וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקאנוביץ': "הראינו איכויות גבוהות יותר, זהבי ראוי לקצת נחת"

מאמן מכבי תל אביב סיכם את ההפסד לפורטו ואמר: "השער השני שלהם אולי היה בנבדל. נשחק יותר טוב בהמשך, התהליך הזה לא יכול להיות מהיר". זהבי: "אם נשחק טוב כקבוצה, אהיה יותר אפקטיבי". שבעה עצורים, האוהדים הדליקו אבוקות ביציע

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. רויטרס
עוד אכזבה באירופה. טל בן חיים/רויטרס

מכבי תל אביב קיוותה שהערב (שלישי), סוף סוף, היא תשיג נקודה ראשונה בשלב הבתים של ליגת האלופות, או לכל הפחות תמצא את הרשת לאחרונה. זה לא קרה. הצהובים נכנעו לפורטו 2:0 בפורטוגל על אף שהציגו יכולת לא רעה בסך הכל, ויקוו להשיג את ההישגים המדוברים בעוד שבועיים, שיפגשו את פורטו פעם נוספת, הפעם באצטדיון בחיפה.

"זה לא תירוץ, אבל אני חושב שהגיע לנו פנדל בהתחלה והשער השני אולי היה באופסייד", אמר סלבישה יוקאנוביץ' בסיום. "הפרטים הקטנים האלה מכריעים במשחקים מהסוג הזה. הגענו לכאן ורצינו לכבוש שער בפתיחה. זה נראה יותר טוב מאשר במשחקים קודמים. זה תהליך למידה. הכול מילים יפות, אבל זה המצב. עשינו עבודה מצוינת היום, אבל זו תחרות גדולה והתהליך הזה לא יכול להיות מהיר. אתה נותן כמה מתנות ליריבה ונקלע למצב בעייתי. אני לא מאוכזב, אני רוצה לשמח את האוהדים שלנו והיום לא עשינו מספיק בשביל זה, אבל נשחק טוב יותר בהמשך. עוד לא סיימנו את התחרות שלנו. יש לפנינו עוד שלושה משחקים וכולם חשובים לנו מאוד. כל אחד מהם הוא משחק גדול וננסה לראות את התהליך שלנו מתקדם. ראינו היום איכויות גבוהות יותר שלנו ואני מקווה שבעתיד זה יימשך".

במסיבת העיתונאים אמר המאמן הצהוב: "אני לא יודע אם אפשר להיות מרוצים אחרי שלא ניצחנו. ניסינו להראות התקדמות, הופענו יותר טוב מאשר לפני כן אבל זה עדין לא מספיק כדי לקחת נקודות או לנצח משחקים. זאת הרמה האמיתית שלנו. שיחקנו מאורגן, לא נתנו לפורטו יותר מדי מצבים וברגעים מסויימים של המשחק אתה צריך לשחק עם יותר ביטחון ויותר חזק, אבל שוב עשינו טעויות בפרטים הקטנים ובתחרות כזאת אסור לך כי אתה משלם מחיר מאוד כבד. באופן כללי, הקבוצה שלי עמדה בתכנית המשחק ועקבה אחר מה שרצינו לעשות במגרש.

"אני לא מאמן טניס, לא אדבר על שחקנים באופן פרטני, הקבוצה שלי עשתה עבודה טובה. ערן זהבי הוא ככל הנראה השחקן הטוב ביותר שלנו. הוא נותן לנו המון דברים במהלך החודשים האחרונים. כמו שחקנים אחרים בקבוצה הוא עשה מאמץ גדול, עמד בתכנית המשחק כמו שאר השחקנים שלי. אבל אני מדבר באופן כללי על השחקנים שלי ובאופן כללי אנחנו לא יכולים להיות מרוצים מהטעויות שלנו. מי שחשב שערן זהבי יכול לכבוש בכל המשחקים כמו בתחילת העונה, הוא לא אדם ריאלי. אני חוזר, הוא השחקן הטוב ביותר שלנו, מגיע לו קצת נחת מכם ואנחנו צריכים לתת לו גם הזדמנות להתרענן כי הוא משחק ללא הפסקה".

מאמן מכבי תל אביב סלבישה יוקאנוביץ'. AP
משתדל לקחת את הדברים החיוביים. יוקאנוביץ'/AP

דור פרץ, מנקודות האור של מכבי, הוסיף: "אנחנו לא הכי מרוצים כמובן, כי זה הפסד. אבל אנחנו גאים במשחק טוב שעשינו פה, הגענו לכמות מצבים יפה מאוד. אנחנו מקווים מאוד שזה יקרה במשחקים הבאים וכנראה שהמצבים שלא הצלחנו להבקיע הובילו לזה שהפסדנו. לא ידעתי שאשחק כל כך מהר בליגת האלופות, אבל אני מוכן בכל משחק ושמח שזה קורה".

ערן זהבי סיכם: "לא נראינו מאוד קטנים ומסכנים, הגענו למצבים, שיחקנו חיובי. עשינו טעויות קטנות ואנחנו עדיין משלמים על זה ברמה הזו, אבל צריך ללמוד מזה. הייתי פה כבר, שיחקתי עם הפועל תל אביב וגם אז במחזורים הראשונים לא עשינו נקודות או שערים ועם כל מחזור נראינו יותר טוב, הבקענו והוצאנו נקודות. פורטו יותר טובה מאיתנו, אבל עשינו דברים טובים. אני לא מסתכל על עצמי אישית, אלא עלינו כקבוצה. ברור שזה הרבה יותר קשה, לא מגיעים להרבה מצבים, אחד או שניים במשחק. אבל אם נשחק יותר טוב קבוצתית, נגיע ליותר מצבים וגם אני אהיה יותר אפקטיבי. אנחנו רוצים לכבוש ולהראות טוב כקבוצה. אולי ניסיתי קצת יותר מדי, אבל התפקיד שלי הוא לנסות לקחת אחריות. גם כשהגענו, היינו נמהרים בשליש האחרון של המגרש וקצת חסר לנו סבלנות".

גל אלברמן הוסיף: "לאורך דקות מסוימות הרגשנו שאנחנו במשחק. אנחנו חוזרים על אותם דברים, התוצאות לא מחמיאות לנו אבל עובדתית אנחנו משתפרים ממשחק למשחק. לצערנו זה לא מתבטא בתוצאות. אנחנו מאוד רוצים גם לא לנצח לעשות תוצאות טובות, לשפר את המשחקים שלנו ולהיות שווים למשך יותר דקות. פגשנו יריבה יוצאת מהכלל, בחלק מהדקות הצלחנו להוות יריב שקול".

שבעה אוהדי מכבי תל אביב נעצרו לאחר שהדליקו זיקוקים בתוך העיר, ואמורים להופיע בפני שופט מחר בבוקר. מנכ"ל המועדון מרטין ביין מנסה לסייע להם לא לפספס את הטיסה, אך ייתכן שכך יהיה. המשטרה החרימה אבוקות רבות בכניסה לאצטדיון, אולם אוהדי מכבי תל אביב הצליחו להדליק כמה אבוקות ביציע והקבוצה צפויה להיענש על כך בחומרה.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן פורטו מקסי פריירה. רויטרס
אלה פערי הרמות. זהבי/רויטרס

מנגד, המאמן היריב ג'ולן לופטגי אמר בסיום: "שיחקנו נגד קבוצה טובה שכל הזמן משתפרת. זה היה משחק קשה, אבל הגיע לנו לנצח. בישראל הסיפור יהיה אחר, אפשר לראות שבכל משחק מכבי משחקת יותר טוב. היום הם תקפו הרבה והניעו את הכדור כל הזמן".

מאמן פורטו  ג'ולן לופטגי. AP
מפרגן ליריבה. ג'ולן לופטגי/AP

* איקר קסיאס הפך הערב לשוער עם הכי הרבה משחקים עם רשת נקייה בתולדות ליגת האלופות, 51, אחד יותר מאדווין ואן דר סאר.

* פורטו בעטה חמש פעמים למסגרת, מכבי רק פעם אחת. הצהובים שלחו שמונה בעיטות מחוץ למסגרת לעומת חמש של המארחת.

* אחוזי שליטה בכדור: 43:57 לפורטו. קרנות: 0:13 לפורטו. מסירות מושלמות: 276:514 לפורטו (78:87 באחוזי דיוק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully