וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר: "המשחק החשוב בחיי". בונוצ'י: "לא הגענו להיות קורבנות"

הכל מוכן לגמר ליגת האלופות (ש', 21:45, ער' 2). בארסה לא מזלזלת או רואה עצמה כפייבוריטית, יובה נחושה. אלגרי: "בתחילת העונה המטרה היתה רבע גמר". וגם: המספרים ושחקני המפתח

הגמרמחצית06/06/2015
יובנטוס
    0
      ברצלונה
      AP
      seperator

      הכל על גמר ליגת האלופות

      מספרי הגמר

      * אם יובנטוס תנצח, זו תהיה הזכיה השלישית שלה, כמו אינטר ומנצ'סטר יונייטד. עבור ברצלונה זו הזדמנות לגביע חמישי, כמו באיירן מינכן וליברפול.

      * הרקורד של יובנטוס בפנדלים: 3 ניצחונות, 3 הפסדים (הדו-קרב האחרון: הפסד למילאן בגמר 2003). המאזן של ברצלונה: 5 ניצחונות, הפסד אחד (ניצחון על לך פוזנן בשמינית גמר המחזיקות ב-88').

      * אם ברצלונה תזכה בטרבל, היא תהיה הקבוצה הראשונה לעשות זאת פעמיים, אחרי שכבר הניפה את שלושת התארים ב-2009. סלטיק (67'), אייאקס (72), איינדהובן (88'), מנצ'סטר יונייטד (99'), אינטר (10') ובאיירן מינכן (13') הן החברות הנוספות במועדון.

      * אם יובנטוס תפסיד, היא תשבור שיא מפוקפק: הכי הרבה הפסדים בגמר. ערב המשחק בברלין, היא צמודה לבאיירן ולבנפיקה בפסגה, עם חמש מדליות כסף.

      * זו הפעם הראשונה מאז 1998 שקבוצות מאיטליה ומספרד נפגשות בגמר האלופות. אז ריאל מדריד ניצחה את יובנטוס 0:1.

      * גמר 98' באמסטרדם היה האחרון שהפגיש שתי קבוצות שהגיעו לעונה כאלופות מכהנות. מאז לא היה אף משחק שהסתיים ב-0:1, ורק פעם אחת לא נכבשו שערים: ב-2003, בין יובנטוס למילאן.

      *לאו מסי יכול להיות השחקן הראשון אי פעם שכובש בשלושה גמרים שונים, אחרי 2009 ו-2011. ראול (00', 02'), אטו (06', 09') ורונאלדו (08', 14') נמצאחים

      * בסגל של יובנטוס יש ארבעה שחקנים שכבר הניפו את גביע האלופות: אנדראה פירלו (מילאן 05' ו-07'), פטריס אברה וקרלוס טבס (יונייטד 08') ואלברו מוראטה (ריאל 14'). אצל ברצלונה אלה מסי, צ'אבי, אינייסטה, פדרו, פיקה, דני אלבס, אדריאנו ומסצ'ראנו.

      sheen-shitof

      עוד בוואלה!

      הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

      בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
      ברצלונה ומסי נחתו בברלין/רויטרס

      מפתחות והכנות: ברצלונה

      רק שבע קבוצות בהיסטוריה של המשחק זכו בטרבל (אליפות, גביע וליגת האלופות). שש שנים אחרי שגווארדיולה עשה זאת ב-2009, הקטלאנים ינסו להפוך לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שעושה את זה פעמיים. אחרי שהדיחה בדרך לגמר את מנצ'סטר סיטי, פריס סן ז'רמן ובאיירן מינכן, אלופת איטליה עומדת בין ברצלונה לבין היסטוריה של ממש וזכייה רביעית בעשר שנים במפעל היוקרתי מכולם.

      הקטלאנים מגיעים למשחק הזה בכושר מצוין אחרי ה-1:3 על בילבאו והזכייה בגביע וחשוב מכך - עם סגל מלא לחלוטין. אנדרס אינייסטה, הקשר שהוחלף מול בילבאו בשל פציעה קל והחמיץ את האימון של יום שלישי, החלים וצפוי להיות כשיר להתמודדות ואם ברצלונה תזכה בליגת האלופות, אינייסטה יצטרף לסיידורף כשחקן היחיד שזוכה במפעל ארבע פעמים. גם לואיס סוארס, שהחמיץ את שני משחקי הליגה האחרונים של בארסה, פתח מול בילבאו ויפתח בחוד לצידם של ניימאר ומסי.

      לואיס אנריקה דיבר במסיבת העיתונאים: "אנחנו לא מדברים על פייבוריטים, רק על איך לשחק את המשחק שלנו. אני מניח שנחזיק יותר בכדור ונהיה יותר בחצי המגרש שלהם, אבל יהיה קשה. הגענו לאן שאנחנו רוצים להיות - עם שני תארים העונה, וסיכוי לאחד שלישי. אנחנו מאוד נרגשים. אינייסטה אמור להיות כשיר, נראה. לגמרים יש אלמנט של לחץ, אני מקווה שזה לא ישפיע עלינו. עולם הכדורגל מצפה לגמר נפלא".

      ג'רארד פיקה אמר: "אנחנו מוכנים לגמר, ננסה לייצר הזדמנויות ולהחזיק בכדור. יש לנו הזדמנות להראות לעולם כמה טובים אנחנו, וננסה לעשות בדיוק את זה. יש לנו קבוצה מצוינת, אחת הטובות בתולדות המועדון. אם נזכה בליגת האלופות זו תהיה עונה מושלמת, אנחנו במרחק 90 דקות משם".

      ניימאר נשאל האם ברצלונה פייבוריטית והשיב: "אני חושב שבגמר קשה להכתיר פייבוריטית. זה המשחק הכי חשוב בחיי, חלמתי עליו מאז שהייתי ילד, הגביע קרוב ואני מקווה לנשק אותו מחר. חלמתי להבקיע שער בגמר, אבל הדבר הכי חשוב הוא להיות אלופים. אנשים יודעים את סגנון המשחק שלי, לא אשנה אותו, אמשיך לעזור לקבוצה שלי במסירות, הבקעות וכדרורים".

      מאמן ברצלונה לואיס אנריקה. GettyImages
      מודע ללחץ. לואיס אנריקה/GettyImages

      מפתחות והכנות: יובנטוס

      אחרי הרבה מאוד שנים של כישלונות בזירה האירופית, יובנטוס תנסה להתגבר על ברצלונה ולהפוך לאלופת אירופה בפעם השלישית בתולדותיה והראשונה מאז 1996. ההכנות של יובה ספגו מכה קשה מאוד אחרי שג'ורג'יו קייליני הבלם הבכיר של הקבוצה נפצע באחד האימונים וייעדר מהמשחק.אנדראה ברצאלי הוותיק או אנג'לו אוגבונה צפויים להחליף את קייליני וייאלצו להתמודד מול מסי, ניימאר וסוארס - השלישייה הפוריה בהיסטוריה שביחד כבשה 120 שערים העונה בכל המסגרות.

      הבשורות הטובות בצד האיטלקי הן שפול פוגבה המצוין חזר לכשירות מלאה ויפתח מאחורי קרלוס טבס ואלברו מוראטה הלוהטים, כשבקישור האחורי יתמכו אנדראה פירלו, ארתורו וידאל וקלאודיו מרקיסיו, כשפטריס אברה וסטפן ליכשטיינר יתמכו באגפים בעמדות ההגנה. כמו ברצלונה, גם יובנטוס מחפשת טרבל אחרי שזכתה באליפות וגברה 1:2 על לאציו בגמר הגביע. קרלוס טבס עשוי לערוך את הופעת הפרידה שלו מיובנטוס, אבל אלגרי בונה על מורטה, שכבש בצמד המשחקים בחצי הגמר מול ריאל מדריד קבוצת נעוריו וישמח לכבוש גם מול ברצלונה.

      מסימליאנו אלגרי אמר במסיבת העיתונאים: "בתחילת העונה כיוונו להגיע לרבע הגמר, ועכשיו אנחנו בגמר. אחת מהקבוצות תזכה בטרבל, ואני מקווה שזו תהיה יובה. מסי, ניימאר וסוארס הם שחקנים יוצאים מהכלל. אני מאמין שהמשחק לא ייגמר ב-0:0, ונהיה חייבים להבקיע. כולם יתנו הכל. נצטרך להיות בשיא הפיזי שלנו ובשיא המנטלי שלנו, וכרגע אנחנו שם. האם מסי בלתי ניתן לעצירה? אני מקווה שמחר הוא יהיה ניתן לעצירה. בשביל זה אנחנו פה".

      ג'יאנלואיג'י בופון סיפר: "חשבנו שייקח לנו עוד שנתיים שלוש להגיע לגמר, כך שזו הפתעה נעימה. אחרי 5-10 הדקות הראשונות נראה את הקבוצות האמיתיות, ונראה אם הגיע להן להיות בגמר. הם פייבוריטים, אבל עם טבס, פוגבה, מרקיזיו ובונוצ'י יש לנו סיכוי. לבארסה יש שחקנים איכותיים מבחינה אישית וקולקטיבית, בלתי אפשרי לקבוע שהם לא פייבוריטים. אני מקווה שלטר סטגן תהיה קריירה ארוכה ומוצלחת עם ניצחונות רבים - אחרי מחר. יש לי בן שאוהב את מסי ובן שאוהב את ניימאר, הם לא יידעו בעד מי להיות מחר".

      לאונרדו בונוצ'י הוסיף: "המשחק מול דורטמונד היה נקודת המפנה שלנו, הבנו שאנחנו קבוצה גדולה. בגלל זה אנחנו כאן. זה לא יהיה משחק ההתקפה שלהם להגנה שלנו. לא הגענו כדי להיות קורבנות. בארסה חזקה לא רק בהתקפה, אלא גם בהגנה. החיסרון של קייליני הוא מכה עבורנו, גם על המגרש וגם בחדר ההלבשה, ננסה לנצח בשבילו".

      שחקני יובנטוס לאונרדו בונוצ'י, ג'יאנלואיג'י בופון. רויטרס
      אופטימיים. בופון ובונוצ'י/רויטרס

      יעמדו למבחן

      ברצלונה: אנדרס איניייסטה

      הרבה שחקנים וותיקים ומנוסים יש לברצלונה, אבל אינייסטה הוא היחיד שהיה שותף גם לזכייה של הקבוצה בליגת האלופות עוד בעידן של פרנק ראייקרד והוא עשוי לרשום לעצמו זכייה רביעית במפעל היוקרתי, הישג שרק קלרנס סיידורף יכול להתגאות בו. אינייסטה, שלא כבש העונה ולו שער אחד העונה, שומר את השערים שלו למשחקים החשובים באמת ואחרי שהחלים מהפציעה שחווה בגמר הגביע מול בילבאו, בארסה בונה עליו כשחקן שינהיג אותה במרכז השדה - העמדה שבה יובנטוס תעמיד מולו שחקנים כמו פול פוגבה, אנדראה פירלו וארתורו וידאל.

      יובנטוס: אנדראה ברצאלי

      הבלם בן ה-34 איבד את מקומו בהרכב של אלגרי, שדוגל בשיטה של שני בלמים. אולם, הפציעה של קייליני תזניק אותו להרכב ומצפה לו משימה קשה ביותר מול שלישיית ה-MSN המפחידה של ברצלונה. מעבר לשלישייה הדרום אמריקאית בחוד הקטלאני, ברצאלי יפגוש שישה שחקנים שהיו שותפים ל-0:4 הגדול של נבחרת ספרד על איטליה בגמר היורו ב-2012. האם הבלם יצליח להתאושש מהטראומה ויעמוד במבחן העצום שמצפה לו?

      הרכבי הקבוצות

      שופט: ג'ונייט צ'אקיר (טורקיה)
      אצטדיון: האצטדיון האולימפי, ברלין
      קהל: 70442

        טרם התפרסמו תגובות

        הוסף תגובה חדשה

        +
        בשליחת תגובה אני מסכים/ה
          4
          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully