וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע בעקבות הטרבל השמיני: מספרי גמר ליגת האלופות בברלין

החמישי של ברצלונה או השלישי של יובנטוס? הטרבל השני של ספרד או של איטליה? מי הראשון שיכבוש בשלושה גמרים שונים? ולאיזה מועדון מכובד יכול להצטרף אלברו מוראטה? כל המספרים

AP

יובנטוס וברצלונה ייפגשו מחר (שבת, 21:45, שידור בערוץ 2) בגמר ליגת האלופות בברלין. בלם יובנטוס ג'ורג'יו קייליני לא ישחק, קשר ברצלונה אנדרס אינייסטה צפוי להיות כשיר, ועוד לפני האימונים המסכמים, הנה כמה מספרים ופרטי טריוויה לקראת המשחק הגדול של העונה האירופית:

* המנצחת במשחק תזכה בטרבל – אליפות, גביע מקומי וגביע אירופה. רק פעם אחת בעבר התמודדו בגמר שתי דאבליסטיות טריות, על ספו של התואר השלישי: באיירן מינכן ואינטר, ב-2010.

* יובנטוס וברצלונה נפגשו בעבר שלוש פעמים: רבע הגמר ב-1986, חצי גמר המחזיקות ב-1991 ורבע הגמר ב-2003. ברצלונה עלתה לשלב הבא בפעמיים הראשונות, יובנטוס ניצחה בהארכה בקמפ נואו ב-2003 והגיעה לגמר.

מרסלו זלאייטה שחקן יובנטוס מנצח את ברצלונה באצטדיון קמפ נואו בשנת 2003. GettyImages
זלאייטה מכריע בהארכה את המפגש האחרון בין הקבוצות, ב-2003/GettyImages

* אם יובנטוס תנצח, זו תהיה הזכיה השלישית שלה, כמו אינטר ומנצ'סטר יונייטד. עבור ברצלונה זו הזדמנות לגביע חמישי, כמו באיירן מינכן וליברפול.

* הרקורד של יובנטוס בפנדלים: 3 ניצחונות, 3 הפסדים (הדו-קרב האחרון: הפסד למילאן בגמר 2003). המאזן של ברצלונה: 5 ניצחונות, הפסד אחד (ניצחון על לך פוזנן בשמינית גמר המחזיקות ב-88').

* אם ברצלונה תזכה בטרבל, היא תהיה הקבוצה הראשונה לעשות זאת פעמיים, אחרי שכבר הניפה את שלושת התארים ב-2009. סלטיק (67'), אייאקס (72), איינדהובן (88'), מנצ'סטר יונייטד (99'), אינטר (10') ובאיירן מינכן (13') הן החברות הנוספות במועדון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

* אם יובנטוס תפסיד, היא תשבור שיא מפוקפק: הכי הרבה הפסדים בגמר. ערב המשחק בברלין, היא צמודה לבאיירן ולבנפיקה בפסגה, עם חמש מדליות כסף.

* זו הפעם הראשונה מאז 1998 שקבוצות מאיטליה ומספרד נפגשות בגמר האלופות. אז ריאל מדריד ניצחה את יובנטוס 0:1.

* גמר 98' באמסטרדם היה האחרון שהפגיש שתי קבוצות שהגיעו לעונה כאלופות מכהנות. מאז לא היה אף משחק שהסתיים ב-0:1, ורק פעם אחת לא נכבשו שערים: ב-2003, בין יובנטוס למילאן.

*לאו מסי יכול להיות השחקן הראשון אי פעם שכובש בשלושה גמרים שונים, אחרי 2009 ו-2011. ראול (00', 02'), אטו (06', 09') ורונאלדו (08', 14') נמצאחים

* בסגל של יובנטוס יש ארבעה שחקנים שכבר הניפו את גביע האלופות: אנדראה פירלו (מילאן 03' ו-07'), פטריס אברה וקרלוס טבס (יונייטד 08') ואלברו מוראטה (ריאל 14'). אצל ברצלונה אלה מסי, צ'אבי, אינייסטה, פדרו, פיקה, דני אלבס, אדריאנו ומסצ'ראנו.

אלברו מוראטה אלברו ארבלואה אנחל די מריה שחקני ריאל מדריד לאחר ניצחון במשחק גמר ליגת האלופות. GettyImages
הרביעי לרשום בק-טו-בק עם שתי קבוצות שונות? מוראטה/GettyImages

* מוראטה יכול להיות השחקן הרביעי שזוכה בליגת האלופות שנתיים ברציפות, במדי שתי קבוצות שונות. הקודמים: מרסל דסאיי (מארסיי 93', מילאן 94'), פאולו סוזה (יובנטוס 96', דורטמונד 97') וסמואל אטו (ברצלונה 09', אינטר 10'). ג'רארד פיקה אומנם זכה פעמיים ברציפות, ב-2008 עם מנצ'סטר יונייטד ושנה לאחר מכן עם ברצלונה, אולם בזכייה הראשונה שלו הוא לא שותף במשחק הגמר.

* קאסרס יכול להיות השחקן השני שזוכה בטרבל עם שתי קבוצות שונות, אחרי אטו, לאחר שהיה שותף משני לזכיה של ברצלונה ב-09'. אם אלופת ספרד תנצח, יהיו למסי, לצ'אבי, לאינייסטה, לפדרו, לפיקה ולדני אלבס שני טרבלים.

* איבן ראקיטיץ', שזכה עם סביליה יכול להיות השחקן הראשון זוכה בליגה האירופית ובליגת האלופות שנה אחר שנה, במדי קבוצות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully