יותר טוב לריבאונד כקבוצה".

לברון ג'יימס, סטפן קרי. GettyImages
הרבה פרגון הדדי. לברון וקרי/GettyImages

המאמן המנצח סטיב קר סיכם את הערב הגדול: "סטף קרי השתלט על המשחק. ידעתי שזה הולך להיות זה היה הערב שלו, כי היה לו הרבה מרווח בגלל ההרכבים הנמוכים. אני נלהב, כי אני יודע שאנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב. היו לנו 17 איבודים, אנחנו יכולים להיות יותר מאורגנים, אבל בסך הכל מאוד אהבתי את ההגנה שלנו. החבר'ה שלנו מתחרים כמו משוגעים, וכך צריך. בארבוסה היה פנטסטי עבורנו, וזה לא מפתיע אותי. יש לו הרבה ניסיון, והיתה לו סדרה מצוינת עד כה. איגודאלה שוב היה גדול, הוא עושה עבורנו הכל.

"יש לנו קבוצה שמאוד בטוחה בעצמה, לפעמים אפילו קצת יותר מדי בטוחה בעצמה, אבל השחקנים מאמינים במה שהם עושים ומאמינים אחד בשני. יש לנו עוד דרך ארוכה, ואנחנו חושבים רק על איך להשתפר, איך להיות יותר טובים במשחק השישי. דיוויד עשה עבודה מצוינת עם הספסל שלו, הוא קיבל דקות טובות ממייק מילר וג'יי אר התחמם, אי אפשר לדעת אם אתה שוחק שחקנים". המאמן המנצח נשאל האם הוא מסוגל ליהנות מהיכולת של לברון ג'יימס והשיב: "כן, אבל זה לא כיף. הוא פנומנלי, הוא עושה הכל, אבל אני לא נהנה מזה".

מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר. GettyImages
לא נהנה מלברון. קר/GettyImages

סטף קרי, שטופל בסיום מחשש להתייבשות, דיבר על התחושות לקראת משחק 6: "אנחנו מאוד מאוד רוצים את זה. העונה הארוכה הזאת מתנקזת למשחק אחד, העמדנו את עצמנו במצב טוב כדי לסגור את זה בצורה הכי טובה שאפשר. נבוא למשחק בידיעה שכבר ניצחנו בקליבלנד ובאמונה שאפשר לעשות את זה פעם נוספת".

על ההרכבים הנמוכים: "הם עשו התאמות ולא שיחקו עם מוזגוב כל המשחק, במשך 48 דקות הרגשנו מגוונים לגבי איך שאנחנו מסוגלים לנצח. בטוח שנצטרך לעשות התאמה נוספת כדי לנצח במשחק 6. סוד ההצלחה שלנו למשך כל העונה היה קשור בכך שלא משנה מי עולה לשחק, הוא נותן הכול ותורם לנו. ברבוסה נתן לנו הרבה מאוד היום. איגודאלה נתן לנו עוד שלושה פוזשנים מכריעים ברבע האחרון. אני מקווה מאוד שכל אחד מהם יגיע בצורה הזאת גם למשחק 6".

על הזריקות הקשות שקלע ברבע האחרון: "אלה מהלכים שאני עושה במשך כל העונה, אני מרגיש נוח כשאני זורק ככה. במשחק 2 לא זרקתי ממצבים טובים, ניסיתי לזרוק מיד כשקיבלתי את הכדור. מאז אני זורק ממצבים הרבה יותר טובים, וזה עובד".

על ההרכבים הנמוכים והמרווחים שזה יוצר: "אני נהנה מזה. יש לי כימיה טובה עם דריימונד גרין בפיק אנד רול. היינו יעילים בצורת המשחק הזו לאורך כל העונה. דריימונד תרם לנו הרבה מאוד במשחק הזה, והיכולת שלו לנצל את המרווחים הללו בשלבים מוקדמים במשחק עזרו לי להיות משוחרר יותר כדי לקלוע את הנקודות שלי ברבע האחרון".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריריס. GettyImages
עובד קשה. קרי/GettyImages

דריימונד גרין על סטף קרי: "אולי היה לו משחק אחד או שניים לא טובים, אבל סטף עושה את מה שהוא עושה, והייתי הולך איתו לכל משחק לא משנה מה. כולם שייכו את זה להגנה של דלבדובה, אבל לא באמת אפשר לעצור אותו".

על ההרכבים הנמוכים והמרווחים שזה יוצר: "אני נהנה מזה. יש לי כימיה טובה עם דריימונד גרין בפיק אנד רול. היינו יעילים בצורת המשחק הזו לאורך כל העונה".

על הכעס שלו אחרי משחק שלוש: "אני מנסה להיות מנהיג, בגלל זה כעסתי על עצמי. מנהיג לוקח את האשמה על עצמו. ידעתי שלא שיחקתי טוב. ידעתי שכולנו צריכים לעשות דברים טוב יותר, אבל איך אני יכול לומר משהו לחברים שלי אם אני בעצמי לא מספיק קשוח? הרגשתי שכדי להפוך את הסדרה הזאת אנחנו חייבים להעלות הילוך בכל מה קשור לקשיחות. הם היו צעד אחד לפנינו בדברים האלה במשחקים הקודמים".

על ההגנה על לברון: "אי אפשר לעצור אותו לגמרי, אבל אפשר להקשות עליו. הוא עבד קשה בשביל כל זריקה. אם הוא קולע 40, הוא קולע 40. בגלל זה הוא לברון ג'יימס, וזה מה שהוא עושה במשך שנים. גם אם נשים עליו ארבעה שומרים הוא יכול לקלוע 40. אבל מולנו הוא יצטרך לעבוד קשה ולהיות אגרסיבי כדי להגיע ל-40 נקודות האלה". על התקרית עם דלבדובה: "ניסיתי לא להיכנס לזה. יש לנו עוד משחק אחד כדי לסגור את הסדרה הזאת, על זה אני חושב עכשיו".

אנדרה איגודאלה אמר על סטף קרי: "סטף יעזור לכולנו להיות טובים יותר, ומצד שני אנחנו נעזור לו להיות טוב יותר. אנחנו מזינים אחד את השני, וכשאנחנו זקוקים לקליעה גדולה, אנחנו נותנים לו את הכדור. אני רואה אותו מתאמן כל יום על הדברים שראיתם היום. אלה דברים שהצופה הממוצע לא יודע. הוא משתפר מנטלית מיום ליום. הוא משחק בצורה חכמה מאוד לאורך כל הסדרה הזאת. הוא לא נותן לדברים להשפיע עליו ויודע מה הוא צריך לעשות כדי לעזור לקבוצה לנצח".

על הטקטיקה שהפעילו נגדו ושלחו אותו לעונשין: "לא הופתעתי מזה, אני צריך לעבוד על זה לקראת המשחק הבא. כשנגיע לקליבלנד נעבוד על זה כדי שזה לא יקרה שוב". על ההגנה על לברון: "הרגשתי שהכרחתי אותו לזריקות קשות, אבל אי אפשר לעצור אותו לגמרי. אני מנסה להגביל אותו לזריקות קשות עד כמה שאפשר". על ההגנה של דלבדובה על קרי: "סטף רגיל להגנה כזאת. כששחקן רוצה להיות באמת בין הטובים בעולם הוא צריך להיענות לאתגרים מהסוג הזה בכל משחק. תמיד ינסו לעצור אותו, תמיד ישלחו עליו את השומר הכי טוב. הוא עשה היום עבודה אדירה".

טריסטן תומפסון, קליבלנד קאבלירס, מול דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
מנסה להיות מנהיג. דריימונד גרין/AP

לברון הוא ממש לא טי מאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully