וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביעות ירוקה: על שחרורם של סטיט ואלן ממכבי חיפה

8.12.2014 / 12:23

שחקנים שנחקרו בחשד לתקיפה במועדון וגניבה, אמריקאי שהורשע בארגון תחרויות כלבים, שחקנים שנעצרו על נהיגה פרועה ובשכרות, כאלה שהכו את המאמן ואפילו שנתפסו בביתם כלים לעישון סמים. "הסטנדרטים הגבוהים" שדורשים במכבי חיפה עומדים למבחן

דמונטז סטיט שחקן מכבי חיפה. AP
הצעד לשחרר אותו היה נכון, אבל תגובת המועדון היתה צבועה. דמונטז סטיט/AP

מכבי חיפה הודיעה היום (שני) על שחרורם של דמונטז סטיט וג'ף אלן מהקבוצה, לאחר שהשניים נעצרו והודו בחשד לשימוש בסמים בין שבת לראשון. "מכבי חיפה דורשת את הסטנדרטים הגבוהים ביותר להתנהלות אישית ומקצועית", אמר בעלי מכבי חיפה, ג'ף רוזן בהודעה לעיתונות מטעם הקבוצה. "בשל ההתנהלות של דמונטז סטיט וג'ף אלן, הם לא יהיו יותר חלק ממכבי חיפה".

אלא שבדיקה קלה על העבר של השחקנים שעוברים תחת רוזן במדים הירוקים מעלה סימני שאלה על ההחלטה לשחררם או כפי שאמר היום יו"ר משל קבוצה בליגת העל, "האם תקיפה של אנשים במועדון או ארגון תחרויות כלבים הם סטנדרטים גבוהים להתנהלות אישית ומקצועית?".

סטיט ואלן שוחררו ממכבי חיפה: דורשים סטנדרטים גבוהים

אלן וסטיט לא הורשו להתאמן: מבררים את כל העובדות

ג'ף אלן ודמונטז סטיט נעצרו בחשד לשימוש בסמים

ג'ף רוזן בעלים מכבי חיפה. קובי אליהו
ידע לא מעט שחקנים פרובלמטיים בעבר. ג'ף רוזן/קובי אליהו

בקיץ 2008 חיפה עלתה לליגת העל בחזרה תחת רוזן ובנתה קבוצה שאיימה להשתלב בצמרת הגבוהה של הכדורסל הישראלי כשעל המלאכה הופקדו שני כוכבים - דבון ג'פרסון שהגיע ממכללת USC ודורון פרקינס, שחקן מבטיח שסומן על ידי מכבי תל אביב. השניים אכן הובילו את הירוקים לגמר הפיינל פור וגמר גביע המדינה בעונתם הראשונה, והרכז עבר בסוף העונה למדים הצהובים, אך לא לפני שהשמועות על החתך העמוק שצץ לו בלחי במהלך העונה לא היה בשל תאונת דרכים כפי שדווח לראשונה, אלא בשל דקירה במועדון. ומה עם ג'פרסון? בעונתו השנייה כנראה שיעמם לו ללא פרקינס, כך שנתפס בחודש אפריל פעמיים על ידי שוטרי התנועה כשהוא נוהג ביותר מ-150 קמ"ש.

רוזן אף נהג להביא גימיקים שחלקם התברר עם הזמן כבעייתיים של ממש. ג'רמי טיילר הובא כשחקן התיכונים הכי מדובר בקיץ 2009, אך כבר בחודש אוקטובר הסתבך כשהשמיע מוזיקה רועשת ביום כיפור. לאחר זמן קצר לא הסתדר מקצועית בחיפה, ועלה ליציע כשהבין שבעוד משחק לא יקבל מספיק דקות, ולבסוף עזב על דעת עצמו את ישראל. קינטל וודס, שחקן בעל עבר מפואר ביורוליג, הגיע למכבי חיפה כהבטחה גדולה באמצע עונת 2011/12, אבל לא לפני שהורשע בארצות הברית בארגון קרבות כלבים. חיפה לא התחשבה בביקורת, צירפה את וודס, שהיה חלש בצורה מחרידה ושוחרר אחרי ארבעה משחקים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גארד מכבי חיפה דורון פרקינס. מנהלת ליגת העל בכדורסל
גם הוא היה מעורב בפרשה מביכה עוד במכבי חיפה. דורון פרקינס/מנהלת ליגת העל בכדורסל

מצפים לסנטדרטים גבוהים כבר אמרנו? אז לא בכל מקרה חקירה במשטרה הובילה לשחרור של שחקנים בחיפה. לקראת סוף עונת 2010/11 מרקו קילינגסוורת' כבר היה בדרך החוצה מחיפה, אלא שמה שעזר בסופו של דבר לשליחתו לגלבוע/גליל הייתה תלונה במשטרה שהוגשה כנגדו על תקיפה במועדון.

קילינגסוורת' תקף ביחד עם אחיו שני אזרחים בפאב בחיפה, נחקר, כשבמועדון הכחישו בתחילה את הנעשה. ומה עם שון וויליאמס? השחקן המועד לפורענות נחשד בעונת 2011/12 בגניבה של מכשיר סלולרי מתושב בקריות. הוא נחקר ובסופו של דבר התלונה הוסרה. גם במקרה הזה בחיפה לא שחררו אותו.

אז הבנו, עישון סמים זה דבר שלא עוברים עליו לסדר היום, וטוב שכך. שחקנים מקצוענים לא יכולים לעשן סמים, כי זה בניגוד לחוקת המשחק ובניגוד לחוק, אבל במכבי חיפה זה לא תמיד כך. קרלוס פאוול, עוד אחד מהשחקנים שהשתוללו בירוק בעונות ב"נשר" היה מגדולי הפורעים. הוא גם כמעט והכה את המאמן מיקי גורקה במהלך אימון, הגדיל ועשה כשנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול, ובעת ששהה בחופשה בארצות הברית התגלו בביתו כלי עישון סמים. למרות זאת, השחקן לא שוחרר.

במכבי חיפה עשו נכון ששחררו את דמונטז סטיט וג'ף אלן, אין ספק בכך. למועדון יש תדמית ציבורית, והחלטה על השארתם בקבוצה של שחקנים שהודו בשימוש בסמים קלים לא מקובלת. אבל גם התגובה של המועדון, שדורש פתאום סטנדרטים מסוימים אחרי שבמשך שנים העדיף להעלים עין ממקרים חמורים לא פחות, שאמנם רובם היו רק בגדר חקירות או שמועות, אבל מספיקים כדי להעיד על אופיים של שחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully