וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג MMA: הקרקוף של קרו קופ

איתי לייבוביץ'

12.9.2012 / 14:42

בעוד הקארמה של 2012 ממשיכה לבטל קרבות, איתי לייבוביץ' נזכר באירוע עצום בכיכוב הקרואטי מירקו "קרו קופ" פיליפוביץ'

חדשות

לאחר בצורת ארוכה של אירועי UFC שהתחילה עם ריווח של חודש בין האירועים והסתיימה עם הביטול המפורסם של UFC 151, אנו עומדים כעת בפני תקופה רצופת אירועים. איכות האירועים כרגע נראית סבירה ואף טובה אך כידוע, הכול יכול להשתנות עם פציעה או שתיים (בעודי כותב את הבלוג הזה בוטלו שלושה קרבות בחצי שעה!).

בעוד שבוע וחצי ייערך UFC 152 שיציג בקרב המרכזי את ג'ון ג'ונס נגד ויטור בלפורט (כתבה מעמיקה על הברזילאי בשבוע הבא). בקרב על האליפות במשקל זבוב יפגשו דמטריוס "מייטי מאוס" ג'ונסון וג'וסף בנאווידס ומייקל ביספינג ובריאן סטן יפגשו בקרב ארה"ב VS אנגליה. עוד באירוע, צ'ארלס אוליביירה ינסה לנצח את קוב סוונסון ופיינליסט הלוחם האולטימטיבי ואלוף אבו דאבי ויני מאגאלאש יערוך את קרב החזרה שלו ל-UFC. אם אף אחד לא ייפצע צפוי לנו אירוע מעניין מאד.

ויטור בלפורט לוחם MMA  ברזילאי. Felipe Dana, AP
בקרוב נדע עליו יותר. ויטור בלפורט/AP, Felipe Dana

שבוע לאחר מכן יתקיים UFC on FUEL ויציג לנו את סטפן סטרוב נגד "בייבי קרוקופ" מיוציץ בקרב דחיפה לטופ של הקטגוריה ודן הארדי הבריטי יפגוש את אמיר סודאללה הפרסי. נכון, לא מדובר באירוע מלהיב במיוחד אך לפחות שבוע לאחר מכן נקבל את UFC on FX וטרוויס בראון, ביגפוט סילבה, ג'ייק אלנברגר, איב אדוורדס, מייקל ג'ונסון, דניס הלמן ודיאגו נוניוז ינסו להעביר לנו את הזמן בנעימים עד האירוע החשוב באמת: UFC 153!

האירוע המרכזי היה אמור להיות כמובן המפגש הסופר מעניין בין האלוף במשקל תרנגול חוזה אלדו לבין האלוף לשעבר במשקל קל פרנקי אדגר. "היה אמור" כן? אלדו נפצע ברגלו והקרב המרכזי לא יתקיים. הקרב המרכזי השני היה גם הראשון להתבטל כשרמפייג' ג'קסון נפצע ולא יפגוש את הברזילאי המצויין גלובר טשיירה. חבל. הקארמה של ה-UFC בשנת 2012 ממשיכה להסריח. "עוד" באירוע, אריק סילבה וג'ון פיץ' ינסו להשתמש אחד בשני כדי להתמקם בטופ של קטגוריית המשקל המעורב. פיל דייויס ינסה להתאושש מההפסד שלו לרשאד אבנס בתחילת השנה על חשבון הברזילאי הבלתי מנוצח ווגנר פרדו. השניים נפגשו לפני חודש אך הקרב הופסק בעקבות הכנסת אצבע לא מכוונת לעינו של פרדו. אולי הפעם נוכל לראות ממה עשוי הברזילאי, שניצח בחמישה מתוך שמונת הקרבות שלו בנוקאאוט בסיבוב הראשון. עוד באירוע, עילוי הג'יו ג'יטסו דיימיאן מאיה ינסה להמשיך לנצח בקטגוריית המשקל המעורב והפעם יפגוש את ריק סטורי. זהו קרב מעניין ביותר ונותר לראות איך הברזילאי יתמודד עם הגפיים הקצרות וההאבקות של סטורי ואיך האחרון יתמודד עם ניסיונות ההכנעה ויתרון הגודל של מאיה.

פיל דיוויס לוחם MMA. Jeff Chiu, AP
ינסה לנצח ביושר. פיל דיוויס/AP, Jeff Chiu

קרבות חדשים

בנוסף לקרבות שכבר קיימים, השבוע נקבעו מספר קרבות מעניינים לאירועים הרחוקים יותר. פאולו טיאגו הברזילאי יפגוש את דונג היון קים הקוריאני ב-UFC on FUEL 6 בעוד חודשיים. קים ינסה להתאושש מההפסד לדמיאן מאיה ב-UFC 148 ואילו טיאגו ינסה להתאושש מההפסד בנוקאאוט שספג באפריל האחרון. הברזילאי שהבטיח עם ניצחונות על ג'וש קושצ'ק ומייק סוויק לא מצליח להתאושש והמאזן שלו מאז יוני 2010 עומד על ניצחון ושלושה הפסדים. הפסד לקים עלול להעמיד בסכנה את מעמדו בארגון.

שני קרבות נקבעו השבוע ל-UFC on FX 6 שיערך ב-15 בדצמבר, הקטור לומבארד יפגוש את רוזימאר "טוקיניו" פלהרס ורוס פירסון יפגשו את ג'ורג' סוטירופולוס. לומבארד ופלהארס מהווים מאצ'אפ מעניין ביותר; שניהם מחזיקים בחגורות שחורות בג'ודו ובג'יו ג'יטסו ברזילאי, שניהם נמוכים ומוצקים (לומבארד 1.75 84 ק"ג – פלהארס 1.73 84 ק"ג) ושניהם ינסו להתאושש מהפסדים. הקטור לומבארד ערך את קרב הבכורה בארגון לפני כשלושה חודשים והפסיד בהחלטה חצויה לטים בוטש ב-UFC 149 ופלהארס הפסיד בנוקאאוט טכני לאלן בלצ'ר לפני 4 חודשים ב-UFC on FOX. מעניין יהיה לראות שני לוחמים דומים כל כך נלחמים ולמרות שיתרון העמידה עומד לצדו של לומברד, אף רגל אינה בטוחה מפניו של טוקיניו הברזילאי. מאז שזכה בעונה התשיעית של הלוחם האולטימטיבי לא מצליח רוס פרסון לייצר רצפי ניצחונות והמאזן שלו מאז 2010 עומד על 3:3. הבריטי אמנם סטרייקר מצוין אך הוא פוגש ביכולות הג'יו ג'יטסו המרשימות של סוטירופולוס היווני-אוסטרלי. סוטירופולוס מגיע לאחר שני הפסדים רצופים ומקווה להכניע את הבריטי.

אחרון אחרון חביב, למרות שהשמיד בצורה מרשימה את מארק מוניוז, כריס ווידמן לא יקבל עדיין קרב על התואר מול אנדרסון סילבה ובמקום זאת יפגוש את טים בוטש. הברברי ברצף מצוין ולאחר שניצח את אוקאמי ואת לומברד ינסה לעצור גם את ויידמן ולהתקרב לקרב על התואר. אם ויידמן ינצח אי אפשר יהיה להרחיק ממנו את סילבה לעוד זמן רב.

טים בוטש לוחם MMA. Jeff Chiu, AP
רצף מצוין וניסיון להתקרב אל התואר. טים בוטש/AP, Jeff Chiu

שיעור בהיסטוריה

השבוע לפני שש שנים נערך אירוע PRIDE FINAL CONFLICT ABSOLUTE שכלל את שלב חצי הגמר והגמר של הגרנד פרי לשנת 2006. שלב שמינית הגמר נערך בחודש מאי של אותה השנה ורבע הגמר נערך ביולי וניפקו קרבות מרהיבים ומתח שהלך ונבנה לקראת חצאי הגמר.

לחצי הגמר הגיעו מי שהיוו את הטופ של הארגון באותה התקופה, ג'וש בארנט, אנטוניו "מינוטארו" נוגיירה, מירקו "קרו קופ" פיליפוביץ ו-וונדרלי סילבה, כשבדרך נשרו לוחמים כמו פוג'יטה, יושידה, פבריסיו וורדום, מארק האנט וקוסאקה. נעדר בולט מהטורניר הוא אלוף המשקל הכבד באותה התקופה פדור אמיליאננקו. הקיסר האחרון היה פצוע והוחלף ע"י אלוף המשקל הבינוני מזה 5 שנים וונדרלי סילבה.

הקרב הראשון בחצי הגמר הפגיש את מירקו קרו קופ ואת ונדרלי סילבה. ב-2005 היה קרו קופ ברצף של 7 ניצחונות וזכה להפסיד לפידור בקרב על התואר. ניצחון על ג'וש בארנט עזר לו להתאושש אך את הקרב הבא הפסיד למארק האנט בהחלטה חצויה. זה מצב הרוח עמו הגיע קרו קופ לטורניר, לא כיף להפסיד שני קרבות מתוך שלושה ונקודה טובה להתחיל בה את הדרך החדשה היא לנצח איזה טורנירון קטן. בשמינית הגמר ניצח את מינווה בנוקאאוט טכני בסיבוב הראשון וברבע הגמר חתך את רגליו של הג'ודוקא האולימפי יושידה תחתיו. מדליסט הזהב מאולימפיאדת ברצלונה ניסה לעמוד עם הקרואטי וגילה שעדיף לו להטיל מלהחליף מהלומות. 7 דקות לתוך הקרב נפל יושידה ולא הצליח לעמוד.

ונדרלי סילבה הגיע לטורניר כמעט על גג העולם. באותה התקופה היה רוצח הגרזן אלוף העולם מזה 5 שנים והפסיד מאז שנת 2000 שני קרבות בלבד. שנתיים קודם לכן הפסיד בהחלטה חצויה למארק האנט ובטורניר הגרנד פרי הקודם (2005) הפסיד בחצי הגמר לריקארדו ארונה בהחלטה. את ההפסד הזה הוא נקם 4 חודשים לאחר מכן כשניצח את ארונה בהחלטה חצויה. בסיבוב הראשון ניצח סילבה את פוג'יטה היפני המפלצתי שהיה כבד מסילבה בכ-30 ק"ג. וונדרלי לא וויתר ליפני הכבד וניצח אותו בנוקאאוט טכני לאחר סדרה של אגרופים ובעיטות כדורגל רצחניות.

עם תחילת הקרב החל סילבה בבליץ של מכות שגרמו לקרו קופ לסגת לאחור אך לא לברוח. מפגש הסגנונות המעניין הזה בין שני סטרייקרים מעולים שם את השיגעון ההתקפי והאגרסיביות של סילבה מול המשחק הטכני והחזק של הקרואטי. בכל פעם שסילבה נכנס בבליץ חתך קרו קופ זווית ופגע עם בעיטה חזקה לצלעות או אגרוף לפרצוף. הבדלי הגודל והכוח עשו את שלהם ומהר מאד הפנים היפות של סילבה התנפחו ונראה היה שהוא לא עומד בקצב. בעיטה קרואטית לראש באמצע הסיבוב הראשון שלחה את הברזילאי לישון ואת קרו קופ לגמר הטורניר.

כך נראה הקרב

הקרב השני בחצי הגמר היה בין ג'וש בארנט ומינוטארו נוגיירה. לפני הטורניר היה בארנט ברצף ביצועים לא רע. מאחוריו אמנם היה ניצחון אחד בלבד שקדמו לו שני הפסדים רצופים לקרו קופ, אך עד אותה הנקודה החזיק בארנט במאזן של 1:18. כדי להגיע לחצי הגמר ניצח המתאבק האמריקני את אחיו של פדור, אלכסנדר אמיליאננקו, בהכנעה בסיבוב השני והמשיך לנצח את הסטרייקר הסמואני מארק קר בקימורה בתחילת הסיבוב הראשון.

מצבו של מינוטארו נוגיירה היה דיי דומה כשמאחוריו שני הפסדים לפדור אך פרט לכך מאזנו בשש השנים שקדמו לטורניר עמד על 1:19. ב-2005 הפסיד מינוטארו את האליפות במשקל כבד לפדור ומאז ביקש להשיב לעצמו את המעמד. אם לא כאלוף אז כאלוף גרנד פרי. בסיבוב הראשון ניצח את ווגנר "זולוזיניו" מרטינס המפלצתי בבריח יד בסיבוב הראשון ואת פאבריסיו וורדום הצעיר בהחלטת שופטים.

הקרב בין השניים היה שקול כששני הלוחמים פגעו אחד בשני במכות חזקות בעיקר בעמידה בסיבוב הראשון שלקראת סוף הסיבוב הקרב עבר לקרקע. הסיבוב השני היה כבר בעיקרו בקרקע והשניים החליפו מהלומות וניסיונות הכנעה עד להחלטת שופטים חצויה לטובתו של בארנט שהתקדם לגמר לקרב שלישי במספר עם קרו קופ.

והנה הגענו לגמר. בקרב הראשון בין השניים הפסיד בארנט משום ששבר ופרק את אחת הכתפיים שלו, מה שהצריך ניתוח ותקופת החלמה ארוכה. מיד כששב להילחם פגש את קרו קופ לקרב חוזר אותו הפסיד בהחלטת שופטים אחידה אך כזו שעשתה רעש כלא צודקת. אם כן, זו הייתה ההזדמנות של בארנט לנקום וההזדמנות של קרו קופ לזכות סוף סוף בתואר משמעותי. אין ספק שקרו קופ היה הרענן מבין השניים לאחר שבארנט נלחם 15 דקות שלמות ומתישות עם נוגיירה.

הקרב התחיל עם מכות חזקות ומדויקות של קרו קופ וניסיונות היאחזות מצדו של בארנט שכשלו. עבודה קצרה בתוך הגארד של בארנט פתחה לקרו קופ חתך קטן בגבה שגרם לשופט לעצור את השניים אך הקרב חודש במהרה על הקרקע. השניים חזרו לעמידה רק כדי ש-UPPERCUT תפיל את בארנט שוב. קרו קופ המשיך לטחון את האמריקני מתוך הגארד ושבע דקות וחצי לתוך הקרב סימן בארנט לכניעה כאשר אצבע קרואטית נכנסה לו לעין ומנעה ממנו לראות.

הקרב

מירקו קרוקופ פיליפוביץ' לוחם MMA. Gary M. Prior, GettyImages
התואר המשמעותי היחיד בקריירה. קרו קופ פיליפוביץ'/GettyImages, Gary M. Prior

לא זה הסיום לו פיללו האוהדים או הלוחמים אך לאחר הקרב הודה בארנט שקרו קופ שלט והניצחון מגיע לו. הניצחון הקנה לקרו קופ את התואר המשמעותי היחיד שיחזיק בקריירה וזה הגיע בדיוק ביום הולדתו ה-32. הקרב הבא של קרו קופ היה כבר במסגרת ה-UFC ושם גם התחילה דעיכתו. זקנתו קצת ביישה את נעוריו (של מי לא?) אך באותו הערב היה קרו קופ סופרסטאר.

בארנט המשיך מאז אותו הפסד למאזן של 2:9, כשספג הפסד מידיו של מינוטארו נוגיירה ולאחר מכן ניצח את יושידה, ג'ף מונסון, פדרו היזו, גילברט הייבל, מייטי מו, ברט רוג'רס וסרגיי קריטונוב. במאי האחרון הפסיד את גמר טורניר הגרנד פרי של ליגת סטרייקפורס לדניאל קורמייה. אולי עדיף לבארנט להימנע מטורנירים?

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully