וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיני המתבונן: מכבי תל אביב נראתה טוב? פורטו בסך הכול זלזלה

בעוד במכבי תל אביב דיברו על הופעה מכובדת בפורטו, העיתונאים המקומיים האשימו את קבוצתם בכך שהיא לא התאמצה. שליחנו לפורטו מסכם הפסד צהוב ותוהה מדוע קרויף לא הביא חלוץ גדול

צילום: עמית גולדשטיין, עריכה: מרום שפיצר

בווידאו: מאמן ושחקני מכבי תל אביב מסכמים את ההפסד לפורטו

שחקן מכבי תל אביב קרלוס גרסיה, ליד שחקן פורטו, ונסן אבובקאר. רויטרס
לא באותה רמה. קרלוס גרסיה ו-ונסן אבובקאר/רויטרס

1. לקראת סוף מסיבת העיתונאים אמש (שלישי) בדרגאו, נשאל מאמן מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ', כמה נקודות הוא מאמין שמכבי תל אביב תצבור בסיבוב הבא. המאמן הסרבי לא התבלבל ובטון תקיף ירה: "9 נקודות". לא ברור איך העיתונאים המקומיים הגיבו לכך, אבל אלו שהגיעו מישראל הרימו גבות.

את התשובה של יוקאנוביץ' אפשר לפרש בכמה דרכים. הראשונה: הוא באמת מאמין בכך. השנייה: שליחת מסר לשחקניו, לתקשורת ואפילו לפורטו, שהוא לא מתכוון להרים ידיים בסיבוב השני, למרות אפס נקודות ושערים בינתיים. השלישית: יש שיגידו שהנימה שלו הייתה צינית. זו דרכה של פרשנות, כל אחד רואה את המציאות מעט אחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ'. רויטרס
ירה בלי להסס: "9 נקודות". יוקאנוביץ'/רויטרס

2. המילה "גאווה" על הטיותיה השונות, נשמעה אתמול מכל שחקן מכבי תל אביב שהתייצב מול המיקרופון. על פי התגובות בלבד, אדם שהיה נקלע למקום בלי לדעת את התוצאה, היה יכול לטעות ולחשוב שהצהובים נפרדו מפורטו לכל הפחות בתיקו מחמיא. הקלישאות הרגילות נשמעו (למשל "ברמות האלו, כשמגיעים למצבים ולא כובשים - נענשים"), אבל במכבי היו די מרוצים מההופעה של הקבוצה באחד האצטדיונים הכי ביתיים באירופה. לעומת זאת, יש כאלה שיגידו שלהפסיד בכבוד זו ממש לא נחמה.

כבר הזכרנו שפרשנות היא סובייקטיבית לגמרי. אז הלכנו לצד השני ושאלנו את המקומיים מה הם חושבים על המשחק. כמובן ששחקני פורטו ומאמנם דיברו על יריבה חזקה בצהוב ועל משחק לא היה קל, אבל העיתונאים שמסקרים את הקבוצה היו פחות דיפלומטיים. הם תיארו את המשחק כאחד החלשים של פורטו בתקופה האחרונה, משחק שבו נראה שהקבוצה לא התאמצה. חלק מהעיתונאים אפילו טענו שאפשר היה להרגיש שהדרקונים זלזלו באלופה הישראלית. "הם אפילו לא ירדו להגנה בחצי השעה הראשונה", טען אחד מהם. "ב-10 דקות הם גמרו את המשחק, בלי להציג את היכולת הרגילה", סיכמו העיתונאים הפורטוגלים.

אז כל צד מספק את הפרשנות שלו למשחק אתמול בדרגאו. יש כאלו שיסכימו עם הצהובים ויגידו שהם באמת הראו שיפור משמעותי במשחק, הגיעו לכמה מצבים ולא נפלו מהיריב. אבל אלו שרוצים להיות כנים עם עצמם, מבינים שאם במכבי מסכמים את המשחק כ"הפסד בכבוד", הם משלים את עצמם. לאלופה הישראלית אסור להסתפק בהפסד במשחק בו היריבה זלזלה בה. משם הדרך לשבירת שיאים שליליים היא קצרה.

שחקני פורטו חוגגים. AP
מכבי נראתה טוב? בפורטו אומרים שהקבוצה המקומית זלזלה/AP

3. כמו שהעיתונאים המקומיים לא ממש התלהבו ממשחקה של פורטו, כך הם גם לא פסחו על היכולת הדלה של מכבי תל אביב בהתקפה. אלא שלצד הביקורת, הייתה גם נקודת אור: טל בן חיים החלוץ, שהציג את משחקו הטוב ביותר מאז תחילת העונה. בכל פעם שבן חיים היה מעורב במשחק, קרה משהו מעניין. המהירות שלו גם הרשימה את הפורטוגלים.

אם לשפוט רק על פי כישרון, יכול מאוד להיות שבן חיים מתאים לרמות הגבוהות של אירופה. מאז שעזב את מכבי פתח תקוה, היו לו ניצוצות של כדורגל מבריק בהפועל תל אביב ואחר כך גם במכבי ובנבחרת. הבעיה היא ש"חוסר יציבות" היא שם נרדף שלו. קשה להסביר למה במשחקים מסוימים אפשר לראות ניצוצות של שחקן על אצלו ובמשחקים אחרים צריך להיזכר שהוא בכלל על המגרש.

מכבי תל אביב לא סתם נלחמה על בן חיים לחינם בקיץ האחרון, ושדרגה את חוזהו. יש לו את היכולת לקחת את הקבוצה קדימה ולעשות איתה דברים יפים גם בזירה האירופית, אבל בשביל שזה יקרה צריך מישהו שיעבוד אתו במשרה מלאה על הצד המנטאלי. לו רק היה לו את הרצון העז והחוצפה של ערן זהבי, יכול להיות שהם היו הופכים לצמד הכי קטלני שידע הכדורגל הישראלי.

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. רויטרס
זה הטל בן חיים שבמכבי תל אביב רוצים לראות/רויטרס

4. מכבי תל אביב עושה מקצה שיפורים בכל קיץ, אבל בשנתיים האחרונות - וזה לא ממש סוד גדול - חסר לה חלוץ גדול ליד ערן זהבי. אחד שייקח על עצמו את החלק הקדמי בזמן שלכוכב הכי גדול לא הולך. זהבי כבש את רוב השערים של הצהובים בליגת האלופות ואם לשפוט על פי כיבושים בלבד – הוא העלה אותה לשלב הבתים במו רגליו (וראשו), אבל אתמול הוא היה רחוק משיאו. לעתים היה נראה שהוא מנסה יותר מדי בכוח.

גם אחרי שנתיים וחצי ואין-סוף חיזוקים, קרויף עדיין לא מצא עוד שחקן שיתעלה באמת ברגעים החשובים, חוץ מזהבי. כשבוחנים את הסגל, מגלים בחלק הקדמי בעיקר שחקנים שישלימו את זהבי ולא כאלו שייקחו את המושכות. העיניים של כולם נשואות אליו בציפייה שהוא זה שיעשה את ההבדל. לליגה הישראלית זה מתאים, את אירופה זה לא מדגדג.

אם מכבי תל אביב חולמת על שנים נוספות בליגת האלופות, היא צריכה להבין שכמו כל קבוצה גדולה, היא לא יכולה להישען רק על סופר סטאר אחד בקנה מידה ישראלי. היא צריכה עוד שחקן שיפחיד הגנות, יהיה שם ברגעי האמת ויוריד קצת את הנטל מהווינר הגדול שלה.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן פורטו מקסי פריירה. רויטרס
רחוק משיאו. זהבי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully