וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדינמו שלהם: בלוג הבית של מכבי תל אביב בליגת האלופות

21.10.2015 / 7:00

הכניסה של סרגיי ריבלקה להרכב דינמו קייב במקום מיגל ולוסו עזרה לאוקראינים לייצב את מרכז השדה ולשמור על רשת נקייה מול ההתקפה המפחידה של צ'לסי. בלוג בית ז' סוגר מחזור שלישי עם הנתון שאמור להרגיע מאוד את מכבי תל אביב

צילום: עמית גולדשטיין, עריכה: מרום שפיצר

בווידאו: מאמן ושחקני מכבי תל אביב מסכמים את ההפסד לפורטו

איש המחזור: סרגיי ריבלקה

עם כל פתיחת העונה הבינונית של צ'לסי, היא עדיין כבשה ב-11 מתוך 13 המשחקים הרשמיים שלה לפני הביקור בקייב. שתי הקבוצות היחידות שהצליחו לשמור העונה על רשת נקייה מול אלופת אנגליה היו שתי הענקיות האחרות של הפרמיירליג, ארסנל (במגן הקהילה) ומנצ'סטר סיטי (בליגה, בבית).

ביום שישי האחרון, במשחק הגדול של הליגה האוקראינית, דינמו קייב איבדה את המקום הראשון והושפלה עם תבוסה 3:0 בבית מול היריבה הגדולה שלה, שחטאר דונייצק. לקראת משחק ביתי נוסף, מול הקבוצה של ז'וזה מוריניו, ביצע המאמן סרגיי רברוב לא מעט שינויים בהרכב. בחלק האחורי, הוא ויתר על המגן הפורטוגלי אנטונייס תמורת האוקראיני יבגני חאצ'רידי ובקישור האחורי, פורטוגלי אחר, מיגל ולוסו, פינה את מקומו לריבלקה, שבכלל לא היה בסגל בשישי. זה השתלם, ובגדול.

מול חוליית קישור מעובת של האורחים, שכללה את ראמירס, מאטיץ', וויליאן, פברגאס ואדן הזאר שזכה לצ'אנס מחודש, ריבלקה היה נהדר. הוא חילץ שני כדורים ברחבה וחטף שישה נוספים, ארבעה מהם באגף ימין, שם פעל רוב המשחק הבלגי של צ'לסי. מעבר לכך, כפי שאפשר לראות בשני צילומי המסך שלמטה, הלקוחים מאתר הסטטיסטיקות הנהדר "Who Scored", ריבלקה נגע בכדור 70 פעמים ומסר 55 כדורים ב-89.1 אחוזי הצלחה, בכל מקום בשליש האמצעי של המגרש, מימין, משמאל ובאמצע. הוא לא הפסיק לנוע לרגע והשלים 10.6 ק"מ. אם כל זה לא מספיק, הוא גם סיכן את השער עם שלוש בעיטות, אחת מהן למסגרת.

צ'לסי, שמלבד חמישיית הקישור עלתה גם עם דייגו קוסטה המפחיד, נעצרה ללא שער בפעם השלישית בלבד העונה ודינמו קייב, בזכות המשחק המצוין של ריבלקה וחבריו לחלק האחורי, נותרה במקום השני בבית ז', עם נקודה יותר מצ'לסי, שלא חלמה להיות שלישית בלבד ועם ארבע נקודות אחרי שלושה מחזורים. בעוד שבועיים ייערך הגומלין, בסטמפורד ברידג' ושם, המשימה של קייב תהיה קשה פי כמה. משחק הגנתי טוב וסנסציה יקרבו את האוקראינים לעלייה מפתיעה לשמינית הגמר.

מפת הנגיעות בכדור של ריבלקה מתוך "Who Scored"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפת המסירות של ריבלקה מתוך "Who Scored"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מספרי המחזור: זהבי יודע על מה הוא מדבר

בראיון שלו בסיום המשחק לערוץ הספורט נשאל ערן זהבי על העובדה שמכבי תל אביב הגיעה לאמצע הדרך בשלב הבתים כשהיא עם אפס נקודות ואפס שערים. האוהדים הצהובים חוששים כמובן משחזור ה"הישג" של מכבי חיפה, אולם זהבי מצדו השיב: "הייתי פה בעבר עם הפועל תל אביב וגם אז, אחרי שלושה משחקים, נראה לי שלא היו לנו נקודות וגם לא כבשנו". אז זהבי לא מדייק אומנם לחלוטין, אבל הוא גם לא רחוק מהמציאות ולכן, לקראת חלק ב' של הקמפיין הצהוב, בואו נבדוק איפה עמדו ארבע הנציגות הישראליות אחרי שלושה מחזורים בקמפיינים הקודמים בליגת האלופות.

מכבי חיפה 2002/03: בלי ספק, הקבוצה הישראלית הטובה ביותר שהגיע לצ'מפיונס, בפער גדול. חיפה כבשה שמונה דקות לתוך הקמפיין, באולד טראפורד ובמשחק השני, יעקובו פירק את אולימפיאקוס עם שלושער בדרך לשלוש נקודות ויחס שערים 7:6 אחרי שלושה משחקים. בקיצור, כאן אין מה להשוות בכלל.

מכבי תל אביב 2004/05: זו נראית כמו השוואה מתאימה יותר, גם מבחינת הרמה. הצהובים הפסידו את כל שלושת המשחקים הראשונים שלהם לפני הניצחון ההיסטורי על אייאקס ולאמצע הדרך הגיעו אז עם אפס נקודות ואפס שערים, כאשר הם סופגים חמישה (לעומת שמונה עכשיו). בחצי השני, מלבד שני השערים ושלוש הנקודות נגד ההולנדים, הגיעו גם שער במינכן נגד באיירן (בתבוסה 5:1) ותיקו מכובד בבית מול יובנטוס במחזור הסיום.

מכבי חיפה 2009/10: קמפיין ה"אפס נקודות, אפס שערים" הגיע לאמצע הדרך בדיוק כמו מכבי תל אביב של 2004/05, עם שלושה הפסדים ויחס שערים 5:0. חיפה לא הצליחה לכבוש אז גם בשלושת המשחקים שנותרו והפסידה כל אחד מהם 1:0 מתסכל מאוד. הצהובים ינסו להימנע מתסריט דומה.

הפועל תל אביב 2010/11: הקמפיין עליו דיבר זהבי נפתח אכן עם אפס נקודות אחרי סיבוב ראשון, אבל עם שני שערים, של אניימה בפנדל ב-3:1 בבלומפילד מול ליון ושל איתי שכטר ב-3:1 בחוץ נגד שאלקה. בסיבוב השני הפועל הראתה שיפור משמעותי, צברה חמש נקודות וכבשה חמישה שערים, שלושה מהם של זהבי עצמו. מכבי קונה כרגע גם חצי מזה.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן פורטו מקסי פריירה. רויטרס
עוד לא זמן לפאניקה. זהבי/רויטרס

מה למדנו ומה הלאה?

* שהחולשה של צ'לסי היא הצרה של מכבי תל אביב, כי אם לצהובים הייתה איזושהי תקווה לקבל בו את האנגלים בחיפה עם חצי הרכב במחזור החמישי, אחרי שאלה כבר הבטיחו את העלייה, סטייל ה-0:3 של מכבי חיפה על יונייטד, הרי שזה כבר לא יקרה וצ'לסי כנראה תגיע לכאן כדי להילחם על העלייה או על המקום הראשון בבית, שניהם קריטים באותה מידה.

* שאולכסנדר שובקובסקי, בגיל כמעט 41, ממשיך לסתום פיות ושומר גם במשחקו השני בליגת האלופות העונה על רשת נקייה. השוער הטוב בעולם לגילו?

* שאדן הזאר באמת ניסה להראות טוב יותר עבור מוריניו ולהוכיח שמקומו עדיין בהרכב, אבל עם 31 ניסיונות מסירה במשחק שלם ובעיטה אחת בלבד למסגרת, הוא לא יקנה בחזרה את מקומו בהרכב לליגה במהרה כל כך.

* שאם פורטו לא תפשל בעוד שבועיים בישראל, הסיכויים שלה לסיים במקום הראשון בבית יהיו גבוהים מאוד.

מאמן פורטו  ג'ולן לופטגי. AP
מתקרב לזכייה בבית. לופטגי/AP

מד הכוח

1) פורטו: מד הכוח נותר ללא שינוי ופורטו היא זו שמובילה את טבלת הבית ואותו. הפורטוגלים לא סיפקו משחק טוב במיוחד מול מכבי תל אביב וההגנה שלהם נותרה חשופה לא פעם למצבים שקבוצות טובות יותר היו מנצלות, אבל שתי עקיצות זריזות לקראת סוף המחצית הראשונה הספיקו להשלים סיבוב ראשון מצוין של שבע מתשע.

2) צ'לסי: למרות שהיא רק שלישית בבית, צ'לסי במקום השני כאן בשל העובדה שבסופו של דבר, התוצאה שהושגה באוקראינה משרתת אותה. לזכותם של הבלוז ייאמר שהם יודעים שהם בתקופה רעה מתחילת העונה ובמקום לשחק הרפתקני בקייב, הם סיפקו משחק "מוריניואי" קלאסי והשיגו את התוצאה שרצו.

3) דינמו קייב: כדי להיות בשמינית הגמר, קייב תצטרך להפתיע כעת או בדרגאו או בסטמפורד ברידג' או לחלופין, לקוות שמכבי תל אביב תעשה עבורה את העבודה ותגנוב משהו מאחת משתי הקבוצות האחרות בבית. הסיכויים של זה או של זה לא נראים גבוהים במיוחד ודינמו עלולה להיאלץ להסתפק בליגה האירופית, למרות שהיא מרשימה מאוד עד כה וכבר השיגה חמש נקודות.

4) מכבי תל אביב: היה ברור שזה יהיה קשה. לא בטוח שבמכבי האמינו עד כמה. האוהדים בוודאי לא חשבו שזה יהיה מסובך כל כך. עוד מחזור עבר והאלופה הישראלית עדיין בלי שער, בטח שבלי נקודה. שלושה משחקים, שלושה הפסדים בהם היא לא ממש היוותה יריבה שקולה. מה שכן, המשחק בדרגאו היה בבירור הטוב ביותר מבין השלושה עד כה. אם שכר הלימוד והתהליך, עליהם יוקאנוביץ' וקרויף כל הזמן מדברים, יקבלו דחיפה בסיבוב השני, אולי עוד נראה איזה שער צהוב לכל הפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully