וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרות מתח: נבן ספאחיה מנתח את סדרות ההצלבה

מיוחד לוואלה! ספורט: המאמן הקרואטי המנוסה נבן ספאחיה מנתח את כל ארבע סדרות ההצלבה. איזה סיכוי יש למכבי תל אביב?

מאמן פנארבחצ'ה אולקר נבן ספאחיה. רויטרס
שווה להקשיב לו. ספאחיה/רויטרס

נבן ספאחיה הוא ללא ספק אחד המאמנים הכי מנוסים שיש כיום באירופה. בגיל 51, הקוראטי כבר הספיק לעבור בשלל מקומות ולגרוף לא מעט תארים. בין היתר אימן ספאחיה את נבחרת מולדתו, את ציבונה זאגרב, נובו מסטו, ריאטס וילנה, טאו ויטוריה, ולנסיה, פנרבחצ'ה אולקר וכמובן, מכבי תל אביב בעונת 2006/07. לקראת פתיחתן של ארבע סדרות ההצלבה של היורוליג, התפנה ספאחיה לנתח כל אחת מהן עבור וואלה! ספורט.

הבלוג של גרינוולד על הרגע שיגדיר את העונה של מכבי תל אביב

אלכס טיוס רוצה להיות האקס פקטור של מכבי תל אביב

כך לוקה באנקי השכיח את אוברדוביץ' במילאנו

מדוע במכבי תל אביב כה מאוכזבים מג'ו אינגלס?

דייויד מוס: המצ' אפ הקשוח של דווין סמית' ומכבי תל אביב

הכירו את מילאנו, יריבת מכבי תל אביב בהצלבה

קית' לנגפורד לא שוכח את הימים ביד אליהו: ראיון

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. אדריאן הרבשטיין
מה מכבי תל אביב צריכה לעשות?/אדריאן הרבשטיין

ארמאני מילאנו - מכבי תל אביב

מכבי לא שיחקה העונה כמו שציפיתי שתשחק, אבל דיוויד בלאט מאוד מנוסה ביורוליג וידע איך להכין את הקבוצה שלו לסדרה. עבורי אין הרבה משמעות לביתיות בפלייאוף ואסור למילאנו לבנות רק על האולם שלה. מי שתנצח את הסדרה זו הקבוצה שתמקסם את הכדורסל שלה. בינתיים מילאנו עושה את זה מצוין. עבורי היא אולי ההפתעה הכי גדולה ביורוליג כרגע והקבוצה החמה ביותר, אבל הניסיון של מכבי גם משמעותי. למילאנו יש יתרון מסוים, אבל לא גדול. הייתי אומר: 45:55 לטובת מילאנו.

מילאנו לא התחילה טוב את העונה והתחזקה בהמשך. זו הוכחה שעונה מגדירים בסופה, לא באוקטובר או בנובמבר אלא באפריל ובמאי. זה הזמן שבו צריך לתת חשבון. לצערי יש הרבה מועדונים שאין להם סבלנות וההנהלות מצפות מהקבוצה להציג את הכדורסל הכי טוב שלה מהיום הראשון. הנהלה חכמה תאפשר למאמן להוביל את הקבוצה מההתחלה עד הסוף ותסכם בקיץ.

מצד שני, זה גם נכון שבאירופה, בניגוד ל-NBA, קבוצות צריכות להגיע לשיאים במהלך העונה ולא רק בסיומה. בארה"ב יש עונה רגילה ואז פלייאוף והקצב עולה לאט לאט, אבל באירופה, בטח ביורוליג, יש מאבקים על הטופ-16, ואחר כך על הטופ-8, ואז בפיינל פור, ותוך כדי העונה יש כמובן את הגביע המקומי. כך שעבודת המאמן באירופה היא מורכבת. ועדיין, זה הזמן בשביל קבוצות להגיע לשיא ואלו הימים החשובים של העונה.

אני חושב שמכבי מציגה כדורסל לא רע העונה. בחודש האחרון היא נראית בירידה אבל אני חושב שלפלייאוף היא תגיע בשיא הפוקוס ובלאט יוציא מאה אחוז מהשחקנים, בהנחה שכולם בריאים. פציעות יכולות להרוס עבודה של עונה שלמה כי סדרה נמשכת בקושי עשרה ימים, ומילאנו למשל תחסר את ג'נטילה. בסה"כ, שתי הקבוצות משחקות כדורסל דומה ומציגות מספרים דומים. אני חושב שמכבי בהחלט יכולה להפתיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קית לנגפורד שחקן ארמאני מילאנו. Arius Koroliovas, GettyImages
למילאנו יש יתרון, אבל לא גדול. לנגפורד/GettyImages, Arius Koroliovas

ריאל מדריד - אולימפיאקוס:

ריאל היא הקבוצה הטובה ביותר באירופה מבחינתי, למרות ההפסד האחרון לז'לגיריס. לאורך רוב העונה ריאל שמרה על רמה גבוהה מאוד של כדורסל. בעיני זה טוב לריאל שהיא ספגה כמה הפסדים לאחרונה כי להגיע לשלב הזה של העונה עם 100% הצלחה זה מסוכן מאוד ומוסיף עליך הרבה לחץ. ההפסד לז'לגיריס יחזיר את ריאל לפוקוס ובעיני ריאל היא פייבוריטית ברורה בסדרה. כל דבר מלבד ניצחון של ריאל תהיה סנסציה אדירה.

אולימפיאקוס תרצה להפתיע כמו שהפתיעה את ריאל בעונה שעברה, אבל אז היה מדובר במשחק אחד. אולימפיאקוס לא שיחקה כדורסל גדול העונה. הייתי אומר שהעונה שלה הייתה בסדר, לא יותר. אסור לשכוח שמדובר בקבוצה שעברה שנתיים מדהימות עם שתי אליפויות אירופה ואליפות שלישית ברציפות היא לא לגמרי ריאלית.

שחקני אולימפיאקוס חוגגים עם גיורגוס פרינטזיס את סל הניצחון בגמר היורוליג 2012. Aitor Arrizabalaga, GettyImages
יתקשו לשחזר את הסנסציה של העונה שעברה. שחקני אולימפיאקוס חוגגים את הזכייה ביורוליג/GettyImages, Aitor Arrizabalaga

צסק"א מוסקבה - פנאתינייקוס:

בתחילת העונה צסק"א לא נראתה כל כך טוב. אבל בעיני אטורה מסינה הוא אחד המאמנים האירופאים הגדולים ביותר בכל הזמנים, והיה לי ברור שהוא יחזיר את הקבוצה למסלול. עכשיו צסק"א נראית כפי שהיא צריכה להיראות ומציגה את הכדורסל הטוב ביותר שלה העונה. הרבה מאוד מהמשחק של צסק"א מבוסס על מילוש תאודושיץ' והפציעה שלו מכניסה את צסק"א לבעיה, אבל אני מאמין שגם כך צסק"א תנצח את הסדרה.

פנאתינייקוס תילחם. תמיד קשה נגד פאו בסדרות, המגרש הביתי שלה קשה מאוד לאורחת והיא תמיד יודעת להפתיע ולמתוח סדרות. פאו היא לא קבוצה שמובסת בסדרה, אפילו כשהיא פוגשת קבוצות טובות ממנה. לדעתי עצם ההעפלה של פנאתינייקוס לטופ-8 היא הישג נהדר עבורם. פאו עברה חילופי מאמנים אבל הצליחה לנצח בסוף הטופ-16 שלושה משחקים חשובים - את אנדולו באיסטנבול, את פנרבחצ'ה-אולקר בבית ואת מלאגה בבית, וכמעט ניצחו את אולימפיאקוס. הסיומת של פאו לטופ-16 הייתה מעולה, העבודה של המאמן החדש אלברטיס נהדרת ובאמת שפאו הפתיעה אותי בחודש האחרון. אחרי מילאנו, פנאתינייקוס היא ההפתעה החיובית השנייה הגדולה ביותר.

דן שמיר עם אטורה מסינה מאמן צסק"א מוסקבה. קובי אליהו
מסינה עשוי להיות גדול על פאו/קובי אליהו

ברצלונה - גלאטסראיי:

גם כאן יש לי פייבוריטית מוחלטת - וזו ברצלונה. אין כאן שאלה. עבור גלאטסראי ההעפלה לפלייאוף היא הישג גדול. אם גלא תעבור את ברצלונה בדרך לפיינל פור זו תהיה סנסציה אדירה. יש לגלאטסראי רוסטר טוב ועמוק ומאמן מנוסה, אבל ברצלונה הרבה יותר מנוסה כקבוצה מגלאטסראי. בארסה זו קבוצה שלקחה כל כך הרבה תארים בשנים האחרונות והבסיס שלה הוא אותו בסיס שהוביל אותה להצלחות גדולות. יש לברצלונה יותר ניסיון ואיכות ולכן לדעתי היא תנצח.

גלאטסראיי, כאמור, עשתה את שלה. וההישג שלה מתעצם על רקע מה שקרה לפנרבחצ'ה-אולקר ואוברדוביץ'. זו הייתה הפתעה גדולה עבורנו, אבל זה הספורט. זו עונה ראשונה של ז'ליקו בקבוצה ואני בטוח שבסוף העונה אוברדוביץ' יבין בדיוק מה הייתה הבעיה ויתקן אותה לקראת העונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully