וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למהפכה: מכבי תל אביב נכנסת לקיץ של טלטלות

17.6.2024 / 23:51

בראון, בולדווין וקולסון בדרך החוצה. בלאט במגעים להארכת חוזה. סורקין ינסה את מזלו מעבר לים. אחרי הזכייה באליפות, מכבי תל אביב מגיעה לפגרה בצל אי ודאות. אילו עזיבות מובטחות, ומי המועמדים לחתום מלבד רנדולף?

שחקני מכבי תל אביב חוגגים את האליפות בחדר ההלבשה/צילום: סאשה ורגס

מכבי תל אביב חגגה הערב (שני) את האליפות ה-57 בתולדותיה אחרי ניצחון 1:2 על הפועל תל אביב בסדרת גמר הפלייאוף של ליגת העל. הצהובים סיימו בטעם מתוק את העונה הקשה מבחינת התנאים שנוצרו בעקבות המלחמה, אחרי שהפסידו בגמר הגביע והודחו ברבע גמר פלייאוף היורוליג לפני כן.

כשאנחנו באמצע יוני, נכנסת מכבי תל אביב לאחד הקיצים החשובים ביותר עבורה בשנים האחרונות. הצהובים צפויים לקצץ בתקציב משמעותית בעקבות המלחמה וכן בשל העובדה שהם צפויים להמשיך לארח את משחקי הבית ביורוליג בבלגרד, לפחות בפתיחת העונה. במקביל, במועדון החלו בשבוע שעבר בחידוש המנויים, כולל משחקי היורוליג, עם מתווה פיצויים למקרה שהמשחקים לא ייערכו בארץ, כשהמטרה הכללית היא לנסות ולמזער את הנזק הכלכלי.

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
קיץ מורכב לפניו. קטש/דני מרון

המאמן עודד קטש חתם על חוזה חדש לשנתיים במהלך הפלייאוף, והוא יקווה לשמור על הגרעין המרכזי בסגל ביחד עם המנהל המקצועי אבי אבן, דבר שיהיה קשה מאוד.

בגזרת השחקנים, ג'ון דיברתולומיאו מחזיק בחוזה וימשיך. מנגד, שני שחקנים שיעזבו בוודאות הם ג'יימס ווב וג'וש ניבו, שישתדרג מבחינת שכר. לגבי רוב השחקנים האחרים קיימים סימני שאלה, חלקם קטנים וחלקם גדולים.

נתחיל מהקטנים. למכבי תל אביב אופציית יציאה מחוזהו של חסיאל ריברו, אך הקובני צפוי להמשיך, אלא אם יתעקש לעזוב בשל המלחמה. במכבי לא מאמינים שזו תהיה הסיטואציה. זר נוסף שבמועדון נוטים לממש את האופציה עליו הוא אנטוניוס קליבלנד. לעומתם, ג'ו תומאסון אמור לסיים את דרכו במועדון.

לרומן סורקין חוזה לעונה הבאה עם אופציית יציאה ל-NBA, רק במקרה שיקבל שם חוזה מובטח או דו צדדי. עם זאת, הצהובים מחויבים לתת לו לשחק בליגת קיץ אם יקבל הצעה כזאת, ונכון לעתה, כמה שבועות לפני פתיחתה של ליגת הקיץ, זה טרם קרה, אך בסביבתו מעריכים כי קיים סיכוי סביר שישחק שם. בכל מקרה, במכבי תל אביב כבר העבירו מסרים לסורקין על רצון להאריך את חוזהו.

כמו דיברתולומיאו, גם ג'ייק כהן חתום לעונה הבאה, אלא שהשחקן בן ה-34 ששקל פרישה לפני שחתם על החוזה החדש, יבחן את עתידו לפני שיחליט. נכון לעכשיו ההערכה היא כי הוא ימשיך בצהוב.

שני שחקנים נוספים ללא חוזה הם רפי מנקו ועומר מאייר. הראשון, שבמכבי תל אביב מאוד אוהבים את התרומה שלו במסגרות המקומיות, צפוי לחתום אם יקבל הצעה להמשיך. באשר למאייר, הכישרון הצעיר צפוי להיות מושאל, כשהוא מבוקש בקבוצות רבות - מהפועל באר שבע ועד אליצור נתניה, הפועל גלבוע/גליל, הפועל גליל עליון ועירוני קרית אתא. מאייר אף עורר עניין בליגת המכללות בארצות הברית, אך נראה כי מעבר כזה לא אמור לצאת לפועל.

עוד בוואלה

מאדום לצהוב: ליוואי רנדולף סיכם במכבי תל אביב

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון. דני מרון
לפחות אחד מהכוכבים יעזוב, לא מן הנמנע שיותר. בולדווין, קולסון ובראון/דני מרון

סימני השאלה הגדולים הם גם המעניינים יותר. ווייד בולדווין, לורנזו בראון ובונזי קולסון מחזיקים כולם בחוזים לעונה הבאה במכבי תל אביב, חוזים מובטחים ללא אופציית יציאה ליורוליג, אולם נכון לסיום העונה, במועדון מתקשים לדעת מי מבין השלושה ימשיך, אם בכלל. אחרי המשחק בולדווין אישר שיעזוב, בעוד בראון וקולסון רמזו שזה אכן היה משחקם האחרון. אשתו של בראון הודיעה היום שעצוב לה להיפרד מתל אביב.

בראון שסחב במשך חודשים ארוכים את מכבי תל אביב על הגב, בשל הפציעות של בולדווין, צפוי לעזוב ברגע שתופיע קבוצה שתהיה מוכנה לשלם את שכרו, או את רוב השכר. גורמים במועדון העריכו גם שלא יילחמו למען הישארותו, בניגוד לקולסון ובולדווין. במכבי תל אביב היו מאוד רוצים לראות את השניים הללו ממשיכים, אך יודעים שלא ברור כמה זה ריאלי. בבולדווין יש עניין רב ביורוליג וההערכות הן שהצהובים ינסו להוציא תמורה גדולה ככל האפשר מהסיטואציה, בין אם מדובר בשחקנים או בכסף. בקבוצה מקווים כי אם ייבנה סגל טוב, קולסון יסכים להישאר, אך כמו במקרה של בולדווין ובראון - הפן האישי עשוי להכריע ולהוביל אותו אל מחוץ לקבוצה.

השחקן הנוסף שנמצא בסימן שאלה משמעותי הוא תמיר בלאט. הרכז מימש במפתיע את סעיף היציאה מחוזהו אחרי סדרת הפלייאוף נגד פנאתינייקוס, ונכון לעכשיו לא סיכם או חתם על חוזה חדש. מכבי תל אביב בשיחות עם בלאט לגבי הסכם חדש, ומקווה כי הנושא ייסגר בקרוב.

שחקן רג'ו אמיליה, לנגסטון גלוואי. Roberto Finizio, GettyImages
יאייש את עמדת הגארד? לנגסטון גלוואי במדי רג'ו אמיליה/GettyImages, Roberto Finizio

וויל ריימן שחתם בקיץ שעבר על חוזה לשלוש שנים עם הצהובים, חוזר באופן אוטומטי לסגל של קטש. במכבי תל אביב יבחנו את האפשרות לשמור על ריימן, אך אם ג'ייק כהן ימשיך ולא יהיה שינוי במעמדו של רומן סורקין, ייתכן מאוד שהמתאזרח ייצא להשאלה נוספת.

ים מדר, שיסיים את דרכו בפנרבחצ'ה, מועמד להגיע. המכשולים במקרה שלו הם השכר הגבוה שקיבל בטורקיה והעובדה שהוא מעורר עניין ביורוליג. אחת הקבוצות שרוצה לצרפו היא באיירן מינכן, שהייתה קרובה לכך בשנה שעברה.

ג'ורדן כהן ממכבי רמת גן וגיא פלטין מעירוני קרית אתא הוזכרו לאחרונה כמועמדים. כהן יגיע רק אם תהיה בעיה בעמדת הרכז, ופלטין, אם יצורף, עשוי להגיע על חשבונו של מנקו.

מכבי אמורה להחתים בין שלושה לחמישה זרים במהלך הפגרה, תלוי במספר העזיבות. הראשון שבהם, כפי שפורסם בוואלה! ספורט, הוא ליוואי רנדולף שכבר סיכם את תנאיו. שתי העמדות שסומנו כראשונות במעלה הן עמדת הסנטר, אותה יפנה ניבו, וגארד שיחליף את בראון או בולדווין שלפחות אחד מהם יעזוב ככל הנראה. בעמדה מספר 5 הוזכרו מספר מועמדים, כשאחד מהם הוא טרביון וויליאמס שכיכב במדי אולם הגרמנית. גם ג'ונתן מוטלי שסיים את חוזהו בפנרבחצ'ה, ומוזס רייט מאולימפיאקוס מועמדים. אחד הגארדים שהוצעו למכבי בתקופה האחרונה הוא לנגסטון גלוואי, בעל עבר מרשים ב-NBA, ששיחק בעונה האחרונה ברג'ו אמיליה האיטלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully