וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר בשאלה: הדילמות סביב החזרה של ברק יצחקי לסגל מכבי תל אביב

8.12.2014 / 14:34

איך הוא יתאושש מהפציעה החוזרת, כיצד ישתלב בתחרות עם בן בסט, האם יוכל להרוויח חוזה טוב עם תום זה הקיים בקיץ? ברק יצחקי אוטוטו שב למגרשים. באימונים הוא מלהיב, אבל השאלות העתידיות לגביו קריטיות מתמיד. סולארי, קורנפיין, קצב, וגם פאקו, מנסים לענות

one

בוידאו: ה-1:3 של מכבי תל אביב על מכבי חיפה ב-2013/14, עם המספרת האדירה של יצחקי

שתי תחבושות אלסטיות כחולות על הברכיים של ברק יצחקי, כשהוא עולה לאימון של מכבי תל אביב. פאקו אייסטרן סיים את התדרוך הרגיל שלפני האימון בחדר הישיבות בקרית שלום והשחקנים החלו אט אט לעשות את הדרך לכר הדשא. שמש נעימה היתה אתמול בבוקר בקרית שלום בצבע המתאים לשתי הקבוצות שיתמודדו הערב ראש בראש בסמי עופר. למעט הפועל אשקלון בה גדל, יצחקי שיחק בארץ רק בבית"ר ירושלים ובמכבי תל אביב. אין דבר שהיה רוצה יותר מלהיות הערב על הדשא בחיפה.

שחקני מכבי תל אביב, טל בן חיים, ברק יצחקי. קובי אליהו
כל אימון הוא חוויה. יצחקי עם טל בן חיים/קובי אליהו

את הכדור לקח יצחקי לרגליים והחל להקפיץ. טל בן חיים הביט מהצד ואחרי זה הצטרף. שניהם החלו להתמסר בקלילות. בהמשך, אחרי שהעיתונאים כבר לא הורשו להיות במתחם, יצחקי שוב הוכיח לחברים שהוא בתהליך התקדמות. "מאז שהוא חזר, כל אימון שלו זו חוויה", סיפר אחד השחקנים בלילה. "לא יודע אם מכאן הוא הולך רק קדימה ובקרוב הוא ישחק ולא יודע איך תשפיע עליו התחרות במכבי תל אביב, הדבר היחיד שברור לי הוא שאנחנו נהנים ממנו".

ב-27 בפברואר קרע יצחקי את הרצועה הצולבת בפעם השנייה בקריירה. הפעם זו היתה הברך השמאלית. עשרה חודשים אחרי, נדמה שהוא בכיוון הנכון ובקרוב ישתלב בסגל הקבוצה. "ברק יביא לנו את הניצוץ", אמר פאקו אתמול. "אני רואה את האיכויות שלו כבר עכשיו באימונים ואני מכיר אותו מהעבר. ברור שיש כאן תחרות והסגל עמוק מאוד, אבל הכל תלוי בו. כפי שכבר אמרתי בעבר, ברק יצחקי יכול להיות שחקן הרכש הכי טוב שמכבי תל אביב יכולה להביא בחלון ההעברות של חודש ינואר".

20:55, ערוץ 1: מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים
ויש גם דרבי בפתח תקוה (19:45, ספורט1): המילון המלא של המפגש
לאחר מאמצים: יוסי מזרחי יישאר בנתניה?
הפועל חיפה תולה תקוות בקהל שיגיע לדרבי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
החיזוק הכי טוב שלו בינואר יבוא מבפנים? פאקו/ברני ארדוב
"מה שהוא צריך זה להיות סבלני. אחרי שהוא יחזור הוא יזדקק לשמונה או תשעה משחקים כדי לחזור לכושר משחק. גם אם הברך בסדר, צריך לזכור שלא היית עשרה חודשים במגרש הכדורגל"

החודשים הקרובים יהיו קריטיים מבחינת יצחקי. בסוף העונה יסיים חוזה בן חמש שנים במועדון בשכר של 550 אלף דולר נטו לעונה והוא ירצה ודאי להמשיך הלאה במכבי תל אביב, גם אם בשכר נמוך משמעותית. בספטמבר יהיה בן 31, כבר לא ילד, ואחרי שעבר פעמיים ניתוח ברצועה הצולבת, בשתי הברכיים, וגם קרע ברצועה הצדית ב-2006 עוד כששיחק בבית"ר, זה יהיה אתגר גדול לשוב ולהיות השחקן הכה יצירתי שתמיד ידע להיות.

לחלוץ מ.ס. אשדוד דויד סולארי אין ספק שיצחקי יעמוד במשימה: "אנחנו בקשר מאוד טוב", גילה סולארי, שכבש אמש עוד שער לזכות אשדוד והוא מלך השערים של הקבוצה. "אנחנו מדברים שלוש או ארבע פעמים בשבוע. שנינו עברנו את אותן פציעות. קרענו את הרצועה בשתי הברכיים. לי זה קרה קצת לפני ברק ואני מקדים אותו בכמה חודשים בחזרה שלי ולכן חשוב לברק לשמוע ממני מה אני חש, אפילו שהוא כבר עבר את הקרע הזה בעבר. כל מה שאני עובר, אני מעביר לו ואין לי ספק שברק יחזור לרמה שלו. מה שהוא צריך זה להיות סבלני. אחרי שהוא יחזור הוא יזדקק לשמונה או תשעה משחקים כדי לחזור לכושר משחק. גם אם הברך בסדר, צריך לזכור שלא היית עשרה חודשים במגרש הכדורגל. עבור ברק הכי טוב זה לחזור לשחק בהדרגה ולאט לאט הוא יחזור להיות ברמה הגבוהה שהוא היה".

יצחקי חתום על הרבה שערים מרהיבים בכדורגל שלנו וזכורה במיוחד המספרת במדי מכבי תל אביב מול מכבי חיפה, אבל התחושה הכללית היא שמדובר בפספוס גדול. גם כיוון שסבל בקריירה משלוש פציעות קשות, שהביאו להיעדרותו מהמגרשים לכמעט שלוש שנים במצטבר וגם כי אחרי שכבר הגיע לגנק הבלגית והחל לכבוש, הוא ביקש לחזור לישראל והחמיץ אולי קריירה יותר עשירה. כשנפצע בפעם האחרונה, בחימום של הקבוצה לפני המשחק בבאזל, אמר ג'ורדי קרויף שהוא ידאג אישית לכך שמכבי תאריך את החוזה ליצחקי. השיחות האלה עוד לא החלו ולא ברור עדיין אם קרויף נשאר, כך שלא בטוח שיצחקי יכול לבנות במאה אחוז על ההולנדי. אין ספק שהתקופה הקרובה תהיה משמעותית מבחינתו, כי עם כל הכבוד להבטחות בסופו של דבר הוא זה שיצטרך לספק, למי ששכח או למי שתוהה אם הוא מסוגל לכך, את הקבלות הדרושות להארכת החוזה במכבי.

ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אמר שידאג אישית להאריך את החוזה של יצחקי, אבל ההבטחה טרם מומשה. קרויף/ברני ארדוב
"ג'ק עשה שיחה עם מיטש גולדהאר והעביר לי את הטלפון. תוך דקה סגרתי עם מיטש על 1.7 מיליון דולר. עכשיו היה צריך להודיע להראל ולקצרה שמכרתי אותו למכבי. עליתי חזרה לבית של קצב והודעתי להם שהמו"מ מפוצץ כי מכרתי את ברק עכשיו למטה למכבי תל אביב"

המעבר של יצחקי למכבי תל אביב בקיץ 2010 היה אולי בית הספר הכי גבוה שיכול להיות למהלכים שנעשים מאחורי הקלעים. "זה היה ערב שכולו תיאטרון", נזכר אתמול איציק קורנפיין שהיה אז יו"ר בית"ר ירושלים. "ישבנו בבית של רונן קצב. אני, ברק יצחקי וקצב ומהצד של הפועל תל אביב מוני הראל וגבי קצרה. דנו במחיר וכמעט הגענו לסיכום על סכום של 1.5 מיליון דולר, אבל אז החליטו רונן וברק לרדת לחנייה לשמוע את ההצעה של מכבי תל אביב. ג'ק אנגלידיס ועוזי שעיה הגיעו עד הבית של רונן וחיכו למטה ואנחנו כבר כמעט חותמים עם הפועל. קצב וברק ירדו ואני נשארתי בבית של קצב עד שגם אני ירדתי לחנייה. אמרתי לג'ק מה אני רוצה עבור הכרטיס. ג'ק עשה שיחה עם מיטש גולדהאר והעביר לי את הטלפון. תוך דקה סגרתי עם מיטש על 1.7 מיליון דולר. עכשיו היה צריך להודיע להראל ולקצרה שמכרתי אותו למכבי. עליתי חזרה לבית של קצב והודעתי להם שהמו"מ מפוצץ כי מכרתי את ברק עכשיו למטה למכבי תל אביב".

קורנפיין ממשיך: "ברור שזה לא היה נעים וזה בלשון המעטה. הם מאוד כעסו ומוני אפילו השתולל על מה שקרה ועשה לי 'מי שבירך', אבל אני חושב שזה היה המהלך הכי טוב בשביל בית"ר ירושלים וגם עבור ברק יצחקי. אני גם הוצאתי את ברק מהסיפור הזה כדי שלא יישארו משקעים בינו לבין הפועל. לקחתי את הכול על הגב שלי".

אולי המהלך הזה לא היה מבורך. אתה מסתכל על חמש השנים של ברק במכבי עם שתי פציעות קשות מאוד והגליה לקפריסין באמצע.

"מבחינה כלכלית זה בטח סידר את ברק יצחקי לכל החיים. וכשברק שיחק במכבי הוא כן הצליח ולקח אליפות. וחוץ מזה, מי אמר שאם הוא היה עובר להפועל תל אביב כל זה לא היה קורה והוא לא היה נפצע? אל תשכח אילו תהפוכות הפועל תל אביב עברה בשנים האלה ואיזה מועדון מסודר זה מכבי תל אביב כבר חמש שנים. אני חושב שברק עשה מבחינתו החלטה גורלית שהיתה נכונה. גם בעונה שהוא שיחק בקפריסין הוא היה טוב והוא נהנה מכדורגל וזה לא היה כזה נורא".

הוא יוכל לחזור טוב אחרי שתי הפציעות האלה?

"נראה לי שברק עדיין רוצה לחזור לימי התהילה ויש לו מוסר עבודה. הוא התבגר והוא יודע שאם הוא לא יחזור עכשיו, הוא לא יחזור אף פעם כי הוא כבר לא ילד. צריך רק להתפלל שהוא יהיה בריא כי מבחינת הכישרון ומה שיש לו ברגליים, זה דבר מדהים".

איציק קורנפיין יו"ר בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"לקחתי הכול עלי, כדי שלברק לא יהיו משקעים עם הפועל". קורנפיין/ברני ארדוב

בתקופה האחרונה התחדדה סביב מכבי תל אביב התחושה שמדובר בערן זהבי ועוד עשרה שחקנים. פאקו התייחס לכך בביטול במסיבת העיתונאים אתמול, אבל בקבוצה יש גם כאלה שחוששים שבסופו של דבר השחקנים האחרים ימאסו בטענות האלה בתקשורת וזה עלול לפגוע דווקא בקבוצה. זהבי ממשיך לפרגן לחברים שלו, אבל לטענת גורמים המעורים בעניינים, לאורך כל השנתיים שלו במכבי תל אביב היה לו הכי כיף לשתף פעולה עם יצחקי. כשיצחקי נפצע באותו משחק בבאזל, זהבי לקח את זה הכי קשה אחרי יצחקי עצמו. שחקן בקבוצה אמר אז: "ברור שערן מבואס כי עם ברק הוא הרגיש שיש לו פרטנר מדהים בהתקפה ושניהם יכולים לעשות יחד דברים שרק בדמיון אפשר לחשוב עליהם".

יש הרבה סיבות לקשר שנוצר בין זהבי ליצחקי. אומרים שטאלנטים יודעים לזהות אחד את השני כבר אחרי הנגיעה הראשונה בכדור. תרמה להתקרבות ביניהם העובדה ששניהם מיוצגים על ידי אותו סוכן, רונן קצב. "אני חושב שערן לקח קשה את הפציעה של ברק כי מדובר בחבר שלו שנפצע", אומר קצב. "זה לא שערן חשב באותו רגע: 'וואי, מה אני אעשה עכשיו בלי ברק?' כאב לו הלב כי חבר טוב שלו נפצע. יש ביניהם חברות גדולה".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם ברק יצחקי. ברני ארדוב
חברות אמת. זהבי ויצחקי ביציע העונה, במשחק שבו זהבי ריצה עונש הרחקה מול מכבי נתניה/ברני ארדוב
"ג'ורדי לקח קשה והתחבר לפציעה כי הוא בעצמו חווה פציעות קשות בקריירה וגם כי הוא היה עם ברק בדקות הקשות ההן בשוויץ, אבל מכבי לא אגודה לנדבות. אם יגיע לו חוזה, הוא יקבל חוזה"

איזה ברק יצחקי אנחנו עומדים לקבל?

"ברק יחזור להיות ברק. אין לי ספק. הוא עבר פציעה קשה, אבל בכל פציעה קשה מה שהכי חשוב זה השיקום ואיך אתה מתמודד בראש עם הפציעה. לברק יש ראש מאוד חזק ולכן ברור לי שהוא יחזור טוב. תמיד אומרים שאחרי רצועות מאבדים מהמהירות אבל ברק מעולם לא בנה את הקריירה שלו על מהירות. הקריירה שלו נבנתה בזכות הטכניקה שלו, הטיפול בכדור והרבה שכל שיש לו. את כל זה יהיה גם הלאה".

איך ברק התמודד עם החודשים האחרונים? כי היתה איזושהי נסיגה בשיקום שלו.

"אני חושב שברק עשה שיקום מדהים. הוא במשקל נמוך ובמצב גופני מצוין. ברור שזו פציעה קשה, אבל המערכת נתנה לו דחיפה גדולה בחודשים האלה. הכול דפק כמו שעון. הוא ידע בדיוק מה הלו"ז שלו ומה מתוכנן לו בכל שבוע. הוא ידע שהוא לא יכול להוריד את הראש והיו לו מסביבו אנשים שתמכו בו מאוד".

אם להיפצע, אז במכבי תל אביב?

"עדיף לא להיפצע בכלל, אבל אם להיפצע אז עדיף במערכת ששומרת עליך ודואגת לך כמו במכבי".

ג'ורדי לקח קשה את הפציעה שלו ורמז שהוא ידאג להאריך את חוזהו אוטומטית בסוף התקופה.

"ג'ורדי לקח קשה והתחבר לפציעה כי הוא בעצמו חווה פציעות קשות בקריירה וגם כי הוא היה עם ברק בדקות הקשות ההן בשוויץ, אבל מכבי לא אגודה לנדבות. אם יגיע לו חוזה, הוא יקבל חוזה. הוא יחזור לשחק ויקבל חוזה חדש. זו המטרה. ברור שככל שהוא יחזור טוב, החוזה יהיה יותר טוב. אף אחד במכבי לא ייתן לשחקן חוזה מרחמים. מה שחשוב זו היכולת ואין לי ספק שהוא יחזור להיות ברק שאנחנו מכירים".

סוכנן השחקנים רונן קצב. קובי אליהו
"אם להיפצע, אז במקום שדואג לך כמו מכבי תל אביב". קצב/קובי אליהו
"הדביקו לו סטיגמות בגלל שהוא חבר של אייל גולן וזה בזמן שברק כבר הרבה שנים עם אותה חברה והוא שחקן סופר מקצוען. קל מאוד לתייג אנשים"

הוא חזר אחרת מקפריסין בכל האספקט של הקשר עם התקשורת.

"זה לא שהוא לא אוהב את התקשורת. הוא בגישה של כבדהו וחשדהו. התקשורת עשתה לו עוול בהרבה דברים. ציירה לו תדמית של שחקן לא מקצוען, בליין ורודף בחורות. הדביקו לו סטיגמות בגלל שהוא חבר של אייל גולן וזה בזמן שברק כבר הרבה שנים עם אותה חברה והוא שחקן סופר מקצוען. קל מאוד לתייג אנשים ולפעמים אתה אומר לעצמך: 'זה לא מתאים לי יותר'. בגלל זה הוא התרחק קצת".

חשבת על זה שהוא נפצע הרבה בגלל סגנון המשחק הווירטואוזי שלו?

"אני לא חושב שיש קשר. לטעמי, הוא נפצע בעבר בעיקר כשהוא רץ לעשות לחץ או לעשות גליץ' והרגל שלו נתקעה בדשא. זה הכל בגלל קטע של מחויבות לקבוצה. אל תשכח שצריך גם מזל".

פאקו אומר שיש לברק את הניצוץ, אבל הוא מוסיף שתהיה לו תחרות קשה כדי לשחק.

"לכולם יש תחרות קשה במכבי תל אביב. עדן בן בסט, טל בן חיים. יש עוד הרבה שמתחרים על אותן משבצות. אבל אם אתה לא יודע לעמוד בתחרות, אל תהיה במכבי תל אביב".

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי. עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב, אתר רשמי
צריך גם מזל. יצחקי מקבל טיפול בבאזל/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב

לא היה עדיף אחרי פציעה כזו לצאת בהשאלה עד סוף העונה לקבוצה אחרת כדי לשחק בקביעות?

"לא. הוא צריך להיות במכבי ואם הוא יהיה מספיק טוב, הוא ישחק. יכול להיות שגם עדיף לו במכבי עם התחרות והעובדה שלא משחקים כל משחק 90 דקות. שיחזור בהדרגה. זה לא פחות חשוב. ברק לא מאמין בקטע של לברוח מהמקום הכי טוב שיש. הוא במקום הכי טוב שיש והוא ייתן הכול כדי להיות שוב טוב במקום הכי טוב".

בסיום האימון אתמול ערך פאקו שיחה ארוכה עם יצחקי על כר הדשא. שניהם כבר מתחילים להיערך לקאמבק. יצחקי להוט לחזור אבל הבטיח לעצמו לא לעשות שטויות ולחכות לרגע הנכון כדי לא לחזור אחורה. אם מישהו בקבוצה וגם בטריבונות, מחכה לשואו שמכבי לא תמיד מספקת במשחקיה, יצחקי הוא הכתובת. השאלה שעוד זקוקה כמובן לתשובה, היא איזה יצחקי יחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully