וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדאבל גדול מהטרבל? הטוב, הרע והמכוער מהמשחק של מכבי תל אביב

21.10.2015 / 0:25

השוואה בין שתי הקבוצות של זהבי באלופות מספקת אומדן אמיתי לרמת הכדורגל ההיסטורית של הצהובים. חמי אוזן מסכם, ושולח שאלה לקרויף: האם את הכסף בראיקוביץ' לא היה נכון יותר להשקיע בחלוץ?

צילום: עמית גולדשטיין, עריכה: מרום שפיצר

בווידאו: מאמן ושחקני מכבי תל אביב מסכמים את ההפסד לפורטו

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן פורטו מקסי פריירה. רויטרס
איזו קבוצה היתה גדולה יותר? זהבי/רויטרס

הטוב: הפועל תל אביב של גוטמן

העיסוק בשיא השלילי של מכבי חיפה בליגת האלופות עם האפס שערים ואפס נקודות משכיח השוואה לא פחות מעניינת. מכבי תל אביב של זהבי מול הפועל תל אביב של אותו זהבי. שתי האלופות הכי מרשימות שהיו לנו כאן בזמן הנוכחי, שתי האחרונות שהיו בליגת האלופות והיריבות הכי מרות שיש בישראל. לא פעם נדרש זהבי לנושא הזה – איזה קבוצה היתה טובה יותר, אבל איכשהו, מאז שמכבי תל אביב חגיגה עלייה לצ'מפיונס, הזיכרון מאותו הישג מפוקפק של אלישע לוי גנב עד כה את ההצגה.

ייתכן מאוד כי קמפיין ליגת האלופות הנוכחי יוכל לספק בקרוב איזשהו טיעון היסטורי טוב מאוד בנושא. כן, נכון לעכשיו, אחרי הסיבוב הראשון, מכבי תל אביב עומדת על אותו מספר נקודות כמו הפועל תל אביב ההיא. אבל ספק רב אם יש לה את היכולת לסיים עם חמש נקודות ושבעה שערי זכות. נכון, להפועל תל אביב לא היה את צ'לסי בבית, אבל מעבר לכך ההבדלים ברמת הקושי של ההגרלה לא כאלה גדולים. אם בסיבוב הראשון של הפועל תל אביב ראינו שכר לימוד עם יכולת להפיק לקחים, במקרה של מכבי תל אביב לא בטוח שיש לה את החלק השני.

אובססיית האפס-אפס היא אולי נשק טוב בימים אלו לשונאי מכבי תל אביב, אבל בעוד כמה שנים השוואה להפועל תל אביב תספק אומדן מדויק יותר לרמת הכדורגל של האלופה.

מכבי תל הפסידה 2:0 בפורטו

יוקאנוביץ': "הראינו איכויות גבוהות יותר, הגיע לנו פנדל בפתיחה"

טל בן חיים החלוץ 6.5, טל בן חיים הבלם 4.5, וזהבי? הציונים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ערן זהבי כובש לזכות הפועל תל אביב מול ליון. Laurent Cipriani, AP
האם גם במכבי נזכה לראות תמונות כאלה? זהבי חוגג מול ליון/AP, Laurent Cipriani

הרע: התקפת מכבי תל אביב

ליגת העל הנוראית שלנו לא מסוגלת לחשוף זאת, אבל בליגת האלופות אנחנו עדים לחולשה הכי גדולה של מכבי תל אביב: לאלופה שלנו אין מספיק שחקנים שמסוגלים לתת גולים ברמה גבוהה באמת. טל בן חיים היה מצוין, אבל כרגיל לא החלטי (לא יכולת לשחק ככה נגד קפריסין?). גילי ורמוט ניסה, אבל ממתי הוא שחקן שמספק מספרים. הכל נופל על זהבי. שוב.

בקרוב מאוד ג'ורדי קרויף יצטרך לשאול את עצמו כמה שאלות קשות: האם בכסף שנשפך על ראיקוביץ', לא נכון יותר היה להביא חלוץ שרמתו תואמת לאותו מחיר. האם סכום כזה לא היה צריך ממוען להתקפה, שם הוא יכול היה להשיג את אלמנט ההפתעה בליגת האלופות. לא צריך להיות מאמן שוערים כדי להבין שגם עם חואן פאבלו מכבי תל אביב היתה נראית אותו דבר. ראיקוביץ' לא מספק איזה יתרון מכריע מול קבוצות שמגיעות מולך לכל כך הרבה הזדמנויות. תמיד משהו מזה ייכנס, לא משנה מי יעמוד בין הקורות. לא היה נכון יותר לחפש מישהו שיוכל לנצל את המעט הזדמנויות שמכבי תל אביב כן מגיע אליהן? השוואה בין מאזן ניסיונות הכיבוש-בעיטות למסגרת של פורטו ומכבי תל אביב רק מעצים זאת.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
בשביל להפסיד ככה בליגת האלופות אפשר היה להישאר עם חואן פאבלו. קרויף/קובי אליהו

המכוער: הטיפול התקשורתי בערן זהבי

תגידו, מותר כבר לומר שערן זהבי בירידה? אפשר לנתח את הסיבות לכך מבלי לעבור איזה שיימינג בפייסבוק או בטוויטר? האם זה בסדר כבר להצביע על כך מבלי שמעריציו ירדפו אחריך מיד בשער הבא שלו? מתי כבר במדינת הגיבורים והנבלים, השחור והלבן, יהיה אפשר לעלות שאלות מעניינות כאלה, מבלי להיות חשוד באי הבנת גדולתו של זהבי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully