וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מזרחי: "מתוך אחריות ומחויבות, הייתי חייב להישאר במכבי נתניה"

8.12.2014 / 13:15

המאמן הוותיק הסביר את החלטתו להישאר בקבוצה על אף המצב הכלכלי הקשה. "המצב הכלכלי של אלי שגב לא פשוט, אבל הוא בנאדם יקר". על מצב הקבוצה: "הדבר האחרון שהשחקנים צריכים עכשיו זה שיקללו אותם, קורא לקהל לתמוך בהם"

יוסי מזרחי מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
נשאר עד סוף העונה. יוסי מזרחי/ברני ארדוב

עכשיו זה סופי, יוסי מזרחי נשאר במכבי נתניה. המאמן שהחליט לעזוב אחרי הניצחון מול הפועל עכו במחזור הקודם, ערך שיחות עם הבעלים אלי שגב ששכנע אותו להישאר. מזרחי הסביר את ההחלטה: "הצעתי להתפטר לא על מנת לקבל פיצוי כספי, אלא כי קשה לעבוד בסביבת העבודה הקיימת. אני קורא לאוהדים לתמוך בנו ואני מבטיח שעם התמיכה שלהם נחזיר לכולם על המגרש".

בתוך כך, הנהלת מכבי נתניה עושה מאמצים גדולים למסור מחר (שלישי) לשחקני הקבוצה את ההמחאות ובהן משכורות חודש אוקטובר המעוכבות כבר חודש. היום אמור איש העסקים יוסי מאור להעביר את הכסף תמורת קניית ביתו של אלי שגב בקיסריה וכך יהיה כיסוי להמחאות. שחקני הקבוצה יהיו גם היום בחופש וכאמור מחר, כשייפגשו לראשונה מאז הניצחון בשבת על הפועל עכו, הם צפויים לקבל סוף סוף את המשכורות.

אריאל הרוש שוער מכבי נתניה. ברני ארדוב
יישאר או יעזוב? אריאל הרוש/ברני ארדוב

יוסי מזרחי יגיע מחר לאימון הבוקר של מכבי נתניה, שבסיומו אמורים שחקני הקבוצה לקבל סוף סוף את משכורות אוקטובר. ההמחאות כבר מוכנות, אבל רק מחר בבוקר אמור איש העסקים יוסי מאור להשלים את רכישת הבית של אלי שגב בקיסריה ולהעביר סכום של כ-800 אלף שקל מתוך סך הרכישה לטובת משכורות השחקנים. מזרחי החליט היום בצהריים סופית כי בשלב הזה הוא נשאר במועדון וימשיך לאמן את הקבוצה.

"התפטרתי כבר ביום שישי בערב, אבל אלי שגב שכנע אותי במשך שלושה ימים להישאר ולא יכולתי להישאר אדיש לכך", אמר מזרחי לוואלה! ספורט, "אם הייתי יודע שמכבי נתניה יכולה להביא עכשיו מאמן אחר, שיוכל להתמודד עם הקשיים הרבים שיש במועדון, לא הייתי חוזר בי מהרצון לעזוב. הבנתי שבמצבה הנוכחי של הקבוצה, אין לה אפשרות להחתים אפילו מאמן מליגה א' ולכן הייתי חייב, מתוך אחריות ומחויבות למערכת ולשחקנים, להישאר.

"זו לא הייתה החלטה קלה בכלל, אפילו קשה מאוד, התחבטתי בה זמן רב. זאת מכיוון שהתנאים שיש היום הם קשים מאוד ובמצב כזה קשה מאוד לתפקד ולהעמיד קבוצה עם ראש נקי של השחקנים שבת אחרי שבת. לא התרגשתי יותר מדי מאלה שקיללו אותי כמו שהצטייר בתקשורת. אבל כל זה מצטרף לאי הוודאות והעובדה שאין לקבוצה כרגע אופק, אז בוודאי שהתחושות הן עוד יותר קשות.

"מכבי נתניה היא מועדון מפואר, יש לו עשרות אלפי אוהדים טובים ורק לפני חצי שנה ראינו למעלה מ-20 אלף מהם בחצי גמר גביע המדינה. אני מקווה מאוד שהדברים ישתנו, אלי שגב הבטיח לי בשיחות שניהלנו להעביר כספים עד סוף השבוע. המצב הכספי שלו לא פשוט, אבל הוא בנאדם יקר שתרם רבות למכבי נתניה וסייע להרבה מאוד אנשים בשנה שעברה כשהיה לו מאיפה לתת ובשפע.

"אני מקווה מאוד שהרוח והאנרגיות סביב המועדון ישתנו ושהקהל יידע לתמוך בנו כי הם צריכים לזכור שיש כאן שחקנים שייתכן וישחק בתקופה הקרובה ללא משכורות ועם הרבה מאוד לחצים כלכליים יומיומיים. הדבר האחרון שהשחקנים צריכים זה קהל שלא תומך בהם. אני לא יכול להתחייב שאסיים את העונה במכבי נתניה. לקחתי פרק זמן של חודש-חודשיים כדי לראות לאן הדברים הולכים, זה לא הזמן לעזוב, גם אם בעתיד יהיו בעלים חדשים לקבוצה ואני ארגיש שאני לא יכול לעזור לה, לא אהיה שם".

מנכ"ל מכבי נתניה רועי דניאל נפגש בצהריים עם בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב וסוכן השחקנים אבי נמני. כפי שפרסמנו הבוקר, מטרת הפגישה הייתה להגיע להבנות בנוגע לדמי ההשבחה בגובה 450 אלף שקל שחויבה נתניה לשלם לבית"ר עבור השוער אריאל הרוש. במהלך הפגישה שהתנהלה ברוח טובה הציע טביב לוותר על הסכום כנגד ויתור של הרוש על סכום של 780 אלף שקל ברוטו שחייב לו טביב על פי פסק הבורר ושטרם שילם לו אותם אף שהיה צריך לעשות זאת בחודש אוגוסט. נמני המייצג את הרוש טען שאי אפשר לקזז בין הסכומים והרוש לא יכול להיות מעורב בעסקה שבין המועדונים עצמם.

דניאל ביקש מטביב מהצד של נתניה לדחות את מועד התשלום לסוף העונה או לחלופין לפרוס אותו למספר רב של תשלומים. טביב לא קיבל את ההצעה בתחילה, אך בסיום הפגישה הבטיח שישקול זאת בימים הקרובים. יש להדגיש שבמהלך הפגישה הסביר נמני לטביב שעל פי פסק הבורר, במידה והרוש יעבור בחלון ההעברות של ינואר לחו"ל, בית"ר לא תקבל תמורתו שום תשלום. אם קבוצה אחרת בארץ תקלוט אותו היא תשלם את 450 אלף השקלים לבית"ר. כך או אחרת, עד ה-25 בינואר 2015 יכול הרוש לשחק בנתניה כך שיש לקבוצה זמן להתארגן ונראה שעוד נכונו לצדדים שיחות ופגישות נוספות כדי לנסות ולפתור את הפלונטר.

עוד חשוב להדגיש שבמהלך הפגישה נמני הבהיר יותר מפעם אחת שהרוש מרוצה בנתניה למרות מצב הקבוצה, רוצה להישאר ומקווה ששני המועדונים ימצאו את הפתרון כדי שהוא ישחק עד תום העונה בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully